Connect with us

Gazdaság

Már ilyen is van: Amerikai startup Budapestre költözik vállalkozásfejlesztés céljával

Mindig csak a fordítottját halljuk, nézzük meg, miért jobb nekik itt

Rekordszámú jelentkezés és soha nem látott intenzitás után véget ért a Design Terminal Mentorprogramjának 2018-as őszi szemesztere.

 

Egyre több nemzetközi startup választja Budapestet az európai, illetve a régiós piacra lépéshez, a Design Terminal Mentorprogramja iránt is folyamatosan nő a nemzetközi érdeklődés. A most záruló szemeszterre 56 országból jelentkeztek csapatok, az őszi szemeszter egyik startupja, a bostoni SocialMap a program miatt költözött Budapestre.

A Mentorprogram három hónapja alatt a csapatok cégként is fejlődtek, de megtanulták, hogy hogyan tudnak együttműködni vállalati partnerekkel. Mindebben a Magyarországon egyedülálló, professzionális mentorközösség segítette a vállalkozásokat.

Az őszi szemeszter a 2014 óta működő program legintenzívebb időszaka volt, aminek eredményeként az összes startup szintet tudott lépni vállalkozásával. A hatékony tanulást segítő közösségi platformot fejlesztő Cogito sikeresen fejlesztette termékprototípusát, megszerezte első fizető ügyfelét, új csapataggal bővült és kijutott az Őfensége, András yorki herceg által alapított Pitch@Palace startup verseny globális döntőjére. A fotósok és videósok közvetítésével foglalkozó Photon új fejezetet nyitott történetében; csapatuk, menedzsmentjük, a platformjuk, stratégiájuk és ügyfélszerzési tevékenységük is látványosan fejlődött a 3 hónap alatt. Az amerikai SocialMap új piaci stratégiáját köszönheti a programnak. Az online ügyfélszolgálatot fejlesztő Wellcome.chat megoldása ötletből élő szolgáltatássá vált 2 fizető ügyféllel, üzleti kapcsolatainak száma pedig 20-ról 70-re nőtt a program ideje alatt. A Microsoft Imagine Cup globális döntőse, a kiterjesztett valóságot az oktatásban használó Innobie elindította platformja tesztelésre kész verzióját, amelyet már két iskolában is kipróbáltak élesben a diákok.

,,A program segített meghozni nagyon fontos stratégiai üzleti döntéseket. Például egy sokkal vonzóbb és jövedelmezőbb üzleti tér felé bővítettük vállalkozásunkat.”

– Pedro Melgarejo, SocialMap.

,,Mentorálás, szakmai előrelépés és inspiráció olyan minőségben, ahogy sehol máshol! Csupán egy ötletből, kezdetleges folyamatokból, rendezett menedzsmentig, elkészült prototípusig és az első eladásig vezetett mindössze 3 hónap alatt.”

– Majtán Máté, Cogito.

A programban résztvevő csapatok a Design Terminal Demo Day-en mutatták be, hogy mennyit fejlődtek a program ideje alatt, ahol olyan értékes felajánlásokat is elnyerhettek, mint egy 6 hónapos irodahasználati lehetőség a HubHub (https://www.hubhub.com/hu/), Budapest legújabb közösségi irodája jóvoltából. Az este folyamán a világhírű orvosi jövőkutató, a The Medical Futurist Institute vezetője, Dr. Meskó Bertalan nyújtott betekintést a digitális egészségügy világába.

A Mentorprogram tavaszi szemeszterére január 15-én megnyílt a jelentkezés, a Design Terminal február 18-ig várja a leginnovatívabb hazai és nemzetközi startupok jelentkezését, a honlapján.

A Design Terminal 2018-as őszi mentorprogramjában részt vevő csapatok:

  1. SocialMap (US)

Vállalati munkavállalókat elemző eszköz. A Socialmap a szervezeten belüli csapatmunka során mesterséges intelligencia és gépi látás alkalmazásával elemzi az alkalmazottak verbális és nonverbális kommunikációját, segítséget nyújtva a vezetőknek a csapatdinamika javításában.[1]

  1. Cogito (HU)

A Cogito a hatékony tanulást segítő közösségi platform, amin keresztül a diákok közösen készítenek jegyzeteket, amiket a tanáraik is ellenőrizhetnek. Máris 800 diákkal dolgoznak együtt a termék fejlesztésén, céljuk 5 éven belül elérni a felsőoktatásban tanulók 70 százalékát.

  1. Photon (HU)

Fotósokat és videósokat közvetítő online ügynökség. A Photon nem egyszerűen közvetít: a megfelelő munkaerőt a megfelelő projekttel párosítja össze.

  1. Innobie (HU)

Díjnyertes magyar innováció, mely a kiterjesztett valóság segítségével teszi élményszerűbbé az oktatást. A vajdasági egyetemisták által alapított Innobie 2018-ban megnyerte a Microsoft Imagine Cup hazai fordulóját, és bejutott a globális döntőbe.

  1. Chat (HU)

Online ügyfélszolgálatot fejlesztő csapat. A Wellcome.Chat segít a vállalkozásoknak az ügyfélelégedettség növelésében, valamint új üzleti lehetőségek megszerzésében. Szolgáltatásuk alapja egy felhasználóbarát chat-ablak, ami bármilyen weboldalba beágyazható, és regisztráció vagy bejelentkezés nélkül használható.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.

A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.

A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.

„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”

– fogalmazott Zala Mihály

A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.

A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára

– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.

Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss