Connect with us

Gazdaság

1,4 milliós magyarországi utasforgalommal zárta 2019-et a FlixBus

Járatsűrítések Magyarországon, Budapest a 20 legnépszerűbb FlixBus célállomás között

Folytatva gyors növekedését már meglévő és új piacain a FlixMobility 2019-ben globálisan több mint 62 millió utasnak nyújtott közlekedési lehetőséget.

Ez éves szinten 37 százalékos emelkedést jelent az utasszámban, ami hasonló a 2018-as adathoz, akkor 40 százalékos növekedésről számolt be a cég. A magyarországi utasforgalom is tovább nőtt, közel 1,4 millió helyi megállókból induló vagy ide érkező ember fordult meg a FlixBus járatokon.

„Csupán hét év alatt a világ legnagyobb buszszolgáltatójává váltunk, közel 400.000 napi összeköttetéssel többezer célállomásra.  Büszke vagyok, hogy megfizethető és technológiailag előremutató szolgáltatást biztosítunk emberek millióinak, ami sok országban egyúttal a legklímabarátabb utazási lehetőség is. Különösen jó érzés, hogy fejlesztéseink jobbá tehetik az emberek életét és a bolygót is.”

– mondta el André Schwämmlein a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

A 2019-es év Magyarországon

A FlixBus már 2018-ban is hétszámjegyű helyi forgalmát újabb 27 százalékkal növelte tavaly, így közel 1,4 milliós magyarországi utasforgalommal zárta az elmúlt évet. Budapest a globális FlixBus hálózat fontos csomópontja volt 2019-ben. A magyar főváros az éves statisztika szerint a 19. legnépszerűbb célállomás világszinten, a legforgalmasabb napokon közel 90 busz indult Budapestről.

A környező nagyvárosokkal való összeköttetés tovább javult 2019-ben. Bécsbe a főszezonban akár 27 különböző indulási lehetőségből választhattak az utasok Budapest Népliget megállóból és a téli hónapokra is hasonlóan magas maradt az összeköttetések száma. A vállalat 2018-hoz viszonyítva jelentősen bővítette ajánlatát Horvátország irányába. Zágrábba a 2018-as 6-hoz képest 2019 nyarán már napi 12 közvetlen busz indult Budapestről. A nyaralószezonban 17 átszállás nélkül elérhető tengerparti város között olyan dalmáciai települések mellett, mint Zadar, Split vagy Dubrovnik megjelentek a kínálatban az Isztria közkedvelt nyaralóhelyei, így Pula, Rovinj és Umag is.

Emellett a Balkán irányába is fejlesztett a buszszolgáltató. Belgrádba és Újvidékre induló járatainak számát ősszel megkétszerezte a FlixBus, így naponta már 4 indulási lehetőség áll rendelkezésére a Budapestről Szerbiába készülő utasoknak. 7 bosnyák város, többek közt Szarajevó is elérhetővé vált, Bulgáriában 2019-ben Plovdivig terjesztette hálózatát a cég. Magyarországról 16 ország közel 200 célállomására kínál közvetlen összeköttetést a FlixBus, Budapest mellett Szegedről, Győrből és Siófokról is számos európai városba indulnak járatok.

„2019 végére elértük, hogy ha valaki ránéz Európa térképére, a legtöbb országban talál Budapestről is elérhető FlixBus megállókat. A hálózatunk a tavalyi évben az új összeköttetések révén ismét változatosabbá vált, a legnépszerűbb FlixBus célállomásokra pedig egyre rugalmasabb ajánlatok közül választhatnak utasaink a járatsűrűség növelésének köszönhetően.”

– fűzte hozzá a 2019-es év utasforgalmi eredményeihez Arany László, regionális ügyvezető igazgató.

A vállalat folytatta a technológiai innovációt is. 2019-ben elsők között tette használhatóvá az Apple Pay fizetési módot foglalási felületén, ősszel pedig a helyi partnerek által üzemeltetett buszokon is megjelent a FLIXtainment fedélzeti szórakoztató rendszer, amire az utasok saját okoseszközeikről kapcsolódva filmekkel, hangoskönyvekkel, e-könyvekkel és játékokkal színesíthetik az utazással töltött időt.

A tavalyi évben a helyi partnerek száma tovább nőtt. A globális mobilitási szolgáltató a Volánbusz Zrt. és a Five Stars Bt. után az Infinitours Kft-vel is együttműködést kezdett, így az állami társaság mellett 2 kkv partner is szolgáltat zöld buszokkal. Mindkét családi vállalat több mint 25 éves tapasztalattal rendelkezik a buszos személyszállításban, az elmúlt években elnyerték az Év Autóbuszos Személyszállítója díjat.

Nemzetközi növekedés közúton és vasúton

A FlixMobility hálózata 30 ország 2500 célállomását köti össze. 2019 végére a FlixBus keleti irányba is jelentősen kiterjesztette szolgáltatását, Törökországban megvásárolta az elsőszámú buszszolgáltatót, a Kamil Koç-ot. Az USA-ban a FlixBus 2018 óta aktív, az elmúlt évben újabb régiókban jelent meg, így már Floridában, New Yorkban, Oregonban, Texasban és Washingtonban is szolgáltat. A vállalat müncheni központjához közelebbi változás volt az Eurolines távolsági buszszolgáltató megvásárlása, amivel tovább nőtt a FlixMobility elérése.

Az új évtized még ennél is több újdonságot hoz majd, a nagyra törő tervek között szerepel a piacra lépés Dél-Amerikában és Ázsiában. Ezt a növekedést azzal a tőkével finanszírozza majd a FlixMobility, amit 2019 nyarán “Series F” befektetési körében kapott. Az új befektetők, mint a TCV vagy a Permira, illetve a hosszabb ideje a cég mellett álló, a FlixMobility-vel stratégiai partnerségre lépő invesztorok, például a HV Holtzbrinck Ventures is hozzájárulnak a gyors terjeszkedéshez.

A buszos üzletág mellett a FlixBus anyacége több fronton fejlesztette mobilitási kínálatát. A FlixTrain 2018-as indulása óta gyorsan növekszik Németországban. Múlt év végén a vasúti márka nemzetközivé válását is bejelentette a cég, 2020-ban várhatóan Svédországban is elindulnak a zöld vonatok. A FlixBus Charter privát buszok foglalását teszi lehetővé, 2019-re már összesen 1 millió fő választotta ezt az utazási módot. A decemberi ünnepi főszezonra a FlixMobility bevezette legújabb mobilitási szolgáltatását, a FlixCar-t is. A jelenleg Franciaországban elérhető, díjmentesen használható platform összeköti a telekocsizni vágyó autóvezetőket és utasokat. A vállalat így szeretne még több célállomást elérhetővé tenni megfizethető és fenntartható módon.

Folytatódott a klímabarát mobilitási technológiák tesztelése és fejlesztése is. Európai és USA-beli e-mobilitási kísérleti projektek után a FlixMobility bejelentette, hogy hidrogén meghajtású járműveket készül tesztelni, illetve biogázzal működő buszokat is hálózatába szeretne vonni. Mindez a vállalat 2030-ra vonatkozó klímasemlegességi víziójának megvalósítását támogatja.

Gazdaság

Nem csak az elektromos kelendő: növekszik a hibrid autók iránti érdeklődés is

22%-kal nőtt a Használtautó.hu-n kínált hibrid gépjárművek iránti kereslet 2024 első negyedévéhez képest – derül ki a portál friss adataiból.

Jól mutatja a hajtáslánc általános népszerűségét, hogy az érdeklődések számának megugrása mellett az átlagárak érdemben változatlanok maradtak. Az átlagéletkor, valamint az átlagos futásteljesítmény viszont megnőtt a ‘24-es számokhoz viszonyítva. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő oldal szakértője megnézte, hogy áll most a hibrid autók helyzete az egy évvel ezelőtti állapothoz mérten.

A hibrid járművek térnyerése a használtautó-piacon továbbra is töretlen. Míg 2024 első negyedévében a Használtautó.hu kínálatában szereplő hibrid modellek átlagára 11 millió forint volt, 2025 azonos időszakában ez az összeg enyhén csökkenve 10,9 millió forintra módosult. Az autók átlagéletkora eközben alig változott: a tavalyi 4,2 évről idén 4,4 évre emelkedett. A futásteljesítmény átlagosan 7%-kal nőtt, de továbbra is viszonylag alacsony, 96 900 kilométer. Az érdeklődés és a kínálat is bővülést mutat: a telefonos és online megkeresések száma 22%-kal emelkedett, míg az elérhető hirdetéseké 8%-kal.

A 2025 január–márciusi adatok alapján összeállított népszerűségi listán 10-ből 6 helyet a Toyota foglal el, 8-at ha a Lexust is hozzávesszük. A legnépszerűbb modellek továbbra is a C-HR, a Corolla és a RAV4. A Prius átlagos futásteljesítménye 24%-kal nőtt, ami a modell tartósságát jelzi. A prémium szegmenst képviselő Lexus RX és NX modellek továbbra is stabilan jelen vannak a mezőnyben, miközben a Mitsubishi Outlander és a Ford Kuga is megőrizték helyüket a tíz legnépszerűbb hibrid autó között.

„A hibrid autók piacán továbbra is a Toyota dominál, beleértve a Lexus modelleket is.. Érdekesség, hogy a Prius a magas futásteljesítménye ellenére továbbra is népszerű választás, míg az új CH-R modell megjelenése hozzájárult a Toyota-kínálat átlagéletkorának csökkentéséhez. A magyar autóvásárlók is egyre inkább felismerik a hibrid hajtás előnyeit: a kereslet számottevően nőtt az előző évhez képest. Az átlagárakat tekintve a hibrid piac továbbra is stabil képet mutat.”

– fűzte hozzá Lőcsei Dániel, a Használtautó.hu brand managere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Az Ennoconn megerősítette együttműködését a Prologisszal

Az ipari informatikai rendszerek globális gyártója 40 000 négyzetméternyi területről hosszabbított szerződést

Az Ennoconn és a Prologis megújították szerződésüket, melynek értelmében az Ennoconn tovább bérli a Prologis Park Budapest-Sziget területén található 40 000 négyzetméter alapterületű ipari raktárépületet, melyből 10 000 négyzetméter gyártási területet képez. A megállapodásban az iO Partners ingatlanügynökség is közreműködött. Az Ennoconn, mint a globális vezető szerepet betöltő vállalat az integrált felhőüzemeltetési szolgáltatások, ipari IoT és beágyazott technológia területén, igénybe vette a Prologis egyedi bérleti konstrukcióját, amely lehetővé teszi számára a hosszú távú tervezést fix üzemeltetési díjjal és előre kalkulálható költségekkel a bérleti szerződés teljes időtartama alatt.

„Az Ennoconn nagy örömmel jelentette be, hogy hosszabbítja együttműködését a Prologisszal, hiszen a cég szakértelme és megbízhatósága elengedhetetlen partneri szerepet biztosít számunkra a hosszú távú céljaink megvalósításában. Világszínvonalú létesítményünkben továbbra is kiszolgáljuk az NCR (jelenleg NCR Atleos és NCR Voyix) amerikai tulajdonú vállalatot hardver szinten. A helyi üzem a „low volume-high mix” technológiai környezetben gyártja a legkorszerűbb ATM-eket, POS (Point of Sale) terminálokat, KIOSK-okat és önkiszolgáló pénztárgépeket, immár 2006 óta”

– mondta Kenderesi Loránd, az Ennoconn Mérnökségi, Új Termékbevezetési és Létesítménygazdálkodási Igazgatója. „A raktár tökéletesen alkalmas arra, hogy a globális ellátási láncunkba integráljuk az összes helyi, európai, valamint a közép- és távol-keleti országokat, és a jövőben is kulcsfontosságú szerepet játszik majd működésünk zavartalan fenntartásában.”

A nemzetközi tevékenységi- és működési körrel rendelkező vállalat, amely így más országokat is kiszolgál majd a raktárépületen keresztül, többek között kiváló stratégiai elhelyezkedése miatt választotta ismét a Prologis Park Budapest-Sziget épületét, mert a Budapest belvárosától mindössze 17 km-re, a szigetszentmiklósi Leshegy Ipari Parkban lévő helyszín hatékony elérést biztosít a nemzetközi repülőtérhez, az M1-es, M5-ös és M7-es autópályákhoz. Továbbá az épület magas színvonalú kialakítása – például a telepített LED világítás – révén a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve végezheti működését az Ennoconn.

Nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy az Ennoconn a folytonosság mellett döntött és választása ismét a mi épületünkre esett

– mondta Gárdonyi Lóránd, a Prologis Magyarország ingatlangazdálkodási- és ügyfélélmény igazgatója.

Sosem vesszük készpénznek, hogy ügyfeleink velünk maradnak, de mindent megteszünk, hogy a legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsuk, segítséget adjunk az üzemeltetéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekben, a Clear Lease konstrukciónkkal stabilitást és jó tervezhetőséget vigyünk az ügyfeleink életébe, és fenntartható stratégiai megoldásaink révén hosszú távon biztosítsuk partnereink zavartalan működését.”

„Hiszünk abban, hogy a jó együttműködés alapja az ügyfélre szabott odafigyelés, ezért kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy ügyfeleink minden helyzetben megbízható partnerként tekinthessenek ránk

– tette hozzá Hunyadi Zsuzsanna, a Prologis Magyarország bérbeadásért és ügyfélelégedettségért felelős igazgatója.

Célunk, hogy ne csupán szolgáltatást nyújtsunk, hanem valódi értéket teremtsünk partnereink számára. Folyamatos párbeszédre törekszünk, hogy pontosan értsük ügyfeleink igényeit, és azokra rugalmas, innovatív megoldásokkal tudjunk reagálni. A hosszú távú kapcsolat és az ügyfeleink sikere számunkra is közös eredmény.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Soha ennyi pénz nem hevert még parlagon a lakosságnál

Rekordszintre, 11 200 milliárd forint fölé ugrott februárra a lakossági számlákon lévő folyószámlabetétek állománya, vagyis tovább nő a lekötés nélküli pénzek mennyisége a lakosságnál.

Mindez annak ellenére van így, hogy már a klasszikus lekötött betéteknél is akadnak versenyképes kamatokat kínáló konstrukciók a bankoknál – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Korábban soha nem látott szintre, 11 238,8 milliárd forintra emelkedett februárra a lakosságnál lévő látra szóló és folyószámlabetétek állománya, ami éves összevetésben több mint 16 százalékos növekedés a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint.

„Ennek nyomán a teljes lakossági betétállomány több mint 84 százaléka már lekötés nélkül pihen a folyószámlákon, amire szintén nem akadt eddig példa”

– hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Hozzátette: a megugrásban nyilvánvalóan meghatározó szerepük lehet a lakossági állampapírok kamatkifizetéseinek is, amelyek az első negyedévben több száz milliárd forinttal dobhatták meg a kimutatott állományt.

„Ezzel együtt ekkora mennyiségű pihenő pénz még akkor is figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy a lakossági számlákon lévő összeg jelentős része napi kiadásokat szolgál”

– mutatott rá a szakértő. Hozzátette: arra is számítani lehet, hogy ekkora mennyiségű szabad pénz nem marad tartósan a lakossági számlákon, előbb-utóbb helyet keres majd magának.

Már léteznek versenyképes lekötött betéti ajánlatok 

Gergely Péter szerint bizonyos szempontból érthető, hogy az utóbbi években fokozatosan emelkedett a folyószámlabetétek mennyisége és aránya a lakosságnál, hiszen a lekötött betéti kamatok hosszú ideig nulla és egy százalék között mozogtak.

Mára viszont – hívta fel a figyelmet – megváltozott a helyzet, és a különböző befektetési alapok – illetve a lakossági állampapírok – mellett a lekötött betéteknél is találni versenyképes kamatot kínáló konstrukciókat, igaz, a BiztosDöntés.hu lekötött forintbetét kalkulátora szerint a jó kamatokhoz többnyire bizonyos feltételeket is teljesíteni kell.

A Gránit Bank eBank nevű konstrukciójánál most évi 6,5 százalék az akciós kamat: a betét futamideje három hónap, a leköthető összeg pedig minimum 50 ezer, legfeljebb 30 millió forint lehet. Az eBank betétnél az akciós kamat feltétele ugyanakkor, hogy friss megtakarítást helyezzen el az ügyfél, és – ahogy ez a konstrukció nevéből is sejthető – rendelkezzen aktivált mobilbankkal a pénzintézetnél, és havonta legalább 400 ezer forint jóváírás érkezzen a számlájára.

A Gránit Bank a rövid lejáratú forintbetéti konstrukciók között szintén kínálatban tartja a KamatMax betétjét, ahol a futamidő hat hónap, az elérhető éves kamat pedig 5 százalék. Itt az a feltétel, hogy az ügyfél a futamidő alatt havonta legalább 20 ezer forintért – vagyis összesen 120 ezer forintért – vásároljon a Gránit Bank által kibocsátott kártyával.

A MagNet Banknál a Prizma betéttel lehet kedvező éves kamatokat elérni. Ennél a konstrukciónál több futamidő is létezik: a legmagasabb, évi 6,62 százalékos kamatot a három hónapos lejáratnál lehet elérni, míg a hat hónapos futamidőnél évi 6,45, a 12 hónaposnál pedig 4,61 százalékos az elérhető éves kamat. Itt a legkisebb leköthető összeg 500 ezer forint, ami kizárólag új forrás lehet.

Az OTP Bank Prémium Forint Betétjénél most 6 százalékos az éves kamat – itt a lejárat egyébként hat hónapos –, viszont ebbe a konstrukcióba kizárólag azok az ügyfelek helyezhetik el megtakarításaikat, akik rendelkeznek lakossági Bázis Számlával, amihez Prémium Next szolgáltatás is kapcsolódik.

Visszatértek a kombinált betétek, két számjegyű is lehet az éves kamat

Két pénzintézet a befektetési jegyekkel kombinált betéteket is visszahozta a kínálatba: ezek lényege, hogy az elhelyezett pénznek csak egy része kerül lekötött betétbe, a másik részt a pénzintézet által forgalmazott valamelyik alap befektetési jegyeiben lehet elhelyezni. A betéti rész kamata ezeknél a konstrukcióknál nagyon vonzó, a befektetési rész hozama viszont már a kiválasztott alap teljesítményén múlik.

A CIB Bank CIB Tandem megtakarítás nevű kombinált betétjénél a betéti részbe egyharmad, míg a befektetési részbe kétharmad része kerül az elhelyezett összegnek. A betéti rész futamideje 3 hónap, a legkisebb, itt elhelyezhető összeg pedig százezer forint. A betéti részre fizetett kamat ennél a konstrukciónál alapesetben évi 7 százalék, ám a prémiumbanki (Magnifica néven futó) szolgáltatásra jogosult ügyfeleknek évi 10 százalékos kamatot kínál a pénzintézet.

A Gránit Bank Hozampáros néven futó betétjénél 4 hónapos futamidőre lehet lekötni a betéti részben elhelyezett pénzt, szintén igen attraktív, évi 8 százalékos kamat mellett. Ennél a terméknél fele-fele részben oszlik meg a betéti részben és a Gránit befektetési jegyekben elhelyezett összeg, amelynek el kell érnie a 200-200 ezer forintot. Fontos feltétel viszont, hogy ez a konstrukció csak a pénzintézethez frissen behozott pénzzel vehető igénybe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss