Connect with us

Gazdaság

„Figitális” forradalom a szállítmányozásban, aki nem vesz részt lemarad

A Moveecar és a Chronotruck alkalmazásokkal bővíti logisztikai szolgáltatásait a GEFCO

A GEFCO csoport, az autóipari logisztika európai vezetője és a globális multimodális ellátási lánc szakértője bejelentette két „figitális” – a fizikai képességek és a digitális technológiák ötvözésével megvalósuló – szolgáltatásának bevezetését.

Az innovációk hajtóerejét a csoport 70 éves logisztikai know-howja és a partnerek digitális tapasztalata adja. A GEFCO által korábban megvásárolt Chronotruck egy digitális közúti árufuvarozási piactér, amely robosztus algoritmusok segítségével, a kereslet és a rendelkezésre álló szolgáltatók összekapcsolásával teszi egyszerűbbé a szállítást a feladók és a szállítmányozók számára egyaránt. A Moveecar a GEFCO és külső IT-szakértők által létrehozott digitális platform, amely logisztikai szolgáltatást nyújt az autóipari szereplők számára a járművek teljes életciklusa alatt.

“Figitális” forradalom

„A digitális fogyasztói viselkedés egyértelműen befolyásolja arra vonatkozó stratégiánkat, hogy miként szolgáljuk ki a B2B és a B2B2C piacokat”

– fejtette ki Emmanuel Arnaud, a GEFCO értékesítési és marketing vezetője, elnökségi tagja.

A fizikai hálózati tapasztalatunk és a digitális képességeink egyesítésével hozzuk létre az új ‘figitális’ szolgáltatásokat. A Chronotruck és a Moveecar a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a robosztus algoritmusok lehetőségeit használja az ügyfélélmény átalakításához.”

Innováció, a növekedés motorja a GEFCO-nál

A digitalizáció és a gondosan kiválasztott akvizíciók révén létrejövő innováció alapvető fontosságú a GEFCO növekedési stratégiájában. A Moveecar és a Chronotruck két meghatározó példája annak, hogy a GEFCO miként alakítja át a logisztikai ágazatot, és teremt új értéket az ügyfelek számára.

„A Moveecar a GEFCO készjármű-logisztikában és végpontok közötti megoldásokban szerzett tapasztalataira épít, hogy kiaknázhassa a használt autók piacának óriási lehetőségeit”

– erősítette meg Luc Nadal, a GEFCO vezérigazgatója.

„Ezen felül a Chronotruck agilis, elérhető digitális platformja biztosítja, hogy a GEFCO ügyfelei azonnali megoldást kapjanak felmerülő igényeikre.”

Chronotruck: azonnali hozzáférés az elérhető legjobb szállítóhoz

„A Chronotruck egy árufuvarozási piactér”

– magyarázta Rodolphe Allard, a Chronotruck vezérigazgatója.

A Chronotruck digitális platformján hatékony algoritmusok segítségével kapcsolja össze a feladókat és a fuvarozókat.

„Ezt a különösen hatékony megoldást fejlesztettük ki a feladók és a fuvarozók számára, akik idő– és költséghatékony szolgáltatásokat igényelnek. Szolgáltatásunk egyaránt csökkenti az üres fuvarok számát és a fuvarozók szénlábnyomát, miközben lehetővé teszi a kisebb szállítók számára, hogy nagyobb ügyfeleket is megszerezzenek.”

A feladók megfelelő áron és számukra megfelelő időben választhatnak szállítót, bármely általános csomagjukhoz 50 kilótól 28 tonnáig. A Chronotruck hozzáférést biztosít a földrajzilag közeli szállítókhoz és egy digitális szolgáltatási portfólióhoz, amely azonnali árajánlatokat, földrajzi nyomon követést, kézbesítési igazolást és e-számlázást is tartalmaz. A szállítmányozók számára a digitális platform a közelben levő rakományok felvételével lehetőséget kínál a folyamatok optimalizálására és a teherautók teljes kapacitású üzemeltetésére.

Megbízható, költséghatékony és fenntartható megoldások

Napjainkban egyre nagyobb kihívást jelent szabad szállítót találni. Amikor a feladó szállítót keres, a rendszer kiválasztja a földrajzilag beazonosított szolgáltatót és azonnali árajánlatot küld. A Chronotruck online platformja lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy számukra megfelelő áron és időzítéssel válasszanak szállítót. A platform az ügyféligények 95 százalékára talál megoldást. „A platform nyitott minden fuvarozó számára, lehetőséget biztosít a kisebb fuvarozóknak, hogy nagy ügyfeleket szerezzenek –erősítette meg Rodolphe Allard. „A csatlakozásnak nincsenek feltételei, és nem használjuk újra a szállítók adatait. A szállítótól bekért adatok megegyeznek azokkal, ami egy hagyományos logisztikai tranzakcióhoz szükséges.”

Nemzetközi terjeszkedés

A Chronotruck több mint 9000 ügyfelet szolgál ki Franciaországban, és hamarosan bővíti európai lefedettségét. A digitális platform jelenleg hét nyelven érhető el: angolul, franciául, németül, olaszul, lengyelül, portugálul és spanyolul.

Moveecar: autó logisztika egy kattintással bárhol és bármikor

A Moveecar digitális platformja lehetővé teszi az autóipari (car as a service, CaaS) szereplők; például autógyártók, autókereskedők, flottakezelők, bérleti és lízingtársaságok, árverezők, az e-kereskedelem és mobilitási szereplők számára, hogy hozzáadott értékű autó logisztikai szolgáltatásokat biztosítsanak a jármű teljes életciklusa alatt. „Nemrégiben még a vásárlók használt autójukat újsághirdetések alapján vásárolták – mondta Dominque Masutti, a Moveecar vezérigazgatója. „A fogyasztók ma pedig az interneten vásárolnak új és használt autókat. A Moveecar szolgáltatásai segítenek az autóipari és mobilitási szereplőknek megfelelni az ügyfélelvárásoknak és magasabb profitot generálni.”

Emmanuel Arnaud, a GEFCO értékesítésért és marketingért felelős vezetője hozzátette:

„Létezik egy izgalmas, kiaknázatlan piac a Moveecar szolgáltatásai számára. Évente 45 millió használt és 15 millió új autót adnak el Európában. Ezeknek az autóknak a szállítása kis csoportokban vagy önállóan gyakran nehézkes. A Moveecar a GEFCO készjármű-logisztikai tapasztalatát használja ki, hogy országon belül és határokon átnyúlóan zökkenőmentesen szállítsa ezen járműveket. ”

STAART szolgáltatások

A használt autók szállítása mellett a Moveecar további szolgáltatásokat is bevezet, amelyek az autó teljes életciklusa alatt igénybe vehetők. A Moveecar „STAART” esernyője alá tartozik a tárolás, szállítás, adminisztráció, értékelés, javítás és utazási szolgáltatások, amelyekhez az ügyfelek bármikor, bárhol hozzáférhetnek. A Moveecar a STAART szolgáltatásokhoz az országokban saját, helyi partnerhálózatot épít ki. Ezek a szolgáltatások testreszabhatóak és kiajánlhatóak a Moveecar márkanév, vagy az ügyfél márkája alatt.

A Moveecar szolgáltatások két alkalmazási területe

A Moveecar kulcstól-kulcsig szolgáltatása

A Moveecar alkalmazáson keresztül az ügyfelek értesítést kapnak autóbérlésük lejártáról. Emellett az alkalmazás segítségével javításokat rendelhetnek meg még az autó szolgáltatóhoz történő visszaérkezése előtt. A bérbeadó ezenfelül megtervezheti és elvégezheti az ellenőrzést is az alkalmazás segítségével. Amennyiben a bérbeadó el szeretné adni az autót, a Moveecar felújíthatja és elszállíthatja azt az új tulajdonoshoz. Ez a hamarosan megjelenő új kulcstól-kulcsig szolgáltatás jól demonstrálja a Moveecar által kínált, az autó teljes életciklusát lefedő megoldások széles skáláját.

Közlekedési szolgáltatások

Az autómegosztás és más közlekedési megoldások terjedése lehetővé teszi a Moveecar számára, hogy bővítse szolgáltatási palettáját.

„A közeljövőben a Moveecar tiszta és teljesen feltöltött autót szállít ügyfelei otthonába, amikor csak szeretnék és vissza is szállítja azt, valamint számos egyéb szolgáltatást is kínál. Mindezeket a feladatokat az alkalmazásunkon keresztül tudjuk kezelni. A jövő izgalmas”

– tette hozzá Dominique Masutti.

Nemzetközi terjeszkedés

A meghatározó európai vásárlók és online járműértékesítők már használják a Moveecar szolgáltatásait járművek határokon túli szállítmányozásához Franciaországban, Portugáliában és az Egyesült Királyságban. A jármű-ellenőrzési és -javítási szolgáltatások 2019 végére sok országban elérhetők lesznek, és fokozatosan bevezetésre kerül több más „STAART” szolgáltatás is. 2020-ban pedig elindulnak a kulcstól-kulcsig szolgáltatások, valamint további, az egyedi ügyfelek számára nyújtott kiegészítő szolgáltatások.

Kattintson a Moveecar.com és a Chronotruck.com webhelyre további információkért.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Alig veszünk már fel készpénzt

A jegybanki statisztikák szerint a bankkártya forgalom évtizedekkel ezelőtti felfutása óta nem volt példa arra, hogy ne érte volna el a 20 millió darabot az egy negyedév alatt végrehajtott készpénzfelvételi tranzakciók száma, mint most tavasszal.

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a falvakba helyezett „buta”, egyfunkciós ATM-ek helyett a bankfiókok szolgáltatásának egy részét kiváltani képes okos ATM-ek járásközpontokba telepítésével érdemben lehetne javítani a vidéki lakosság hozzáférését a pénzügyi szolgáltatásokhoz. 

A hazai bankkártya használati szokások nem támasztják alá azt, hogy égetően nagy szükség lenne a hazai készpénzkiadó ATM-hálózat drasztikus fejlesztésére.  

A Magyar Nemzeti Bank másfél évtizedre visszanyúlóan fellelhető statisztikái szerint ugyanis eddig nem volt arra példa, hogy egyetlen negyedév alatt ne érte volna el a készpénzfelvételek száma a 20 millió darabot, mint az történt 2025 első negyedévében – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. 

A hátunk mögött hagyott negyedévben a készpénzfelvételek száma alig haladta meg a 19 millió darabot, az egy évvel korábbi szinthez képest a visszaesés 7,8 százalékos. Azaz több mint 1,6 millióval kevesebbszer járultak az ATM-ekhez az ügyfelek.  

Gergely Péter szerint a csökkenés trendszerű: éves szinten a tranzakciók száma utoljára három éve, 2022. II. negyedévében növekedett, ám a most megtapasztalt mértékű zuhanásra 2021 óta nem volt példa. 

Felgyorsult a hálózatbővítés, de az új szabály teljesíthetetlennek tűnik 

A szakértője szerint eközben számottevően bővült a készpénzfelvételi lehetőségek száma: az idei első negyedév végén már 5 212 ATM működött Magyarországon. Az elfogadó hálózat egyetlen év alatt 332 egységgel bővült, a növekedés mértéke a 7 százalékot közelíti.  

Éves szinten ilyen mértékű hálózatbővítésre – amióta az MNB nyilvános statisztikák rendelkezésre állnak – nem volt még példa. Jól láthatóan az ATM-hálózat bővítése azóta gyorsult fel, amióta az MNB ezt előírta a bankoknak 2023-ban. 

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ugyanakkor az is jól látható, hogy a fejlesztésekhez idő kell, hiszen a hálózatbővítés igazából csak 2024. III. negyedévétől pörgött fel. E tekintetben is kérdéses, reális elvárás lehet- e az a jogszabályi előírás, amely az év végéig írná elő az 1 000 főt meghaladó települések mindegyikére az ATM-telepítést. Ez ugyanis szűk fél év alatt több, mint 500 készülék kihelyezését tenné szükségessé, ami teljesíthetetlennek tűnik.  

Több ATM, kisebb forgalom

Gergely Péter szerint az ATM-ek rentábilis működtetéséhez érdemi bankkártyaforgalomra lenne szükség, márpedig a forgalom drasztikus csökkenése és a hálózat bővülése együttesen azt eredményezte, hogy egy-egy készpénzkiadó automata naponta átlagosan már csak 40 tranzakciót bonyolít. Hét éve, 2018-ban ez a szám még meghaladta a 60-at. Ha a kistelepülésekre is elviszik a készülékeket, akkor ez a használati arány tovább csökken majd.  

A limitemelés szükséges volt 

A  BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ugyanakkor az elmúlt hetek szabályozásának van egy olyan készpénzfelvétellel kapcsolatos része, amelyre vita nélkül szükség volt. Az ugyanis előírja a pénzintézetek számára, hogy egy-egy készpénzfelvételi tranzakció során az automatából felvehető összegnek minimálisan el kell érnie a 150  000 forintot.  

Gergely Péter arra emlékeztet, hogy az egy készpénzfelvételi tranzakcióra jutó átlagérték 2022 tavasza óta meghaladja a 100 000 forintot, sőt az idei első negyedévben története során először átlépte a 110 ezer forintot. Ennek köszönhetően miközben a készpénzfelvételek darabszáma a már említett nyolc százalékot közelítő mértékben csökkent éves összevetésben, az automatákból kinyert összeg lényegében nem változott, 2 095 milliárd forint volt a negyedévben.  

„Buta” falusi ATM helyett „automata bankfiókot” a járásközpontokba 

Gergely Péter szerint szükség van a hálózatbővítésre – ám a települések helyett inkább a forgalmas ellátási központokba – pl. járásközpontokba – lenne érdemes automatákat helyezni.  

Az ügyfelek érdekét ráadásul a szakértő szerint jobban szolgálná, ha ezeken a helyeken az egyfunkciós, csak készpénzkiadásra alkalmas ATM-ek helyett korszerű, készpénzbefizetésre és egyéb szolgáltatásokra (számlabefizetés, telefonfeltöltés stb.) alkalmas készülékek kerülnének, hiszen ezek révén a kistelepülések lakói is sokkal több pénzügyi szolgáltatáshoz férhetnének hozzá. Ma már egy korszerű ATM ugyanis lényegében bankfióki szintű szolgáltatást tud nyújtani – emlékeztet a szakember. 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A nyár robbantja be igazán a személyi kölcsön piacot

Egy friss banki felmérés szerint a megkérdezettek mindössze 2 százaléka finanszírozná banki hitelből a nyaralását, illetve 1 százalék kérne barátoktól, családtagoktól kölcsönt ilyen célra.

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ennek némileg ellentmond, hogy az MNB statisztikái alapján rendszerint a nyári hónapok valamelyike jelenti darabszámban a csúcsot a személyi hiteleknél.

Bár saját bevallásuk szerint kevesen finanszírozzák a nyaralásukat banki hitelből, a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint mégis jellemzően a nyári hónapok valamelyikén történik a legtöbb folyósítás. Tavaly például átlagosan havi 25 385 darab szerződést kötöttek a bankok, miközben júliusban 30 982 darabot, ami a legmagasabb érték volt 2024-ben. Ugyanakkor a szerződéses összeg nem júliusban volt a legmagasabb: ekkor 67,1 milliárd forint értékben vettek fel fedezetlen hitelt a magyarok, miközben a legerősebb hónap a december volt 85,4 milliárd forinttal. 

Emiatt a nyári hónapokban alacsonyabb az átlagos hitelösszeg is: 2024-ben átlagosan 2,55 millió forintot vettek fel a magyarok, míg a nyári hónapokban 2,39 millió forint volt az átlag. Vagyis többen igényelnek ilyenkor ingatlanfedezet nélküli hitelt, ám általában kisebb összegre van szükségük – jegyzi meg Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.  

Nyaralásra gyorsan, számlanyitás nélkül kell a hitel 

A nyáron felvett hitelek esetében az ügyfelek részéről gyakori igény, hogy akár 1-2 millió forintot meghaladó hitelösszeget is gyorsan tudjanak felvenni, mégpedig anélkül, hogy az adott banknál ehhez számlát kellene nyitni. Gergely Péter szerint ez az elvárás az úgynevezett PSD2-alapú jövedelem-ellenőrzésnek köszönhetően már mind több helyen meg is valósítható. 

Ez egy uniós irányelv, amely a bankolás digitalizációját segíti. Ennek során az ügyfél beleegyezésével egy fintech szolgáltató vagy egy másik bank rövid időre betekinthet a hitelbírálathoz szükséges bankszámla-információkba. 

Ilyen megoldással dolgozik például a Trive Bank, ahol kizárólag online lehet hitelt igényelni, akár munkaidőn kívül és hétvégén is. A hiteligénylés gyors és egyszerű, szelfivel elvégezhető, és a pénz akár 15 percen belül is a számlán lehet. 

A bank nem kéri, hogy bankszámlát nyisson nála az ügyfél, a pénzt pedig az általa megjelölt számlára utalja. Előny még, hogy 11 hazai bank netbankjával működik az információmegosztás, így gyakorlatilag bárhol is van számlája valakinek, igényelheti a hitelüket. A Trive Bank eHitel Expressz személyi kölcsönével 450 ezer forint igényelhető 6 hónapos futamidőre, a kamat pedig fix 12 százalék.

Hasonlóan működik a Cofidis Bank Fapados kölcsöne, ami akár 20 perc alatt is igényelhető, a bírálathoz szükséges adatok elektronikus átadásával. A lehetséges hitelösszeg 20 perces igénylés esetén 1 millió és 3 millió forint között lehet. A 20 perces kölcsönt feltétele, hogy az igénylőnek legyen kártya alapú személyi igazolványa, illetve a számlavezető bankja a K&H, az MBH vagy az OTP legyen. 

Saját ügyfeleknek több bank is ad gyorskölcsönt

Több bank is biztosít arra lehetőséget a saját ügyfeleinek, hogy mobilapplikáción keresztül online igényeljenek kölcsönt. Ehhez azonban rendszerint az szükséges, hogy már hónapok óta a bank ügyfele legyen az igénylő, és a jövedelme is oda érkezzen.

A CIB Bank ügyfelei, ha jogosultak az előzetesen jóváhagyott hitelajánlatra, akkor egy egyszerű, teljes mértékben online folyamaton keresztül igényelhetnek kölcsönt.

Az Erste Bank ügyfelei a George applikáción keresztül mindössze néhány kattintással tudnak személyi kölcsönt igényelni. 

A K&H Bank ügyfelei ugyancsak pár perc alatt igényelhetnek gyorskölcsönt. Ehhez szükséges, hogy legalább 6 hónapja a bankhoz érkezzen a jövedelmük, és az legalább a minimálbér összegét elérje. A számlájukat azonban egyedül kell használniuk, és rendelkezniük kell mobilbank vagy e-bank hozzáféréssel.

Az OTP Banknak szintén van a nap 24 órájában igényelhető gyorskölcsöne meglévő ügyfelek számára. A kölcsönt akkor igényelhetik, ha rendszeres jövedelmük az OTP-hez érkezik, és rendelkeznek internetbank hozzáféréssel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Megnyílt a harmadik pénzcsap: akár teljesen ingyenes lehet a szigetelés – mégis kevesen tudnak róla

Új lehetőség nyílt meg a magyar háztartások előtt az energiahatékonysági felújítások finanszírozására: az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) keretében akár teljes padlásfödém-szigetelést vagy több százezer forintos hozzájárulást lehet kapni fűtéskorszerűsítésre, homlokzatszigetelésre.

A Mapei Kft. szerint a támogatás jelentős része kihasználatlan marad, mert a lakosság túlnyomó része nem is hallott róla.

2025 nyarán háromféle államilag támogatott otthonfelújítási konstrukció fut párhuzamosan, amelyek kombinálhatók egymással: a vidéki felújítási támogatás, a 0 százalékos energetikai hitel, valamint az EKR. A Mapei Kft. szakértői szerint utóbbi a legnagyobb meglepetést hozhatja, hiszen nem kell rá pályázni, nem kell hozzá jövedelemvizsgálat, életkori megkötés vagy értékbecslés – mégis akár milliós nagyságrendű támogatásra jogosít.

„Az EKR-rel a szolgáltatók szó szerint megvásárolják tőlünk az energiamegtakarítást”

– fogalmaz Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. Az energiaszolgáltatókat jogszabály kötelezi arra, hogy évente meghatározott mennyiségű energiamegtakarítást érjenek el. Ezt részben lakossági korszerűsítések támogatásával teljesítik. A felújítás után kiállított energiamegtakarítási tanúsítványokat (HEM) a kivitelezők gyűjtik be, a pénzügyi elszámolás ezen keresztül történik – így a lakosság számára az eljárás gyors és egyszerű marad.

A támogatás típusa függ a korszerűsítés fajtájától: padlásfödém-szigetelés esetén akár 100 százalékos költségfinanszírozás is elérhető, homlokzatszigetelés vagy nyílászárócsere esetén pedig 30–40 százalékos támogatási arány a jellemző. A kivitelezők már 2023-ban több mint 40 ezer ilyen felújítást végeztek el EKR-keretből – jellemzően teljesen térítésmentesen.

Bár az EKR-támogatás igényléséhez nem szükséges pályázatot benyújtani, a támogatás feltétele a megfelelő dokumentáció biztosítása. A kivitelezésről előtte-utána fotókat kell készíteni, elengedhetetlen a vállalkozói szerződés megléte, és igazolni kell a munkálatok megvalósulását is – ezek hiányában a támogatás nem hívható le. 

Június 12-én lép életbe a módosított jogszabály: ennek értelmében emelkedik az energiaszolgáltatók által elérendő megtakarítási mennyiség, nő a támogatható intézkedések köre, valamint több támogatás jár a komplex, több munkát tartalmazó felújítások után.

„Az EKR az egyetlen olyan lakossági felújítási támogatási forma Magyarországon, amelyhez nem kell pályázatot írni, mégis több százezer forint megtakarítást jelenthet. A háromféle támogatás összehangolt kihasználásával egy-egy háztartás akár 6–7 millió forintos felújítást is finanszírozhat, minimális önerővel”

– hangsúlyozza Markovich Béla. 

Akik energiahatékonysági felújításon gondolkodnak, mielőbb kezdjék el a tájékozódást, és ha lehet, vonjanak be energetikai vagy pályázati tanácsadót a folyamat gördülékeny és szabályszerű lebonyolítása érdekében. Érdemes már most megkezdeni a tervezést, ugyanis a piaci előrejelzések szerint az év második felében várhatóan emelkedni fognak az építőanyagárak, miközben a kivitelezői kapacitások szűkülhetnek. Aki időben lép, az nemcsak jelentős összegeket takaríthat meg, hanem elkerülheti a későbbi torlódásokat és hosszabb várakozási időket is.

Mi az az EKR?

Az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) egy 2021 óta működő jogszabályi keret, amely kötelező energiamegtakarítást ír elő a szolgáltatóknak. A rendszer működése során a vállalatok a lakosság által elért energiahatékonysági eredményeket is beszámíthatják, így közvetetten finanszírozzák az otthoni korszerűsítéseket. A tanúsított megtakarítást a kivitelezők HEM (Hiteles Energiamegtakarítás) formájában gyűjtik be, és elszámolják a szolgáltatók felé.

További hasznos információk és gyakorlati tanácsok elérhetők a témában a Mapei TV 237. adásában, amely megtekinthető a következő linken: https://www.facebook.com/bela.markovich/posts/pfbid0QF7zFUooGCg5bhLywy4BfBkahM2Rvii1EifmHGZ6SMaQrsx1f6759vn3fCmkQ1Afl.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss