Connect with us
Hirdetés

Gazdaság

Az adatsérülések 40%-a az ügyfelekről tárolt adatokat érinti

Hogyan csökkenthetik a vállalkozások a potenciális kárt?

Ingyenes távmunkával foglalkozó modullal, valamint a GDPR és az érzékeny adatok kérdéseit tárgyaló új témakörökkel bővültek a Kaspersky biztonság-tudatossági megoldásai.

Amint az a Kaspersky informatikai biztonsági kockázatokat vizsgáló felméréséből kiderült, az ügyfelek személyes adatai minden más vállalati adatnál gyakrabban érintettek az adatsérülésekben. Az ilyen adatok kiszivárgása rombolhatja a hírnevet és pénzügyi veszteségeket okozhat, ráadásul, ha nem kezelik megfelelően a problémát, a szabályozó hatóságok bírságokat is kivethetnek. Ha azonban az adatfeldolgozást hatékonyan kezelik, a potenciális adatsérülésekből származó kár jelentős mértékben csökkenthető. A Kaspersky segíteni szeretne ügyfeleinek a jobb adatfeldolgozási gyakorlatok elsajátításában, ezért GDPR-ral és bizalmas adatok kezelésével foglalkozó tanfolyamokkal bővítette a vállalatok számára fejlesztett kiberbiztonság-tudatossági oktatóplatformját. Emellett egy, az otthoni munkavégzés biztonsági alapszabályaival foglalkozó ingyenes modult is elérhetővé tett, ezzel is segítve a vállalatoknak biztosítani, hogy a távmunka ne jelentsen biztonsági kockázatot számukra.

Egy vállalat jó hírnevének kialakításában és megőrzésében fontos szerepet játszik az, hogy miként tárolja és használja az ügyféladatokat. A Kaspersky kutatása azonban kimutatta, hogy a kiberbűnözők körében a személyazonosításra alkalmas adatok a leggyakrabban célba vett adattípusok (40%). Így adatsérüléses eseteket követően a felmérésben részt vevő vállalatok 29%-a tapasztalt nehézségeket az új ügyfelek megszerzésénél.

Erre válaszul a Kaspersky a közelmúltban két új képzési témakörrel, egy GDPR-ral és egy, a bizalmas adatok kezelésével foglalkozó tanfolyammal bővítette Automated Security Awareness Platformját, hogy segítséget nyújtson a vállalatoknak a munkatársak továbbképzésében.

Bizalmas kezelés

A bizalmas adatok kezelésével foglalkozó kurzus a külső felek számára nyilvánosságra nem hozható érzékeny adatok (többek között személyes adatok, kereskedelmi titkok vagy belső dokumentumok) kezelésével kapcsolatos általános szabályokat ismerteti. Ez az új témakör megadja a munkatársaknak az ilyen típusú adatok kezeléséhez szükséges szaktudást, továbbá azt is megtanulhatják belőle, hogyan minimalizálhatják a kárt, ha az adatok sajnálatos módon kiszivárogtak.

A témakör több különböző nehézségi szintű modulra van felosztva, a kezdőtől a haladóig. A vállalat így minden szerepkör-profilhoz megtalálhatja az adott kockázati szinthez társított megfelelő képzési programot. Ennek köszönhetően a munkatársakat nem kell túlterhelni az olyan részletekkel, amelyek nem relevánsak a munkakörük szempontjából. Minden dolgozónak tudnia kell, hogy miként kell a korlátozott hozzáférésű adatokat azonosítani, azokat biztonságosan tárolni papíron, számítógépen vagy a felhőszolgáltatóknál, és azt is tudniuk kell, hogy kivel oszthatják meg ezeket az adatokat a vállalaton belül és kívül egyaránt. Az erősen korlátozott hozzáférésű belső erőforrásokat használóknak tudniuk kell tokenek és más biztonsági eszközök használatával titkosítani az adatokat.

A Kaspersky Automated Security Awareness Platformján elérhető oktatóanyag a munkanap során jellemzően előforduló helyzeteket szimulálja. Például, aki a bizalmas adatokkal foglalkozó tanfolyamot végzi, olyan helyzetekkel találkozhat, amikor ki kell választania egy fájl kollégának való elküldésének a legjobb módját, vagy azt, hogy mi a legjobb módszer egy jövőbeli projekt zsúfolt helyen való megbeszélésére.

GDPR mindenkinek

A GDPR-tanfolyam az Általános Adatvédelmi Rendeletben foglalt követelményeket és feladatokat mutatja be. Minden olyan vállalatnak szól, amelyik EU-állampolgárok (dolgozók vagy ügyfelek) személyes adatait gyűjti vagy feldolgozza, akkor is, ha helyileg nem az EU területén található.

A tananyagok különféle tanulási mélységeket kínálnak. Az alapmodulok azt ismertetik, hogy milyen adatokra vonatkozik a rendelet, milyen típusú személyes adatok vannak, valamint iránymutatást nyújt az egyes személyes adatok feldolgozásához. Az alapszintű leckékből a munkatársak azt is megtanulhatják, hogyan dönthetik el, hogy kell-e a GDPR követelményeit alkalmazni egy adott esetben, például akkor, ha EU-állampolgárok részvételével forgatnak videót közterületen, vagy ha olyan nem EU-lakost alkalmaznak, aki korábban az Európai Unióban élt. A haladó szintű leckék az adatkezelők és adatfeldolgozók által betartandó adatfeldolgozási követelményeket ismertetik. Az ismeretek elsajátításával a dolgozók felelősebben fogják tudni kezelni az érzékeny adatokat, ami csökkenti az adatkiszivárgások és a GDPR előírásai megszegésének lehetőségét.

„Mióta hatályba lépett a GDPR, alapos vizsgálatot folytatunk annak megállapítására, hogy mely helyzetekben találják az emberek a legnehezebbnek a rendelet előírásainak betartását. A tanfolyamaink ezekre a valós élethelyzetekre épülnek, mivel így tehetjük azokat a lehető leghasznosabbá. A kurzusaink bemutatják, hogyan válhat egy vállalat a dolgozók egyszerű cselekedetei – például az e-mail címek kétszeres ellenőrzése – révén ügyfelei felelős partnerévé. Ennek eredményeképpen egy olyan vállalati kultúra alakulhat ki, amelyben minden dolgozó a felelős adatkezelést teszi az első helyre”

– mondta Jelena Molcsanova, a Kaspersky biztonságtudatosság-marketing részlegének vezetője.

A vállalat az új fenyegetésekhez igazodva folyamatosan új tanfolyamokat készít és frissíti a meglévők tartalmát, kielégítve az ügyfelek igényeit. Ezért, mivel a COVID-19 világjárvány miatt egyre több vállalat áll át a távmunkára (a vállalatok 75%-a már kibővítette az otthoni munkavégzésre vonatkozó szabályzatát), a Kaspersky az Area9 Lyceummal együttműködve egy új ingyenes modult adott ki. A modul segít az ügyfeleknek minimálisra csökkenteni a vírussal való megfertőződés kockázatát, és megmutatja, hogyan tud a dolgozó biztonságos környezetet kialakítani az otthoni munkavégzéshez akkor is, ha csak minimális mértékben ért az informatikához és az informatikai biztonsághoz. A modul a legszükségesebb területeken fejleszti a készségeket, többek között megtanítja, hogyan hozható létre erős jelszó, hogyan frissíthető egy szoftver, és hogyan védhető az otthoni Wi-Fi hálózat. Az ingyenes modul itt érhető el.

A Kaspersky Automated Security Awareness Platformja oktatási és pszichológiai kutatásokra épül. A különféle tanulási tevékenységek ezért meghatározott időközönként követik egymást, biztosítva, hogy a megtanultak ne felejtődjenek el, az egyes leckék szerkezete pedig az emberek természetes gondolkodásmódját követi. A leckék rövidek, maximum 15 percesek; így megelőzhető az unalom és a kifáradás.

A Kaspersky Automated Security Awareness Platformjáról a hivatalos webhelyen található bővebb információ.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Csökken a kereskedelem jövedelmezősége

kereskedelem

Érdemi forrásokat nyit meg a kormány

Május 28-án tartották a Laurel Számítástechnikai Kft. sorrendben 12. Retail Konferenciáját. Az ezúttal a fővárosban rendezett esemény köszöntőjében Bessenyei Attila, a cég ügyvezetője lényegében korszakváltást jelentett be a kiskereskedelem világában és számos, a digitalizáció következő lépcsőjének tekinthető eszközre felhívta a figyelmet. Ilyenek voltak a hibrid okosbolt, az árufelismerő mérlegek, az AI vezérelt beléptetőrendszerek, az illetéktelen bolti tevékenységeket felismerő kamerafelügyelet és számos más, a kereskedelem hatékonyságát jelentősen javító, részben saját fejlesztésű megoldás.

Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium KKV-k fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára is előadást tartott az eseményen. A politikus áttekintette a kormányzat különböző támogatási programjait és felhívta a figyelmet a kereskedelmi egységek számára is elérhető támogatási formákra, melyeket a szektor szereplői megfelelő, a GDP-részesedését meghaladó arányban használnak fel. Mint rámutatott, új, kifejezetten a tőkeemelésre felhasználható külső források állnak rendelkezésre hamarosan, melyek természetesen az ágazat képviselőinek is elérhetőek lesznek. Szabados Richárd külön felhívta a figyelmet a jelenségre, mely szerint a hazai KKV szektor egy dolgozóra jutó hatékonysága különösen alacsony, nagy a különbség e tekintetben a nagyvállalati szféra és a kisvállalkozások között, miközben hazánk lényegében a kisvállalkozások országa. Ez a lemaradás, ennek csökkentése meghatározó lesz a kormányzati politikában.

dr. Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára összefoglalójában rámutatott, hogy a kiskereskedelem jövedelmezősége évek óta csökken Magyarországon, elsősorban éppen a szakpolitikai döntések hatására. Eközben a szektorban dolgozók termelékenysége, hatékonysága már ma is nagyon jelentősen meghaladja az országos átlagot, elsősorban a magas fokú digitalizáció, automatizálás hatására, épp az olyan újításoknak köszönhetően, amelyeket bevezetőjében Bessenyei Attila is említett.

Ennek ellenére, a profitkorlátozások és más körülmények miatt egyre több a veszteséges bolt, miközben a kereskedelmi forgalom volumene lényegében a 2021-es szinten van, e tekintetben is lemaradva a környező országok többségétől. A működő cégekre vonatkozó adminisztratív korlátozások európai összevetésben nálunk különösen magasak, a kereskedelmet ezen belül pedig plusz előírások sújtják. Mint kifejtette, a készpénzhasználat mesterséges élénkítése, az élőerős kiszolgálás tervezett forszírozása minden tekintetben szembe megy a trendekkel, és további versenyhátrányt okozhat a szektornak. Mint hangsúlyozta, akinek van igénye egy élő pénztárossal beszélgetni, annak nem kötelező önkiszolgáló boltban vásárolnia, ez egy lehetőség. Ugyanakkor a néhány száz fős kistelepülések bezáró élelmiszerboltjait például kiválóan lehet automata boltokkal helyettesíteni, ha a jogszabályok lehetővé teszik. Mint elmondta, az OKSZ kidolgozott egy szakpolitikai ajánláscsomagot, melyet örömmel megvitatnának, ha a kormányzat részéről meglenne az ágazattal az egyeztetési szándék.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Magyar nyertes a nemzetközi médiaversenyen

Kilenc ország pályázói közül Kis Judit, a Forbes újságírója kapta a Siemens Media Award regionális fődíját.

Igazán különleges helyszínen, a bécsi repülőtér irányítótornyában adták át május 23-án a Siemens Media Award regionális díjait. A nemzetközi szakmai zsűri kilenc ország pályázói és pályaműi közül a legjobbnak az idén a hazai fődíjat másodjára is elnyerő Kis Judit, a Forbes újságírójának Magyar siker mutatja, mit adhat az AI a mezőgazdaságnak című cikkét választotta.

A riport a négy kontinensen használt, magyar, mesterséges intelligenciával támogatott gépi látástechnológiai platform, a Proofminder működését mutatja be. A Proofminder abban segít a gazdáknak, hogy a földjükön lássák minden növény tövét, levelét, esetleges betegségeit is, és célzottan avatkozhassanak be.

Kis Judit ezzel egy kétszemélyes utazást is nyert a Salzburgi Ünnepi Játékokra, ahol a művészi tartalom mellett a kulisszák mögé is bepillanthatnak, és közelebbről megismerhetik a színpad mögött rejlő technológiákat.

A médiaverseny további két díját a cseh Hospodářské noviny lap újságírója, Jan Brož és a Spider’s Web lengyel technológiai portál újságírója, Rafał Pikuła vehette át. Brož a villamosenergia-piacok működését és az algoritmikus villamosenergia-kereskedelemmel foglalkozó cseh Second Foundation céget bemutató cikkéért kapott elismerést, míg Pikuła a mesterséges intelligencia keresőmotorokra gyakorolt hatását elemezte díjnyertes cikkében.

A pályázat első, hazai fordulójára ezúttal is a „Célszerű technológia” jelmondattal, olyan médiatartalmakkal lehetett nevezni, amelyek bemutatják a technológia a mindennapi életben betöltött szerepét. Magyarországon 17 nevező 42 pályaművét értékelte a független zsűri, és öt pályázatot díjaztak, akik egyúttal tovább is jutottak a nemzetközi versenybe.

Itt a nemzetközi zsűri, – amelynek tagja volt Sági Gyöngyi, a digitrendi.hu magyar alapítója és főszerkesztője is, – kilenc közép- és kelet-európai országból (Ausztria, Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia) több mint 100 pályamű közül választotta ki a legjobbakat. A shortlistre került pályázók az átadó után a nagymúltú bécsi újságíró rendezvényen, a Concordia Ball-on részt véve ünnepelhettek.

A korábbi években is volt már példa hazai sikerre a Siemens régiós versenyén: 2023-ban a második helyezettnek járó, nemzetközi díjat Bagi László, szintén a Forbes munkatársa hozhatta haza, „A zöld rendszámos kukásautók nem ébresztenek fel” c. cikkével, 2024-ben pedig Zákányi Virág került shortlistre a GyártásTrend honlapján publikált, „Terápia VR-szemüvegben” c. cikkével.

Kis Judit 2008 és 2019 között az MTI Gazdasági Szerkesztőségének újságírója volt, ahol elsősorban a munka világával, illetve környezetvédelmi témákkal foglalkozott. 2010-ben elnyerte a Junior Prima díjat. MTI-s pályafutása után szabadúszó újságíróként főként a Magyar Mezőgazdaság Kiadónál és a Növekedés.hu-n jelentek meg cikkei. 2021 óta a Forbes újságírója, jelenleg főmunkatársa, 2024-ben pedig már egyszer elnyerte a Siemens Media Award hazai fődíját.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új tranzakciós igazgató a PwC Magyarországnál

Májustól ismét a PwC csapatát erősíti Herodek Róbert. A szakember sokéves PwC-s tapasztalat birtokában tér vissza a vállalathoz a pénzügyi tanácsadás üzletág Executive Directoraként.

Róbert több mint 25 éves hazai és nemzetközi vállalati akvizíciós szakértelemmel rendelkezik. Korábban tíz évet töltött a PwC-nél, először a könyvvizsgálati, majd a tranzakciós tanácsadási üzletágban.

Tapasztalatainak egy részét külföldön szerezte: három évig a frankfurti irodában dolgozott, majd két évig vezette a tanácsadási szolgáltatási területet Belgrádban. Ezt követően 14 évig a közép-európai régió egyik meghatározó magánegészségügyi szolgáltatója, az Affidea csoport régiós üzletfejlesztési és befektetési igazgatójaként tevékenykedett. Inorganikus növekedési stratégiáért felelős vezetőként több mint 50 sikeres akvizíciót és zöldmezős beruházást irányított, így átfogó rálátása van az európai egészségügyi piacra. Közvetlenül a PwC-hez való visszatérését megelőzően egy magyar tranzakciós tanácsadó cégnél kamatoztatta tudását.

A szakember Executive Director pozícióban a PwC pénzügyi tanácsadási területét erősíti, és az általános magyarországi tanácsadási munkák mellett kiemelt fókusza a dinamikus fejlődés és konszolidáció előtt álló regionális magánegészségügyi szektor.

Róbert közgazdászként végzett a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán, ACCA-képesítéssel rendelkezik, valamint Executive MBA-diplomát szerzett a CEU-n.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss