Gazdaság

A Visa síkra száll a nők szerepvállalásának erősítéséért az új évtizedben is

A nemzetközi nőnap közeledtével a Visa bemutatja a Hand in Hand International és az IFundWomen szervezetekkel együttműködésben indított támogatási programját

A Női Történeti Hónap indulásával egyidőben a Visa (NYSE:V) bejelentette, hogy két új partnerséggel erősíti tovább a vállalat elkötelezettségét a nők gazdasági szerepvállalása iránt. A Hand In Hand International és az IFundWomen csatlakozik a Visához, hogy oktatási erőforrásokkal és finanszírozással segítsék a női vállalkozókat üzleti vállalkozásuk elindítása és fejlesztése során szerte a világon. A női vállalkozók globális aránya gyorsabban növekszik, mint a férfi vállalkozóké – világszerte több mint 250 millió nő kezdett vállakozásba.

“A nők tevékenyen járulnak hozzá a gazdaság növekedéséhez szerte a világon és mozgatórugói az új vállalkozások létrehozásának”

– mondta Al Kelly, a Visa vezérigazgatója és elnöke.

„A Visa elkötelezett amellett, hogy hálózata, márkája és a pénzügyi forrásai teljes erejét kihasználva rávilágítson erre a növekvő gazdasági erőre és segítse a női vállalkozókat álmaik megvalósításában.”

A partnerségekről:

  • IFundWomen: Az IFundWomen egy finanszírozási és oktatási platform, amely támogatásokkal és közösségi finanszírozással, szakértői üzleti tanácsadással, illetve női vállalkozók hálózatával biztosítja a tőkéhez való hozzáférést. A Visa új, az IFundWomen szervezettel közös globális partnerségét kifejezetten úgy tervezték, hogy segítse a vállalkozóknak biztosítani a szükséges finanszírozást különböző pályázatok útján. További információkat és a támogatásra való jelentkezési lehetőséget a vállalkozók itt találnak: com/Visa
  • Hand in Hand International: Összhangban a vállalat azon küldetésével, amely az egyének, vállalkozások és gazdaságok fejlődését tűzte ki célul, a Visa 2,4 millió dollár értékű hároméves partnerséget indít az afrikai, dél-ázsiai és közel-keleti fejlődő gazdaságokra koncentráló globális nonprofit Hand in Hand International szervezettel. A Visa és a Hand in Hand International közötti partnerség célja 10 ezer kenyai mikrovállalkozás – amelyeknek legalább 75%-a női tulajdonban van – számára az üzleti oktatás és a szélesebb körű pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés biztosítása. A partnerség hozzájárul a nők gazdasági szerepvállalásának erősödéséhez, amelynek multiplikátorhatása van3 – serkenti a gazdasági növekedést és kiemelkedőbb fejlődési eredményeket hoz magával.

A partnerséggel összefüggésben a Visa egyben nyilvánosságra hozta a második éves „A női vállalkozások helyzete” (State of Female Entrepreneurship) jelentés4 főbb megállapításait is. Az évenként közölt tanulmány célja, hogy feltárja korunk női vállalkozóinak céljait, törekvéseit és az eléjük kerülő kihívásokat. A legfontosabb megállapítások között szerepelt, hogy a finanszírozás továbbra is a legnagyobb kihívás: az Egyesült Államokban a női vállalkozók 79%-a erősebbnek érzi gazdasági szerepét, mint öt évvel ezelőtt, ugyanakkor 66%-uk nehézségekről számol be a szükséges finanszírozás megszerzése kapcsán.

“A felgyorsult digitalizáció világában a vállalkozásoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a változó fogyasztói preferenciákhoz. Különösen a kisvállalkozások számára sokszor komoly kihívást jelent lépést tartani ezekkel a változásokkal. Azok a női vállalkozók, akikkel találkoztam, mind arról számoltak be, hogy nagyobb tőkére lenne szükségük vállalkozásuk finanszírozásához, működtetéséhez és bővítéséhez”

– mondta Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi és értékesítési vezetője.

„Örülünk, hogy idén az eszközökhöz és támogatásokhoz való hozzáférés biztosítása révén hozzájárulhatunk az egyenlőbb versenyfeltételek megteremtéséhez, valamint tovább támogathatjuk a nőket az élet minden területén – egy befogadó digitális társadalom eléréséért.”

A Visa régóta elkötelezett amellett, hogy partnerségek, programok és szponzorációk révén segítse a női szerepvállalást. A társaság legújabb törekvései a következők:

  • Nők az üzleti életben:
    • Female Founder Collective: A Visa Rebeca Minkoff Female Founder Collective hálózatával kötött partnersége már a második évébe lépett. A Female Founders Day alkalmából a Visa workshopot rendez, ahol hitelezési és digitális fizetési szakértők megvitatják azokat a stratégiákat, amelyeket a kisvállalkozások tőke és kölcsönök megszerzésére használhatnak.
    • Women’s World Banking: 2017-ben, a Visa Alapítvány 20 millió dolláros induló támogatást nyújtott a Nők Világbankjának, hogy segítse a nők által vezetett mikro- és kisvállalkozásokat tőkéhez jutni és bővülni. A program jó úton halad, és az év végére eléri az egymillió női vállalkozót.
    • She’s Next, Empowered by Visa: 2019-ben a Visa elindította a nők tulajdonában lévő kisvállalkozásokra vonatkozó, She’s Next, Empowered by Visa elnevezésű kezdeményezését, amelynek keretében workshopokat rendeztek New Yorkban, Atlantában, Torontóban és a Fokvárosban a Dél-afrikai Világgazdasági Fórumon. A She’s Next a Visa márkáját és hálózatát használja annak érdekében, hogy eszközöket biztosítson a női vállalkozóknak vállalkozásuk felépítéséhez – dominóhatást eredményezve az érintett nők közösségeiben.
  • Nők a sportban:
    • SheBelieves Cup: A Visa, mint a SheBelieves Kupa szponzora, átadja az első MVP) -trófeát (Most Valuable Player) a versenysorozat leginspirálóbb és legmotiválóbb sportolójának, akit a korábbi női labdarúgók bizottsága választott ki. A Visa ezen kívül egy gyakorlati pénzügyi készégfejlesztő workshopot is rendez a SheBelieves Summit-on, amely a pénzügyi ismeretek fontosságát húzza alá és rávilágít arra, hogyan lehet előre megtervezni a pénzügyi sikert.
    • The Second Half: A Visa női UEFA-val, illetve a FIFA női világbajnoksággal létrehozott úttörő partnersége nyomán a Visa nemrég bejelentette a Második Félidő indulását, ami egy karrierfejlesztési program az európai női labdarúgók támogatására, túllépve a futballpálya keretein.
    • Olimpiai és Paralimpiai játékok: A Visa által szponzorált olimpiai és paralimpiai reménységi programját, a Team Visát több mint 50%-ban női sportolók adják, már a program indulásától kezdve. A 2020-as Tokiói Olimpiai készülésben a Visa több mint 50 női olimpiai és paralimpiai reménységet támogat világszerte. Ezen kívül a Pekingi 2022-es Téli olimpiai játékok közeledtével a Visa és a China Women’s Development Foundation, illetve a Pekingi Sport Egyetem bejelentett egy olyan programot, amelynek célja a nők jogainak érvényesítése kisvállalkozásuk fejlesztésére, valamint a helyi társadalmi-gazdasági fejlődéshez és a fenntartható növekedéshez való hozzájárulásra.

Gazdaság

Mosás után is marad a ruháinkban mérgező biszfenol tartalom

A Tudatos Vásárlók Egyesülete a fehérneműkben található káros vegyianyag tartalom kapcsán annak járt utána, mosással csökken-e a mérgező anyagok mennyisége a textilekben.

Ha kevesebb lesz is a biszfenolok mennyisége, még mindig hatérérték felett marad, ez derül ki a friss vizsgálatból. Tippek, hogy hogyan kerüljük el a hormonkárosító kemikáliákat.

A biszfenol vegyületcsalád az egyik legnagyobb mennyiségben gyártott vegyszer a világon. Leggyakrabban polikarbonát műanyagok összetevőiként használják, de színtartósítóként is jelen van a textíliákban, ruhákban, alsóneműkben. A legismertebb biszfenol vegyület a biszfenol A, vagyis BPA. Mivel ennek hormonkárosító és egészségkárosító hatása már ismert és bizonyított, ezért bizonyos termékekben korlátozták, illetve betiltották a használatát az Európai Unióban és a világ más részein is (cumisüvegek, gyermekeknek szánt tárgyak és játékok, hőpapírok, élelmiszercsomagolás). Azonban az ipar más biszfenol vegyületeket kezdett el használni a biszfenol A helyett. Ilyen többek között a biszfenol S és a biszfenol F, amelyekre jelenleg nincsen tiltás, pedig ezekről is bebizonyosodott, hogy már egész kis dózisban felborítják a hormonrendszert.

Biszfenolok a textilekben

A biszfenolokat színrögzítőként is alkalmazzák a textíliákban. Világszerte a műszálas poliamid textilek 80%-a színtartósító kezelést kap és ugyanígy vegyi segédanyagokat használnak például a spandexhez és az elasztánhoz is. Ezek a színtartósító keverékek tartalmaznak biszfenol S-t és biszfenol F-et, melyek a termékekben maradványként elkerülhetetlenül jelen vannak.

Ezt mérte a Tudatos Vásárlók Egyesülete tesztje, mely sokkoló eredményeket hozott. A vizsgált mintában minden harmadik bugyiban megtalálható volt ez a káros vegyszer, és minden tizedik alsónemű tartalmazott az egészségre káros mennyiségben biszfenolokat. Az egyesület szakemberei ezért arra voltak kíváncsiak, mi történik a mérgező anyagokkal mosás után.

Ki lehet-e mosni a ruhából a mérgező vegyszereket?

“Nagyon fontos, hogy ismerjük az olyan termékek biszfenol tartalmát, amelyekkel egész nap érintkezik a bőrünk, emiatt könnyen átkerülhetnek belőlük a szervezetünkbe a káros anyagok”

– mondja Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesülete vegyész szakembere.

„Érdemes tudni, mosás során változnak-e a gyártási értékek.”

A mosásra és az ezt követő újabb biszfenol koncentráció mérésre azokat a termékeket választották ki, amelyekben a legtöbb biszfenolt mutatták ki az első vizsgálat során. Normál háztartási mosógéppel, kereskedelmi forgalomban kapható, színes ruhákhoz való mosószerrel mostak. Olyan programot és beállításokat használtak a laboratóriumi szakértők, amelyet a gyártó a termék címkéjén ajánl. A termékeket egyszer mosták ki, majd újra mintát vettek, és megmérték a biszfenol vegyületek koncentrációját.

A mosás utáni mérési eredmények azt mutatják, hogy a biszfenolok összes mennyisége megközelítőleg 75%-kal csökkent. Azonban, ha az egyes mintákat külön-külön vizsgáljuk, a kép összetettebb. Míg egyes alsóneműkben a biszfenolok mennyisége akár 90%-kal is csökkent, addig 4 mintában több biszfenolt sikerült kimutatni mosás után, mint mosás előtt! „Ez a jelenség azzal magyarázható, hogy a mosás során például a műszálas gumis derékrészben jobban koncentrálódó biszfenolok átszivárognak a bugyi másik részeibe, sőt akár egyik fehérneműből a másikba” – mondja Dénes Júlia.

Minden megvizsgált mintára igaz, hogy a mosás után is az ajánlott egészségügyi határérték feletti biszfenolt mennyiséget tartalmazott. Tehát, bár a fehérneműkben a biszfenolok mennyisége általában jelentősen csökkent, a kiindulási értékek olyan magasak voltak, hogy mosás után minden termékben még mindig több, mint 0,8 mg/kg biszfenol volt.

Ráadásul a mosással a biszfenolok elkerülhetetlenül a szennyvízbe kerülnek, ha a szennyvíztisztítás során nem lehetséges teljesen eltávolítani őket, akkor pedig a környezetbe.

Tippek a biszfenolok elkerülésére

A cél elkerülni vagy legalább a lehető legkisebbre csökkenteni a szervezetünkbe bekerülő hormonkárosító anyagok mennyiségét. Azok együttes hatása – a koktélhatás – akár magasabb is lehet, mint az egyes összetevők hatásainak összege.  A Tudatos Vásárlók Egyesülete egyszerűen betartható javaslatai egészségünk szempontjából hosszútávon minőségi javulást jelenthetnek. Fogyasztóként próbáljunk meg jobban odafigyelni arra, hogy mit vásárolunk és használunk. A mindennapi szokások apró változtatásai csökkenthetik a hormonkárosító anyagoknak való kitettséget.

  • Fogyasszunk minél kevesebb konzervet. Ha mindenképpen tartós élelmiszert kell beszerezni, válasszuk inkább a fagyasztott zöldségeket és ételeket vagy üveges konzerveket, illetve a dobozos változatot.
  • Vásároljunk műanyag csomagolás nélküli élelmiszereket. Kerüljük a zsíros ételek műanyag edényekben való tárolását, főzését vagy mikrózását és inkább használjunk üveg- vagy kerámiaedényeket.
  • Friss vízzel töltsük meg a vizes palackokat, és ne igyunk olyan vizet, amely napok óta a palackban áll.
  • Kisgyermekeknek csak olyan tárgyakat adjunk a kezébe, amelyeket szabad a szájukba venni. Lehetőleg kerüljük el, hogy gyermek műanyag tárgyakat rágjanak, illetve csak olyan tárgyakat adjunk a kezükbe, amelyeket az ő korosztályuknak szánt a gyártó.
  • Válasszunk illatanyagmentes krémeket, tisztítószereket és mosószereket. Ne vegyünk a gyerekeknek sem illatosított termékeket, mivel az illatanyag potenciálisan több száz vegyi összetevő keverékét jelenti.

Használat előtt mossuk ki a textíliákat és viseljünk pamutot!

A mosással jelentősen csökkenthetjük a biszfenol koncentrációt a ruhaneműkben, ezért használat előtt feltétlen mossuk ki a textíliákat. A szintetikus ruha és fehérnemű, mint látjuk, gyakran erősen szennyezett problémás biszfenolokkal. Mindegy, hogy drága márkás árukról van szó szaküzletekből, vagy olcsó vagy internetről rendelt textilekről. A pamutból készült termékek viszont gyakran vegyszermentesek vagy lényegesen kevésbé szennyezettek, keressük ezeket a boltokban! A műszálas gyermek fehérneműk is biszfenolokkal szennyezettek. A biszfenolok átjutnak a ruházatból az izzadtságba, és a bőrön keresztül a szervezetbe. Ezért a lehető leghosszabb ideig vásároljunk pamut alsóneműt gyermekeinknek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A Hankook az idei Aranylabda hivatalos szponzora

A labdarúgás legrangosabb egyéni díja egyesíti erőit a Hankookkal: a gumiabroncsgyártó-vállalat lett az idei Aranylabda díjátadó hivatalos szponzora.

Az Aranylabdát világszerte a férfi és női profi labdarúgók teljesítményének legnívósabb elismeréseként tartják számon. A 68. díjátadó gálát 2024. október 28-án rendezik meg a Théâtre du Châtelet épületében, a francia főváros, Párizs szívében.

A partnerség értelmében mindkét fél használhatja a másik márka logóját, és a Hankook emblémáját a vörös szőnyeg mentén és a sajtóterületen is jól láthatóan elhelyezik. Emellett az UEFA és a Hankook csatornáin folytatott digitális tevékenységek célja, hogy tovább erősítsék a szurkolók márkahűségét.  2024 óta az UEFA, a France Football és a L’Équipe médiavállalatok tulajdonosa, a Groupe Amaury közösen ítélik oda az Aranylabdát. Az elismerést 1956 óta adják át.

“Hivatalos szponzori szerepvállalásunk az Aranylabda díjátadón logikus folytatása az UEFA-val való sokéves gyümölcsöző együttműködésnek”

– nyilatkozta Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke és COO-ja.

„Ez a partnerség testesíti meg a tökéletes egymásra találást a nemzetközi szponzorációs stratégiánkban, amelynek mindig a Hankook prémium márkaként való pozícionálása volt a középpontban. A labdarúgás továbbra is a legnépszerűbb sport Európában, és emberek millióit köti össze. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk ennek.”

Globális szponzorációs stratégia a piac erősítéséhez

A Hankook Tire szponzorációs stratégiája világos megközelítést követ, amely globális, európai és nemzeti szinten is jelentős partnerségeken alapul. A hangsúly az olyan széles hatósugarú, első osztályú platformokon van, mint az ABB FIA Formula E világbajnokság, az UEFA Európa Liga és Konferencia Liga, vagy a Borussia Dortmund labdarúgóklub. Ezeknek a partnerségeknek a célja, hogy világszerte erős jelenlétet teremtsenek, és egyúttal különböző célpiacokat szólítsanak meg. Különösen az UEFA-val való partnerség nyújt lehetőséget arra, hogy a márka aktívan megjelenjen a legfontosabb európai piacokon.

A legjobb férfi és női labdarúgók díjazása mellett a Ballon d’OrTM hét további kategóiában is oszt ki díjakat a labdarúgás területén elért eredményekért. Az idei év újdonsága az Év férfi labdarúgó edzője és az Év női labdarúgó edzője, amelyekkel az edzők a pályán elért sikerekhez való értékes hozzájárulását díjazzák.

Link a Ballon d’OrTM hivatalos videójához: https://www.uefa.tv/video/vod/540365/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Egyre kedveltebbek az energiahatékony ingatlanok

Két régióban, valamint a családi és társas házak esetében is javultak az energiahatékonysági mutatók a tavalyi felmérés óta – ismertette az Otthon Centrum Holding Investment Solutions (OCS) üzletágigazgatója az Energetikai Iránytű legfrissebb megállapításait.

Az idén értékesített lakóingatlanok fajlagos hőveszteségének átlaga a tavalyihoz hasonló eredményt hozott, ám két szegmensben javulást tapasztaltunk – kommentálta Tóth Csaba, az Otthon Centrum Holding Investment Solutions (OCS) üzletágigazgatója a IV. Energetikai Iránytű eredményeit. A felmérés az év első félévben az Otthon Centrum hálózatának közreműködésével értékesített ingatlanok összesítése alapján határozta meg a különböző ingatlantípusok átlagos hőveszteségi mutatóit. A szakember elmondta, a családi házak fajlagos hőveszteség tényezője idén kedvezőbb volt a tavalyi átlagnál, és az 1,12-es átlagérték 0,95 W/m3K-re csökkent. Az ikerházaknál, sorházaknál néhány tizedet romlott a tavalyi második féléves felméréshez képest az idei érték, míg a társasházi lakások valamivel fenntarthatóbbnak bizonyultak, a 0,41 W/m3K átlaga a tavalyi 0,44 W/m3K-hez képest javuló tendenciát mutatott. Ugyanakkor Tóth Csaba leszögezte, az adatsort az értékesített ingatlanok összetételhatása is befolyásolta.

Az energetikai tanúsítás során az épületek energetikai jellemzőit vizsgálták, s a besorolás az ingatlan becsült energiaigénye, szén-dioxid-kibocsátása, fűtéstípusa és melegvízhasználata alapján történt. Az épületekre számított fajlagos hőveszteség tényező azt mutatja meg, hogy a gépészet nélküli ingatlan önmagában mekkora hőveszteséggel üzemeltethető, azaz, mennyire korszerű maga a szerkezet.

A legkedvezőbb mutatókkal idén is a Nyugat-dunántúli (Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala vármegyében), valamint a Közép-magyarországi régióban (Pest vármegyében) értékesített ingatlanok büszkélkedhettek. Mindkét országrészben jelentős javulást mért az OC az összesített energetikai jellemzők, valamint a fajlagos hőveszteség terén, ami azt mutatja: a piacra került ingatlanok korszerűbbek voltak az előző félévben értékesítetteknél.

A legmagasabb, legkedvezőtlenebb érték a Dél-Alföld régióban mutatkozott az ingatlanok átlagos fajlagos hőveszteség tényezője, és az összesített energetikai jellemzők terén. A sorrend változott tavaly óta, akkor még az Észak-Alföldön volt a legrosszabb ez az érték.

Az OCS PEI értéke az idei első félévi tanúsítások alapján a főváros budai kerületeiben volt a legalacsonyabb, a tavalyi 88,7 százalékhoz képest 86 százalékra javult. A főváros belső kerületeiben viszont romlott a helyzet: a tavalyi második félévben mért 99,8 százalékos érték az idei első félévre lényegesen kedvezőtlenebb 113 százalékra emelkedett, míg a régióközpontokban a tavalyi 93,2 százalékról 97,1 százalékra nőtt.

Tóth Csaba elmondta, minél több a környezetével közvetlenül érintkező felülete van egy lakóegységnek, annál nagyobb az összes lehűlő felülete, ennélfogva nagyobb a hővesztesége is. Ha ez a geometriai adottság ráadásul még korszerűtlen szerkezettel is társul, akkor a hőveszteség még nagyobb lesz. „Ez a magyarázata, hogy a családi háznak jóval magasabb a hőveszteségi tényezője egy iker- vagy társasházi lakásnál” – magyarázta a szakember. Minél kisebb a lehűlő felület, annál kedvezőbb a hőveszteség mértéke, például egy ikerház esetén az épület egyik oldala védett, hiszen a szomszédos ikerház-egység fűtött helyiségeihez kapcsolódik. A társasházaknál az épületen belüli elhelyezkedéstől függ, hogy hány oldalról védett a lakás. Ugyanakkor a hőveszteséget nem csak az elhelyezkedés, de a lakás mérete is befolyásolja. Minél nagyobb alapterületű és belmagasságú egy lakás, a geometriából fakadóan annál nagyobbak a lehűlő felületei.

Ugyanakkor az épület formája mellett nagyon nagy jelentősége van a felhasznált építőanyagoknak és az építési technológiának is. Az elmúlt évtizedben épült lakóingatlanok a korábbi évtizedekhez képest jóval energiahatékonyabbak, ami az árazásra is kihat: a korszerűbb, energiahatékonyabb épületekben magasabb áron keltek el a lakóegységek, mint a rosszabb fajlagos hőveszteségűekben, vagyis a hőveszteségi mutató beépült az árba – jelentette ki Tóth Csaba, aki megjegyezte: emellett természetesen az elhelyezkedés, az ingatlan minőségi állapota, típusa, valamint az építéstechnológia és a fűtés módja is befolyásolja az ár alakulását.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss