Connect with us

Gazdaság

Micro Focus – Biztonságra és kényelemre vágynak az emberek

Ha biztonságról van szó, mindig nehéz megtalálni az egyensúlyt a kellően erős védelem és a felhasználók munkavégzését még nem akadályozó, megfelelő biztonsági intézkedések között.

A Micro Focus a kockázatalapú hitelesítés bevezetését javasolja a cégeknek, amelyek így biztosak lehetnek abban, hogy csak akkor terhelik az alkalmazottakat plusz biztonsági körökkel az azonosítás során, amikor az valóban indokolt. Így egyszerre óvják bizalmas adataikat és a munka hatékonyságát.

Nincs olyan iparág, amelyet ne fenyegetnének az adatszivárgási incidensek, naponta érkeznek a hírek a különféle területeken bekövetkezett esetekről. A szervezeteknek muszáj erősíteniük a biztonságukon, és ennek során nagy hangsúlyt kell fektetniük a felhasználóik azonosítására, mivel sok esetben itt bukik el a védelem.

A jelszó a gyökere mindennek

A legutóbbi Verizon Data Breach Investigation Report elemzés szerint ugyanis – a korábbi évekhez hasonlóan – az adatlopási esetekben jelentős szerepet játszanak a felhasználók hozzáférései. Az incidensek 81 százalékánál okozott kárt valamilyen jelszóhoz kapcsolódó hiba, visszaélés, gyenge kódok vagy éppen ugyanazon jelszavak használata többféle felületen. Az esetek 29 százalékában pedig lopott hozzáférési információkkal léptek be a céges rendszerbe a tolvajok.

Bizonyos mértékben segítheti a kockázatok csökkentését, ha a szervezetek felelősebb jelszóhasználatot követelnek meg a felhasználóiktól: kötelezik őket az erősebb jelszavak használatára, és megtiltják azok „újrahasznosítását”. Szintén elősegíti a biztonságosabb kódok használatát, ha az alkalmazottak maguk is helyreállíthatják elfelejtett jelszavaikat egy professzionális eszköz használatával. Az ellopott hozzáférési adatokkal járó veszélyeket azonban ez sem küszöböli ki.

Szigorítás = nehezítés?

Egyre több vállalat érzékeli úgy, hogy a jelszavas azonosítás önmagában már kevés, és kétlépcsős hitelesítéssel erősíti meg a védelmét. Tehát a jelszó mellett pluszban olyan „igazolást” kér a felhasználóktól, amellyel a potenciális támadók nem rendelkezhetnek még akkor sem, ha ellopták a belépési információkat. Ez lehet valamilyen biometrikus adat, például ujjlenyomat, hiszen napjainkban már egyre több eszközben, notebookban és okostelefonban megtalálható az ehhez szükséges leolvasó. De igénybe vehetnek valamilyen tokent, esetleg mobiltelefonra küldött kódot is, ahogy a PSD2 bevezetése óta a pénzügyi szolgáltatások és rendszerek online elérésénél teszik egész Európában.

Rengeteg különféle hitelesítési módszer áll tehát rendelkezésre, amelyeket a szervezetek egyszerűen és átfogóan tudnak kezelni olyan fejlett eszközökkel, mint például az Advanced Authentication. A megoldás legújabb kiadása nemrég jelent meg, amely már arra is lehetőséget biztosít, hogy a felhasználók többféle autentikációs módszert és eszközt is megadjanak előzetesen, és mindig a számukra legkényelmesebb megoldást válasszák a belépéshez.

Az alkalmazottak számára egy idő után azonban túlságosan fárasztó és zavaró, ha mindig körülményes hitelesítéssel kell kezdeniük, mielőtt nekilátnának a munkának, akár naponta többször is, például hosszabb megbeszélések vagy szünetek után.

Megvan benne a rizikófaktor?

Ezt az ellentétet oldhatják fel a vállalatok, ha kockázatalapú hitelesítést használnak. Ez ugyanis attól teszi függővé a megkövetelt hitelesítés erősségét, hogy mennyire tűnik kockázatosnak az adott felhasználó tevékenysége. Ha például egy alkalmazott 9:02-kor akar bejelentkezni a céges rendszerbe a központi irodában, arról a gépről, amelyen minden nap dolgozik, az alacsony kockázatúnak számít, és ez esetben a belépéshez elég lehet pusztán a felhasználónév és a jelszó kombinációja. Ha azonban ugyanez a munkatárs kiküldetésre vagy konferenciára utazik, és több száz kilométerrel messzebbről, egy hotel wifi-hálózatára kapcsolódva szeretne belépni a vállalati hálózatba, akkor a biztonság kedvéért indokolt a további hitelesítési módszerek használata.

A kockázatalapú hitelesítés egyszerűen megvalósítható olyan eszközök segítségével, mint például a nemrégiben megjelent NetIQ Risk Service, amely az Advanced Authentication keretrendszerrel is integrálható. A szoftver minden szükséges elemet ellenőriz a rizikók felméréséhez, beleértve az IP-címet és földrajzi helyet, a felhasználói profil információit, a belépéshez használt eszköz és böngésző adatait, a felhasználó korábbi tevékenységeit, köztük a legutóbbi belépésének idejét és korábbi IP-címeit, illetve korábbi sikertelen belépési kísérleteit. Majd értékeli az információkat, és ez alapján dönt arról, milyen szintű hitelesítést követel meg a bejelentkezéshez. A szervezetek ráadásul maguk is finomhangolhatják ezt az elemzési folyamatot, mivel beállíthatják, hogy az egyes tényezőket milyen súlyozással vegye figyelembe a megoldás.

Gazdaság

Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése

Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, a Wolt havidíjas szolgáltatását, amely ingyenes házhozszállítást és exkluzív kedvezményeket biztosít számos étterem, élelmiszerbolt és egyéb helyi üzlet kínálatához.

A Deutsche Telekom és a Wolt együttműködésének eredményeként a telekomosok ezekhez az előnyökhöz most 6 hónapig díjmentesen férhetnek hozzá a Magenta Moments kedvezményprogramon keresztül. Sőt, a Magenta 1-es ügyfelek ezúttal is még többet kapnak, hiszen ők 12 hónapig élvezhetik a Wolt+ előnyeit.  A díjmentes 6 hónapos Wolt+ előfizetést biztosító egyedi kuponkódot a Telekom alkalmazás Magenta Moments menüpontjában kérhetik le az ügyfelek év végéig.  A Magenta 1-eseknek szóló, 12 hónapos díjmentes Wolt+ előfizetést biztosító kedvezménykód pedig május 18-ig igényelhető, és a lekéréstől számítva 1 hónapig aktiválható a megadott linken keresztül. Az együttműködés tovább erősíti a Telekom azon törekvéseit, hogy a Magenta Moments program ajánlataival megkönnyítse és színesítse az ügyfelek mindennapjait, és extra törődést, odafigyelést biztosítson számukra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen

A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt kovácsoljanak.

A mai, egyre gyorsabban változó világban már nem működnek a kivárásra épülő stratégiák vagy a kizárólag pénzügyi eredményekre fókuszáló szemlélet. A Deloitte szakértői szerint ehelyett a döntéshozatal során egyensúlyt kell teremteni az üzleti és emberi szempontok között – ezek ugyanis kölcsönösen erősíthetik egymást.

A szervezetek és a munkavállalók közötti feszültségek várhatóan fokozódni fognak, amiben a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése is szerepet játszik. A vezetőknek emiatt olyan döntéshozatali megközelítést kell alkalmazniuk, aminek középpontjában az emberi teljesítmény áll, pontosabban az üzleti és emberi eredmények egyensúlya. A Deloitte legfrissebb Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmányában három kulcsdimenziót (munka, munkaerő, szervezet és kultúra) vizsgáltak. A szakértők szerint mindhárom területen olyan feszültségek azonosíthatóak, amelyeket a szervezetek megfelelő megközelítéssel potenciális lehetőségekké alakíthatnak.

A tavalyi felmérésünk eredményei azt mutatták, hogy növekszik a feszültség az üzleti és emberi szempontok között. Az idei válaszok alapján ezek összehangolása sem megy egyik napról a másikra. A felmérésben résztvevő szervezetek mindössze 6 százaléka tett érdemi lépéseket annak érdekében, hogy beépítse stratégiájukba az emberközpontú értékteremtést. Sokan továbbra is csak a gyors üzleti eredmények elérésére koncentrálnak, háttérbe szorítva a hosszú távon jelentkező emberi eredményeket, pedig ezek nem egymást kizáró tényezők. Az üzleti és emberi szempontok együttes figyelembevétele hozhat valódi és hosszú távon fenntartható eredményt

– mondta Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója.

A vezetők szerepe és kihívásai: A vezetők ma olyan, egymással ellentétes kihívásokkal néznek szembe, mint a pénzügyi elvárások rövid távú teljesítése és a hosszú távú stratégiai célok elérésének biztosítása. Emellett az AI térnyerése is újfajta kihívásokat teremt. A vezetőknek bizalmat kell építeniük és csapataikat is fel kell készíteniük a mesterséges intelligenciával való együttműködésre, ugyanis a vezetés célja ma is az, hogy másokkal együttműködve, az emberi teljesítményt kiaknázva teremtsen értéket.

Döntéshozatal a bizonytalanságban: A bizonytalan környezet fegyelmezett, adatvezérelt döntéshozatalt követel. A jó döntésekhez elengedhetetlen releváns adatok használata, az érintettek bevonása, de nem a konszenzus kedvéért, hanem a megalapozott döntések érdekében. Fontos, hogy a döntési jogkörök ott legyenek, ahol valódi tapasztalat van – például az AI integrációját érintő kérdésekben.

A stabilitás és agilitás egyensúlya: A munkavállalók stabilitásra vágynak, a szervezetek viszont agilitásra törekednek. Az új munkamodell kialakítása akkor lehet sikeres, ha lehetőséget teremt mindkettőre – például úgy, hogy időt biztosítanak a munkavállalóknak a valóban értékteremtő feladatokra, és csökkentik a felesleges terheket.

Együttműködés a mesterséges intelligenciával: Az AI térnyerése megköveteli, hogy a szervezetek újragondolják a munkavállalói értékajánlatukat. Az emberek már nemcsak munkát keresnek, hanem olyan környezetet, ahol együtt fejlődhetnek a technológiával. Fontos felismerni, hogy a mesterséges intelligencia nem az emberek helyére lép, hanem kiegészíti a humán képességeket.

Egy másik probléma a tapasztalati szakadék. Sok új belépő nem rendelkezik a szükséges tapasztalattal, miközben a belépő szintű lehetőségek is szűkülnek. Ennek áthidalására a munkáltatók, álláskeresők és oktatási intézmények részéről is új szemléletre van szükség.

Technológia, az új értékalap

A technológiai beruházásokat már nemcsak hatékonysági szempontok alapján kell értékelni, hanem figyelembe kell venni azok hatását az emberi teljesítményre is. Az új technológiai döntésekhez új mérési és értékelési rendszerekre van szükség, amelyek összhangban vannak az üzleti és emberi célokkal.

Teljesítmény és motiváció

A dolgozók motivációjának megértése kulcsfontosságú a teljesítmény felszabadításához. A marketing már régóta alkalmazza a motivációközpontú megközelítést – a HR-nek is érdemes ezt követnie. Ugyanakkor a hagyományos teljesítménymenedzsment nem elegendő. Nem várható el, hogy egyetlen folyamat oldjon meg minden emberi teljesítménnyel kapcsolatos kérdést. Ehelyett rendszerszintű, hosszú távú megközelítésre van szükség.

A szervezetek egyre több feszültséggel néznek szembe, de fontos felismerni, hogy ezek nem problémák, hanem lehetőségek. Az üzleti és emberi szempontokat egyensúlyban tartó vezetés képes ezekből előnyt kovácsolni. Ehhez viszont új gondolkodásmódra, bátor döntésekre, rendszerszintű változtatásokra és a mesterséges intelligencia aktív integrálására van szükség. A siker kulcsa az, hogy a vezetők, hosszú távon is fenntartható módon tudjanak egyensúlyt teremteni a nyereség és az emberi érték között

– összegezte Dankó Nóra, a Deloitte Magyarország HR tanácsadási üzletágának szenior tanácsadója.

A teljes Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmány letölthető a Deloitte weboldaláról: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob187692_global-human-capital-trends/DI_2025-Global-Human-Capital-Trends.pdf


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel marketing igazgatóságának élén

Május 6-tól Simon György irányítja a Yettel lakossági marketing igazgatóságát.

Simon György több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, karrierje jelentős részében az infokommunikációs szektor különböző területein szerzett tapasztalatot, majd az elmúlt három évben a Szerencsejáték Zrt.-nél dolgozott, ahol digitális lottójátékok fejlesztésére összpontosított. Innen tér vissza a telekommunikációba a Yettel Magyarország lakossági marketing igazgatójaként.

György a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett közgazdasági diplomát, az egész életen át tartó tanulás és a fiatalok mentorálása is közel áll a szívéhez – tanárként is kipróbálta magát, egy évben számvitelt tanított középiskolás fiataloknak. Vezetőként nagyra értékeli az együttműködést és a pozitív légkört, hiszi, hogy ezek nélkül hosszú távon nem lehetséges igazán sikeres csapatot építeni. Dolgozott már agilis szervezetekben, a hagyományos marketingstratégiák mellett szenvedélyesen rajong az intelligens digitális megoldásokért, új vagy újragondolt megközelítéseket alkalmaz és szilárdan hiszi, hogy igazi sikert csak valódi ügyfélélmény és értékteremtés révén lehet elérni.

Magánéletében mély szenvedélyt érez a városi vasúti közlekedési hálózatok története iránt, és szeret feleségének és két gyermekének főzni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss