Connect with us

Gazdaság

Ilyen az ideális műszaki áruház a vásárlók szerint

A vállalat legfrissebb lakossági felmérése szerint az ideális műszaki áruházban az eladók kedvesek, felkészültek, a termékeket ki lehet próbálni, és folyamatos akciók csábítják a vásárlókat

A magyar tulajdonú Euronics műszaki áruházlánc tavaly bruttó 74 milliárd forint árbevételt realizált, ami 20%-os növekedés a megelőző évhez képest.

euronics_3

A cég az idei évre további modernizációs törekvéseket tűzött ki célul. A vásárlói élmény maximalizálásának elősegítésére az Euronics az évet online lakossági és dolgozói felméréssel indította, amelyben arra kereste a választ, hogy a fogyasztók szerint milyen ma egy ideális műszaki áruház.

Erős 2018

A műszaki kereskedelemben idén 30 éve jelenlévő magyar cég 65 üzlettel és 1250 kollégával a tavalyi évet bruttó 74 milliárd forintos árbevétellel zárta. A forgalomnövekedés hátterében a pátyi 12 000 m2-es logisztikai központ kialakítása mellett az ingatlanfejlesztési törekvések is jelentősek. Előbbi 2,5 milliárd, utóbbi 2 milliárd forintos beruházást jelentett 2018-ban. A korábbi évek jelentős beruházásai mellett a cég tovább erősítette online értékesítési pozícióját, idén azonban nem csak a külső, hanem a belső megújulási folyamatokra is összpontosít, valamint tovább szélesíti termékkínálatát.

„Gaming konzol értékesítésben tavaly 180 százalékos emelkedést realizáltunk. Idén szeretnénk elkezdeni a játék softwerek digitális értékesítését is, amire a fiatalok részéről egyre nagyobb igény mutatkozik. Büszkén jelentjük be, hogy 2019-től az Euronics lett a már sokak által ismert Dyras kizárólagos forgalmazója a teljes Európai Unióban. A közel 40 éves német-amerikai márka így teljesen az Euronics vásárlói körének preferenciája alapján tud gyártani, aminek következtében sokkal kedvezőbb áron leszünk képesek minőségi termékeket biztosítani vásárlóinknak.”

–  közölte Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója.  

Milyen az ideális műszaki áruház?

„Az eladó legyen kedves és mosolygós!”

A megújulási folyamat részeként az Euronics 2019 elején kutatást végzett lakossági és munkavállalói körben azért, hogy kiderítse, hogyan látják a vásárlók a hazai műszaki cikk piacot, mi alapján alkotnak véleményt, és milyennek képzelnek el egy ideális műszaki áruházat. Az online felmérés szerint a válaszadók közel négyötöde (79%) személyesen, műszaki áruházban vásárol leggyakrabban műszaki cikket, az online vásárlást a válaszadók csupán 21%-a jelölte meg. A vásárlási elégedettséget befolyásoló tényezők közül messze kimagaslik az eladók megítélése, a válaszadók több mint háromnegyede (77%) számára kifejezetten fontos, hogy az eladók mosolygósak és barátságosak legyenek, ugyanennyien állították, hogy az ideális műszaki cikk áruházban az eladók felkészültek, figyelmesek és a legtöbb kérdésre tudják a választ. A felmérésből kiderült, hogy a vásárlókat leginkább az akciók (61%) és a termékkínálat bősége (60%) befolyásolják abban, hogy melyik műszaki áruházat választják, a termékek minősége és ára a válaszadók négyötöde számára fontos.

A megkérdezettek közel háromnegyede (71%) szerint fontos az országos jelenlét, az áruhitel lehetősége (56%) és az eladók szakértelme, felkészültsége (54%).

2019: határ a csillagos ég

A felmérést és a vállalat idei célkitűzéseit figyelembe véve az Euronics egy olyan hosszú távú stratégia kialakítására és megvalósítására összpontosít, melynek középpontjában a vásárló és a vásárlási élmény fokozása áll. Tavasztól a teljes bolthálózat megújul: modern, letisztult kinézetet ölt mind az arculat, mind a berendezés, és egyszerűsödik az áruátvétel.

„A vásárlói vélemények és visszajelzések nagyon fontosak számunkra, ezért az idei évben letisztultabb és korszerűbb boltok kialakításán dolgozunk, miközben az Euronics márka teljes arculatát megújítjuk. A vásárlás, mint élmény középpontba helyezése során a termékek szélesebb körének kipróbálását is lehetővé tesszük. Megújult üzleteinkben a korábbinál gyorsabb vevőkiszolgálást biztosítunk mind a fizetés, mind pedig az áruk átvételekor, így könnyítve a vásárlási folyamatokat.”

tette hozzá Hunyady László, a vállalat marketing és értékesítési igazgatója. Komoly céljaink vannak erre az évre, kíváncsian várjuk a visszajelzéseket!”

Gazdaság

Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai

A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.

A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.

Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.

Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak

– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.

A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.

Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre

– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!

Cafeteria bevezetés

Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.

Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések

Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.

Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.

Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.

Cafeteria bevezetés tavasszal

Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár

Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.

Cafeteria bevezetés ősszel

Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért

A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.

A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.

Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.

A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.

Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon

2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.

Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.

Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést

Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:

Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.

Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.

A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak

Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára. 

Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.

Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.

Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.

Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.

A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.

A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss