Gazdaság
250 új, kereskedelmi, logisztikai és informatikai munkahelyet létesít az ALDI Magyarországon
Jelentős létszámbővítést jelentett be Magyarországon az ALDI. Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. 50 fővel növeli a biatorbágyi logisztikai központjában dolgozók számát az új hűtőraktárának átadásával és 100 fővel a kereskedelmi dolgozók létszámát 145 üzletből álló hálózatában.
Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) Biatorbágyról a fővárosba, a Budapest ONE irodaházba költözik és további 100 munkahelyet hoz létre budapesti és pécsi informatikai szolgáltatóközpontjaiban. Év végéig közel 4500-ra nő az ALDI magyarországi munkavállalóinak száma.
A kiskereskedelem mellett két informatikai szolgáltatóközpont Magyarországon: ALDI IIS
Immár két éve, 2018-ban szervezte önálló cégbe az ALDI Magyarország az európai üzlethálózatnak informatikai támogatást nyújtó részlegét: az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) megalakulása után a biatorbágyi egység mellett Pécsett is szolgáltató központot nyitott. A megalapításának most második jubileumát ünneplő AIIS több mint 4000 európai ALDI-üzlet mellett immár 55 logisztikai központ és igazgatási irodaház IT-rendszerét is teljes körűen gondozza, így összességében 8 országban mintegy 17 000 felhasználó IT támogatásáért felelős. A vállalat szakemberei a magyar mellett német, angol, olasz, szlovén és francia nyelvterületű országoknak nyújtanak támogatást.
Az ALDI európai hálózata rendkívül elégedett a Biatorbágyról és Pécsről nyújtott szolgáltatással, ezért számos új feladattal bízza meg az AIIS-t. 2019-ben a cég 90 további informatikai szolgáltatással bővítette portfólióját, melynek köszönhetően ezek száma meghaladta a 160 informatikai megoldást. Az AIIS tevékenységi körébe egyaránt beletartozik a boltokat kiszolgáló infrastruktúra folyamatos (7×24) üzemeltetése, illetve a kapcsolódó SAP-alapú rendszerek – mint például a Hybris, vagy a HANA – támogatása. A növekvő számú feladat ellátásához a vállalat dinamikusan bővítette munkatársai számát: két év alatt több mint 170 főre nőtt a magyarországi dolgozói létszám. 2020 júliusában a vállalat biatorbágyi szolgáltatóközpontja a fővárosba, a Futureal fejlesztésében megvalósuló Budapest ONE irodaházba költözött. A folyamatosan bővülő feladatok magas szintű ellátása érdekében az AIIS újabb 100 állást hoz létre Magyarországon.
„Az ALDI International IT Services Kft. az ALDI Dél hálózatán belüli számos új feladat ellátása érdekében a közeljövőben 100 fővel növeli magyarországi munkatársainak létszámát. A jövőbeni 270 munkavállalóból Pécsett mintegy 150, Budapesten pedig 120 fő dolgozik majd. Biatorbágyi központunk a főváros legújabb, modern irodaházába, a Budapest ONE-ba költözött, amely kiváló elhelyezkedésének köszönhetően számos közlekedési eszközzel egyszerűen és könnyen megközelíthető, illetve modern munkakörnyezetet biztosít”
– mondta Hidvéghy Zoltán, a vállalat ügyvezető igazgatója.
„Az Őrmező és Kelenföld találkozásánál formálódó Dél-Buda Városközpont egyik üzleti hajtóerejévé válik a Budapest ONE irodapark. A már átadott első ütemet követő második fázis befejezésével az épület összesen 65 ezer négyzetméter bérelhető területtel bővíti a fővárosi irodapiacot. A különleges formavilágú Budapest ONE elérhetősége, kialakítása, szolgáltatásai, okos fejlesztései, valamint egészséges, biztonságos és emberközpontú munkakörnyezete a piacon kivételes tulajdonságokkal ruházza fel a fejlesztést. Örülünk, hogy az ALDI-t is bérlőink között üdvözölhetjük”
– mondta Tatár Tibor, a Futureal vezérigazgatója.
Az AIIS több idegen nyelvet beszélő, felhasználói szintű informatikai ismeretekkel rendelkező, akár pályakezdő munkavállalók mellett olyan, angolul jól beszélő szenior informatikai szakembereknek is hosszú távú karrierlehetőséget biztosít, akik például Windows rendszeradminisztráció, IT-biztonság, szoftverfejlesztés és Workplace szolgáltatás területeken szereztek széles körű tapasztalatokat.
Új hűtőraktár, 150 új munkahely a kereskedelem és a logisztika területén
2019 szeptemberében rakta le az áruházlánc biatorbágyi logisztikai központjánál az új hűtőraktárának alapkövét. Ezzel a lépéssel a 255 000 négyzetméteres telken elhelyezkedő mintegy 53 000 négyzetméteres, 500 főt foglalkoztató raktár egy 8800 négyzetméteres egységgel bővül, amelyben egy -23 Celsius fokos mélyhűtő és egy 0 Celsius fokos hűtőraktár mellett egy kilenc rámpával rendelkező előhűtőt is kialakítanak. Az L-alakú új épület egyik oldala 120, másik oldala 140 méter hosszúságú, illetve 40 méter szélességű lesz, a legnagyobb magassága pedig eléri a 16 métert. A mintegy 6 milliárdos beruházásnak köszönhetően duplájára nő az áruházlánc magyarországi hűtőraktár-kapacitása, a vásárlók pedig lényegesen nagyobb hűtött-termék kínálattal találkozhatnak majd az ALDI áruházakban. A vállalat az áruházi munkatársak létszámát is bővíti: még ebben az évben 100 új munkahelyet hoz létre az ország egész területén.
„Hűtőraktárunk több milliárdos nagyságrendű beruházása újabb előnyt jelent vásárlóink számára, hiszen nagyobb kínálatból tudnak majd válogatni üzleteinkben. A logisztikai dolgozók jelenlegi létszámát 10%-kal bővítjük, így újabb 50 munkahelyet hozunk létre Biatorbágyon. Áruházainkban országszerte nő a vásárlók száma, a kiszolgálás minőségének megőrzése és további fejlesztése miatt 100 fővel bővítjük bolti dolgozóink létszámát, így év végére az ALDI mintegy 4500 főt foglalkoztat majd”
– mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán.
A toborzás mind a logisztika, mind az áruházi értékesítés területén folyamatos. A logisztika területén áruátvétel, vagy áru-összekészítés munkakörben elhelyezkedni kívánók számára több műszakban, rész- vagy teljes munkaidőben is van lehetőség dolgozni az ALDI raktárában. A bolti eladók szintén választhatnak rész- és teljes munkaidős beosztás közül. A vállalat tapasztalatai szerint a részmunkaidő a legkedveltebb foglalkoztatási forma, hiszen az áruházi munkatársak mintegy 85 százaléka részmunkaidőben dolgozik.
A vállalat nem tesz különbséget a bolti és a raktári dolgozók fizetése között, így a 8 órás munkaviszonyra vetített kezdő fizetés az üzletekben és a logisztikai központban egyaránt bruttó 322 800 forint. A vállalatnál töltött két év munkaviszony után a bér 362 900 forintra, míg 10 év után, a 11. évtől 406 500 forintra nő. Az újonnan felvett raktári munkavállalók hat hónapnyi munkaviszony után targoncavezetői képesítést szerezhetnek, melynek költségét az áruházlánc fizeti. Az áruházi és a logisztikai terület mellett a központi igazgatásban is folyamatos a munkaerőfelvétel, jelenleg számos nyitott pozíció várja a pályázókat marketing, beszerzés, HR vagy pénzügyi területen.
Gazdaság
A magyarok szerint az influenszer a legkevesebbre tartott szakma
Hiába a milliós követőtábor, a magyar lakosság nem kér a tartalomgyártásból. A No Fluff Jobs megbízásából készült országos kutatásból az is kiderül, hogy a magyarok mennyire szeretik a rendőröket, értékelik a HR-eseket, és kinek a fizetését tartják túl magasnak. A felmérés megmutatta, hogy az orvosokat, tanárokat és ápolókat övezi a legnagyobb társadalmi tisztelet, a TikTok-sztárokat viszont a kérdezettek alig 2%-a tartja hasznosnak.
Gyógyítás, gondoskodás, nevelés – ezek a legnagyobb társadalmi megbecsülésnek örvendő hivatások, derült ki a No Fluff Jobs nemzetközi állásportál megbízásából végzett friss, reprezentatív kutatásból, amely a magyar lakosság szakmákkal kapcsolatos véleményét vizsgálta. A felmérés nemcsak a szakmák fontosságának megítélésére tért ki, hanem az azokhoz kapcsolódó érzelmekre, valamint a bérezés társadalmi megítélésére is, illetve arra is rákérdezett, hogy az egyes szakmákat a válaszadók mennyire tekintik férfiasnak vagy épp nőiesnek.
A legmegbecsültebb szakmák: orvos, ápoló, tanár
A magyar társadalom egyértelműen értékeli azokat a hivatásokat, amelyek közvetlenül hozzájárulnak a testi-lelki jólléthez és a szellemi fejlődéshez. Az orvosokat a megkérdezettek 87%-a tartja „nagyon fontosnak”, az ápolókat 85%, a tanárokat pedig 80%. Ezek a szakmák a pozitív érzelmi megítélésben is élen járnak: az ápolókhoz 81%, az orvosokhoz 77%, a tanárokhoz 73% kapcsol pozitív érzéseket.
A középkategória: rendőrök, gazdálkodók, háttérszakmák
A rendőröket és gazdálkodókat szintén sokan tartják fontosnak, de kevésbé nélkülözhetetlennek érzik, mint az egészségügyi és oktatási szakmákban tevékenykedőket. A könyvelőt, a programozót vagy az ügyvédet a többség inkább hasznosnak, mintsem kiemelten fontosnak tartja.
A legmegosztóbbak: újságírók, marketingesek, influenszerek
Az egyik legérdekesebb tanulság, hogy egyes modern vagy éppenséggel a kommunikációhoz kötődő szakmák erősen megosztják a közvéleményt. Az újságírói munkát például csak minden negyedik ember érzi igazán fontosnak, míg 32% bizonytalan, 9% pedig kifejezetten negatívan vélekedik róla. Hasonló a helyzet a marketingesekkel, HR-esekkel vagy kereskedelmi képviselőkkel kapcsolatban is. A legelutasítottabb foglalkozás az influenszer. A válaszadók 44%-a szerint egyáltalán nem fontos, és csak 2% tekint rá „nagyon fontos”-ként. A negatív érzelmek aránya (63%) itt kiugróan magas, sokan nem érzik ennek a tevékenységnek a társadalmi értékét.
Férfias? Nőies? Semleges?
A kutatás kitért a szakmák nemi megítélésére is. A rendőri, gazdálkodói és programozói munkát a többség még mindig inkább férfiasnak tartja, míg az ápolói és könyvelői szakmák inkább nőiesnek számítanak. Jó hír ugyanakkor, hogy számos területen – például az orvos, tanár, újságíró vagy sportoló hivatások esetében – a válaszadók nagy többsége nem társít nemi szerepet a foglalkozáshoz, ami előremutató változást jelez a társadalmi gondolkodásban.
A kutatás arra is rámutatott, hogy a társadalmi hasznosság érzete, az érzelmi kötődés és a sztereotípiák egyaránt szerepet játszanak abban, ki hogyan viszonyul egy-egy szakmához. A tradicionális, emberközeli hivatások továbbra is a legnagyobb megbecsülésnek örvendenek, míg az újabb vagy kevésbé kézzelfogható munkák elfogadottsága még várat magára.
A CAWI módszerrel végzett online kérdőíves kutatást a 21 Kutatóközpont bonyolította le 2025. április 1–14. között. A reprezentatív, 1000 fős mintán végzett kutatás a 18–64 éves, gazdaságilag aktív magyar lakosság véleményét vizsgálta.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A nyári diákmunka miatt sok fiatal nyit bankszámlát a következő hetekben
Elkezdődött a nyári tanítási szünet, ami sok diák számára nem csupán a vakációt jelenti, hanem nyári munkát is a szünet alatt.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint vannak, akik először lépnek a munkaerőpiacra és először lesz önálló keresetük. Sok család számára aktuális kérdést vet fel: hol érdemes számlát nyitni a gyereknek a megkeresett pénz kezelésére?
A diákok alapvetően szülői engedéllyel 16 éves kortól dolgozhatnak, de a nyári szünet alatt a 15 éves nappali tagozatos tanulók is vállalhatnak munkát. A diákmunka adózása roppant kedvező: vonatkozik rá a 25 éves kor alattiak személyi jövedelemadó-mentessége, és a legtöbb esetben egyéb járulékok sem terhelik a bérüket.
„A nyári diákmunka-szezon elindulásával a fiatalok ezrei tapasztalják meg először, milyen érzés a saját munkájukért fizetést kapni. Amikor a diák már nem csak zsebpénzt kap, hanem munkabért, a bankszámla szerepe is gyökeresen megváltozik. Nem csupán egy digitális persely, hanem a gazdálkodás elsődleges eszközévé válik.” – emelte ki a bankszámla fontosságát Gergely Péter a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
A bankok is felismerték ennek a korosztálynak a speciális igényeit
A diákszámlák jellemzően díjmentes számlavezetést és díjmentes bankkártyát kínálnak, de ennél többet is nyújthatnak: nyitási bónuszokkal, jóváírásokkal és hosszútávú díjmentességgel igyekeznek megnyerni a diákokat, a jövő ügyfeleit, valamint a szüleiket.
Fontos szempont a bankválasztásnál, hogy a diák megkeresett pénze könnyen hozzáférhető legyen, és a számlahasználat ne járjon extra költségekkel.
A számlavezetés ezeknél a speciális számláknál jellemzően feltétel nélkül díjmentes, bizonyos életkorig.
Az OTP Junior számlája 24 éves korig feltétel nélkül díjmentes és 0 forint a számlához kapcsolódó bankkártya éves és kibocsátási díja. Továbbá a 14 év feletti ügyfelek havi 100 ezer forintig díjmentesen utalhatnak elektronikusan, ha a számlához beállításra kerül ez a kedvezményelem. Ezen kívül a fiatalok akár 5-30 százalék pénzvisszatérítést is kaphatnak az OTP Junior Kedvezményprogram partnereinél történő vásárlásaik után, így például a Budapest Parkban, a KFC-ben, vagy a Starbucks-ban. A külföldi nyaralás során pedig a devizaváltás lehet kedvezőbb az Árfolyam+ kedvezménnyel.
A Gránit Bank Family Junior számlacsomag a 18. életév betöltéséig díjmentes, ugyancsak díjmentes bankkártyával. Az Erstének is kedvező diákszámla ajánlata van: az EgySzámla díjcsomag diák kedvezmény 26 éves korig biztosít díjmentes számlavezetéssel és kedvezményes használatot, a hozzá kapcsolódó diákkártya éves díja is kedvező (jelenleg 2 692 forint).
A CIB, az UniCredit, a Raiffeisen és a K&H bankoknál is díjmentes a számlavezetés, az első évben a bankkártya éves díját is elengedik. Az MBH Bank pedig a számlanyitástól számított 2 éven keresztül tartja a díjmentességet a Diákszámlájára.
Nyitási bónuszok
Több bank kínál 20-60 ezer forint értékben bónuszokat, pénzvisszatérítéseket az új ügyfeleknek a számlanyitás mellé. A feltételeket is a diákokhoz illesztették és könnyebben teljesíthetők: nincs elvárt beérkező utalás, jellemzően kártyás vásárlást kell teljesíteni (5-10 darab havonta), valamint aktiválni kell a mobilbanki alkalmazást és a bankkártyát. Ezeket a vonzó összegű jóváírásokat akár még nyár vége előtt megkaphatja a számlatulajdonos és a diákmunkával megkeresett pénz kiegészíthető vele.
Előfordul, hogy a számlanyitási bónusz összege függ a fiatal aktuális életkorától. Az OTP Junior számlánál például egy kiskorú (12 éves kortól) 20 ezer forint jóváírást kaphat, míg 18 éves kortól 30 ezer forint szerezhető.
A további felmerülő költségek tekintetében bankonként eltérő kondíciókkal találkozhatunk. A bankkártyás vásárlások természetesen díjmentesek, azonban az egyéb tranzakciók, mint az átutalás, készpénzfelvétel már nem. Egy diákszámla esetén ritkábban fordulnak elő az ilyen pénzmozgások, de ezek díjait is fontos átnézni.
A készpénzfelvétel pénzbe kerül
A kedvezményes, akár a felnőtt számlákénál alacsonyabb díjak jellemzők, de például a jogszabályi ingyenes készpénzfelvételi nyilatkozat csak 16 éves kortól tehető. Emiatt az ATM-es készpénzfelvételnek van díja a diákok számláin, még ha nem is magas összeg.
A BiztosDöntés.hu diákszámla kalkulátora alapján ezek a díjak 270-1 864 forint között mozognak 30 ezer forintnyi készpénz ATM-ből történő felvétele esetén – tette hozzá a szakértő. A MagNet Banknál van azonban kivétel: a Csillag számlacsomag, amely szintén nulla forintos havi díjú, 14 éves kortól igényelhető, és a bank ettől az életkortól saját ingyenes készpénzfelvételt biztosít.
„A számla kiválasztásánál célszerű elsődleges szempontként a bankszámla fenntartását vizsgálni, és olyat választani, amivel hosszabb távon is jól jár a gyermek, és még jóváírást is szerezhet.„ – hangsúlyozta a BiztosDöntés.hu szakértője.
Megmarad a szülői kontroll
A gyermekek nagykorúvá válásáig csak szülő jelenlétében és beleegyezésével nyitható bankszámla. A 14. életévüket betöltve már korlátozottan cselekvőképesek jogi értelemben is, és a számlájuk felett ekkor már sokkal nagyobb szabadságot kapnak, több funkciót is érnek el.
A szülői felügyelet azonban megmarad és 18 éves korukig a bankszámla kezelésében, használatában is vannak korlátozások. Mint például a költési limitek, illetve a szülő rálátása a számlára.
Gergely Péter kiemelte: „Családonként eltérő, és egyéni döntés, hogy mennyire kontrolláljuk a gyerek bankszámla használatát, de szülőként az megnyugtató szempont, hogy nagyobb biztonságban lehet a gyerek pénze a bankban, mint a zsebében tartva. Vész esetén könnyen küldhetünk pénzt a számlára, letilthatjuk, zárolhatjuk a kártyáját és figyelemmel tudjuk kísérni a költéseit is.”
A nyári diákmunka nemcsak a pénzkeresetről és a zsebpénz kiegészítéséről szól, hanem kiváló alkalom a pénzügyi tudatosság alapjainak elsajátítására is. Az adómentesség óriási könnyebbség, de emellett fontos, hogy a megkeresett összeget a diák ne csak elkölteni tudja, hanem megtanulja beosztani, félretenni és biztonságosan kezelni. Ehhez pedig egy speciálisan fiataloknak szóló bankszámla jelentheti az ideális megoldást.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Magyarországra hozza a legforróbb online hirdetési elemző scale-up szolgáltatásait az INTREN
Az online marketing világában most minden forint befektetés számít, az adatvezérelt döntéshozatal szerepe kulcsfontosságúvá vált.
A hirdetők és e-kereskedők számára ma már elengedhetetlen, hogy pontosan lássák: melyik kampány, melyik platform és melyik piac hogyan járul hozzá az üzleti eredményekhez – mindezt gyorsan, átláthatóan és extra erőforrások bevonása nélkül. Az INTREN, Magyarország egyik vezető digitális ügynöksége most bővíti a hazai cégek számára elérhető szolgáltatások listáját. A RedTrack a közelmúltban 3.2 millió dollárt vont be befektetőktől, és most a hazai piacon az Intren-nel közösen vezeti be marketing mix modeling szolgáltatásait.
A RedTrack megoldása biztosítja, hogy az e-kereskedelmi szereplők és más hirdetés- és médiavásárlást alkalmazó vállalatok egyetlen felületen lássák az összes fizetős csatorna valós teljesítményét – még az iOS-es nehezítések, a cookie- és attribúciós hiányosságok után is. A RedTrack szerveroldali mérések, API-integrációk és valós idejű attribúció kombinálásával összekapcsolja a hirdetési kiadásokat a tényleges eladásokkal. A marketing szakemberek így pontosan nyomon követhetik a csatornák teljesítményét, legyen szó Meta, Google, TikTok vagy egyéb platformokról – hackelések és találgatások nélkül. A RedTrack segítségével az online fókuszú márkák visszaszerezhetik az irányítást a ROAS (hirdetések megtérülése) felett, és magabiztosan skálázhatják kampányaikat.
„A jelenlegi martech környezet, a cookie-k jövője és az adatgyűjtés korlátai miatt kritikus, hogy olyan eszközök álljanak a vállalkozások rendelkezésére, melyek nem csupán gyors és megbízható képet adnak a hirdetésekbe fektetett erőforrások megtérüléséről, hanem segítik az üzleti növekedés hatékony skálázását is. A RedTrack-kel való együttműködésnek köszönhetően mostantól a hazai és régiós ügyfelek is ugyanazokat az AI-alapú, új generációs attribúciós eszközöket használhatják, mint nemzetközi versenytársaik”
– mondta el Tóth Nóra, az INTREN üzletfejlesztési vezetője. A megoldást itthon elsőként az Ecommerce Hungary nagyvállalati tagozatának mutatták be.
„A RedTrack vezérigazgatójaként megtanultam: nincs olyan, hogy általános megközelítés. Minden vállalkozás egyedi, ahogy minden piac is az. A csapatommal pontosan tudjuk, hogy amikor olyan piacokra lépünk be, amelyeket kevésbé ismerünk, partnerekkel együttműködve lehetünk csak igazán sikeresek. Úgy gondolom, hogy egy fantasztikus terméket építettünk. Az INTREN csapatának segítségével, a közép-kelet-európai piaci ismereteivel pedig most már a lenyűgöző felhasználói élményt is megteremthetjük.”
– nyilatkozta Vlad Zhovtenko, a RedTrack alapítója és vezérigazgatója.
A mostani nem az első meghatározó hír az INTREN cégcsoporttól idén, 2024-ben megnyitott közel-keleti irodájuk után idén májusban jelentették be, hogy a német piacon is bővítették az ügyfeleik számára elérhető szolgáltatásokat az AdStrive nevű berlini digitális ügynökségbe történő befektetés eredményeként.
“A Redtrack-kel való együttműködés egy újabb fontos mérföldkő az INTREN életében. A cél továbbra is az, hogy a hazai ügyfelek is hozzáférjenek a legmodernebb nemzetközi marketingtechnológiai eszközökhöz, és semmilyen hátrányt ne szenvedjenek el a hazai piacot ostromló külföldi cégekkel szemben”
– összegez Tóth Nóra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás2 hét ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar2 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Gazdaság2 hét ago
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben
-
Gazdaság6 nap ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban5 nap ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Tippek2 hét ago
Pénzfelvétel külföldön? Ennyibe kerülhet egy rossz döntés
-
Gazdaság7 nap ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között