Connect with us

Gazdaság

Eljött az idő: a blockchain már nem csak kriptovalutát futtat

Luxusórák speciális garanciális rendszere, élelmiszerbiztonság és koncertjegy vásárlás. Három teljesen különböző terület, ahol immár gyakorlatban is megtestesül a tranzakciók hitelesítésére felállított blockchain rendszer előnye. Az eddig jobbára a bitcoin kriptovaluta mögöttes elszámolórendszereként ismert blockchain kereskedelmi forgalomban történő használatáról szólt az IVSZ DIGITALK meetup sorozatának legutóbbi, SAP-val közös eseménye.

A blockchain esetében legtöbbször még mindig a „kályhánál kell kezdeni”, hogy mindenki megértse: a technológia nem egyenlő a bitcoinnal. Az IVSZ DIGITALK meetup sorozatának legutóbbi, SAP-val közös eseményén az előadók gyakorlati, már működő példákon keresztül azt mutatták be, hogy a technológia mivel tud többet, mint egy hagyományos minőségbiztosítási vagy nyilvántartási rendszer, illetve milyen üzleti lehetőség rejlik benne a vállalkozások számára.

A gazdaság digitalizációjával a nemzetgazdaság teljesítményé is nő. Ennek az egyik kulcsfontosságú, új technológiája lehet a jövőben a blockchain, ami a gazdasági tranzakciók kikezdhetetlen, digitális könyvelése; amely úgy programozható, hogy ne csak a pénzügyi tranzakciókat jegyezze meg, hanem virtuálisan bármit, ami az értékhez kapcsolódik. Megbízhatóságát és sebességét egy új típusú adatrögzítési technika teszi lehetővé, amely garantálja, hogy mindenkinek ugyanazok az információk álljanak a rendelkezésére, és ezeket az információkat semelyik résztvevő se tudja törölni vagy módosítani. Terjedése a szokásosnál hosszabb életutat jár be a megismeréstől az üzleti folyamatokban történő felhasználásig, ennek oka abban keresendő, hogy a blockchain mögött álló technológia bonyolult, csakúgy, mint az általa nyújtott lehetőségek is.

Ismerd meg a halászt!

Anyagkövetés, termékminőség, gyártástechnológia. Ezek állnak az SAP már jelenleg is elérhető, blockchain szolgáltatás-portfóliójának középpontjában, amelyet az szakértője, Faluvégi János mutatott be. A már működő rendszert a cégek elsősorban az ellátási lánc kapcsán használják – például egy élelmiszer esetén a leghitelesebb módon válik követhetővé egy termék életútja.

Az észak-amerikai Bumble Bee Foods vállalat volt a világon az első élelmiszercég, amely blockchain technológiát használt az ellátási lánc átláthatóvá tételéhez. A vállalat egy éve használja az SAP felhő alapú blockchain szolgáltatását arra, hogy nyomon kövesse a sárgaúszójú tonhal útját az óceánból történő kihalászástól egészen az ebédlőasztalig. Mit jelent ez a gyakorlatban? A fogyasztók a termékcsomagoláson található QR kód beolvasásával a megvásárolt élelmiszer teljes életútját megismerhetik, kezdve a kifogás pontos helyszínétől és időpontjától, a kifogáshoz használt eszközön és a szállítási időkön át, a feldolgozási és a csomagolási módszerekig. A technológia felhasználásával maga a fogyasztó is egyfajta „minőségellenőrré” válhat a rendszerben, hisz a technológia segítségével a vásárlási döntésmechanizmusban már sokkal több szempont befolyásolhatja, mint az az egyszerű tény, hogy szereti-e a kérdéses terméket, vagy sem. Ennek a jövőben kiemelkedően fontos szerepe lehet, hiszen az élelmiszerbiztonság és az előállítás kérdései egyre nagyobb teret kapnak; a technológiával megvalósul a teljes átláthatóság. A technológiát az különbözteti meg más rendszerektől, hogy a modellben sokkal többről van szó, mint az adatok eléréséről. Ezek az adatok ugyanis megváltoztathatatlanok, egyszerre jutnak el a szereplőkhöz, segítségükkel pedig tovább erősíthető a fogyasztói lojalitás a termékekkel, ezáltal a gyártókkal szemben is.

A technológia bemutatásáról készült videó itt érhető el.

„Nem csupán újracsomagolunk egy nyílt technológiát, hanem az operatív szinttől egészen a vezetői szintig képesek vagyunk üzletileg releváns adatokkal vegyítve folyamatokba ágyazni azt – ez a „mágia” az új technológia mögött, ez az, amely nagyobb hozzáadott értéket teremt. A Bumble Bee-s együttműködéshez hasonló projektekben az SAP win-win helyzetet teremt az átláthatóság biztosításával: a vállalatok működését modern, intelligens alapokra helyezi, a fogyasztók lojalitását pedig megerősíti a megbízható márkák iránt.”

– mondta el Faluvégi János. Az SAP saját maga által fejlesztett blockchain keretrendszere meggyorsítja és megkönnyíti a technológia széles körben történő alkalmazását az innovációra fogékony piacon. Szándékuk szerint keretrendszert szeretnének biztosítani a fejlesztőknek, lecsökkentve ezáltal a tanulási görbét; hogy átlagos webfejlesztői tudással meghívhatók legyenek ezek a szolgáltatások, ezzel is előre lendítve a tömeges elterjedést. Az egyedi fejlesztések tekintetében már most is rengeteg a felhalmozott tudás, amely segítségével a blockchain alapú rendszerek fejlesztése a jövőben új pályára állítható.

A megbízható technológiák kimondottan nagy hozzáadott értéket képviselnek az élelmiszer- és a gyógyszergyártás területén, ahol a megfelelő minőségű logisztika, a gyorsabb és hatékonyabb szállítás válik megvalósíthatóvá blockchain alapon.A minőségi kérdések mellett a technológia fontos szerepet kaphat az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben is, hiszen a 2050-ig körülbelül 10 milliárd lélekszámú lakosság ellátásában akár már 1% megmenthető élelmiszer is óriási értéket képvisel majd.

Koncertjegyet csakis biztonságos vásárlással

A blockchain szinte minden területen hasznos lehet, ahol tranzakciók történnek, illetve bizalmi és kockázati tényezők is felmerülnek. Az online jegyértékesítés blockchain alapú revolúciójáról Országh Örs, az Interticket innovációs igazgatója tartott előadást. Ezen a területen kiemelten fontos, hogy a blockchain rendszerben minden tranzakció nyomon követhető, ellenőrizhető, valós idejű adatokat ad, vagyis esetünkben egy jegyeladás során az érintett feleknek nem kell heteket várnia az elszámolásra, mert azonnal forintosíthatók az egyes szereplőknek járó összegek, amelyek így voltaképp letétbe helyezve várják a kifizetést vagy a visszaforgatást. A fejlesztés alatt álló rendszerben komoly potenciál rejlik a másodlagos jegyértékesítés kapcsán is, ahol az eredeti szervező jelenleg az esetek többségében nem részesül az eladási árak közti differenciából. A blockchain alapú, tokenizált rendszer rengeteg visszaéléstől kímélheti meg a tranzakció résztvevőit, és magukat a végfelhasználókat is.

Garanciális igények luxus kiszolgálása

Tar Domokos, a One Step Beyond képviseletében egy teljesen más indíttatású, de technológiájában hasonló blockchain „lehetőséget” mutatott be az eseményen. A svájci illetőségű, de a magyar piacon is aktív csapat egy egyedülálló blockchain alapú rendszert vezetett be, amellyel a garanciális vállalások és az eszközök nyomon követése valósul meg a luxustermékek – nevezetesen luxus kategóriás órák – körében. A termékkategória a piac ezen szegmensében már önmagában is elegendő magyarázat a blockchain technológia életre hívására. Az első eladást követően minden adásvétel biztonságosan, csalhatatlanul és megmásíthatatlanul visszakereshető, az eredetiség igazolható, ami jelenleg semmilyen egyéb eszközzel vagy módszerrel sem oldható meg minden kétséget kizáróan. Ráadásul a használatával az ellopott eszközök is nehezen eladhatóvá – vagy eladhatatlanná – válnak, amellyel egy újabb érték jelenik meg a termékek tekintetében.

A cég által használt technológia bemutatója itt tekinthető meg.

A bemutatott esettanulmányokon kívül számos olyan iparág létezik, köztük az autóipar, ahol a blockchain szerepet kaphat a közeljövőben, hisz minden olyan esetben alkalmazható, ahol kiemelten fontos, hogy egy piaci folyamatról, a tranzakció összes szereplője számára ugyanazok az információk álljanak a rendelkezésére. Az előadók a hazai piacot kísérletező, egyelőre főleg PoC (Proof of Concept) projektekben gondolkodó közegnek írták le, ahol még nem sok végig vitt fejlesztést lehet találni. Általános nehézséget okoz a megfelelő szakemberek megtalálása, ezzel együtt viszont egyre egyértelműbb a cégek számára, hogy a technológia miatt alapvetően nem lesz drágább egy fejlesztés. Ahogy az a kép is tisztulóban, miszerint a blockchain alapú projektek 60-70 százaléka továbbra is masszív informatikai alapokat igényel.

Gazdaság

TECHXPO 2025: Az AI gyorsabban terjed, mint ahogy a szervezetek alkalmazkodni tudnak

Az AI ma gyorsabban változtatja meg a munkát, a döntéshozatalt és az egyes iparágakat, mint ahogy arra a vállalatok többsége reagálni tudna

– ez volt a TECHXPO 2025 nyitónapjának egyik legfontosabb üzenete.

A Budapesten megrendezett, négynapos technológiai és innovációs csúcstalálkozón olyan globálisan vezető nagyvállalatok hazai és nemzetközi szakértői osztották meg a gondolataikat a legfrissebb technológiai trendek kapcsán, mint a BlackRock, a Huawei, a Magyar Telekom, a Siemens vagy a Schneider Electric.

Mély szakadék nyílt a vezetők és a dolgozók között az AI megítélésében

A BlackRock engineering vezetője, Vértessy Koller Annamária előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a vállalatokon belül szakadék alakult ki az AI megítélése kapcsán. Miközben a felsővezetők háromnegyede (73%-a) úgy gondolja, hogy stratégiai szemlélettel alkalmazzák az AI-t, a munkavállalók esetében ez az arány mindössze 47%. Szinte pontosan ugyanez a megoszlás jellemzi az elmúlt egy évben bevezetett AI projektek sikerességének megítélését is (75%/45%).

A vezetők 89%-a szerint cégük rendelkezik generatív AI-stratégiával, miközben a dolgozók harmada erről nem is tud. A fejlesztők és a vezetők percepciója közti különbség olyan mértékű, hogy a szakemberek 63%-a úgy érzi: a menedzsmentnek fogalma sincs azokról az akadályokról, amelyek a napi AI-munkát valójában lassítják.

Globális sebességváltás: az AI teljes iparágakat ír át

A Huawei Cloud Europe alelnöke, Janice Peng a digitalizáció robbanásszerű gyorsulásáról beszélt: a többfelhős működés elterjedése, az okosjárművek számának meredek növekedése és a számítási kapacitás iránti étvágy új sztenderdeket tesz szükségessé minden iparágban.

A Siemens hazai vezérigazgatója, Jeránek Tamás szerint az ipari AI még az út elején jár, hatalmas fejlődési potenciállal. A vállalat 1400 AI-szakértővel és több ezer szabadalommal dolgozik azon, hogy a gyártási és energetikai rendszerek stabilan működjenek egy AI-vezérelt világban.

A Schneider Electric elnöke, Veres Zsolt az energetikai háttérfolyamatokra hívta fel a figyelmet: az AI-rendszerek energiaigénye olyan gyorsan nő, hogy az adatközpontok terhelése teljesen új energiamenedzsment-modellt követel. Mint mondta, a következő évek egyik kulcsszava a hatékonyság lesz.

Mobilitás 2035 felé: Európa óvatos, Kína száguld

A TECHXPO 2025 keretében rendezett mobilitási panel markánsan mutatta be a globális autóipari különbségeket. Kína néhány évtized alatt szinte teljesen átállt az elektromos autózásra, míg Európa hosszabb fejlesztési ciklusokkal és szigorú szabályozási környezetben próbál lépést tartani.

A szakértők szerint Európában 2035-re nem várható teljes elektromos átállás, de hajtáslánc tekintetében az elektromos és a hibrid arányában is növekedés lesz a belső égésű motorok kárára. Nagy kérdés továbbá, hogy az európai márkák a lassabb fejlesztési ciklussal, de igényesebb minőséggel versenyképesek tudnak-e maradni gyorsabban innováló kínai gyártókkal szemben.

A banki világnak az AI-t láthatatlanná kell tennie

A K&H Bank innovációs vezetője, Lóska Gergely arról beszélt, hogy az ügyfelek ma már természetesnek veszik a gyors és zökkenőmentes digitális ügyintézést. Az AI akkor működik jól, ha a felhasználó észre sem veszi — a háttérben automatizált, biztonságos és hatékony folyamatok támogatják a bankolást.

A kvantumkorszak küszöbén

A Boros Robin, a Magyar Telekom Presales Security Expert-je szerint a kvantumszámítástechnika már nem fejlesztési fázisban, hanem a béta teszt korszakában van: az IBM ma már 150 qubit feletti chipekkel végez valós számításokat, és a kvantumgépek akár egy millió számítási műveletet hajtanak végre egyetlen időpillanatban. 2026-ban életbe lép az első EU-s Kvantum Act, amely a szervezetek számára kötelezővé teszi a titkosítási rendszerek kvantumbiztossá tételét — mely egy folyamatos újratanúsítást igénylő folyamat.

Új korszak a földmegfigyelésben

Dr. Sik András a 4iG Space & Defence Chief Geodata Officere szerint a világűr mára a békés együttműködés terepéből civil és védelmi célokat egyszerre kiszolgáló, úgynevezett dual-use környezetté vált, ahol a földmegfigyelés jelentősége robbanásszerűen nő: ma 14 000 műhold kering a Föld körül, ezek 90%-a alacsony pályán, és egyre nagyobb részük téradat-előállításra szolgál. A 4iG ezért saját, 8 műholdból álló HULEO-konstellációt épít 2028-tól, és AI-alapú földmegfigyelési rendszereket fejleszt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Rekordszámú automatával és megerősített háttérrel készül a szezonra a FOXPOST

A FOXPOST felkészült a Black Friday-jel induló csomagküldési szezonra: bővített csomagautomata-hálózattal, fejlesztett logisztikai kapacitásokkal és megerősített működéssel készül az év legforgalmasabb időszakára.

A szezon végéig minden erőforrását a zavartalan ügyfélkiszolgálásra összpontosítja, csak az új automaták telepítése folytatódik.

Magyarország legnagyobb csomagautomata szolgáltatójaként a FOXPOST és Packeta már több mint 3600 csomagautomatával és 1000 feletti csomagponttal áll az ügyfelek rendelkezésére.

Az év végéig további új automaták telepítése, valamint meglévő egységek bővítése is tervben van. A hálózat rekeszkapacitása így várhatóan eléri a 280 ezret, tovább növelve a szolgáltatás kényelmét és elérhetőségét.

A FOXPOST és a Packeta az egyesülés részeként az elmúlt hónapokban több régiós csomagelosztó központot integrált, depóhálózatát pedig egységes, hatékony logisztikai rendszerbe szervezte. Az új, közös elosztóbázisok már Szegeden, Székesfehérváron, Miskolcon, Zalaegerszegen, Fóton és Maglódon működnek. A legutóbbi fejlesztés Debrecenben valósult meg, ahol a FOXPOST a Trans-Sped logisztikai parkjában alakította ki új központját.

A beruházással kapcsolatban Fülöp Zsolt, a Trans-Sped alapítója és ingatlangazdálkodási igazgatója hangsúlyozta:

„Magyarország egyik legszélesebb logisztikai portfóliójával teljes körű működési hátteret biztosítunk partnereinknek. Modern raktáraink és szolgáltatásaink megbízható, hatékony kiszolgálást tesznek lehetővé megbízóink részére. Bízunk benne, hogy a Trans-Sped debreceni logisztikai parkjában a FOXPOST – Packeta Grouppal együtt tovább erősítjük a régió logisztikai ökoszisztémáját”.

A hálózat egységesítése 2026-ban Győr és Pécs térségében zárul le, ahol jelenleg még különálló depók szolgálják ki az ügyfeleket, de a raktárkapacitások kiépítése ott is folyamatban van. Ezzel a vállalat fontos mérföldkőhöz érkezett, logisztikai rendszerének országos átszervezése új szakaszba lépett.

„Háttérfolyamataink optimalizálása gyakorlatilag lezárult. Az integrációs és fejlesztési csapataink azon dolgoznak, hogy az ünnepi időszakban már semmilyen új folyamat vagy bevezetés ne terhelje működésünket. Teljes figyelmünket az ügyfélkiszolgálásra és a stabil működés biztosítására fordítjuk”

– mondta Radeczky Zoltán, a FOXPOST ügyvezetője.

Az elmúlt hónapokban a FOXPOST több jelentős fejlesztést hajtott végre a Packetával való integráció keretében. Nyáron lezárult a szervezeti összeolvadás, ezt követően optimalizálták az automata- és csomagpont-hálózatot, szeptemberben pedig megkezdődött a Z-BOX automaták integrációja is. A legutóbbi fejlesztési ütemben a vállalat racionalizálta vidéki depóhálózatát, amely kulcsszerepet játszik a logisztikai hatékonyság növelésében.

A vállalat a háttérben már előkészíti a 2026-os fejlesztéseket, azonban az ünnepi időszak alatt nem indít újabb átszervezést, hogy a szolgáltatás zavartalan maradjon mind a partnerek, mind a vásárlók számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Lehetőségek hajnala a Magreb-régióban: A növekvő piacok összekapcsolása Európával

Az ipar és a kiskereskedelem stratégiai átrendeződés előtt áll: az ellátási láncoknak rövidebbé, robusztusabbá és könnyebben tervezhetővé kell válniuk.

A Magreb feltörekvő gazdaságai, különösen Marokkó, nagy lehetőségeket tartogató helyszínekként kerülnek a figyelem középpontjába. A DACHSER lehetővé teszi, hogy ezek a piacok, térségek zökkenőmentesen csatlakozzanak az európai logisztikai hálózathoz.

A megingott gazdasági lendület és az időközben nagyon hevessé vált nemzetközi vámvita ismét egyértelművé tett egy dolgot: a globális ellátási láncokkal szembeni igények növekednek. A beszerzéseknek nemcsak költséghatékonynak, hanem geopolitikailag stabilnak, gyorsan elérhetőnek és logisztikailag jól kezelhetőnek is kell lenniük. Ez azt jelenti, hogy az európai piac szomszédságában található Magreb-régió egyre inkább kulcsfontosságú régióvá válik az ipari vállalatok számára. Versenyképes termelési feltételeikkel és növekvő ipari szektorukkal Észak-Afrika feltörekvő gazdaságai már most is keresett gyártási helyszínekké és értékesítési piacokká váltak.

A logisztika itt központi szerepet játszik, és az ügyfelek elvárásai magasak. A vállalatok megbízhatóságot, meghatározott tranzitidőket, átlátható folyamatokat, vámbiztonságot és átfogó rendszerintegrációt akarnak.

„Pontosan itt jön képbe a DACHSER: a napi kapcsolatok biztosításával, az európai hálózatba való teljes integrációval, a digitális folyamatokkal és a modern átrakó infrastruktúrával hatékony munkafolyamatokat és megbízható vámkezelést teszünk lehetővé a Magrebben”

– magyarázza Alexander Tonn, a DACHSER Road Logistics operatív igazgatója.

„Marokkó, Tunézia és – a Földközi-tenger keleti részén – Törökország piacai ígéretes kilátásokat kínálnak a jövőbeli erős növekedésre. Ahol Európa, Észak-Afrika és a Közel-Kelet találkozik, ott a logisztika kulcsfontosságú hajtóerő. A szolgáltatás minősége, az átláthatóság és a megbízhatóság az áruk áramlási sebességének optimalizálása érdekében – pontosan ezt várják el az ügyfelek a növekvő piacokon.”

Nyugat felé tekintve a Tanger Med központi kapcsolódási pont a Magreb feltörekvő gazdaságai és a világ többi része között. A 2007-ben megnyílt és azóta folyamatosan bővített tengeri kikötő és szabadkereskedelmi övezete ma globális logisztikai központ a Gibraltári-szorosban.

Világszerte 186 másik kikötőhöz kapcsolódik, és több mint kilencmillió konténer feldolgozására, hétmillió utas és 700 000 teherautó tranzitjára, valamint egymillió jármű exportjára képes. Ezért választotta ipari helyszínévé számos ágazatból – beleértve az autóipart, a repülőgépipart, a logisztikát, a textilipart és a kiskereskedelmet – származó több mint 900 vállalat Tanger Medet.

„Az elmúlt három évben a Tanger Med tovább erősítette pozícióját, és várhatóan még fontosabbá válik”

– mondja M’hamed Chraibi, a DACHSER Magreb és Törökország regionális ügyvezető igazgatója.

„Kezdetben a kikötő számunkra Európa kapuja és a fogyasztáshoz közeli országokba történő kiszervezés, a nearshoring pillére volt – most pedig Afrika kapujává is fejlődik.” Az új piacok keresése során az európai és globális vállalatok egyre inkább Afrika felé tekintenek. „Ezeknek a vállalatoknak a Tanger Med ideális kiindulópontot jelent a kontinens eléréséhez.”

 A potenciál korai felismerése

A DACHSER 1984 óta van jelen Marokkóban, és már korán felismerte a Tanger régióban rejlő lehetőségeket: a logisztikai szolgáltató 2003-ban nyitotta meg első telephelyét a kikötő közelében, majd 2021-ben saját raktárát a Tanger Med Hubban. Az 5500 m2 alapterületű és több mint 7000 raklaphelyes, korszerű raktár a casablancai létesítmény utódjaként szolgál, amely elérte kapacitásának határait. Különösen az ipari ügyfelek értékelik a kikötő közelségét. „Tanger Medben az az előnyünk, hogy az európai piacok megrendeléseinek előkészítését és címkézését helyi körülmények között tudjuk elvégezni” – magyarázza Chraibi. Ennek eredményeként a feldolgozási költségek jóval alacsonyabbak, mint Európában – ez egy olyan költség- és sebességbeli előny, amelyet a DACHSER tovább tud adni ügyfeleinek.

„Stabil hidat építettünk a kontinensek között”

– folytatja Chraibi.

A hangsúly itt az autóipar, a textilipar, a repülőgépipar, valamint a kiskereskedelem beszerzési és elosztási szállításain van.

„Megbízhatóan szállítjuk ügyfeleink áruit Marokkóba és Tunéziába, illetve Marokkóból és Tunéziából, akár teljes rakományként (FTL), akár részrakományként (LTL), gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásokkal kombinálva. Az évek során tökéletesen működő infrastruktúrát hoztunk létre a zökkenőmentes beszerzési és disztribúciós logisztika biztosítása érdekében a Magreb-térségben.”

Előny a digitalizáció révén

„A Tanger Mednél folyamataink száz százalékban digitalizáltak, biztosítva a gyorsaságot és az átláthatóságot”

– mondja Chraibi.

A digitalizálás a marokkói vámkezelési folyamatokat is egyre inkább támogatja és egyszerűsíti. A DACHSER Morocco vámhatóság által jóváhagyott gazdasági szereplőként (Authorized Economic Operator, AEO) történő tanúsítása fontos mérföldkövet jelentett ebben a folyamatban.

Ahogy Chraibi mondja:

„Ez lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleink számára zökkenőmentes és gyors árutovábbítást biztosítsunk.”

A szabványos folyamatok és a DACHSER saját rendszerei, mint például a Domino és az Othello, alkotják a DACHSER működésének gerincét világszerte a szárazföldi szállítmányozásban, valamint a légi és tengeri áruszállításban is, amelyből Marokkó sem kivétel.

„Minden folyamat, interfész és a szállítmánykövetés is zökkenőmentesen kapcsolódik, vagy hamarosan csatlakozik az európai hálózathoz. A rendszer bevezetése Tunéziában is hamarosan élesben indul. A DACHSER ügyfelei az EU-n kívül is egységes minőségi és szolgáltatási szabványokra támaszkodhatnak”

– mondja Chraibi.

A DACHSER az általa létrehozott „kapukra” (gateway) támaszkodik, hogy az ellátási láncokat és az áruáramlást még hatékonyabbá tegye, és még szorosabban beilleszthesse azokat a hálózatba. 2023 elején Strasbourgban hozott létre egy ilyen kaput a vállalat. A teherautók minden nap rendszeres menetrend szerinti járatokként közlekednek onnan Marokkóba.

„Rendszerünk lehetővé teszi, hogy az Európa-szerte összegyűjtött árumennyiséggel és meghatározott tranzitidőkkel megszervezzük teherautóink menetrend szerinti indulásait”

– mondja Tonn.

Az észak-afrikai piacokon tapasztalt csapat, képzett vámosztály és az európai hálózathoz történő szoros kapcsolódás biztosítják a zökkenőmentes folyamatokat és az átlátható tranzitidőket. Tunéziában a DACHSER közel 40 éves piaci tapasztalattal és saját szervezettel rendelkezik az országban. Az ország 2024 eleje óta közvetlen járatokon keresztül is elérhető: a strasbourgi és ungerhauseni (a dél-németországi Memmingen közelében) központokból a DACHSER hetente többször is indít gyűjtő- és charterszállítmányokat a Tunisz közelében található Radès kikötővárosába, valamint monastiri régióban elhelyezkedő Bennane-ba.

Befektetés a jövőbe

A régió folyamatosan növekvő fontossága a DACHSER hosszú távú beruházási terveiben is tükröződik. Az ügyfelek növekvő igényeinek kielégítése érdekében a vállalat egy újabb vámraktárat létesít a marrakeshi régióban a Mohammediában és a Tangerben már meglévő kettő mellett, ami leegyszerűsíti és felgyorsítja az import- és exportfolyamatokat. A kikötőtől nem messze fekvő Tanger Automotive City ipari és logisztikai parkban a DACHSER modern logisztikai központot épít egy 75 000 m2-es területen, amelynek befejezése 2026 júniusára várható. Az új tranzitterminál – az iroda- és raktárterületekkel együtt – összevonja a multimodális szolgáltatásokat, és ezáltal összekapcsolja az összes üzletágat: a közúti, a légi és a tengeri szállítást, valamint a raktározást. A létesítmény egy 20 000 m2-es raktárral is rendelkezik majd, benne saját vámraktárral. Az épület lesz Marokkó első olyan, magántulajdonban lévő logisztikai épülete, amely nemzetközi fenntarthatósági szabvány szerint tanúsított. A tanúsítás kiterjed az építészeti tervezésre, a felhasznált anyagokra és a berendezésekre, például a napelemek tetőre történő telepítésére, valamint a szennyvíz visszanyerésére és újrafelhasználására szolgáló rendszerre.

A DACHSER Morocco az ipari ügyfelekre összpontosít a textil-, autóipar-, repülés-, fogyasztási cikk- és elektronikai szektorokban, amelyek mindegyike erős jelenléttel rendelkezik Észak-Afrikában.

„Új létesítményünk a szállítási és logisztikai lánc mentén a szolgáltatások széles skáláját fogja lefedni”

– jelentette be Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója az alapkőletételi ünnepségen.

A kikötőhöz való közelségnek köszönhetően az ügyfelek gyors átfutási időket és optimális szállítási kapcsolatokat élvezhetnek.

Chraibi hozzáteszi:

„A Road Logistics és az Air & Sea Logistics üzletágak egy helyen történő egyesítése hatékony, teljes körű megoldásokat hoz létre, amelyek lehetővé teszik a DACHSER számára, hogy még jobb támogatást nyújtson ügyfelei nearshoring-tevékenységeihez.”

Chraibi csapata nagy tervekkel rendelkezik a következő évekre. Magreb és Törökország regionális ügyvezető igazgatójaként ő határozza meg az irányt:

„További rendszeres járatok és kapacitásbővítés, hálózati jelenlétünk erősítése új telephelyekkel, további folyamatinnovációk, valamint a felelősségteljes munkaerő-tervezés révén biztosítjuk, hogy mindig egy lépéssel a régió növekedése előtt járjunk és a jövőben is első osztályú logisztikai megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss