Gazdaság
A Continental forradalmasította a székeket a Super Bowl arénában
„Kényelmes ülőhellyel várjuk a szurkolólat” – ígéri Jim Hill amerikaifutball-rajongó, a Continental észak-amerikai ContiTech üzletágának vezetője
A világ legnagyobb stadionjai közül többen is a Continental technológiai vállalat üléshuzatát használják, így például Miamiban, a Hard Rock Stadionban. Itt rendezik meg februárban a világ egyik legrangosabb sporteseményét, a Super Bowlt, ahol bizonyára egy ülés sem marad üresen a több mint 65 ezerből.
Az amerikai foci rajongói szinte az egész napot ott fogják tölteni, hiszen a játékidő három-négy órás lesz, a félidőben pedig műsorral szórakoztatják majd őket. Ahhoz, hogy igazán élvezni lehessen a meccset, rendkívül fontos a kényelmes ülőhely. A napos Floridában ráadásul nemcsak erre kell ügyelni, hanem arra is, hogy a nap az év kétharmadában tűz a stadionra. A Continental megoldása jóvoltából a lelátó üléseinek hőmérséklete végig elviselhető marad.
„Kényelmes ülőhelyet biztosítunk a rajongóknak a speciális ’hideg színek’ technológiával”
– mondta el Jim Hill, megszállott amerikaifoci-rajongó, a Continental észak-amerikai régióján belül a ContiTech üzletágvezetője.
„A nanobevonat mellett speciális színpigmenteket használunk, amelyek az UV-sugárzás akár 80%-át is képesek visszaverni a közel infravörös tartományban. Így a Virginia államban található Winchesterben készült kárpit sokkal kevésbé melegszik, ezért az anyag akár 15 Celsius fokkal hűvösebb lehet, mint az egyéb textilfélék.”
A stadion üzemeltetőinek azonban más kihívásokkal is szembe kell nézniük. „Miamiban nem csak a hőmérséklet, hanem a páratartalom is magas. Ez komolyan próbára teszi az ülés anyagát, nem is beszélve az eseményekkel együtt járó természetes elhasználódásról” – teszi hozzá Jim Hill. A felület anyagának mindezt bírnia kell, hogy a stadion éveken át a legjobb formáját mutathassa. Az arénát 2015-ben újították fel, és több mint hétezer üléshez a Continental „skai cool colors Venezia” anyagát használták.
Meggyőző design, tapintás és színválasztás
Az anyag körülbelül 85%-a PVC kompozitból áll, 13%-a pedig kötött poliészter és bakelit. A nanobevonatnak köszönhetően a huzat nem csupán az UV-sugárzásnak áll ellen, hanem az időjárás viszontagságainak és a pecséteknek is, a tisztítása pedig nagyon egyszerű. A kilöttyintett ital, az ételmaradék és a cipőtalp sem tud látható foltot hagyni az üléseken.
Az üzemeltetők szerint a finom textil elegánsan sportos hatást kelt, a szőtt struktúrát pedig jó érzés megérinteni. Emellett a szín is fontos tényező, hiszen például a „jégkék” megegyezik Miami amerikai foci csapatának színével. „Ügyfeleinknek személyre szabott megoldásokat nyújthatunk a 12 választható színnek köszönhetően” – magyarázza a ContiTech üzletágvezetője.
Az európai stadionokban is otthon vagyunk
Számos német labdarúgócsapat is kihasználja ezeket az előnyöket, és a klub színeinek megfelelő üléspárnákat rendel a stadionjába. A skai felületi anyagnak köszönhetően a rajongók – akár Münchenben, Wolfsburgban vagy Mönchengladbachban – garantáltan kényelmes helyen ülve szurkolhatják végig a szezon összes meccsét. De ugyanez igaz a jéghoki mérkőzésekre és az atlétikai versenyekre is. A Continental üléshuzatait összesen több mint 50 sportaréna használja világszerte, ami azt jelenti, hogy a legfontosabb sportesemények állandó résztvevőivé váltak.
Az anyagot olyan jól fogadták az Egyesült Államokban, hogy elnyerte a North American Seating Company díját. A siker másik biztos jele, hogy már nem csak stadionokban, hanem éttermekben, közterületeken, lakóövezetekben, az egészségügyben, a kiskereskedelemben, és más kültéri létesítményekben is alkalmazzák ezt a megoldást. A különleges anyagot napokon belül emberek milliói látják majd a tévé közvetítésében, még akkor is, ha a 7 ezer ülés biztosan nem marad üresen a világ legnézettebb amerikaifutball-meccsének lelátóján.
Gazdaság
Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése
Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, a Wolt havidíjas szolgáltatását, amely ingyenes házhozszállítást és exkluzív kedvezményeket biztosít számos étterem, élelmiszerbolt és egyéb helyi üzlet kínálatához.
A Deutsche Telekom és a Wolt együttműködésének eredményeként a telekomosok ezekhez az előnyökhöz most 6 hónapig díjmentesen férhetnek hozzá a Magenta Moments kedvezményprogramon keresztül. Sőt, a Magenta 1-es ügyfelek ezúttal is még többet kapnak, hiszen ők 12 hónapig élvezhetik a Wolt+ előnyeit. A díjmentes 6 hónapos Wolt+ előfizetést biztosító egyedi kuponkódot a Telekom alkalmazás Magenta Moments menüpontjában kérhetik le az ügyfelek év végéig. A Magenta 1-eseknek szóló, 12 hónapos díjmentes Wolt+ előfizetést biztosító kedvezménykód pedig május 18-ig igényelhető, és a lekéréstől számítva 1 hónapig aktiválható a megadott linken keresztül. Az együttműködés tovább erősíti a Telekom azon törekvéseit, hogy a Magenta Moments program ajánlataival megkönnyítse és színesítse az ügyfelek mindennapjait, és extra törődést, odafigyelést biztosítson számukra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen
A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt kovácsoljanak.
A mai, egyre gyorsabban változó világban már nem működnek a kivárásra épülő stratégiák vagy a kizárólag pénzügyi eredményekre fókuszáló szemlélet. A Deloitte szakértői szerint ehelyett a döntéshozatal során egyensúlyt kell teremteni az üzleti és emberi szempontok között – ezek ugyanis kölcsönösen erősíthetik egymást.
A szervezetek és a munkavállalók közötti feszültségek várhatóan fokozódni fognak, amiben a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése is szerepet játszik. A vezetőknek emiatt olyan döntéshozatali megközelítést kell alkalmazniuk, aminek középpontjában az emberi teljesítmény áll, pontosabban az üzleti és emberi eredmények egyensúlya. A Deloitte legfrissebb Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmányában három kulcsdimenziót (munka, munkaerő, szervezet és kultúra) vizsgáltak. A szakértők szerint mindhárom területen olyan feszültségek azonosíthatóak, amelyeket a szervezetek megfelelő megközelítéssel potenciális lehetőségekké alakíthatnak.
„A tavalyi felmérésünk eredményei azt mutatták, hogy növekszik a feszültség az üzleti és emberi szempontok között. Az idei válaszok alapján ezek összehangolása sem megy egyik napról a másikra. A felmérésben résztvevő szervezetek mindössze 6 százaléka tett érdemi lépéseket annak érdekében, hogy beépítse stratégiájukba az emberközpontú értékteremtést. Sokan továbbra is csak a gyors üzleti eredmények elérésére koncentrálnak, háttérbe szorítva a hosszú távon jelentkező emberi eredményeket, pedig ezek nem egymást kizáró tényezők. Az üzleti és emberi szempontok együttes figyelembevétele hozhat valódi és hosszú távon fenntartható eredményt”
– mondta Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója.
A vezetők szerepe és kihívásai: A vezetők ma olyan, egymással ellentétes kihívásokkal néznek szembe, mint a pénzügyi elvárások rövid távú teljesítése és a hosszú távú stratégiai célok elérésének biztosítása. Emellett az AI térnyerése is újfajta kihívásokat teremt. A vezetőknek bizalmat kell építeniük és csapataikat is fel kell készíteniük a mesterséges intelligenciával való együttműködésre, ugyanis a vezetés célja ma is az, hogy másokkal együttműködve, az emberi teljesítményt kiaknázva teremtsen értéket.
Döntéshozatal a bizonytalanságban: A bizonytalan környezet fegyelmezett, adatvezérelt döntéshozatalt követel. A jó döntésekhez elengedhetetlen releváns adatok használata, az érintettek bevonása, de nem a konszenzus kedvéért, hanem a megalapozott döntések érdekében. Fontos, hogy a döntési jogkörök ott legyenek, ahol valódi tapasztalat van – például az AI integrációját érintő kérdésekben.
A stabilitás és agilitás egyensúlya: A munkavállalók stabilitásra vágynak, a szervezetek viszont agilitásra törekednek. Az új munkamodell kialakítása akkor lehet sikeres, ha lehetőséget teremt mindkettőre – például úgy, hogy időt biztosítanak a munkavállalóknak a valóban értékteremtő feladatokra, és csökkentik a felesleges terheket.
Együttműködés a mesterséges intelligenciával: Az AI térnyerése megköveteli, hogy a szervezetek újragondolják a munkavállalói értékajánlatukat. Az emberek már nemcsak munkát keresnek, hanem olyan környezetet, ahol együtt fejlődhetnek a technológiával. Fontos felismerni, hogy a mesterséges intelligencia nem az emberek helyére lép, hanem kiegészíti a humán képességeket.
Egy másik probléma a tapasztalati szakadék. Sok új belépő nem rendelkezik a szükséges tapasztalattal, miközben a belépő szintű lehetőségek is szűkülnek. Ennek áthidalására a munkáltatók, álláskeresők és oktatási intézmények részéről is új szemléletre van szükség.
Technológia, az új értékalap
A technológiai beruházásokat már nemcsak hatékonysági szempontok alapján kell értékelni, hanem figyelembe kell venni azok hatását az emberi teljesítményre is. Az új technológiai döntésekhez új mérési és értékelési rendszerekre van szükség, amelyek összhangban vannak az üzleti és emberi célokkal.
Teljesítmény és motiváció
A dolgozók motivációjának megértése kulcsfontosságú a teljesítmény felszabadításához. A marketing már régóta alkalmazza a motivációközpontú megközelítést – a HR-nek is érdemes ezt követnie. Ugyanakkor a hagyományos teljesítménymenedzsment nem elegendő. Nem várható el, hogy egyetlen folyamat oldjon meg minden emberi teljesítménnyel kapcsolatos kérdést. Ehelyett rendszerszintű, hosszú távú megközelítésre van szükség.
„A szervezetek egyre több feszültséggel néznek szembe, de fontos felismerni, hogy ezek nem problémák, hanem lehetőségek. Az üzleti és emberi szempontokat egyensúlyban tartó vezetés képes ezekből előnyt kovácsolni. Ehhez viszont új gondolkodásmódra, bátor döntésekre, rendszerszintű változtatásokra és a mesterséges intelligencia aktív integrálására van szükség. A siker kulcsa az, hogy a vezetők, hosszú távon is fenntartható módon tudjanak egyensúlyt teremteni a nyereség és az emberi érték között”
– összegezte Dankó Nóra, a Deloitte Magyarország HR tanácsadási üzletágának szenior tanácsadója.
A teljes Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmány letölthető a Deloitte weboldaláról: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob187692_global-human-capital-trends/DI_2025-Global-Human-Capital-Trends.pdf
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új vezető a Yettel marketing igazgatóságának élén
Május 6-tól Simon György irányítja a Yettel lakossági marketing igazgatóságát.
Simon György több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, karrierje jelentős részében az infokommunikációs szektor különböző területein szerzett tapasztalatot, majd az elmúlt három évben a Szerencsejáték Zrt.-nél dolgozott, ahol digitális lottójátékok fejlesztésére összpontosított. Innen tér vissza a telekommunikációba a Yettel Magyarország lakossági marketing igazgatójaként.
György a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett közgazdasági diplomát, az egész életen át tartó tanulás és a fiatalok mentorálása is közel áll a szívéhez – tanárként is kipróbálta magát, egy évben számvitelt tanított középiskolás fiataloknak. Vezetőként nagyra értékeli az együttműködést és a pozitív légkört, hiszi, hogy ezek nélkül hosszú távon nem lehetséges igazán sikeres csapatot építeni. Dolgozott már agilis szervezetekben, a hagyományos marketingstratégiák mellett szenvedélyesen rajong az intelligens digitális megoldásokért, új vagy újragondolt megközelítéseket alkalmaz és szilárdan hiszi, hogy igazi sikert csak valódi ügyfélélmény és értékteremtés révén lehet elérni.
Magánéletében mély szenvedélyt érez a városi vasúti közlekedési hálózatok története iránt, és szeret feleségének és két gyermekének főzni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök1 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Gazdaság2 hét ago
Bizonytalanabbá váltak a munkáltatók a külföldi munkaerő-kölcsönzésben
-
Okoseszközök2 hét ago
A TCL 2025-ben elismert nemzetközi design díjakkal erősíti meg vezető szerepét
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora
-
Mozgásban1 hét ago
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
-
Ipar6 nap ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét