Gazdaság
Mr Jeff forradalmasítani kívánja a ruhatisztítást Magyarországon
A Mr Jeff, a forradalmian új ruhatisztítási szolgáltatás hamarosan hazánkban is elérhető
A Jeff egy startup vállalkozás, amelynek innovatív franchise üzleti modellje hamarosan a magyar piacon is elindul.
A cég Mr Jeff szolgáltatása egy mindenki számára kényelmes és gyors mosási és ruhatisztítási lehetőséget kínál, amelynek az elfoglalt, fiatalabb generáció az egyik legfontosabb és leghűségesebb felhasználója. Az Android és iOS eszközökön elérhető applikáción vagy weboldalon keresztül történő megrendelés során a futár a megadott címen és időpontban felveszi a mosnivalót, majd egy szintén egyeztetett időpontban visszaviszi a tiszta és kivasalt ruhákat.
A szolgáltatás egyszeri vagy havi előfizetéses rendszerben vehető igénybe, és kifejezetten a fiatal, városi felhasználókat célozza, akik folyamatosan használják digitális eszközeiket, könnyen hozzáférnek az alkalmazáshoz és kevés szabadidővel rendelkeznek. Ez az oka annak, hogy a Mr Jeff egy új piaci szegmenst nyert meg, mivel ügyfeleinek 60%-a még soha nem használt más mosodai szolgáltatást korábban.
A mosoda üzleti modellje és egyéb fejlesztés alatt álló ötletek mellett tavaly júniusban mutatták be a fodrászati és szépségápolási szolgáltatást nyújtó ”Beauty Jeff”-et, amelynek első szalonja most nyílik Argentínában. A fitnesz területén működő „Fit Jeff” is hamarosan debütál, és Mr Jeff-hez hasonlóan, mindkettő franchise üzleti modell szerint működik majd.
Háttér
A Mr Jeff egy 2015-ben alapított startup vállalkozás, amelyet három spanyol fiatal indított el a Bbooster program segítségével. A cég ma a világ számos országában működik, és háztól-házig történő mosodai szolgáltatást nyújt applikáción vagy weboldalon keresztül.
2018 decemberében a Mr Jeff 12 millió dolláros (10,4 millió eurós) támogatást kapott az All Iron Ventures vezetésével, Series A típusú befektetésként. A tranzakció 3,5 millió dollárral (több mint 3 millió euróval) növelte a korábbi befektetéseket, amelyek olyan jól ismert európai vállalkozóktól érkeztek, mint Albert Armengol, a Doctoralia vezérigazgatója, Jeroen Merchiers, az Airbnb európai, közel-keleti és afrikai ügyvezető igazgatója és Kim Jung, az NX Corp. vezérigazgatója.
Mr Jeff számos díjat elnyert az elmúlt években: 2017-ben megkapta az Európai Innovatív Vállalkozások Központjának elismerését, ugyancsak ebben az évben Valenciában a Legjobb Fiatal Vállalkozóinak választották őket, valamint a Google szerint a vállalat 2017-ben egyike volt a világ legjobb 20 induló vállalkozásának.
Jövedelmező és elérhető üzleti modell
“Az alkalmazás egyedi lehetőséget kínál a magyar vállalkozók számára, akik gyors befektetés-megtérüléssel (ROI) keresnek üzleti lehetőséget. Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 78%-a szerint a mosás a legutálatosabb házimunka. Mi azon vagyunk, hogy ezen változtassunk és elvégezzük ezt a munkát a felhasználók helyett.”
– mondta Eloi Gómez, a Jeff vezérigazgatója és társalapítója.
Eloi Gomez szerint a franchise típusú működési modell során a befektetés 17 hónapon belül megtérül, és 12 hónap után közel havi 1,1 milliós profitot termel. A hazai franchise partnerek komoly marketing és logisztikai támogatást kapnak, illetve a cég nem számít fel jog- és marketingdíjakat az első évre. A digitalizáció és a különféle előfizetési lehetőségek segítségével a cég igyekszik megváltoztatni a vegytisztító szektor hagyományos működését is.
A Mr Jeff franchise-modellje eddig számos országban lett sikeres, ahogy a vállalat munkavállalóinak száma is rendkívüli mértékben növekszik. A cég ma már világszerte több mint 500 közvetlenül és 3 500 közvetetten foglalkoztatott alkalmazottal rendelkezik. A szolgáltatás egyszeri vagy havi előfizetéses rendszerben vehető igénybe, és kétféle fizetési mód választható: bankkártyás és készpénzes fizetés, a szolgáltatás pedig a teljes hazai lakosság számára elérhető lesz.
Azok a vállalkozók, akik Mr Jeff üzletet szeretnének nyitni Magyarországon, a cég honlapján https://franchise.mrjeffapp.com/ illetve a franchises@mrjeffapp.com email címen érdeklődhetnek.
Gazdaság
Egyre kevesebb a csúszásban lévő adós, miközben kapkodnak a hitelekért a magyarok
Érezhető mértékben javult a júniust megelőző egy évben a lakossági hitelportfólió minősége, és az idei év derekán már csak a teljes tartozás 1,1 százaléka volt 90 napnál nagyobb csúszásban.
Elsőre furcsának tűnhet, de ebben részben pont a megugró új kihelyezéseknek van komoly szerepe – ad magyarázatot a javuló számokra Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Látványosan csökkent az idei év derekáig számolt tizenkét hónapban a 90 napnál nagyobb késedelemben lévő lakossági hitelek aránya: a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint június végén mindössze 1,1 százalékot tett ki, ami látványos javulás az egy évvel korábbi 1,5 százalékhoz képest.
Az új hitelfelvevők mindig javítanak a képen
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a portfólió tisztulásához két tényező is hozzájárult. Egyrészt a júniust megelőző egy évben 11,6 százalékkal nőtt a lakossági hitelek állománya – és már csak hajszállal maradt el a 12 ezer milliárd forinttól –, másrészt a 90 napnál régebben lejárt tartozások mennyisége látványosan, csaknem 18 százalékkal csökkent – így már nem egészen 132 milliárd forintot tett csak ki.
Mindezek alapján a jóval nagyobbra duzzadó hitelportfólión belül zsugorodott a jelentős csúszásban lévő állomány, ami magyarázza a nagymértékű javulást.
A hitelállomány emelkedése viszont nem csak azért fontos, mert így nagyobb a bázis, amiből ki lehet indulni, hanem azért is, mert az újonnan kihelyezett hiteleket rendszerint jóval pontosabban fizetik az adósok, mint a több éve felvett kölcsönöket.
Ennek pedig nem a kezdeti lelkesedés lelohadása az oka a szakértő szerint, hanem az, hogy az idő előrehaladtával egyre nagyobb a valószínűsége annak, hogy az adós olyan élethelyzetbe kerül, ami megnehezíti, netán végképp lehetetlenné teszi a törlesztést.
Hihetetlen, mennyi hitel ömlött a piacra
Az újonnan kihelyezett hitelekből pedig az év első felében egyáltalán nem mutatkozott hiány, sőt, több meghatározó terméknél is új csúcsokat regisztráltak a szerződések összegénél. Így történt ez például a lakáshiteleknél, amelyeknél a 2024, első felére kimutatottnál közel 26 százalékkal többet, 809,4 milliárd forintnyit helyeztek ki a bankok.
A szintén húzóterméknek számító személyi hiteleknél még ennél is gyorsabban, bő 40 százalékkal emelkedett az új kihelyezések összege. Gergely Péter szerint ezekben a tendenciákban pedig nem is várható változás, leginkább ami a lakáshiteleket illeti: szeptemberben ugyanis elindult az Otthon Start Program, amely révén a piaci kölcsönökénél jóval alacsonyabb, évi legfeljebb három százalékos kamat mellett juthatnak finanszírozáshoz az arra jogosultak.
A lakáshitelesek a legfegyelmezettebbek
A jegybank adatai szerint egyébként a lakáshiteleknél mutat a legszebben a portfólió: itt június végén már fél százalék alatt járt a 90 napon túli késedelemben lévő állomány súlya, ami egyébként még az igen kiváló, 2024 júniusi 0,67 százaléknál is 0,2 százalékponttal jobb arány.
Ennél is szebb képet mutat a január óta elérhető munkáshitel: itt a június végi, 104,6 milliárdos állományból mindössze 87 millió forintnyi volt három hónapot meghaladó késedelemben, ami az akkor hat hónapos múltra visszatekintő konstrukcióra való tekintettel nem is csoda. Ezzel együtt a kamatmentes, támogatott hitelnél aggasztó jel, hogy a 31 és 90 nap közötti csúszásban lévő állomány már júniusra elérte a 2,7 milliárd forintot, ami a BiztosDöntés.hu szakértője szerint nem feltétlenül biztató a folytatásra nézve.
A személyi kölcsönöknél viszont még mindig viszonylag magas, 3 százalékos a három hónapon túl késő hitelek részesedése, igaz, itt is több mint egy százalékpontot sikerült javítani az arányon egy év alatt. A babaváró hitelnél viszont minimálisan ugyan, de nőtt az arány tavaly júniushoz képest: igaz, így is mindössze 0,5 százalékot tett ki.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Mostantól a boltban is fizethetünk Barionnal
A Barion eddig főként az online vásárlásoknál volt jelen, most azonban új fejezet kezdődik a vállalat életében: a magyar fizetési szolgáltató belép az offline világba is.
Az Okoskassza (PSC CEE Kft.) és a Barion együttesen több mint húszezer kereskedőt szolgálnak ki a közép-kelet-európai régióban, számukra válik hamarosan elérhetővé az integrált online és offline terminálos fizetési megoldás egy szolgáltatón keresztül, egyszerűbb, átlátható folyamatokkal.
A tranzakció zárását követően a Barion a PSC CEE Kft. 100%-os tulajdonosa lesz, így az Okoskassza márka és a hozzá kapcsolódó megoldások is a Barion csoporthoz kerülnek. Az Okoskassza a kiskereskedők és vendéglátósok körében már jól ismert elektronikus pénztárgépeivel és kártyaterminál megoldásaival. A két vállalat a Barion cégcsoportban működik tovább, így egy olyan átfogó fizetéselfogadói rendszert hoznak létre, amely egyszerre kezeli az online és a bolti fizetéseket is. A több hónapon át előkészített akvizíciót a Magyar Nemzeti Bank már jóváhagyta.
Modern élmény a vásárlóknak és egyszerűbb működés a kereskedőknek
A vásárlók olyan modern, gyors és megbízható bolti fizetési megoldással találkozhatnak majd, amely színvonalában a megszokott Barion fizetési élményt nyújtja. A kereskedők számára pedig egy kézben, egységes rendszerben lesznek kezelhetőek az online és az offline fizetések, ami átláthatóbb folyamatokat, hatékonyabb működést és hosszú távon alacsonyabb adminisztrációs terheket jelent.
Két vezető és két világ összekapcsolása
A tranzakció nemcsak üzleti szempontból jelent mérföldkövet, hanem a szakmai tudás összekapcsolása miatt is figyelemre méltó. Molnár Tamás, a PSC CEE Kft. ügyvezetője az offline fizetések piacán vált elismert szereplővé, jelentős régiós tapasztalattal. Kiss Sándor, a Barion vezérigazgatója az elmúlt évtizedben az online fizetések területén töltött be meghatározó szakértői pozíciót. A két terület szakértelmével a Barion olyan tudásra építhet, amely hosszú távon is versenyelőnyt jelent a régióban.
„Ez a tranzakció fontos mérföldkő a Barion számára. Stratégiai szinten is meghatározó lépés, hogy az Okoskassza megoldásával együtt a bolti fizetések világában is hangsúlyosan jelen tudjunk lenni. A célunk, hogy minden fizetési csatornán egységes, átlátható és kényelmes fizetési élményt nyújtsunk a vásárlóknak, miközben a kereskedőknek egyszerűbb és hatékonyabb folyamatokat biztosítunk. Külön öröm számunkra, hogy Tamás személyében egy jelentős nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember kapcsolódik management csapatunkhoz.”
– mondta Kiss Sándor, a Barion vezérigazgatója.
„Az együttműködésünk lehetőséget ad arra, hogy termékeink és szolgáltatásaink gyorsabban növekedjenek a régióban. A Barionnal közös víziónk van, és a közös munka során szakmailag és emberileg is megtaláltuk az összhangot. A két márka nem versenyezni fog egymással, hanem természetes módon egészíti ki egymást, ezzel erősítve a csoport teljes értékajánlatát. Ügyfeleinknek fontos, hogy tudják, továbbra is bankfüggetlen szolgáltatóként fogunk működni, a megszokott szolgáltatásaik változatlanul biztonságban vannak, és a jövőben még több lehetőség áll majd rendelkezésükre”
– tette hozzá Molnár Tamás, a PSC CEE Kft. vezérigazgatója.
A két vállalat dinamikusan növekvő kártyás fizetési forgalma 2025-ben meghaladja az 1 milliárd EUR-t, együttes árbevételük pedig a 10 millió EUR-t.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?
2025 augusztusában tovább emelkedtak az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millió‑val.
Az autók közel 90%-át 10 millió forint alatt kínálták, de nőtt a 5–10 milliós és 10 millió forint feletti árkategóriák aránya is. A Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) augusztusi jelentése a havi statisztikai sorozat harmadik része, amely célja, hogy pontosabb képet adjon a magyarországi használtautó-kínálat és kereslet jellemzőiről, alakulásáról.
Mennyibe kerül ma egy átlagos használt autó?
A használt autók piacán hazánkban 2025 augusztusában a megjelent hirdetések 39,3%-a 2,5 millió forint alatti, 26,6%-a 2,5–5 millió forint közötti, 21,0%-a 5–10 millió forint közötti és 13,1%-a 10 millió forint fölötti értékű volt. 2024 augusztusához viszonyítva a 2,5 millió forint alatti értékben autót kínáló hirdetések aránya 2,8%-kal csökkent, míg a 2,5–5 millió forint közöttieké 0,6%-kal növekedett. Az előző év azonos időszakához képest az 5–10 millió forint közöttieké 1,8%-kal, és a 10 millió forint feletti hirdetések aránya pedig 0,4%-kal emelkedett. Az összes hirdetést figyelembe véve idén augusztusban a kínálati átlagár 5,5 millió, az előző év azonos időszakában pedig 5,3 millió forint volt.
Az adatok nemcsak az árakról, hanem a kínálat szerkezetéről is pontos képet festenek. A hirdetett járművek fele benzinmeghajtású volt, míg 40,8%-uk dízelmotorral szerelt. Az alternatív hajtások súlya ugyan még mindig kisebb, de növekvő: elektromos autóból 5,3%, hibridből pedig 3,9% szerepelt a kínálatban. A legnagyobb bővülést az elektromos kategória produkálta: éves szinten 35,0%-kal nőtt a kínálatuk. A benzinmeghajtásúaké 2,3%-kal, a dízelmeghajtású autók száma 4,0%-kal, míg a hibridmeghajtású autók száma 1,7% -kal csökkent.
