Gazdaság
„Figitális” forradalom a szállítmányozásban, aki nem vesz részt lemarad
A Moveecar és a Chronotruck alkalmazásokkal bővíti logisztikai szolgáltatásait a GEFCO
A GEFCO csoport, az autóipari logisztika európai vezetője és a globális multimodális ellátási lánc szakértője bejelentette két „figitális” – a fizikai képességek és a digitális technológiák ötvözésével megvalósuló – szolgáltatásának bevezetését.
Az innovációk hajtóerejét a csoport 70 éves logisztikai know-howja és a partnerek digitális tapasztalata adja. A GEFCO által korábban megvásárolt Chronotruck egy digitális közúti árufuvarozási piactér, amely robosztus algoritmusok segítségével, a kereslet és a rendelkezésre álló szolgáltatók összekapcsolásával teszi egyszerűbbé a szállítást a feladók és a szállítmányozók számára egyaránt. A Moveecar a GEFCO és külső IT-szakértők által létrehozott digitális platform, amely logisztikai szolgáltatást nyújt az autóipari szereplők számára a járművek teljes életciklusa alatt.
“Figitális” forradalom
„A digitális fogyasztói viselkedés egyértelműen befolyásolja arra vonatkozó stratégiánkat, hogy miként szolgáljuk ki a B2B és a B2B2C piacokat”
– fejtette ki Emmanuel Arnaud, a GEFCO értékesítési és marketing vezetője, elnökségi tagja.
„A fizikai hálózati tapasztalatunk és a digitális képességeink egyesítésével hozzuk létre az új ‘figitális’ szolgáltatásokat. A Chronotruck és a Moveecar a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a robosztus algoritmusok lehetőségeit használja az ügyfélélmény átalakításához.”
Innováció, a növekedés motorja a GEFCO-nál
A digitalizáció és a gondosan kiválasztott akvizíciók révén létrejövő innováció alapvető fontosságú a GEFCO növekedési stratégiájában. A Moveecar és a Chronotruck két meghatározó példája annak, hogy a GEFCO miként alakítja át a logisztikai ágazatot, és teremt új értéket az ügyfelek számára.
„A Moveecar a GEFCO készjármű-logisztikában és végpontok közötti megoldásokban szerzett tapasztalataira épít, hogy kiaknázhassa a használt autók piacának óriási lehetőségeit”
– erősítette meg Luc Nadal, a GEFCO vezérigazgatója.
„Ezen felül a Chronotruck agilis, elérhető digitális platformja biztosítja, hogy a GEFCO ügyfelei azonnali megoldást kapjanak felmerülő igényeikre.”
Chronotruck: azonnali hozzáférés az elérhető legjobb szállítóhoz
„A Chronotruck egy árufuvarozási piactér”
– magyarázta Rodolphe Allard, a Chronotruck vezérigazgatója.
A Chronotruck digitális platformján hatékony algoritmusok segítségével kapcsolja össze a feladókat és a fuvarozókat.
„Ezt a különösen hatékony megoldást fejlesztettük ki a feladók és a fuvarozók számára, akik idő– és költséghatékony szolgáltatásokat igényelnek. Szolgáltatásunk egyaránt csökkenti az üres fuvarok számát és a fuvarozók szénlábnyomát, miközben lehetővé teszi a kisebb szállítók számára, hogy nagyobb ügyfeleket is megszerezzenek.”
A feladók megfelelő áron és számukra megfelelő időben választhatnak szállítót, bármely általános csomagjukhoz 50 kilótól 28 tonnáig. A Chronotruck hozzáférést biztosít a földrajzilag közeli szállítókhoz és egy digitális szolgáltatási portfólióhoz, amely azonnali árajánlatokat, földrajzi nyomon követést, kézbesítési igazolást és e-számlázást is tartalmaz. A szállítmányozók számára a digitális platform a közelben levő rakományok felvételével lehetőséget kínál a folyamatok optimalizálására és a teherautók teljes kapacitású üzemeltetésére.
Megbízható, költséghatékony és fenntartható megoldások
Napjainkban egyre nagyobb kihívást jelent szabad szállítót találni. Amikor a feladó szállítót keres, a rendszer kiválasztja a földrajzilag beazonosított szolgáltatót és azonnali árajánlatot küld. A Chronotruck online platformja lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy számukra megfelelő áron és időzítéssel válasszanak szállítót. A platform az ügyféligények 95 százalékára talál megoldást. „A platform nyitott minden fuvarozó számára, lehetőséget biztosít a kisebb fuvarozóknak, hogy nagy ügyfeleket szerezzenek –erősítette meg Rodolphe Allard. „A csatlakozásnak nincsenek feltételei, és nem használjuk újra a szállítók adatait. A szállítótól bekért adatok megegyeznek azokkal, ami egy hagyományos logisztikai tranzakcióhoz szükséges.”
Nemzetközi terjeszkedés
A Chronotruck több mint 9000 ügyfelet szolgál ki Franciaországban, és hamarosan bővíti európai lefedettségét. A digitális platform jelenleg hét nyelven érhető el: angolul, franciául, németül, olaszul, lengyelül, portugálul és spanyolul.
Moveecar: autó logisztika egy kattintással bárhol és bármikor
A Moveecar digitális platformja lehetővé teszi az autóipari (car as a service, CaaS) szereplők; például autógyártók, autókereskedők, flottakezelők, bérleti és lízingtársaságok, árverezők, az e-kereskedelem és mobilitási szereplők számára, hogy hozzáadott értékű autó logisztikai szolgáltatásokat biztosítsanak a jármű teljes életciklusa alatt. „Nemrégiben még a vásárlók használt autójukat újsághirdetések alapján vásárolták – mondta Dominque Masutti, a Moveecar vezérigazgatója. „A fogyasztók ma pedig az interneten vásárolnak új és használt autókat. A Moveecar szolgáltatásai segítenek az autóipari és mobilitási szereplőknek megfelelni az ügyfélelvárásoknak és magasabb profitot generálni.”
Emmanuel Arnaud, a GEFCO értékesítésért és marketingért felelős vezetője hozzátette:
„Létezik egy izgalmas, kiaknázatlan piac a Moveecar szolgáltatásai számára. Évente 45 millió használt és 15 millió új autót adnak el Európában. Ezeknek az autóknak a szállítása kis csoportokban vagy önállóan gyakran nehézkes. A Moveecar a GEFCO készjármű-logisztikai tapasztalatát használja ki, hogy országon belül és határokon átnyúlóan zökkenőmentesen szállítsa ezen járműveket. ”
STAART szolgáltatások
A használt autók szállítása mellett a Moveecar további szolgáltatásokat is bevezet, amelyek az autó teljes életciklusa alatt igénybe vehetők. A Moveecar „STAART” esernyője alá tartozik a tárolás, szállítás, adminisztráció, értékelés, javítás és utazási szolgáltatások, amelyekhez az ügyfelek bármikor, bárhol hozzáférhetnek. A Moveecar a STAART szolgáltatásokhoz az országokban saját, helyi partnerhálózatot épít ki. Ezek a szolgáltatások testreszabhatóak és kiajánlhatóak a Moveecar márkanév, vagy az ügyfél márkája alatt.
A Moveecar szolgáltatások két alkalmazási területe
A Moveecar kulcstól-kulcsig szolgáltatása
A Moveecar alkalmazáson keresztül az ügyfelek értesítést kapnak autóbérlésük lejártáról. Emellett az alkalmazás segítségével javításokat rendelhetnek meg még az autó szolgáltatóhoz történő visszaérkezése előtt. A bérbeadó ezenfelül megtervezheti és elvégezheti az ellenőrzést is az alkalmazás segítségével. Amennyiben a bérbeadó el szeretné adni az autót, a Moveecar felújíthatja és elszállíthatja azt az új tulajdonoshoz. Ez a hamarosan megjelenő új kulcstól-kulcsig szolgáltatás jól demonstrálja a Moveecar által kínált, az autó teljes életciklusát lefedő megoldások széles skáláját.
Közlekedési szolgáltatások
Az autómegosztás és más közlekedési megoldások terjedése lehetővé teszi a Moveecar számára, hogy bővítse szolgáltatási palettáját.
„A közeljövőben a Moveecar tiszta és teljesen feltöltött autót szállít ügyfelei otthonába, amikor csak szeretnék és vissza is szállítja azt, valamint számos egyéb szolgáltatást is kínál. Mindezeket a feladatokat az alkalmazásunkon keresztül tudjuk kezelni. A jövő izgalmas”
– tette hozzá Dominique Masutti.
Nemzetközi terjeszkedés
A meghatározó európai vásárlók és online járműértékesítők már használják a Moveecar szolgáltatásait járművek határokon túli szállítmányozásához Franciaországban, Portugáliában és az Egyesült Királyságban. A jármű-ellenőrzési és -javítási szolgáltatások 2019 végére sok országban elérhetők lesznek, és fokozatosan bevezetésre kerül több más „STAART” szolgáltatás is. 2020-ban pedig elindulnak a kulcstól-kulcsig szolgáltatások, valamint további, az egyedi ügyfelek számára nyújtott kiegészítő szolgáltatások.
Kattintson a Moveecar.com és a Chronotruck.com webhelyre további információkért.
Gazdaság
Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai
A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.
A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.
Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.
„Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak”
– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.
A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.
„Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre”
– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!
Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.
Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések
Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.
Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.
Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.
Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár
Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.
Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért
A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.
A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.
Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé
Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.
A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.
Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon
2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.
Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.
Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést
Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:
- CIB Bank: 2025. április 1.
- KDB Bank: 2025. április 1.
- K&H Bank: 2025. április 7.
- MBH Bank: 2025. április 12.
- Oberbank: 2025. április 1.
- OTP Bank: 2025. február 15.
- Polgári Bank: 2025. április 1.
- Raiffeisen Bank: 2025. április 1.
- UniCredit Bank: 2025. március 1-től
Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.
Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.
A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak
Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára.
Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.
Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.
Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.
Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.
A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.
A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába
-
Tippek2 hét ago
Weboldalad nincs az élmezőnyben? Így javíthatsz rajta!