Gazdaság

Az LG a Microsofttal közösen fejleszti üzleti megoldásait

Az LG a Microsoft Azuze felhő- és AI-technológiáival erősíti saját autós infotainment- és épületmenedzsment-rendszerét

Az LG Electronics (LG) immár a Microsofttal közösen dolgozik saját autós infotainment- és épületmenedzsment-rendszerein, valamint egyéb üzleti megoldásain.

Az LG a 2020-as CES-en jelentette be, hogy a Microsoft Azure felhő- és mesterségesintelligencia-technológiáinak segítségével gyorsítja fel B2B divíziójának digitális transzformációját, ezzel pedig az üzletág növekedését is.

Az LG és a Microsoft egy éve kezdte meg együttműködését azzal a céllal, hogy tovább erősödjön az LG önvezetőautó- és infotainmentrendszer-üzletága. A partnerség révén az LG az autóipari szektoron túl egészen a kereskedelmi szektorig kibővítheti új projektjei fókuszát.

Az LG tovább erősíti épületfelügyeleti rendszereit: az energiafelhasználást irányító megoldását (Building Energy Control, BECON) alkalmassá teszi a HVAC- (azaz a fűtést, szellőztetést és légkondicionálást végző) rendszerek vezérlésére, amelyek még hatékonyabbá válnak az Azure használatával. Miközben már meglévő BECON rendszerét világszerte a Microsoft támogatásával egészíti ki, a vállalat a BECON következő verzióját már a kezdetektől a Microsoft Azure big data és hibrid felhő és AI technológiájával fejleszti.

Az Azure-ral való integráció az LG autós infotainment megoldását is tovább fejleszti. A rendszer, amely a jövő összekapcsolt járműveibe készül, az LG webOS Auto és a Microsoft összekapcsolt autós platformok kombinációjára épül. A webOS Auto következő verzióját az LG további ember-gép felületekkel (human machine interface, HMI) egészíti ki, amelyek elsősorban az autós szórakoztatás élményét és az autóban zajló munka hatékonyságát segítik majd.

Az LG infotainment rendszerei az LG saját virtuális személyiasszisztens-technológiáit a Microsoft, valamint az autógyártók saját virtuális személyi asszisztenseivel integrálják, így számos összekapcsolt szolgáltatást kínálnak a végfelhasználók számára, és egyben a márkaélményt is jobbá teszik. Ezt az innovatív HMI-szoftverplatformot arra tervezték, hogy javítsa az új digitális szolgáltatások üzleti hasznosíthatóságát.

A Microsoft technológiái kiegészítik az LG B2B megoldásait, amelyek fejlesztéséhez az így megvalósuló szinergiahatás is hozzájárul”

— mondta Dr. Lee Sang-yong, az LG járműipari és üzleti megoldások központjának szenior vezetője.

Közös munkánk a Microsofttal hozzájárul B2B üzletágunk versenyképességének erősítéséhez és digitális transzformációjához, ez pedig a jövben divízió fejlődésének motorját jelenti majd.”

A Microsoft képessé teszi a mobilitási iparágban tevékenykedő vállalatokat arra, hogy digitálisan átalakuljanak és új üzleti lehetőségeket tárjanak fel”

— mondta Sanjay Ravi, a Microsoft autóipari divíziójának elnöke.

Az LG előmozdítja az innovációt és úgy kínál új hozzáadott értékkel bíró szolgáltatásokat ügyfeleinek, hogy közben kiépíti saját digitális képességeit és adatvezérelt kultúráját.”

Gazdaság

Adóoptimalizálás 2025: november 20-ig dönthetnek a cégek a csoportos társasági adózásról

A Forvis Mazars szakértői fontos határidőre figyelmeztetnek: november 20-ig dönthetnek a cégcsoportok, hogy jövőre közösen adóznak-e.

Azoknak a cégeknek, amelyek elmulasztják beadni a kérelmüket, egy teljes évet kell várniuk az újabb lehetőségre. A választás jelentős adminisztratív könnyítéseket és akár komoly adómegtakarítást is hozhat, de alapos megfontolást igényel.

A Forvis Mazars nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég felhívja a figyelmet, hogy 2024. november 20-ig nyújthatják be kérelmüket az adóhatósághoz azok a cégcsoportok, amelyek 2025-től a csoportos társasági adóalanyiságot szeretnék választani. Ez a határidő egyaránt vonatkozik a már létező csoportok megszüntetésére és az új tagok csatlakozására is. A naptári évitől eltérő üzleti évet alkalmazó vállalkozások az adóévük utolsó előtti hónapjának első és huszadik napja között tehetik meg ugyanezt.

A belföldi illetőségű kapcsolt vállalkozásoknak 2019 óta hetedik alkalommal lesz lehetőségük arra, hogy a következő adóévre a csoportos társasági adóalanyiságot válasszák. A rendszer fő célja, hogy csökkentse az adminisztratív terheket, lehetővé téve a potenciális adómegtakarításokat.

Dr. H. Nagy Dániel, a Forvis Mazars partnere kiemeli, hogy a csoportos társasági adóalanyiság különösen előnyös lehet azokban az esetekben, ahol a belföldi kapcsolt vállalkozások között nagyszámú dokumentálandó tranzakció zajlik, vagy speciális ügyleteiknél nehézségekbe ütközik a szokásos piaci ár megállapítása.

„A csoportos társasági adózás választásával a vállalatok jelentős előnyöket érhetnek el az adminisztráció terén”

– fejti ki dr. H. Nagy Dániel, hozzátéve, hogy ez a megoldás azáltal csökkenti a papírmunkát és az azzal járó költségeket, hogy mentesíti a cégeket a transzferár-dokumentáció adóhatósági jelentése alól. Ezenfelül minimalizálja annak a kockázatát, hogy a vállalat szembesüljön az esetleges dokumentációs hiányosságok miatti szankciókkal.

„A hiányzó vagy hiányos tartalmú transzferár-nyilvántartás esetén ugyanis a maximális bírság összegét a 2023-as adóévtől jelentős mértékben megemelték: nyilvántartásonként kettőmillió forintról ötmillió forintra, ismételt jogsértés esetén négymillió forintról tízmillió forintra”

– figyelmeztet a szakértő.

A csoportos adóalanyiság érdemi adómegtakarítást is hozhat, különösen olyan cégcsoportoknál, amelyeknél van veszteséget termelő tag, hiszen annak a társaságiadó-vonatkozásai csoportszinten érvényesíthetők. A csoporttagok egymás között érvényesíthetik veszteségeiket, bár a csoportos adóalap nem csökkenthető a csoportos adózást megelőzően felhalmozott veszteségekkel.

Az adókedvezmények területén is érdemes megfontolni a csoportos adóalanyiságot, különösen akkor, ha a csoport valamelyik tagja adókedvezményre jogosult, vagy a már megkezdett kedvezményét szeretné továbbérvényesíteni. Fontos figyelembe venni ugyanakkor, hogy eltérő szabályok vonatkozhatnak bizonyos adókedvezményekre, például a fejlesztési adókedvezményre vagy a látványcsapatsportok támogatásának adókedvezményére.

Dr. H. Nagy Dániel hangsúlyozza, hogy a csoportos társasági adóalanyiság választása alapos megfontolást igényel:

„Vizsgálni kell például, hogy minden csatlakozni kívánó kapcsolt vállalkozás megfelel-e a követelményeknek. Továbbá az adóalap meghatározása is kihívásokat jelenthet: a kamatlevonást korlátozó szabály alkalmazása miatt a csoportos adóalanyiság választása akár kedvezőtlen is lehet a csoport számára.”

A Forvis Mazars szakértői felhívják a figyelmet, hogy a szabályozás összetett, ezért javasolt szakértői segítséget igénybe venni a döntés előkészítéséhez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Kismértékű visszaesés, mérséklődő optimizmus a Mapei Kft.-nél

A Mapei Kft. harmadik negyedéves belföldi forgalma 25,3 milliárd forintot tett ki, ami 2,1 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

Az exportforgalom 304 millió forint volt, amely 28 százalékkal marad el a tavalyi azonos időszak adataitól. A vállalat szerint a visszaesés mögött az építőipar általános lassulása áll, azonban a Mapei mérsékelt optimizmussal tekint a jövőbe.

A belföldi forgalom csökkenéséhez több tényező is hozzájárult. Az építőipar teljesítménye az elmúlt hónapokban jelentősen visszaesett, ami nagyban befolyásolta a harmadik negyedéves eredményeket. A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint 2024 augusztusában az építőipari termelés 6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, és egy hónap alatt, júliusról augusztusra 2,1 százalékos esést regisztráltak.

„Az ágazat visszaesése már három egymást követő hónapban tapasztalható, és az új szerződések száma 19,6 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakához képest. Bár az építőipari szerződésállomány augusztus végén 22,8 százalékkal magasabb volt, a növekedés még nem érezteti pozitív hatását a piacon. Ezek a folyamatok hatással voltak a belföldi forgalmunkra is, amely kismértékű visszaesést mutat, tükrözve az építőipari nehézségeket és a kereslet csökkenését”

– mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Hozzátette: a várakozásokkal ellentétben az Otthonfelújítási Program eddig nem hozott jelentős keresletnövekedést. A bonyolult pályázási feltételek és adminisztratív akadályok miatt sok ingatlantulajdonos nem élt a lehetőséggel, így a várt pozitív hatás még nem érződik az építőipari piacon.

Az exportteljesítmény visszaesésének oka az európai építőipar gyengélkedése, a magas energia- és nyersanyagárak, valamint a versenytársak növekvő nyomása. A hazai termékek előállítási költségei az energia- és nyersanyagárak miatt megnőttek, így azok kevésbé versenyképesek a külpiacokon, ami akadályozza a cég exportnövekedési terveit.

Biztató jelek és mérsékelt optimizmus

Biztató azonban, hogy a magyar építőipari vállalkozások szerződésállománya 2024 augusztusában 22,8 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban. Az Otthonfelújítási Program tervezett módosításai, amelyek révén bővülhet a résztvevők köre és csökkenhet az adminisztrációs teher, reményt adhatnak a kereslet növekedésére.

„Az egyszerűsített igénylési folyamatok megkönnyíthetik a pályázat beadását a lakosság számára, így az építőipari kereslet is élénkülhet a következő hónapokban. A változtatások révén a program szélesebb rétegek számára válhat elérhetővé, ami pozitív hatással lehet az ágazat középtávú kilátásaira”

– mondta Markovich Béla.

Hozzájárulhat a kereslet növekedéséhez a kormányzat terve is, amely szerint 2025-től lakáscélú felhasználásra is fordíthatók az önkéntes pénztári megtakarítások. Bár a bejelentés fogadtatása vegyes, amennyiben a kormány terve megvalósul, érzékelhető változást hozhat az építőiparban, mivel sok háztartás korábban nem rendelkezett elegendő forrással nagyobb felújításokhoz, még állami támogatások mellett sem. Az új lehetőség révén több ingatlantulajdonos tud hozzáférni pénzügyi forrásokhoz, ami növelheti a keresletet az építőanyagok és szolgáltatások iránt, különösen a felújítási és energetikai szektorban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Új vállalati kommunikációs igazgató a Yettelnél

2024. október 15-től Dávid Sándor vezeti a Yettel vállalati kommunikációs igazgatóságát. Az új igazgató a cég belső kommunikációjáért, a PR, a CSR, valamint a rendezvényszervezési területért felel.

 A 45 éves szakember a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának kommunikációs és külső kapcsolatok vezetői pozíciójából érkezik a Yettelhez. A több mint 4500 munkatársat foglalkoztató vállalatnál vezetőként a külső és belső kommunikációért felelt, feladatköréhez tartozott az employer branding és a kormányzati kapcsolatok koordinálása is. A Yettelnél a külső és belső kommunikáció mellett a társadalmi felelősségvállalási (CSR) és a rendezvényszervezési területet irányítja.

Dávid Sándor több mint két évtizede foglalkozik kommunikációval. Egyetemi évei alatt újságíróként kezdett dolgozni, majd önkormányzati és kommunikációs ügynökségi oldalon szerzett sokrétű tapasztalatot, amit később az EY (korábban Ernst & Young) senior kommunikációs munkatársaként kamatoztatott. Később visszatért az ügynökségi világba: a Next Wave Europe (mai nevén Dialogue) és a Közép Európai Média és Kiadó Zrt. (CEMP)kooperációjában tartalmi vezetőként két éven keresztül tartalommarketinggel, ezen belül közösségi médiával és natív hirdetésekkel foglalkozott. Ezt követte a kecskeméti Mercedes-Benz, ahonnan hat és fél év után búcsúzott, mert új kihívásokra vágyott a szakmájában.

Sándor anyanyelve mellett németül és angolul beszél. Az élethosszig tartó tanulásban hisz, így kezdett bele két éve a vitorlázásba, legújabban pedig a thai nyelv elsajátításába. Szabadidejében intenzív sporttal töltődik fel, igazán kikapcsolni pedig az utazásai során tud: párjával visszatérően kalandoznak Ázsiában, az ottani élményei révén a helyi kultúra rabja lett.

Dávid Sándor Mészáros Attilát váltja, aki 5 és fél évet töltött a vállalatnál.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss