Gazdaság
Már a 400. junior fejlesztőt bocsátotta a magyar munkaerőpiacra a Codecool Programozóiskola
A Codecool programozóiskola idén nyáron újabb mérföldkőhöz érkezett: a Magyarországon képzett és állásba elhelyezett programozóik száma elérte a 400-at, miközben a sikerességi ráta továbbra is 95 százalékot meghaladó.
A hagyományos bootcampeknél jóval hosszabb, 12 elméleti és 6 gyakorlati hónapot magába foglaló kurzusaival 2014-ben debütáló programozóiskola első diákjai időközben már érett fejlesztők lettek. Az ezres nagyságrend teljesítését 2021 nyarára várják a suli alapítói.
A 2014 óta működő Codecool állásgaranciával kínált kurzusai egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a képzési piacon. Az első 100 elhelyezett programozó eléréséhez nagyjából két évet kellett várni, utána már rövidebb intervallumokkal történt meg a 200. és 300. tanuló állásba helyezése. A 300. és a mostani 400. diák megünneplése között pedig nem telt el fél év sem. Fontos hozzátenni, hogy a külföldön képzett diákok ebbe nem is számítanak bele, a két lengyel és a közelmúltban nyílt román oktatóközpont kibocsátása nem játszik szerepet a magyar eredményekben. A Codecool vezetői optimisták, továbbra is erős keresletet látnak a munkaerőpiacon a jól képzett informatikusok iránt, így itthon 2021 nyarára már az ezredik végzősükkel kalkulálnak.
A kedvező piaci környezet mellett a valódi állásgarancia is hozzájárult az évek során a bizalom kialakulásához.
“Az első években az ötven fő körüli osztályokból 1-1 diák volt csak, akit nem tudtunk elhelyezni, nekik természetesen nem kellett megkezdeniük a tandíj utólagos fizetését. Mindenki más vagy a gyakornoki idején őt foglalkoztató cégnél, vagy más partnercégünknél kapott megfelelő állást, és a fizetésből tudta törleszteni a tandíjat. Megközelítőleg ugyanezt az ütemet tudtuk tartani a miskolci oktatóközpontnál is”
– mondta Boda József, a Codecool társalapító ügyvezetője.
“Természetesen menetközbeni lemorzsolódás nálunk is van, mint általában minden oktatási struktúrában, de az, aki elvégzi az iskolát, az számíthat ránk. Jelenleg 16 főnek van folyamatban a kihelyezése, mintegy 30 nyitott álláshelyre, így mindenkinek megfelelő állás van kilátásban az új karrier elkezdéséhez.”
Többször éri kritika az iparágat, hogy azok az adatok, amelyeket a cégek kommunikálnak a végzett diákjaik elhelyezkedéséről nem fedik a valóságot. A Codecool így szeptember 1-étől elsőként Magyarországon önként vállalja, hogy mutatóit egy független piaci szereplő rendszeresen auditálja.
“A programozóiskolákat nem a papír, hanem az a bizalom hitelesíti, hogy képzésünkkel valóban álláshoz juttatjuk a diákjainkat. Bízunk benne, hogy a Codecool által kezdeményezett független auditálás segít tisztán látni az érdeklődőknek, melyik képzőintézményt érdemes választani”
– mondja Boda.
Azonban nem csak a kínált állásgarancia, és az utólagos fizetés lehetőségéért kedvelik a jelentkezők a Codecoolt, hanem a folyamatosan frissen tartott tanterv, valamint a foglalkoztatói igények és hallgatói visszajelzések nyomán fejlesztett képzési metodológia miatt is. Számos változás ment ugyanis végbe a kezdetek óta. Akkor még negyedévente indultak kurzusok. Ma már kéthetente becsatlakozhat egy új diák, és egyéni tanulási tempója szerint léphet előre hamarabb vagy később, aszerint, hogy elsajátította-e az egyes állomásokon elvárt tudást. Ráadásul 2019 szeptemberétől lehetőség nyílik csak hétvégén elvégezni a 12 havi elméleti képzés három szakaszát. Amennyiben a programozói nyelvekre szánt harmadik szakaszt már a hagyományos hétközbeni nappali időbeosztásban választja a tanuló, akkor megnyílik előtte a lehetőség, hogy utólagosan fizesse a tandíjat, és garantáltan állás is kapjon.
“Nagy a kihívás, akár már kísértésnek is mondhatnám, hogy gyorsítsunk a képzés ütemén, és jelentősen rövidítsünk a 12+6 hónapos képzési időn. Azonban azt valljuk, hogy valódi elméleti tudás átadásához szükség van erre az időtartamra, a féléves gyakorlati időszak pedig a tanultak készség szinten való elsajátításához, a munkahelyi környezetben való begyakorlásához szükséges. A képzési rendszerünk viszont biztosítja azt a rugalmasságot, hogy aki gyorsabban tanul, az hamarabb jusson tovább az egyes modulokon”
– meséli Boda József.
A Codecool mindkét oktatóközpontjában jelentős időt fordít a soft skillek elsajátítására is, hiszik, hogy az időmenedzsment vagy a problémamegoldó-képesség mind olyan készségek, amik jelentős előnyhöz tudják juttatni a pályakezdőket.
Rév Kálmán a Codecool első tanulói közé tartozott. A kurzus elvégzése óta, azaz már két éve dolgozik a Generali Biztosító Zrt-nél szoftverfejlesztőként. Kálmán korábban nem gondolta volna, hogy programozóként fog elhelyezkedni: villamosmérnöknek kezdett tanulni, de mikor rájött, hogy nem feltétlenül neki való a szakma, egy ideig játékmesterként dolgozott egy szabadulószobában.
„Sok olyan barátom volt, akik programozóként dolgoztak és idegesített, hogy nem értem miről beszélnek. Mindig érdeklődtem az informatika iránt, napi szinten játszottam számítógépen, de minimális volt a tudásom, mikor a Codecoolba jelentkeztem.”
– meséli Kálmán.
„Szakmailag és emberileg is rengeteget adott a Codecool. Nem ismerek más helyet, ahol ekkora hangsúlyt fektetnének a soft skillekre is a szakmai fejlődés mellett és ez az álláskeresésnél is jókora előny volt. Egy munkahelyen hiába tehetséges valaki abban, amit csinál, ha nincs például jó kommunikációs készsége.”
Eleinte bonyolult szakmának képzelte a programozást, de hamar belátta, hogy az iskolában mindent megtanulhat, ha szorgalommal áll hozzá. Az önfejlesztés igénye is megmarad a Codecoolnál végzettekben, Kálmán esetében a Generali a folyamatos fejlődés mellé versenyképes fizetést is biztosít.
A Salary Guide 2019-es adatai szerint bruttó 400 és 600 ezer forint közé esik egy junior fejlesztő fizetése. A Codecool saját adatainak ismeretében elmondható, hogy az ebben a képzési struktúrában képzettek ugyanolyan anyagi megbecsülésnek örvendenek, mint az egyetemi keretek közül kikerülő programozók.
Gazdaság
Precíziós gazdálkodás: oktatási együttműködést kötött a Széchenyi István Egyetem és a Livestocker Solutions
A Cápák között című televíziós műsorból is ismert üzletember, Moldován András által alapított Livestocker Solutions Kft.-vel kötött együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem.
Ennek révén az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának hallgatói a cég korszerű farmmenedzsmentszoftverével tanulhatják a precíziós állattenyésztés technikáit.
A Széchenyi István Egyetem egyik stratégiai célja a fenntartható jövőhöz való hozzájárulás. Az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karának tevékenysége is ezt szolgálja többek között az egészséges élelmiszer-előállítás, az agrárdigitalizáció és a precíziós gazdálkodás területén. A kar fontos feladata, hogy a kor kihívásaira válaszolni tudó szakembereket képezzen, amelynek újabb állomását jelenti a napokban aláírt együttműködési megállapodás. Ennek értelmében a Livestocker Solutions Kft. farmmenedzsment-alkalmazását felhasználják a képzésben, így a hallgatók olyan adatalapú döntéstámogató rendszer használatával ismerkedhetnek meg, amely később szakemberekként is segítheti munkájukat.
„Karunk projektalapú oktatását nagymértékben szolgálják széles körű vállalati kapcsolataink. Ezek számos esetben közös kutatás-fejlesztési projekteket, innovációkat is eredményeznek”
– fogalmazott az aláírás alkalmával dr. Tóth Tamás, az egyetem mosonmagyaróvári karának dékánja. Hozzátette, különösen azért örül a Livestocker Solutions Kft.-vel való együttműködésnek, mert az jól illeszkedik az intézmény precíziós mezőgazdaságban és az agrárdigitalizáció terén vállalt küldetéséhez. A dékán a partnerségért köszönetet mondott a cégtulajdonos Moldován Andrásnak is, akit sokan a Cápák között című televíziós műsorból ismerhetnek.
Dr. Ásványi Balázs vállalati kapcsolatokért felelős dékánhelyettes hangsúlyozta, az intézmény életében kiemelkedő szerepet játszanak az ipari partnerekkel való együttműködések, a közös kutatások, a vállalati megrendelések – többek között azért, mert a kar innovatív megoldásokat és multidiszciplináris tesztelési környezetet kínál.
„Kulcsfontosságú kérdés az is, hogy frissdiplomásaink milyen hatékonysággal tudnak gazdálkodni. Ennek érdekében feladatunk, hogy a képzéseink során megismertessük őket a legújabb technológiákkal, módszerekkel és a valós piaci igényekkel. Ebben játszik nagy szerepet a Livestocker által rendelkezésünkre bocsátott szoftver”
– húzta alá.
Dr. Húth Balázs, az Állattudományi Tanszék vezetője elmondta, az oktatásban kiemelt figyelmet szentelnek a precíziós állattenyésztésre és takarmányozásra, amelynek keretében országosan is egyedülálló szakmérnöki képzést is indítottak.
„A szoftver használatát akár már a képzés őszi félévében tudjuk integrálni mind a precíziós sertéstenyésztés, mind pedig az »Állattartás műszaki megoldásai, telepirányítási rendszerek« kurzusba. Ezt követően pedig a nappali tagozatos oktatásban is bevezetjük”
– részletezte. Megemlítette a vidékfejlesztési pályázatból a kar Smart Farm tangazdaságában megvalósult sertés-modellistállót, amelyben nemcsak anyagcsere-vizsgálatokat, de különböző precíziós állattartási technológiákat, audiovizuális rendszereket is tudnak tesztelni.
„Az itt keletkező nagy mennyiségű adat kiértékelését is szolgálhatja a korszerű szoftver, amely lehetővé teszi az adatalapú döntések meghozatalát”
– mutatott rá a tanszékvezető.
Németh Norbert, a Livestocker Solutions Kft. exportigazgatója kifejtette, cégük olyan agrárdigitalizációs szoftvervállalat, amely több mint tíz éve kínálja digitális megoldásait az ágazat szereplőinek.
„Folyamatos fejlesztéseinknek köszönhetően nagy komplexitású, a valós igényeket figyelembe vevő termékünk lehetővé teszi, hogy az adatok elemzésével támogassuk a releváns döntések meghozatalát. Mivel egyre kevesebb az erőforrás, ezért egyre okosabban és egyre optimalizáltabban kell a folyamatokat megvalósítani”
– mutatta be a szoftvert.
Az igazgató elmondta, eddig nagyvállalatok kiszolgálására fókuszáltak, most viszont azért nyitottak az egyetem felé, mert így a jövő agráripari szakembereinek felkészítéséhez is hozzá tudnak járulni. Mint mondta, az együttműködés lehetővé teszi a hallgatók tudatos, modern, innovatív gondolkodásmódjának erősítését, amelyre a digitalizációs feladatok és a precíziós gazdálkodás terén is nagy szükség van.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Bitget – Ez lesz az új Revolut?
A Bitget Wallet 2025-ös PayFi jelentése szerint a kriptotárcák már messze túlmutatnak az egyszerű eszköztároláson.
A platform célja, hogy a kriptohasználat hétköznapivá váljon – különösen ott, ahol a hagyományos bankrendszer nem elérhető. A „Pay with Crypto” kampány új szintre emeli a kriptoval való vásárlást, utalást és passzív jövedelemszerzést. Az alábbi interjúban a Bitget Wallet csapata mesél arról, hogyan válik a decentralizált pénzügyi eszköz valódi alternatívává világszerte.
1. A jelentés szerint a tárcák többé nem csupán kriptotárolásra szolgálnak. Mit jelent a „living onchain” koncepció a gyakorlatban?
A Bitget Wallet PayFi jelentése szerint a felhasználók 46%-a a tranzakciók gyorsasága miatt választja a kriptós fizetést, miközben a McKinsey adatai szerint az amerikai fogyasztók 92%-a már digitálisan fizet. Ahogy anno a PayPal új korszakot nyitott az e-kereskedelemben, úgy kíván a Bitget Wallet hasonló áttörést elérni a kriptóval. A „Crypto for Everyone” mozgalom célja, hogy egy olyan mindent egyben tárcát kínáljunk, amely kezdőknek is egyszerű, de haladó felhasználóknak is elég erőteljes. A Simple Mode, a GetGas révén díjmentes tranzakciók, és a Shop with Crypto lehetőség – ahol több száz kereskedőnél lehet kriptóval fizetni – mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a kripto valós alternatíva legyen a mindennapokban.
2. Hogyan teszi lehetővé a Bitget Wallet a kripto hétköznapi használatát olyan régiókban, ahol a bankolás korlátozott?
A célunk, hogy valóban használható kriptós ökoszisztémát hozzunk létre – mobilon, a valós igényekhez igazítva. A PayFi infrastruktúránk lehetővé teszi a megtakarítást, utalást, kamatszerzést és fizetést, mindezt bank nélkül. Hamarosan induló Earn Vault funkciónkkal passzív jövedelmet lehet szerezni staking nélkül is. Az olyan integrációk, mint a Solana Pay vagy a nemzeti QR-rendszerek, tovább növelik a valós felhasználhatóságot. Több mint 300 globális márkánál – köztük az Amazonnál – lehet kriptóval fizetni, többnyelvű, egyszerű felületen, teljes eszközkontrollal.
3. Milyen tapasztalatok emelkedtek ki Délkelet-Ázsiából, Afrikából vagy Latin-Amerikából?
A Bitget Wallet 300%-os növekedést ért el egy év alatt, főként a biztonságos, önrendelkezést adó megoldások iránti igény miatt. Afrikában – ahol a bankolás korlátozott és magasak az utalási díjak – a felhasználók fele pénzküldésre használja a tárcát. Délkelet-Ázsiában 60% használja napi utalásra, de sokan már DApp-okat is felfedeznek, tokeneket keresnek. A Super DEX, Bitget Wallet Alpha, DApp hub és QR-alapú stabilcoin fizetések mind támogatják az aktív láncon belüli részvételt. A Paydify, Coinpal és Solana Pay partnerek tovább bővítik a kereskedői hálózatot.
4. Miben különbözik Közép- és Kelet-Európa a többi régiótól?
Kelet-Európában magasabb az aktív fizetési és kereskedési arány – itt a felhasználók inkább pénzügyi eszközként használják a tárcát, nemcsak utalásra vagy tokenfelfedezésre. A szabályozási tudatosság is jellemzőbb. A peer-to-peer rendszerekhez való korábbi hozzászokás és az önálló pénzkezelési igény erősíti a kriptotárcák pénzügyi hídként betöltött szerepét.
5. Mi hajtja a Bitget Wallet gyors növekedését – immár 80 millió felhasználóval?
A Bitget Wallet sikerének titka az egyesített funkcionalitás: fizetés, kamatszerzés, DApp-hozzáférés, tokenkeresés – mindezt mobilbarát formában, saját letétben. A Coinpal, Solana Pay és helyi QR-hálózatokkal való együttműködés révén a mindennapi használat is elérhetővé vált. A 300 millió dolláros védelmi alapunk biztonságot nyújt, ami különösen fontos az új belépők számára.
6. Hogyan segítitek az első felhasználókat eligazodni a Web3 világában?
A jelentés szerint a komplexitás a legnagyobb akadály: gázdíjak kezelése, bonyolult interfészek, nehéz eligazodás. A Simple Mode és a teljesen újratervezett felület ezt küszöböli ki – egyértelmű gombok, automatizált funkciók, AI-asszisztens, amely segít a stake-elés, DApp-használat vagy csere során. A profibb felhasználók válthatnak Pro Mode-ba a haladóbb funkciókért.
7. Mely funkciókra fókuszáltok a jövőben – különösen passzív jövedelem, fizetés vagy kereskedelmi integráció terén?
A célunk, hogy a tárca „dolgozzon” a felhasználókért: különböző kockázat- és hozamprofilú Vault-ok, stabilcoin-alapú hozamok alacsony volatilitású stratégiákkal, helyi QR rendszerek és valuták integrációja. A Shop with Crypto bővítése során kedvezmények, visszatérítések és ösztönzők is elérhetők lesznek, hogy ne csak lehetséges, hanem előnyös is legyen kriptóval fizetni.
8. Hogyan látjátok a kriptotárcák szerepét 2025 végére?
2025-re a tárcák teljes értékű digitális pénzügyi központokká válnak – nemcsak tárolásra, hanem fizetésre, kamatszerzésre, Web3 szolgáltatások elérésére. A felhasználók nem „lánctevékenységként” gondolnak majd rá, egyszerűen csak fizetnek – stabilcoinnal, gyorsan és átláthatóan. A kriptós fizetés pont olyan megszokottá válik, mint ma az Apple Pay vagy Revolut.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Erősítené magyar viszonteladói hálózatát az Apple
A Distribution Partner Program az egyetlen hazánkban elérhető Apple partnerprogram a kkv szektor számára
Az Apple hivatalos magyarországi forgalmazója, az Apcom Hungary Kft. partnerprogramot indított hazánkban az Apple támogatásával. A Distribution Partner Program célja, hogy bővítse és megerősítse a hazai viszonteladói hálózatot, különösen a kis- és középvállalkozások körében, és így még könnyebben elérjék a hazai vásárlók az Apple termékeket.
Az Apple DPP program lényege, hogy a regisztráló viszonteladók kedvező kereskedelmi feltételek mellett férhetnek hozzá az Apple teljes termékpalettájához. Ez nemcsak azt jelenti, hogy az Apple termékeit és kiegészítőit kedvezményes áron, a listaárhoz képest termékcsoportonként meghatározott árengedménnyel vásárolhatják meg, hanem azt is, hogy mindent a rendelkezésükre bocsátanak, ami a sikeres értékesítéshez szükséges. A partnerek hozzáférnek az Apple marketinganyagaihoz, oktatási platformjához, részt vehetnek közös promóciókban, és valós idejű információkat kapnak az elérhető készletről is.
A program különlegessége, hogy Magyarországon jelenleg nincs más hasonló Apple-partnerprogram. Ez a modell lehetővé teszi, hogy hazai IT- és technológiai vállalkozások teljes hozzáférést kapjanak az Apple termékválasztékához – beleértve az egyedi konfigurációjú (CTC) eszközöket is – és saját üzleti stratégiájukhoz igazítva alakítsák ki kínálatukat. A csatlakozás egyszerű: egy gyors regisztrációs folyamat után, az együttműködési szerződés aláírását követően a viszonteladók azonnal élvezhetik a program minden előnyét.
Az Apcom Hungary Kft. célja, hogy a programmal a kis- és középvállalati szegmenst erősítse, különösen az üzleti (B2B) területen. A tapasztalatok alapján a vállalkozásoknak egyre fontosabb, hogy olyan eszközöket használjanak, amelyek nemcsak hatékonyak, de hosszú távon is megtérülnek. Az Apple termékei – például a MacBook Pro és az iPad Pro – éppen ezt nyújtják: erős hardverrel, intuitív kezeléssel és magas szintű IT-biztonsággal rendelkeznek, ráadásul egy friss kutatás szerint egy Mac eszköz üzemeltetési költsége öt év alatt több mint 500 dollárral kevesebb lehet, mint egy hasonló Windows gépé.
A program nemcsak hazánkban érhető el, hanem más európai országokban már sikerrel működik, a régiónkban pedig Magyarország az elsők között vezette be. Itthon már többszáz partner csatlakozott a DPP-hez, és a visszajelzések rendkívül pozitívak. A viszonteladó partnerek arról számoltak be, hogy a programban nyújtott marketinganyagok és tréningek valódi segítséget nyújtanak ahhoz, hogy még professzionálisabban szolgálják ki ügyfeleiket.
Az Apcom Hungary Kft. több mint húsz éve van jelen a magyar IT piacon, 2011 óta jelenlegi nevén. A cég évi több mint 60 milliárd forintos nettó árbevétellel működik, és továbbra is elkötelezett amellett, hogy partnereinek a lehető legjobb kereskedelmi és szakmai feltételeket biztosítsa az Apple prémium termékek forgalmazásához.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI a legemberibb IT projekt
-
Gazdaság2 hét ago
A bankok tartják a vállalásukat – de ezzel a hitelfelvevők járhatnak rosszul
-
Zöld2 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Tippek1 hét ago
Ezek szabotálják leggyakrabban a családi utazásokat
-
Okoseszközök2 hét ago
Rangos fenntarthatósági tanúsítványokat érdemeltek ki az LG 2025-ös OLED televíziói
-
Egyéb kategória6 nap ago
Tizedik alkalommal választották Európa legjobb légitársaságának a Turkish Airlines-t
-
Ipar1 hét ago
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
-
Gazdaság2 hét ago
Magyar alapítványokat is támogatna a Morgan Stanley