A dízelautók átlagosan több mint 40%-kal futottak többet, mint a benzinesek
A különböző hajtású autók életkora és használtsága között is van különbség. A benzinesek átlagosan 14,1 évesek, míg a dízelek 12,4 évesek. Utóbbiak viszont jóval többet futottak: a dízel járművek átlagos futásteljesítménye 222 ezer kilométer, a benzineseké pedig 156 ezer kilométer – vagyis több mint 40%-os eltérés látszik. Ez a használati szokásokat is tükrözi, hiszen a dízel autókat jellemzően hosszabb utakra, intenzívebb igénybevételre használják.
A leggyakrabban hirdetett márkák élén továbbra is a Volkswagen és a BMW állnak, a Ford pedig megelőzte az Opelt a harmadik helyért. Ezeket évek óta stabil kereslet jellemzi, nem véletlen, hogy a sorrend alig változott 2024 augusztusa óta. A 10-es listán a legalacsonyabb átlagéletkora a Kianak (9,3 év), míg a legmagasabb a Opelnek (13,8 év) volt augusztusban. A 2024. augusztusi adatokhoz képest egyedül a Suzuki életkora csökkent 0,3 évvel. A legnagyobb mértékű emelkedés pedig a BMW esetén következett be, amelynek átlagéletkora 0,5 évvel nőtt.
Mekkora átlagos értékvesztéssel számolhatunk egy év alatt?
Az elemzésből az is kiderül, hogy évente a következő mértékű értékvesztéssel számolhatnak a tulajdonosok: benzinesek 6,9%, dízelek 7,9%, elektromosok 8,0%, hibridek 6,1%. Minden további ezer kilométer megtétele 0,2%-os árcsökkenést eredményez a piacon. A járművek állapota is jelentős árkülönbséget generál: az újszerű autók átlagosan 27,7%-kal kínálhatók drágábban, míg a sérült példányok akár 58,9%-kal olcsóbbak lehetnek.
A 10 legnépszerűbb modell kínálati átlagárának tekintetében a Suzuki Swift emelkedett a legnagyobb mértékben, 9,6%-kal, a Ford Mondeo ezzel ellentétben 10,7%-os csökkenést mutatott egy év alatt. Az életkort elemezve egyedül a Ford Mondeonál figyelhetünk meg stagnálást, míg a többi modell esetén mérséklődés következett be. A legnagyobb visszaesést a Kia Ceed produkálta, 12,9%-kal.
A Használtautó.hu és a KSH együttműködésében havonta megjelenő kiadvány célja, hogy új szintre emelje az átláthatóságot a magyar használtautó-piacon. A keresleti és kínálati adatok pontosabb megismerésével nemcsak a vásárlók és eladók, de a kereskedők és piaci elemzők is jobb döntéseket hozhatnak. A 2025. augusztusi adatok szerint az árak enyhén emelkednek, miközben az elektromos autók kínálata dinamikusan bővül, és a hibrid járművek is tartják pozícióikat. A márkák és hajtásláncok közötti különbségek jól mutatják, hogy a hazai piac fokozatosan igazodik a nemzetközi technológiai és környezettudatos trendekhez.
A használtautó piaci trendekről további információ a Használtautó.hu – KSH, 2025. augusztusi statisztikájában olvasható.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
A Hankook 2025-ben is az Aranylabda hivatalos szponzora
-
Ipar2 hét ago
Generációk energiája: Szegedre figyel idén a teljes villamosipari szektor
-
Gazdaság2 hét ago
A 4iG Csoport és az Elisa Polystar kibővítette együttműködését
-
Tippek2 hét ago
Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete
-
Gazdaság2 hét ago
UEX: bemutatkozik az első Univerzális Tőzsde a világon
-
Ipar2 hét ago
Megszakítás nélküli kapcsolódás: itt a Zyxel 5G WiFi 7 beltéri routere vállalkozásoknak
-
Mozgásban2 hét ago
Bemutatkozik a Kia K4
-
Egészség2 hét ago
Félünk elsősegélyt nyújtani, pedig ez nem egy orvosi vizsga