Egyéb kategória
K&H HACK3: Közel 7 millió forintos összdíjért csaptak össze fiatal kódolók a maratoni versenyen
Mesterséges jogi asszisztens, parkolóapp és esport fejlesztés is született a versenyen.
Közel 450 fiatal IT fejlesztő mérte össze tudását a hétvégén Budapesten és az online térben, hogy alig 3 nap alatt végigvigyenek egy teljes projektet az ötlettől egészen a kész fejlesztés bemutatásáig. A szervező CraftHub-hoz ezúttal a K&H, mint főtámogató partner, illetve a MetaPlayers és az IMK Consulting csatlakozott, hogy olyan kihívásokra keressék a legjobb megoldásokat, melyek a legtrendibb technológiák – mesterséges intelligencia, blokklánc, kriptovaluták – felhasználásával hoznak formabontó újításokat a web 3.0 világába. A győztesek a közel 20 ezer eurós összdíjazás mellett azzal a lehetőséggel térhettek haza, hogy nyertes ötleteiket a partnercégek a gyakorlatban is megvalósíthatják. A K&H HACK3 egyik legfontosabb célja éppen ez: közösen keresni az inspiráló technológiai innovációkat, hogy azok a mindennapi életben is változást hozzanak az emberek életébe.
Izgalmas hétvégén van túl a nemzetközi techközösség, a péntektől vasárnapig tartó K&H HACK3 hackathonon közel fele-fele arányban vettek részt a lelkes hazai és külföldi fejlesztők a mintegy 450 fős mezőnyben. Száz szerencsés jelentkező személyesen, Budapesten csaphatott össze, míg a többi induló az online térben dolgozhatott a 48 órás kihívásokon – önállóan vagy néhány fős csapatokban. A tét nagy volt, hiszen a szakmai elismerés mellett az egyes – támogató partnerek által biztosított – kihívások nyertesei 3000 euróval és akár a további 5000 eurós fődíjjal távozhattak, ráadásként pedig még ennél is értékesebb kapcsolatokkal. „A HACK3 kiváló csapat- és kapcsolatépítési lehetőség, és az egyik fő célja az, hogy összeadjuk az ötleteket és az értékes tudást olyan megoldások létrehozására, melyek a gyakorlatban is segíthetnek a kihívásokat hozó cégeknek. Itt nem számít a végzettség vagy a tapasztalat, csak a formabontó ötletek” – hangsúlyozta Varga Károly, a szervező CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.
„A web 3.0 technológiák ma már egyre szélesebb körben elérhetőek, ám a legnagyobb kihívás az, hogyan tudjuk ezeket olyan módon felhasználni, hogy az a felhasználók számára valódi, használható, kézzel fogható érték lehessen. Ahogyan mi magunk is erre törekszünk az innovatív megoldásaink fejlesztésekor, így itt is ez volt a számunkra az egyik legfontosabb értékelési szempont, az új ötletek mellett”
– tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
48 óra munka és szórakozás – remekeltek a tinik a hackathonon
A háromnapos megmérettetés komoly koncentrációt kívánt meg az indulóktól. A rájuk váró kihívásokat mindössze egy nappal a rendezvény előtt ismerhették meg és péntek éjfélig már be is kellett nyújtaniuk a projektmunkájuk első verzióját, hogy aztán a szombati napot az ötletek tökéletesítésével tölthessék, vasárnap pedig már a végső zsűrizést várják. A partnerek által adott kihívások ezúttal a web 3.0, vagyis a decentralizált internet megoldásaira koncentráltak a legújabb technológiák felhasználásával: a K&H a saját irodaháza parkolórendszerének optimálisabb kihasználtságát biztosító alkalmazást kereste az IMK Consulting egy mesterséges intelligencia-alapú jogi gyakornokot, míg a MetaPlayers a saját esport platformját szerette volna fejleszteni egy mobilapp, valamint egy ELO rendszer segítségével, mely a játékosok eredményeit és rangsorának felállítását újítaná meg.
A munkához, illetve a kihívások helyes értelmezéséhez és teljesítéséhez a partnercégek mentorálást, valamint technológiai szakértelmet is nyújtottak. A projekteket értékelő zsűri pedig szintén neves, a web 3.0-hoz kapcsolódó megoldások terén nemzetközileg is elismert bírálókból állt össze – az indulókat segítette például Silur, vagyis Ábrahám Endre, világhírű etikus hekker és kriptográfus.
„A K&H HACK3 nem csak bemutatkozási lehetőség a fiatal ötletgazdáknak és jövőbeli szakembereknek, de egyúttal egyedülálló alkalom is a tanulásra és fejlődésre. A mentorálás az egyik kiemelt eleme ennek a versenynek, és úgy látjuk, hogy ez nagyon vonzó lehetőség a legifjabb tehetségek számára, hiszen idén ismét rekordot döntött a még csupán középiskolás korosztályból kikerülő indulók száma”
– mondta Varga Károly.
Mesterséges jogi asszisztens, parkolási app és esport-újítás is született
A versenyzők a 48 óra elteltével a fejlesztésük forráskódját tartalmazó GitHub repository mellett egy maximum 2 perces pitch videó formájában mutathatták be a projektjeiket, hogy meggyőzzék a zsűrit, az ő megoldásuk érdemli az első helyet az adott kihívásban. Idén is taroltak a magyar fiatalok, a négy kategóriagyőztes közül ugyanis három csapat csupa hazai indulóból állt össze, a legjobbak pedig már élőben, a nagyközönség előtt csaphattak össze a fődíjért. Az 5000 euróval járó K&H Innovációs Fődíjat is a parK&H készítői nyerték meg: mobilalkalmazásukkal hatékonnyá és környezetbaráttá válhat a bank irodaházának parkolórendszere, miközben a beépített telekocsi és chatfunkció, valamint a jutalompontok gyűjtésének lehetősége még belső kommunikációs eszközként is kiválóan funkcionálhat.
Az IMK Consulting tetszését a JoGPTár névre keresztelt, gépi tanulás-alapú fejlesztés nyerte el leginkább, amely az elérhető legnaprakészebb és leghitelesebb jogtárral és dokumentumokkal felvértezve képes magyar nyelven is válaszolni kérdezőjének, így óriási segítséget jelenthet a mindennapi jogi kutatómunkában. A fiatal indulók között nagy népszerűségnek örvendett a MetaPlayers két kihívása, melyekhez szintén kiváló projektek készültek. A nyertes ‘; DROP TABLE projects; — fejlesztése a mesterséges intelligencia felhasználásával segíti a csapatokban versenyző esportolókat, hogy egyéni teljesítményüket is megfelelően figyelembe vegyék és a megérdemelt helyen szerepelhessenek a rangsorokban, ha pedig sportolótársat keresnek, könnyedén rátalálhatnak új partnerükre ezzel az innovatív funkcióval. Az ESport Manager Mobile App alkalmazás az esportmanager.com platformot egészíti ki mobilos funkciókkal, például megkönnyíti a játékosok számára versenyeik élő közvetítésének megosztását a közösségi médiában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Új nevet kapott a Veszprémi Kézilabdacsarnok
Újabb mérföldkőhöz érkezett a One Magyarország és a Veszprémi Kézilabda Club tavaly bejelentett együttműködése: mostantól nemcsak a csapat viseli a One Veszprém HC nevet, hanem a város ikonikus sportlétesítménye is One Veszprém Arénaként működik tovább.
A névváltást ünnepélyes keretek között, a teltházas Bajnokok Ligája-mérkőzésen, a One Veszprém HC és a Sporting CP összecsapásán jelentették be. Az eseményen a távközlési szolgáltató bemutatta a kifejezetten a szurkolói közösség számára kínált flotta tarifacsomagjait is.
A 4iG Csoport és a Veszprém Kézilabda Club együttműködése tavaly júliusban kezdődött, amikor hároméves támogatói megállapodást írtak alá. Ennek részeként a felnőtt csapat a 2024/25-ös szezon második felétől One Veszprém HC néven vesz részt a hazai és nemzetközi megmérettetéseken. A partnerség újabb mérföldkőhöz érkezett: február második felétől az emblematikus veszprémi sportlétesítmény, az Aréna is felveszi a One Magyarország nevét, így One Veszprém Aréna név alatt működik tovább.
„A Veszprémi Kézilabda Club a kiválóság, az elhivatottság és a csapatmunka szimbóluma, nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte is. A játékosok minden mérkőzésen kiváló teljesítményt nyújtanak, hisznek a fejlődésben, és soha nem adják fel. Ugyanez a szemlélet jellemzi a One-t is: elkötelezettség a minőség iránt, folyamatos fejlődés és a kapcsolatok ereje. Ezért is különösen fontos számunkra, hogy támogassuk a csapatot a felkészülésben, hogy még nagyobb sikereket érhessen el. A mai naptól pedig újabb jelentős állomáshoz érkeztünk, a csarnok is felveszi telekommunikációs márkánk nevét, így a mérkőzéseknek és közösségi eseményeknek mostantól a One Aréna Veszprém ad otthont „
– mondta Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy Magyarország legújabb telekommunikációs márkája, a One mind a Veszprém HC, mind pedig a csapatnak otthont adó aréna nevében megjelenik. Ez a partnerség nemcsak jelentős támogatást nyújt, de egységes megjelenést is kölcsönöz. Köszönöm, a One-nak, hogy hosszú távon tudunk együttműködni, amit a pályán és a közös munkában is igyekszünk meghálálni.”
– hangsúlyozta Dr. Bartha Csaba, a Veszprém Handball Team Zrt. vezérigazgatója.
Különleges tarifacsomagok több ezer szurkolónak
A One Magyarország egy fontos bejelentéssel is készült a szurkolók számára: a közösség iránti elkötelezettségét két speciálisan kialakított, kedvezményes flotta mobil tarifacsomaggal fejezi ki. A One Veszprém HC szurkolói kártyával rendelkezők számára elérhető Flotta Super 15X csomag havi 5990 forintért 15GB adatforgalmat és korlátlan belföldi beszélgetést biztosít, míg a Flotta Super V csomag 8990 forintért korlátlan belföldi adatforgalmat és beszélgetést kínál, 42GB EU roaming kerettel. Mindkét tarifacsomagra az ajánlat 1 éves határozott idejű előfizetői szerződés megkötése, valamint e-pack választása esetén érvényes.
Újra Bajnokok Ligája mérkőzés itthon
Az 5500 férőhelyes csarnok névadó ünnepségét a kézilabda Bajnokok Ligája teltházas mérkőzésére időzítették. A One Veszprém és a Sporting CP összecsapását az Európai Kézilabda Szövetség (EHF) a hét kiemelt mérkőzésének nevezte. A veszprémi szurkolók számára ez különösen fontos esemény, mivel a csapat három hónap után először léphet pályára hazai környezetben Bajnokok Ligája-mérkőzésen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei.
Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
A mobiltársaság egyre nagyobb fókuszt helyez a digitális ügyfélélményre, hivatalos alkalmazásában is egyre több hasznos és kényelmi funkciót biztosít, ami megkönnyíti az ügyfelek mindennapi életét, vagy szükség esetén a kapcsolattartást a vállalattal. A kényelmes, digitális megoldások előretörésével a személyes kapcsolatfelvétel lehetőségét biztosító Yettel üzletek továbbra is várják az ügyfeleket, sőt, a szolgáltató teljesen újragondolta, amit a személyes ügyintézésről eddig ismerhettek az emberek: a kiszolgálásban mostantól a közvetlenség kapja a főszerepet. Ezt erősíti az új üzletkialakítás is, elsősorban, hogy a megszokottól eltérően nem egymással szemben elhelyezkedő asztalok és székek alkotják a berendezést, hanem egy kényelmes kanapén, egymás mellett ülhetnek az ügyintézők és a vendégek. A készülékgyártók termékei is új módon jelennek meg az üzlet területén: nem különálló eszközöket, hanem azok teljes ökoszisztémáját mutatják be az erre kialakított prémium felületeken.
Az új design mellett a Yettel digitális vállalatként eddig is nagy hangsúlyt fektetett új funkciók bevezetésére; most az akadálymentesítés terén vezetnek be egy új innovációt. A fogyatékossággal élő vendégek az online időpontfoglalásnál jelezhetik speciális igényeiket, ezt követően pedig a helyszínen már a vállalat kollégái segítik őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bejelentkezéskor SMS-ben kapott válaszban található linkre kattintva nemcsak az üzleten belüli eligazodáshoz kérhetnek személyes támogatást, hanem a megközelítéshez és a bejutáshoz is. A funkció novembertől országszerte közel 90 üzletben érhető el.
Az új, egységes dizájnt valamennyi Yettel országban alkalmazzák majd; a tervek szerint több hazai üzlet is ennek megfelelően alakul át. Az előkészítő szakasz után, mérlegelve a tapasztalatokat, a mobilcég azon dolgozik, hogy további üzletei is e szerint újuljanak meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Egyéb kategória
Gerillaakcióval lepte meg hétfő reggelre a fővárost az SOS Gyermekfalvak
Mit keres egy baba hordozókendőben a Nagymező utcai Radnóti-szoborra, Hofi-szoborra, a Széll Kálmán-szoborra vagy a Madách téren álló Táncosnőre kötve?
Hogy kerül egy rácsos babaágy a Blaha Lujza térre? Az SOS Gyermekfalvak utcai gerillaakciójával a kórházban hagyott több száz csecsemő ügyére hívta fel a figyelmet.
Közel 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni.
Az SOS Gyermekfalvak október 7-én, az állami gondoskodásban élő gyerekek napján az elhagyott csecsemőkre és a drasztikus nevelőszülő hiányra hívta fel a figyelmet kreatív utcai gerillaakciók keretében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
Dróntechnológia mesterfokon
-
Ipar2 hét ago
Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat
-
Gazdaság2 hét ago
Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé
-
Okoseszközök2 hét ago
Az SAP és a Databricks bemutatja az SAP Business Data Cloudot
-
Tippek2 hét ago
NEXT Fesztivál a Trafóban – Fiatal alkotók és kísérleti formák ünnepe Budapesten
-
Tippek2 hét ago
Öt dolog, amire szoftver-beszerzéskor érdemes figyelni
-
Gazdaság2 hét ago
Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9