Connect with us

Gazdaság

Délkelet-Európa vezető pénzintézetei az IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt

A pénzügyi szolgáltatások világa rendkívül gyorsan változik és fejlődik: az új belépők, a megváltozó fogyasztói szokások és a számos új szabályozás indukálják elsősorban a bankszektor folyamatos és jelentős átalakulását.

Ennek kapcsán Novica Ninic, az IBM közép- és kelet-európai integrációs és fejlesztési felhő-értékesítési vezetője blogjában kifejti: a banki termékek fogyasztói soha nem voltak még ennyire hozzákötve az online és digitális világhoz; az ügyfelek, a sokuk számára életre szóló és kulcsfontosságú partnert jelentő pénzügyi intézményektől olyan online szolgáltatásokat várnak, amelyek bárhol és bármikor, kényelmesen igénybe vehetők.

Az online és az internetes bankolás Délkelet-Európában folyamatosan bővül, a régió legtöbb bankja már bevezette és elkezdte népszerűsíteni online banki platformjait. Az ügyfelek könnyen választhatnak a szolgáltatások közül, a technológia mára a megkülönböztetés egyik sarkpontja lett, és versenyelőnyt jelent a piacon.

Az Információ és Kommunikáció Technológiára (IKT vagy angolul ICT) fordított összegek Közép- és Kelet-Európában – beleértve a délkelet-európai országokat is – továbbra is emelkednek és az IDC (International Data Corporation) által kiadott egyik új jelentés szerint (Worldwide Semiannual IT Spending Guide: Industry and Company Size) 2019-ben elérik a 127,3 milliárd dollárt.

Az IKT-piaci költések terén az iparági szektorok összehasonlításban a távközlési és a bank szektor áll az első helyen. A bankok az erősödő versenyre adott válaszként a digitalizációba és a folyamataik automatizálásába fektetnek. Olyan új funkciókat és szolgáltatások fejlesztenek, amelyek még tovább javítják a bankolás élményét. Ilyen tipikus fejlesztések például a digitalizált ügyfélregisztráció, (digital onboarding), az azonnali hitelezés vagy a kognitív, mesterséges intelligenciára épülő pénzügyi tanácsadás.

Novica Ninic véleménye szerint 2019-ben és azt követően is a technológia marad a fő fókuszban a pénzintézetek esetében, függetlenül azok méretétől. A vezető bankok folytatni fogják az új technológiák bevezetését olyan területeken, mint a robotizált folyamat feldolgozás, az automatizált adatbányászat, fejlett adatelemzés, a mesterséges intelligencia pénzügyi bűncselekmények elleni felhasználása vagy a banki infrastruktúra korszerűsítése. Mindezekkel magas szintű, személyre szabott élményt és az ügyfelek igényeihez igazított szolgáltatásokat nyújtanak majd, minden esetben biztonságos körülmények között.

Az IBM a THINK South East Europe Summit-on mutatta be azokat a régióban tevékenykedő pénzügyi szolgáltató cégeket, amelyek az IBM-től kértek segítséget digitális megújulásukhoz és a kiemelkedő ügyfélélmény biztosításához:

  • A Bankart szlovéniai pénzforgalmi szolgáltató, az IBM-mel együttműködve építette fel a PSD2-hez (Payment Services Directive 2.), vagyis az Európai Unió fizetési szolgáltatásokra vonatkozó direktívájához illeszkedő nyílt bankolási platformját. Ily módon az IBM-mel együtt a Bankart egy egységes PSD2 platformot kínál 11 szlovén banknak, annak érdekében, hogy azok meg tudjanak felelni az EU direktívájának és lehetővé tegye számukra a digitalizálást, a nyílt bankolás szemléletének alkalmazásában.
  • Horvátországban a Zagrebačka banka (ZABA) összefogott az IBM-mel, hogy új szolgáltatásokat vezessen be vállalati ügyfelei és lakossági felhasználói számára.

A ZABA a DevOps gyakorlatát alkalmazta az alapvető üzleti alkalmazások telepítésének automatizálásához az IBM UrbanCode Deploy segítségével, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy alkalmazásokat fejlesszenek, teszteljenek, telepítsenek és monitorozzanak gyorsan, jó minőségben és kontrolláltan.

Johannes Maurer_Bernhard Gotze

Ennek eredményeként a Zagrebačka banka fenntartva a folyamatos fejlődést, felgyorsítja az alkalmazások fejlesztésének sebességét és emeli a fejlesztési munka minőségét, valamint képessé vált arra, hogy az ügyfélélmény további fokozása érdekében, gyorsabban alakítson ki és telepítsen új szolgáltatásokat.

  • NLB Group, a szlovákiai székhellyel és Délkelet-Európára vonatkozóan exkluzív stratégiai fókusszal rendelkező pénzügyi csoport összefogott az IBM-vel adatmenedzsmentje digitális transzformációjának felgyorsítása érdekében. Az NLB egy adatkezelési központot fog építeni, amely teljes körű integrációs és mesterséges intelligencia képességeket kínál. Ez lehetővé teszi a bank minden üzleti és informatikai felhasználójának – részlegektől függetlenül -, hogy megalapozottabb döntéseket hozzon azáltal, hogy holisztikus képet kap a vállalat adatairól, beleértve a belső és külső forrásokból – mint például a közösségi média, weboldalak, stb. – származó strukturált és strukturálatlan adatokat.

A megoldás az IBM technológiáját és szolgáltatásait integrálja a bank adataival, a modern adatkezelés és a fejlett elemzési megoldás biztosításának érdekében.

  • A cég által kiszolgált piacok változatos gazdasági és jogi szempontrendszere miatt a magyar székhelyű OTP Csoport több leányvállalaton keresztül nyújt globális pénzügyi szolgáltatásokat Délkelet-Európában. A cég K+F részlege olyan korszerű megoldásokat alkalmaz, mint a mesterséges intelligencia és a Blockchain, olyan nyílt forrású technológiákon, mint az IBM OpenPower szerverek. Ennek hatására a pénzintézet képes felszabadítani a technológiában rejlő összes lehetőséget, hogy a termelésfejlesztés területén felgyorsítsa a piacra jutást, és sikeresen működtessen nagyon hatékony üzleti megoldásokat a piacon.
  • Bulgáriában a DSK Bank az IBM SPSS-t választotta az ügyfélszolgálati és kockázat elemző munka felgyorsításához a hatékony és pontos hitelkockázat-elemzés segítségével.

Az SPSS körülbelül hatszor gyorsabbá fog tenni egy átlagos hitelbírálatot, néhány percre rövidítve az időt az elbírálásig.

Boris Ederov, a DSK Bank lakossági hitelkockázat igazgatóságának vezetője elmondta:

„Az IBM SPSS kulcsszerepet játszik a DSK Bank digitális transzformációjában. A fogyasztói hitelbírálat egy meghatározó első lépés, és további hatalmas lehetőségek rejlenek ebben a technológiában, hogy prediktív elemzéseket építsenek más kulcsfontosságú folyamatokba, mint például az ügyfélmegtartás és a termékajánlások. Azáltal, hogy a megoldás egyetlen platformot kínál minden kockázatértékelési és döntéshozatali folyamatunkhoz, az SPSS erős alapot teremt nekünk a jövőbeli növekedéshez. ”A DSK bank 2017-ben az IBM Cloudot választotta az alapvető banki rendszereinek üzemeltetésére.”

  • Az UniCredit Bulbank Bulgáriából, az IBM Security-hez fordult annak érdekében, hogy olyan területeken bővítse tapasztalatait mint az adat és információvédelem, felhasználói hitelesítés /azonosítás, hozzáférés-kezelés és adatvédelem. Roberto Furesi, az Unicredit BulBank biztonsági osztályának vezetője megjegyzi: „A biztonság a szervezet egészén átívelő csapatmunka, nem pedig önálló funkció. Mindenki önmagában biztonsági menedzser.”
  • A Banca Intensa Szerbiában az IBM API Connect platformot választotta, hogy az innováció révén felszabadítsa a belső applikációkban és adatokban rejlő lehetőségeket. A platform segít, hogy üzleti lehetőségeik kibővítésére vonatkozó céljaikat megvalósítsák. A pénzintézet a hagyományos üzleti tevékenységeken túl, új piacokra is szeretne belépni és ezzel új bevételi lehetőségekre szert tenni, mindezekkel szerezve versenyelőnyt és előmozdítva az innovációt.
  • A Societe Generale Serbia Bank optimalizálta és automatizálta a „Know Your Customer”, azaz ismerd meg ügyfeled programjának folyamatait az adatminőség javítása, az átvilágítási folyamatok végrehajtása és az ügyfélbevezetés (onboarding) idejének rövidítése érdekében. A folyamat-automatizálási projekt eredményeként a banki folyamatok és az új ügyfélelek szerződtetése 5-10-szeresére gyorsult. A bank ügyfélportfóliója megfelel a Societe Generale nemzeti és csoportszabályainak, valamint a szerb nemzeti AML- CFT-jogszabályoknak is. Ezek az új optimalizált folyamatok az IBM Business Automation Workflow és az IBM Integration Bus platformokon futnak, amelyek lehetővé teszik, hogy egyszerűbbé váljon a szabályozási változások alkalmazása, a nehézségek felismerése, és megbízható jelentések készítése.
  • A Raiffeisen Románia az IBM Cloud Watson Assistant szolgáltatását választotta. Az IBM Felhőn futó szolgáltatás megújítja a cég humánerőforrás-osztályát azáltal, hogy innovatív virtuális ügynököt von be a szervezet működésébe, hogy így támogassa a cég alkalmazottait a HR-rel kapcsolatos ügyeik intézésében és azonnali hozzáférést biztosítson számukra a releváns információkhoz.

A gyakran felmerülő kérdések kezelése mellett a virtuális ügynök a közeljövőben beépül a cég belső rendszereikbe is, hogy dinamikus segítséget nyújtson az alkalmazottaknak olyan személyes ügyekben is mint például szabadság igénylése és egyéni munkavállalói dokumentumok létrehozása. A platformon az összes felhasználói interakció román nyelven zajlik. Az IBM Watson Assistant tartalmait a Raiffeisen és az IBM szakértői egy csapatként együttműködve fejlesztették ki a project során.

A fenti példák is azt támasztják alá, hogy a pénzügyi szolgáltatóipar sok területen alakul át a digitalizáció hatására és, hogy ebben az IBM technológiája vezető szerepet tölt be. Egyetlen más vállalat sem támogatja nagyobb mértékben a világ banki infrastruktúráját.

Az IBM ma a világ bankjainak 90%-ában biztosít back office támogatást, a 20 legfontosabb Fortune 500-as bank és pénzintézet közül, pedig 19 az IBM Cloud szolgáltatását használja.

Korábban még soha nem fordult ennyi bank az IBM-hez technológiai szakértelme miatt – ideértve a felhő szolgáltatást, a mesterséges intelligenciát, a biztonságot, a központi egységet és működést biztosító rendszereket (mainframe), a blockchain-t és most még a Quantumot is -, hogy foglalkozzon a pénzügyi szolgáltatók üzleti modelljének átalakításával, amelyeket a változó fogyasztói igények, a verseny új formái és a növekvő szabályozási követelmények alakítanak.

Lásd az IBM banki és pénzügyi piacoknak szóló megoldásait

Gazdaság

Kihalás szélére kerülhet a középvezetői réteg, és ez nagy baj

A munkaerőpiac éppen a feje tetejére készül állni: a fiatal generációk nem vágynak középvezetői székekbe, a cégek pedig egyre nehezebben találnak utánpótlást.

A Z generáció számára a karrier egyre kevésbé az előléptetésről, inkább az önmegvalósításról, a rugalmasságról és a work-life balance-ról szól. Ami egykor presztízs, elismerés volt, az ma sokak szemében puszta nyűg.

„A középvezetői réteg vékonyodása nem pusztán vállalati szintű probléma, hanem szélesebb társadalmi jelenség. Ha a fiatal generációk vezetői ambíciói ilyen ütemben csökkennek, az hosszú távon az egész munkaerőpiacra kihat. Ha nem lesz, aki vállalja ezeket a kulcsszerepeket, a multinacionális cégek egyszerűen továbbállnak” – figyelmeztet rá Horányi-Kiss Annamária, a JIT Talent vezető tanácsadója, recruitment szakértő.

Nem divat már középvezetőnek lenni

A középvezetői pozíció egykor motiváló elismerés volt, presztízst és előrelépési lehetőséget jelentett. A mostani fiatal munkavállalók azonban már nem feltétlenül vágynak erre a szerepre. A team leaderek, csoportvezetők, műszakvezetők és egyéb középvezetői pozíciók betöltése egyre nehezebb: az egyik vezető hazai állásportálon jelenleg is több száz álláslehetőség van meghirdetve „csoportvezető” kifejezésre – mutat rá Horányi-Kiss Annamária.

A Z generáció már eleve más munkaerőpiacra lép be. Ők a digitális világ szülöttei, ahol az eszközök, a szoftverek és – ma már egyre gyakrabban – a mesterséges intelligencia dönt helyettük. Ez a helyzet viszont aláássa a döntéshozatali képességet és a felelősségvállalást. A „ha elbukom, újrapróbálom” számítógépes játék logika a munkahelyen nem működik. Ott a vezetői szerep komoly, téttel bíró, konfliktusokkal teli döntéseket követel, amihez egyre kevesebben kapnak kedvet. Márpedig a középvezetői szint ütközőzóna: fentről érkező utasításokat tompít, lentről érkező panaszokat szűr, és mindkét oldal elvárásainak igyekszik megfelelni.

Ráadásul a Z generáció egyre nagyobb része úgy lép be a piacra, hogy még sosem dolgozott. Nem ismerik a monotóniát, a kereteket, és bár kreatívak és gyorsak, a vezetői szerep terhe alatt könnyen besokallnak. Egyre fontosabbá válik számukra a munka-magánélet egyensúlya, a személyes jólét (wellbeing) és a rugalmas munkavégzés. Ugyanakkor a vállalatok sem mindig tudják megfelelően ösztönözni a fiatalokat arra, hogy hosszú távon elköteleződjenek egy cégnél és felvállalják a vezetői szerepkörrel járó felelősséget.

Az egyéni karrierépítés és a vállalkozói lét is egyre népszerűbb opcióvá vált. Különösen a marketing, IT és kreatív iparágakban figyelhető meg, hogy a fiatal szakemberek szívesebben dolgoznak szabadúszóként, minthogy egy cégen belül vállaljanak vezetői szerepet. Ez a trend azonban hosszú távon kihívást jelent a vállalatok számára: ha a belső utánpótlás nem megoldott, akkor a középvezetői réteg ki fog öregedni, és komoly generációs szakadék alakulhat ki a szervezeten belül.

A jövő vezetői ott ülnek, de nem biztos, hogy tudják

Egy középvezetőnek nemcsak a feladatait kell tudnia, hanem értenie kell a cég működését, kultúráját és belső dinamikáit is. Éppen ezért sokkal hatékonyabb, ha a vállalat a saját emberei közül választja ki és fejleszti a jövő vezetőit, ahelyett hogy kívülről hozna be valakit, aki mindezt nulláról tanulja. Csakhogy önmagában a tehetséges fiatalok megtalálása nem elég: a középvezetők ritkulása nemcsak abból fakad, hogy a fiatalok nem akarnak vezetni, hanem legalább annyira abból, hogy a szervezeti kultúra és az ösztönző rendszerek sem támogatják őket ebben. Ha a vállalatok valóban biztosítani akarják a középvezetői utánpótlást, előrelátó, tudatos lépéseket kell tenniük, és alkalmazkodniuk kell az új munkaerőpiaci viszonyokhoz – tanácsolja Horányi-Kiss Annamária.

Ha a pozíció túl sok stresszel és aránytalan felelősséggel jár, nem csoda, hogy kevesen kérnek belőle. Ahhoz, hogy a fiatalok kedvet kapjanak a vezetői szerepre, a cégeknek elengedhetetlen vonzóbbá formálni a középvezetői pozíciót. A rugalmas munkavégzés, a munka–magánélet egyensúlyának megteremtése, valamint a jól átgondolt pénzügyi és erkölcsi ösztönzők – például bónuszrendszerek, extra szabadnapok vagy vezetői coaching és képzések – mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a középvezetői szerep ne tehernek, hanem valóban vonzó karrierlehetőségnek tűnjön.

A második fontos lépés, hogy a cégeknek tudatosan fel kell építeniük a fiatalokban szunnyadó vezetői ambíciókat. Ehhez nem elég pusztán elmondani, mennyire fontos a jó vezető. Éles helyzetek kellenek, ahol a fiatalok kipróbálhatják magukat. Erre tökéletes eszköz a gamifikáció, a versenyhelyzetek megteremtése, vagy akár a jól megszervezett kickoff napok, amelyek nemcsak a projektindítás adminisztratív mérföldkövei, hanem remek alkalmak arra is, hogy kiderüljön: ki képes irányítani, dönteni, motiválni. Egy jó kickoff esemény túlmutat a célok és feladatok egyeztetésén – valójában terepet ad a rejtett tehetségek felszínre hozására. Már csak az a kérdés, észreveszik-e a cégek, kik azok, akik valóban készen állnak a vezetői szerepre.

A vezetőhiány a legnagyobb költség

A sikerhez ma már nem elég a középvezetőket fejleszteni – egyre nagyobb szükség van arra is, hogy a felsővezetők kapjanak célzott mentorálást. Bár a topmenedzserek rendszerint megkapják a maguk szakmai támogatását, jóval kevesebb figyelem jut arra, hogyan motiválják a középvezetőiket, és hogyan ismerjék fel a csapatukban rejlő tehetségeket. Pedig épp ezekből a kulcsemberekből nőhetnek ki a jövő vezetői – mondta Horányi-Kiss Annamária, a JIT Talent recruitment szakértője.

Ráadásul a digitális generáció már fiatalon hozzászokott a folyamatos ingerekhez, viszont a monotónia tűrését nem tanulta meg. Ez a helyzet a vezetőkre is új terheket ró: őket is tréningezni kellene arra, hogyan szervezzék a csapat munkáját változatosan és motiválóan.

Ha a cégek nem lépnek időben, a jövő középvezetői rétege egész egyszerűen el fog tűnni, és ezzel nemcsak néhány üres állás marad, hanem felborulhat a szervezetek belső egyensúlya is. A kérdés már nem az, hogy a fiatalok akarnak-e vezetni, hanem az, hajlandók-e a vállalatok újragondolni a játékszabályokat. Mert a babzsák, a csocsóasztal és a heti egy wellbeing-nap önmagában nem ösztönöz vezetésre. Ahhoz, hogy a jövő vezetői felismerjék saját szerepüket, és az élre álljanak, a cégeknek most kell lépniük.

A szakértő figyelmeztet, hogy a vezetőhiány nemcsak belső feszültségeket és szervezeti zavarokat okoz, hanem kézzelfogható pénzügyi veszteséget is jelent, nem is keveset. Minél fontosabb egy pozíció, annál magasabb a betöltetlen munkakör költsége, a COV (cost of vacancy). Ráadásul a probléma nem áll meg a látható veszteségeknél: a túlterhelt felsővezetők, a motiválatlan csapattagok és az irányítás nélkül maradt projektek rejtett, közvetett költségei is jelentősen megterhelik a szervezetet. A vezetőhiány ezért nem egyszerűen HR-kérdés, hanem súlyos üzleti kockázat, amely közvetlen hatással van a cég versenyképességére és hosszú távú fenntarthatóságára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A Schneider Electric megoldásaival épült a Start Campus forradalmi adatközpontja

Páratlan szintű működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság – többek között ezek jellemzik a Start Campus új, SIN01 adatközpontját, amelynek megvalósításához a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldásait használták fel.

A vállalat a 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó energia beszerzésére irányuló áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégiájának kidolgozásában is támogatta a Start Campus-t.

A SIN01 jelzésű létesítmény, ami a Start Campus összesen 1,2 GW-osra tervezett kampuszának első épülete a Schneider Electric EcoStruxure for Data Centers portfóliójának és fenntarthatósági szolgáltatásainak átfogó megoldáscsomagját használja. Célja, hogy új mércét állítson fel a rugalmas és fenntartható munkaterhelésű, mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat és felhőszolgáltatásokat kiszolgáló adatközpontok számára. A 26 megawattos, egy használaton kívüli erőmű közelében lévő, újrahasznosított ipari területen épült létesítmény 2024. negyedik negyedévében kezdte meg működését. Az adatközpontot úgy tervezték, hogy páratlan szintű működési hatékonyságot, megbízhatóságot és skálázhatóságot érjen el.

A SIN01 létesítményhez a Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat az adatközpontok életciklusára optimalizált megoldások átfogó csomagját biztosította. Ezek közé tartoznak az olyan megoldások, mint a Schneider Electric Galaxy VX UPS, az SF6-mentes kapcsolóberendezések – amelyek kiküszöbölik a káros üvegházhatású gázok (GHG) használatát –, a közép- és kisfeszültségű elektromos elosztórendszerek hőérzékeléssel, valamint a nagy sűrűségű fehér és szürke adatközponti térben telepített további infrastruktúra.

„A Start Campus víziója Európa egyik legnagyobb, mesterséges intelligencia igényeket kiszolgáló adatközpontjának létrehozásáról példa nélküli volt. Megtiszteltetés számunkra, hogy partnerek lehetünk ennek megvalósításában, és az adatközpontok, az épületek, az energia és az ipar területén szerzett szakértelmünkkel segíthetünk megteremteni az alapokat a SIN01 révén. Ez az új létesítmény nemcsak több befektetést és innovációt ösztönöz a régióban, hanem világszínvonalú adatközpont-kapacitást nyújt az ügyfeleinek a mesterséges intelligencia infrastruktúrájuk működtetéséhez”

mondta el Pablo Ruiz Escribano, a Schneider Electric „Secure Power and Data Center Business” részlegének európai vezető alelnöke.

Biztonságos, skálázható, MI-kész infrastruktúra

Az üzemidővel, a hatékonysággal és a megbízhatósággal kapcsolatos legmagasabb szintű elvárásoknak történő megfelelés érdekében a Schneider Electric EcoStruxure Buildings Management (BMS), Energy Management, Power Monitoring Expert (PME) és Planon szoftverei valós idejű intelligenciát és automatizálási képességeket kínálnak, amelyekhez fokozott kiberbiztonsági szolgáltatások társulnak. Mindezt támogatja a vállalat egyedi szolgáltatása, amely magában foglalja a távfelügyeletet, az eszközkezelést, a 24/7-ben történő karbantartást és a helyszínen lévő mérnököket.

Ezenkívül a Schneider Electric fenntarthatósági és tanácsadói szolgáltatásain keresztül segítette a Start Campust a 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó energia beszerzésére irányuló áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégiájának kidolgozásában.  A Start Campus a tervezés, a kivitelezés, a telepítés és az üzembe helyezés során alkalmazott átfogó megközelítéssel biztonságos, skálázható és energiatakarékos infrastrukturális platformot hozott létre, amelyet a felhő- és mesterséges intelligencia adatközpontok telepítésére szabtak.

„A Start Campusnál elkötelezettek vagyunk a fenntartható, mesterséges intelligencia alkalmazását támogató digitális infrastruktúra következő generációjának megalapozása mellett. Az energia a mai digitális infrastruktúra egyik legkritikusabb erőforrása. De ez nem csak a hozzáférésről szól, hanem az energia hatékony, intelligens és fenntartható kezeléséről is. A Schneider Electrickel való partnerségünk átalakítja működésünket, mivel világszínvonalú energiatechnológiát és valós idejű átláthatóságot biztosít számunkra a teljes infrastruktúránkra vonatkozóan”

– jelentette ki Robert Dunn, a Start Campus vezérigazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése

Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, a Wolt havidíjas szolgáltatását, amely ingyenes házhozszállítást és exkluzív kedvezményeket biztosít számos étterem, élelmiszerbolt és egyéb helyi üzlet kínálatához.

A Deutsche Telekom és a Wolt együttműködésének eredményeként a telekomosok ezekhez az előnyökhöz most 6 hónapig díjmentesen férhetnek hozzá a Magenta Moments kedvezményprogramon keresztül. Sőt, a Magenta 1-es ügyfelek ezúttal is még többet kapnak, hiszen ők 12 hónapig élvezhetik a Wolt+ előnyeit.  A díjmentes 6 hónapos Wolt+ előfizetést biztosító egyedi kuponkódot a Telekom alkalmazás Magenta Moments menüpontjában kérhetik le az ügyfelek év végéig.  A Magenta 1-eseknek szóló, 12 hónapos díjmentes Wolt+ előfizetést biztosító kedvezménykód pedig május 18-ig igényelhető, és a lekéréstől számítva 1 hónapig aktiválható a megadott linken keresztül. Az együttműködés tovább erősíti a Telekom azon törekvéseit, hogy a Magenta Moments program ajánlataival megkönnyítse és színesítse az ügyfelek mindennapjait, és extra törődést, odafigyelést biztosítson számukra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss