Connect with us

Gazdaság

E-oktatás – Nem Lehetetlen Küldetés

Napjainkban az e-oktatás témája az oktatási hatóságok, a tanárok, a szülők és a diákok közös platformjának bizonyul

. Mindannyian az oktatás jövőjének száguldó, de egyben káprázatos örvényében találtuk magunkat – ahol a technológiának a lezárt társadalomban előírt korlátozásoknak megfelelő utat kell találnia az érvényesülésre.

Abban az esetben, ha az osztály minden tagjával tartod a kapcsolatot, javasoljuk, hogy bizonyítsd be, hogy az e-oktatás nem csupán lehetséges küldetés, hanem a fényes jövő.

A diákok otthonról folytathatják a tanulást és kapcsolatba maradhatnak azáltal, hogy közös online térben osztják meg egymással a friss híreket lehetőleg olyan üzenetküldő program segítségével, amelyet már jól ismernek. A Viber Communities olyan hely, ahol a tanárok elérhetik az összes diákot online. A Community-knek korlátlan számú tagja lehet, fejlett moderációs eszközökkel rendelkezik és bárki, aki később csatlakozik, láthatja az előzetes tartalmakat.

Képzeld el, hogy létrehozol egy irodalom óra Community-t a 10. osztályosok számára. Az alábbiakban bemutatjuk az e-oktatást varázsütésre, mindössze 5 lépésben:

  1. Hozd létre a Community-t a Csevegés menüben: érintsd meg az 📝 ikont a jobb felső sarokban (iOS), vagy a lila kört a 💬 ikon segítségével a jobb alsó sarokban (Android) > Új Közösség> Add meg a Community nevét és a leírását.
  2. Döntsd el, hogy milyen típusú csoportot hozol létre az osztály számára

🔒 Zárt – zárt csoportban működhet (csak az csatlakozhat, akit a tanár meghív)

📢 Nyilvános – bárki csatlakozhat (közvetlen meghívással vagy a meghívó linkre kattintva)

  1. Döntsd el, hogy milyen lesz a Community kommunikációja

➡️Egyirányú (csak a tanár posztolhat, a diákok pedig csak olvashatnak, reagálhatnak és továbbíthatnak üzeneteket).

↔️ Kétirányú (a közösség tagjai is posztolhatnak).

Ezeket a szabályokat a helyzettől függően megváltoztathatod az idő múlásával.

  1. Itt az ideje, hogy megszabd az új csatorna szabályait a tudás terjesztéséhez. Írd meg a Community felhasználási feltételeit és rögzítsd az oldalad tetejére, hogy mindenki számára láthatóvá váljanak.

Később, ha valaki megsérti a szabályokat, blokkolhatod, és visszatérhet a fegyelem az e-osztályodba.

  1. Most – a lényeg következik – hozz létre tartalmat! Ne feledd, hogy a szabályokat Te diktálod és a diákokkal való chatelés nagyon gyors módja lehet az interakciónak és megmutathatja elkötelezettséged. Tehát légy rövid, hiteles és pontos a hozzászólásaidban. Próbálkozz a „közvélemény-kutatásokkal” a visszajelzés gyűjtéshez, és figyeld gyakran az információáramlást.

Úgy tűnik, minden készen áll!

Most add hozzá a tagokat és irányítsd el az új Community-t! Az online tanórákat megoszthatod, útmutatást nyújthatsz, akár 15 perces hangüzenetek vagy bármilyen, maximum 200 MB méretű fájlt küldhetsz; kérdezz, vagy hozz létre Viber szavazást, hogy visszajelzést kapj a hallgatóktól.

Új Community-d lehetőségei végtelenek, az irányítás a Te kezedben van, és könnyen kialakíthatod az osztály napi rutinját.

A jelenlegi globális helyzet új kihívások elé állítja az oktatást, a tanárokat és diákokat. Itt az ideje, hogy megragadjuk a lehetőséget és elérjük az oktatás olyan fajta minőségét, amelyet a digitalizáció során a globális trend megkövetel és bizonyítsuk, hogy az e-oktatás legalább olyan jól működik, mint a hagyományos tanítási módszerek a formális iskolai oktatás területén.

Oszd meg ezt a cikket a Community-ddel, terjeszd az ismereteket és vállalj kulcsfontosságú szerepet az új oktatási gyakorlat megismertetésében a világgal.

Rendelkezel már az e-osztályod igényeinek megfelelő Viber Community-vel vagy vannak még felmerülő kérdéseid? Csatlakozz az E-Tanárok magyar Community-hez itt:

https://invite.viber.com/?g2=AQA3T6x3l0DYmUs7QDPDSqvAofL8dR1QCi4I9iyCEKR%2FoRhKTjQ6vWOAgVUIvK%2Fa&lang=hu

⚠️ Felhívjuk figyelmed, hogy a Viber használata 13 éves kor alatt nem engedélyezett. ⚠️

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser és kibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült.

A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.

A megfelelő IT-biztonság egy-egy vállalati projektben jellemzően 11–20 százalékos értéktöbbletet eredményez a globális adatok szerint, ami akár több millió dollár nyereséget is jelenthet. Miközben egyre világosabban kimutatható a digitális védelmi tevékenységek kedvező üzleti hatása, az EY elemzése szerint a terület költségvetését látványosan megnyirbálták a megkérdezett cégeknél: két év alatt 1,1%-ról 0,6%-ra esett vissza az éves árbevételhez képest.

„Ha az online adatbiztonságra csak kötelező kiadásként tekintünk, aminek egyetlen célja a kockázatok csökkentése, akkor könnyen alulfinanszírozhatjuk, és ezzel elszalasztjuk a benne rejlő lehetőségeket. Pedig a kibervédelem lehet a bővülés, az innováció és a hosszú távú siker egyik hajtóereje is”

– fogalmazott Zala Mihály

A kutatás szerint mindössze a CISO-k tizede mondta azt, hogy már a stratégiai döntések korai szakaszában bevonják őket. Akiket viszont igen, azok szignifikánsan nagyobb üzleti értéket tudtak teremteni a szervezetüknek. A versenytársaknál fejlettebb digitális adatvédelmi funkcióikkal rendelkező cégek nemcsak kevesebb biztonsági incidenst szenvednek el, de pozitívabban hatnak a márka megítélésére is. Ezek a társaságok nagyobb arányban vesznek részt az ügyfélélmény fejlesztésében és aktívabb szerepet játszanak a mesterséges intelligencia bevezetésében is.

A kibervédelemnek ki kell lépnie a technológiai háttérszerepből, és a vállalati stratégia középpontjába kell kerülnie. Ehhez érdemes olyan külső tanácsadókkal együttműködni, akik nemcsak technológiai szakértőként, hanem üzleti vezetőként is képesek gondolkodni, ezáltal a kockázatcsökkentés mellett a társaság hosszú távú pénzügyi érdekeit is figyelembe veszik. Ezáltal a terület képes lehet betölteni a valós funkcióját, és jelentős értéket teremteni a szervezet egésze számára

– hangsúlyozta Zala Mihály az EY kibervédelmi üzletágának vezetője.

Jelenleg a cégek átlagosan 35 különböző kibervédelmi eszközt használnak, meghatározó részük pedig több mint 50 alkalmazást. Nem meglepő, hogy sok vezető törekszik az eszközpark egyszerűsítésére, így az elmúlt két évben a válaszadók ötöde végzett technológiai racionalizálást, és tízből négy válaszadó jelenleg is dolgozik ezen. A nemzetközi tanulmány eredményei szerint az MI-automatizálás negyedével csökkentette az észlelési és reagálási időt, miközben a folyamatok egyszerűsítésével éves szinten átlagosan 1,7 millió dollárt takarítottak meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss