Gazdaság

Ilyeneket fog fogyasztani a kedves fogyasztó 2019-ben az Ericsson szerint

A fogyasztók szerint az okoshangszórók rövidesen, a családtagokhoz hasonlóan, résztvesznek a családi vitákban

Az Ericsson friss ConsumerLab jelentésé 2019 legfontosabb fogyasztói trendjeiről szól a szórakozató elektronikában, illetve az infokommunikációban. A jelentés nyolcadik kiadása a technológiai újítások átvételében élen járó 34 millió fogyasztót reprezentálva, az ő várakozásaik alapján határozza meg 2019 legfontosabb 10 fogyasztói trendjét.

 

Az idei jelentés a közeljövő technológiai vívmányaival – így többek közt a mesterséges intelligenciával, virtuális valósággal, 5G hálózatokkal és automatizálással – kapcsolatos fogyasztói véleményeket és várakozásokat foglalja össze. A jelentés tanúsága szerint az autonóm és hangulat-előrejelző technológiák szerepe a közeljövőben nőni fog az emberek életében.

Dr. Michael Björn, az Ericsson Consumer & IndustryLab kutatási vezetője, a jelentés fő szerzője a következőket mondta:

„Képzeljünk el egy okostelefont, amely nem csak azt tudja, hogy mit csinálunk, de azt is, hogy kik vagyunk. A mesterséges intelligencia már ma is képes arra, hogy mindössze a szemünkbe nézve megértse személyiségünket. Nem meglepő hát, hogy a technológiai vívmányok átvételében élen járó fogyasztók szerint a jövőben a készülékeink jobban fognak ismerni minket, mint mi őket.”

A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2019-re és az azt követő időszakra:

  1. Hangulatfigyelő eszközök

A virtuális asszisztens használók több mint 60 százaléka szerint, három éven belül elterjedtek lesznek az olyan eszközök, amelyek képesek hangulatunkat értelmezni.

  1. Intelligens viták

A virtuális asszisztens használók több mint 65 százaléka szerint az okoshangszórók három éven belül már a családtagokhoz hasonlóan vesznek részt a családi vitákban.

  1. Kémalkalmazások

A fogyasztók több mint 45 százaléka szerint az alkalmazások akkor is gyűjtenek rólunk adatokat, amikor nem használjuk őket.

  1. Kötelező sütihasználati hozzájárulás

A fogyasztók 51 százalékát bosszantja, hogy mindig hozzá kell járulniuk az adatgyűjtő sütik használatához.

  1. Készségek internete (Internet of skills)

A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) felhasználók több mint 50 százaléka szívesen használna olyan alkalmazást, szemüveget vagy kesztyűt, amellyel hétköznapi, praktikus dolgokhoz (például főzés, otthoni javítások) kaphatnának virtuális segítséget.

  1. Beavatkozás nélküli (zero-touch) fogyasztás

A virtuális asszisztens használók mintegy fele szeretne automatizált számlákat és előfizetéseket, valamint önbevásárló háztartást.

  1. Szellemi tunyaság

A fogyasztók 31 százaléka szerint rövidesen „intellektuális edzőtermekbe” fogunk járni, ahol gyakorolhatjuk a gondolkodást, mivel a mindennapi döntéshozatal egyre inkább automatizálttá válik.

  1. Ökotudatosság

A fogyasztók 39 százaléka szeretne olyan öko-órát, amely méri viselője szénlábnyomát.

  1. Digitális ikertestvér

A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) felhasználók 48 százaléka szeretne magának digitális/online hasonmást, aki pontosan utánozza őket, így egyszerre két helyen lehetnének.

  1. Az 5G automatizálja a társadalmat

Az okostelefon használók mintegy 20 százaléka úgy gondolja, hogy az 5G hatékonyabban kapcsolja majd össze az IoT eszközöket, mint például a háztartási berendezéseket vagy a fogyasztásmérőket.

 Arra a kérdésre, hogy a fenti technológiákat fenyegetésként vagy lehetőségként kell-e megélnünk, Dr. Pernilla Jonsson, a Consumer & IndustryLab vezetője a következőket mondta:

„Beléptünk abba a korszakba, amikor az emberek és az intelligens gépek között interakció zajlik, együttműködnek egymással. Eddig még csak apró lépéseket tettünk a jövő felé. Az automatizált (zero-touch) jövő technológiájának nagy része még kifejlesztésre vár – és még mindig a mi kezünkben van a döntés arról, milyen legyen ez a jövő.”

A jelentés következtetései az Ericsson ConsumerLab több mint 23 éves globális kutatási tapasztalatinak felhasználásával, a világ 10 vezető nagyvárosában élő, haladó internethasználók körében, 2018 októberében készített online felmérés eredményein alapulnak.

Gazdaság

Partnerségre lépett az LG és a Mo-Sys

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy részesedést szerzett a virtuális gyártási megoldások és a kamerarobotika piacvezető fejlesztőjeként ismert Mo-Sys Engineeringben (Mo-Sys).

A stratégiai korai fázisú befektetés és partnerség bővíti az LG képességeit a virtuális gyártási és műsorszórási technológiai szegmensekben, és lehetővé teszi, hogy a vállalat kifinomult hardver- és szoftveralapú megoldások átfogóbb kínálatát nyújtsa.

A korábban kizárólag a filmiparra fókuszáló virtuális produkciós stúdiók egyre népszerűbbek a televíziós műsorszolgáltatók, valamint az olyan vállalatok és oktatási intézmények körében, amelyek saját tartalmakat szeretnének létrehozni. A fejlett technológiák széles skáláját, többek között nagyméretű LED-képernyőket, kamerakövetést, LED-vezérlőket és médiaszervereket alkalmazó virtuális produkciós terek új dimenziót – és új lehetőségek tárházát – hoztak a vizuális történetmesélés művészetébe.

A piacvezető kijelzőtechnológiájáról ismert LG már megvetette a lábát ebben a növekvő szegmensben, Micro LED és LED képernyőit mind a virtuális valóság (VR) stúdiók, mind a kiterjesztett valóság (XR) terek számára biztosítja. A Mo-Sys-szel nemrég aláírt stratégiai partnerség révén az LG a virtuális produkciós és XR-stúdiók számára teljesebb körű megoldásokat kínál majd. A partnerségnek köszönhetően a két cég hatékonyan tudja majd támogatni azokat az ügyfeleket, akik az LG LED-kijelzőit és vezérlőit a Mo-Sys XR-termékeivel és rendszereivel kombinálják, azaz teljeskörű megoldásra vágynak a VR és XR tartalmak készítéséhez.

„Azzal, hogy az LG kijelzőtechnológiai tudását a Mo-Sys virtuális gyártási megoldások terén szerzett szakértelmével ötvözzük, egyedülálló értéket tudunk kínálni ügyfeleinknek” – mondta Paik Ki-mun, az LG üzleti megoldások divíziójának szenior alelnöke és információs kijelzőkért felelős vezetője. „Az LG folyamatosan keresi az együttműködési lehetőségeket más cégekkel, hogy B2B szolgáltatásait és termékeit a partnerségek révén bővítse és erősítse.”

Michael Geissler, a Mo-Sys Engineering vezérigazgatója hozzátette: „Nagyon örülünk annak, hogy az LG támogatja innovációink fejlesztését a következő generációs virtuális gyártási technológia területén. A befektetésük lehetővé teszi számunkra, hogy fokozzuk K+F erőfeszítéseinket, többet tegyünk a fenntarthatóságért és hatékonyabb gyártási megoldásokat hozzunk létre.”

Az LG produkciós megoldásairól bővebb információ az üzletág angol nyelvű weboldalán olvasható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Magyarország legjobb munkáltatói között a Yettel

Mit jelent a céges kultúra vagy a munkavállói jóllét, hogyan lehet a jelölteket bevonzani, miként lehet hatékony a munkatársak hosszú távú elköteleződése és hol a helye a fenntarthatóságnak?

Többek közt ezeket a szempontokat vizsgálta egy független nemzetközi intézet, a TOP Employer Institute. Az eredmények alapján a Yettel hazánk legjobb munkáltatói közé került – az elismeréssel Magyarországon mindössze 17 cég rendelkezik.

Idén már második alkalommal ismerték el a mobilszolgáltatót munkáltatóként: év elején a jelenlegi és korábbi kollégák véleménye alapján lett a legmagasabbra értékelt munkaadó, ezúttal pedig a független, globális Top Employers Institute auditja alapján került Magyarország legjobb munkáltatói közé a Yettel. A vállalatnak egy több hónapos audit során, egy 240 szempontot vizsgáló értékelésben kellett bizonyítania, hogy HR-gyakorlata a nemzetközi mezőnyben is kiemelkedő. A szigorú és objektív értékelési folyamat a humánerőforrás valamennyi aspektusát, 6 főterület 20 altémájában ellenőrizte. Ezek többek közt a HR-stratégia, a digitális HR-vezetés, a munkakörnyezet és munkakörülmények, a munkáltatói márka és toborzás, a karriermenedzsment, az értékek/etika és CSR-politika, a javadalmazás és munkahelyi elismerés, az elkötelezettség, a jóllét, valamint a sokszínűség és befogadás területei.

A munkavállalói jóllétet és visszajelzéseket, valamint a jutalmak és elismerések rendszerét összegző kategóriában kiemelkedően szerepelt a mobilszolgáltató. A legmagasabb értéket (85%) az üzleti- és HR-stratégiát, illetve a vezetést magában foglaló kategóriában kapta. Emellett a szervezetfejlesztés, a digitális HR és a munkakörnyezet témaköröket összefogó kategóriában teljesített 80% fölött a vállalat.  A Yettel összesített értékelése 74,73%, tehát az összes vizsgált jógyakorlat közel háromnegyedét alkalmazza.

Az értékelés alapján a mobilszolgáltató számos területen kiemelkedően teljesít. Több olyan gyakorlattal is rendelkezik – például a munkavállalói juttatások területén –, amelyet a többi vizsgált vállalat közül sokan még nem vezettek be, vagy nem tettek széles körben és rendszeresen elérhetővé. Ilyen például az apasági távollét, amelynek keretében a törvényileg biztosított öt napon felül további 4 hetes fizetett távollétet igényelhetnek azok, akiknek partnere gyermekvállalás miatt szülési szabadságra megy. A vállalatnál öt nap fizetett szabadság jár azon munkavállalóknak is, akiknek unokájuk született. Minden kollégának alanyi jogon jár élet-, betegség- és balesetbiztosítás, valamint magánegészségügyi szolgáltatás. Évek óta jól működik a Számíthatsz Ránk! program, amely minden munkavállalónak díjmentesen elérhető szakmai tanácsadást nyújt jogi, pénzügyi, egészségügyi és életmódbeli, vagy akár lelki, magánéleti problémák esetében. A koronavírus járvány idején hozta létre és azóta is működteti a vállalat a Szolidaritási Alapot, amelynek célja, hogy azokat a kollégákat segítse, akiknek váratlan és nehéz pénzügyi helyzettel kell szembenézniük.

„A Yettelnél kiemelt figyelmet fordítunk munkavállalóinkra, hiszen az ő munkájuk révén tudunk színvonalas szolgáltatást, megbízható mobilhálózatot nyújtani ügyfeleinknek. Minden külső elismerés nagyon fontos számunkra, hiszen ez igazolja, hogy jó úton járunk – mondta Szalai Enikő, a Yettel Magyarország HR-vezérigazgató-helyettese. – A minősítés egyszerre jelent inspirációt és iránytűt számunkra ahhoz, hogy a már elért sikereinket megőrizzük, és azonosítsuk azokat a lehetőségeket, ahol még jobbak lehetünk.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Hogyan változik a kereslet a contracting szolgáltatások iránt Magyarországon?

IT contracting
Kép forrása: Freepik

Hogyan változik a kereslet a contracting szolgáltatások iránt Magyarországon és kik a legnagyobb contracting cégek IT területen?

Az IT contracting piaca Magyarországon egyre növekvő tendenciát mutat, mivel a vállalatok folyamatosan keresik a rugalmas munkaerőpiaci megoldásokat és a gyorsan változó technológiai igényekhez igazodó szolgáltatásokat. Ebben az írásban részletesen áttekintjük, hogyan alakult az IT contracting szolgáltatások iránti kereslet az országban, és bemutatjuk, kik a legnagyobb szereplők ezen a piacon.

Az IT contracting piac jelentősége Magyarországon

Magyarország az elmúlt 20-30 évben az egyik IT központtá vált a közép-európai régióban. Az IT szektor fejlődése különösen Budapesten és a nagyobb városokban, mint Debrecen és Szeged valósult meg. A technológiai vállalatok növekednek, és ezzel együtt egyre nagyobb szükség van olyan szakemberekre, akik ideiglenes, de magas szintű szakértelmet biztosítanak – ezt kínálják a contracting szolgáltatások.

Az IT contracting különösen vonzó azoknak a vállalatoknak, amelyek gyorsan alkalmazkodni kívánnak a technológiai változásokhoz, de nem akarnak hosszú távra elköteleződni a munkavállalók felé. A contracting lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy szükség szerint alkalmazzanak szakértőket, legyen szó egy rövid távú projektről vagy egy hosszabb időszakra szóló szerződésről.

Hogyan változott a contracting szolgáltatások iránti kereslet?

Az elmúlt években az IT contracting iránti kereslet drámaian megnőtt. A pandémia hatására felgyorsult digitalizáció, a távmunkára való átállás, és az ezzel kapcsolatos új technológiai igények mind hozzájárultak ahhoz, hogy egyre több vállalat forduljon contracting szolgáltatókhoz.

A piacon észlelhető trendek közé tartozik a felhőalapú szolgáltatások, az adatbiztonság, valamint a szoftverfejlesztési projektek iránti növekvő igény. Az IT contracting egyre népszerűbbé válik, mivel a vállalatok gyorsabban képesek szakértői erőforrásokat mozgósítani egy-egy speciális feladatra anélkül, hogy hosszú toborzási folyamatokat kellene lebonyolítaniuk.

A contracting modell előnye, hogy a cégek csak addig veszik igénybe a szakembereket, amíg valóban szükségük van rájuk, így csökkentve a munkaerővel járó állandó költségeket. Ez a rugalmasság kulcsfontosságú tényezővé vált a jelenlegi piaci környezetben.

Kik a legnagyobb contracting cégek az IT területen Magyarországon?

Magyarországon több nagy contracting szolgáltató is működik, amelyek kifejezetten az IT szektorra specializálódtak. Az alábbiakban bemutatunk néhány jelentős szereplőt, akik kiemelkednek ezen a területen:

  1. Bluebird
    A Bluebird magyar alapítású IT contracting cég, amely kifejezetten a szoftverfejlesztés, rendszerintegráció és adatmenedzsment területére fókuszál. Kiemelkedő helyi piaci ismereteik és széleskörű szakértői hálózatuk révén nagyvállalati és kis- és középvállalkozói ügyfelek számára is kiváló megoldásokat nyújtanak.
  2. Reed Specialist Recruitment
    A Reed Specialist Recruitment szintén vezető szereplő Magyarországon, különösen az IT és technológiai szakértők contracting szolgáltatásainak területén. A cég erős kapcsolatokkal rendelkezik a nemzetközi vállalatokkal, és szakértői erőforrásokat biztosít rövid és hosszú távú IT projektekhez.
  3. Kelly Services
    A Kelly Services globális munkaerőpiaci szolgáltatóként szintén jelentős jelenléttel bír Magyarországon, különösen az IT contracting területen. A cég széleskörű IT szolgáltatásokat nyújt, beleértve a szoftverfejlesztést, rendszermérnökséget és IT tanácsadást.

Miért választják a cégek egyre inkább a contracting szolgáltatásokat?

A contracting szolgáltatás sok előnnyel rendelkezik, és a vállalatok számára különösen vonzóak a változó piaci környezetben. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány főbb okot, amiért a contracting egyre nagyobb teret nyer Magyarországon:

Rugalmasság
A cégeknek lehetőségük van arra, hogy pontosan akkor és annyi IT szakembert alkalmazzanak, amikor és amennyire szükségük van. Ez lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a projektek változó követelményeihez, valamint a piaci igényekhez.

Költséghatékonyság
A contracting modell költséghatékony, hiszen a vállalatok csak a ténylegesen elvégzett munkáért fizetnek, és nincs szükségük hosszú távú elköteleződésre. Az állandó alkalmazottakkal járó költségeket, mint a juttatások és egyéb munkáltatói terhek, jelentősen csökkenteni lehet.

Gyors toborzási folyamat
Míg a hagyományos munkaerő-közvetítés folyamatok hónapokat vehetnek igénybe, a contracting szolgáltatások lehetővé teszik, hogy a vállalatok gyorsan találjanak megfelelő IT szakértőket. Ez különösen fontos a technológiai szektorban, ahol a gyorsaság és az időbeli megfelelés kritikus tényezők.

Specializált szakértelem
A contracting szakemberek általában nagyon specializáltak, és pontosan olyan készségekkel rendelkeznek, amelyek szükségesek egy adott projekt sikeres megvalósításához. Így a vállalatok hozzáférhetnek olyan szakértői tudáshoz, amelyet egyébként nehezen vagy költségesen tudnának házon belül biztosítani.

A jövő kilátásai: Tovább növekvő igény az IT contracting szolgáltatásokra

A technológiai iparág folyamatos fejlődése és a digitalizáció iránti növekvő kereslet arra enged következtetni, hogy a contracting szolgáltatások iránti igény a következő években is tovább fog növekedni Magyarországon. A cégek egyre inkább felismerik, hogy a rugalmas munkaerő és a specializált IT szakemberek alkalmazása versenyelőnyt biztosíthat számukra.

Míg az IT contracting jelenleg elsősorban a nagyvállalatok és multinacionális cégek körében népszerű, a jövőben egyre több kis- és középvállalkozás is nyitni fog ezen megoldások felé. Az új technológiák, mint a mesterséges intelligencia, a big data és az IoT (Internet of Things) további igényeket generálnak majd, amelyek kielégítésére a contracting szakértők jelenthetik a választ.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss