Gazdaság
Kiemelkedő első negyedévet tudhat maga mögött a Lenovo
A csoport bevétele az előző év azonos időszakához képest 7%-kal, azaz 13,3 milliárd dollárra nőtt
A Lenovo Group ma bejelentette, hogy az első negyedévben 13,3 milliárd dolláros bevételt ért el, ami az előző év azonos időszakához képest 7%-os növekedést jelent (10% a valutaérték változását is beleszámolva).
Az adózás előtti bevétel 38%-kal 332 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi negyedévhez képest, miközben a nettó bevétel szintén emelkedett, méghozzá éves szinten 31%-kal, vagyis 213 millió dollárra. A részvényenkénti nyereség az első negyedévben 1,8 dollárcent vagy 13,95 hongkongi dollárcent volt.
„A kiemelkedő teljesítményünk jól mutatja, hogy a Lenovo gyorsan visszanyerte a lendületét a világjárvány hatásait követően és igyekszik megragadni a távoli munkavégzésből, oktatásból és felgyorsuló digitalizációból adódó lehetőségeket” – mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója. „Amíg a világ különféle nehézségekkel néz szembe, a Lenovo arra koncentrál, hogy fenntartható növekedést biztosítson alaptevékenységein keresztül, csak úgy, mint a szolgáltatásalapú intelligens átalakulás által vezérelt új megoldási lehetőségek és szolgáltatások esetén.”
Globális Gazdasági Tényezők
Az elmúlt negyedévben számos iparági kihívással kellett szembenézni, beleértve a folyamatban lévő geopolitikai bizonytalanságokat és a COVID-19 világjárványt. Ahhoz, hogy feltérképezze a kihívások megoldásához vezető utat, a Lenovo kihasználja az operatív kiválóság, valamint a „globális beszerzés és a helyi kiszolgálás” alapvető kompetenciáit. A geopolitikai helyzetet nézve a Lenovo továbbra is úgy gondolja, hogy a kereskedelem, a technológia és a kultúra jelentős gazdasági előnyöket jelent valamennyi piac számára, ami megerősíti a technológia társadalomban betöltött szerepének jelentőségét.
Üzleti Csoport Áttekintés
A Lenovo Intelligent Devices Group (IDG) továbbra is vezető szerepet tölt be a vállalat teljesítményében. A PC and Smart Devices Group (PCSD), a két IDG csoport egyike, éves összevetésben kétszámjegyű értékkel 10,6 milliárd dollárra növelte a bevételét. Az adózás előtti bevétel elérte a 670 millió dollárt, ami éves szinten 28%-os növekedést jelent, az iparágvezető profit pedig majdnem egy ponttal, új rekordot, 6,3%-ot ért el. A PC üzletág jelentősen meghaladta a negatív iparági előrejelzéseket, a Lenovo pedig világszinten megőrizte az első helyét a PC eszközök piacán (PC-k és táblagépek). Ehhez hasonlóan világszerte erős éves növekedés (45%) volt tapasztalható a fogyasztói üzletág bevételében. Ezen sikerek hatására a bevétel az EMEA régióban 30%-kal, Kínában pedig 18%-kal nőtt. Az értékesítési mennyiség a gyorsan növekvő és a prémium kategóriában, úgy, mint a Gaming, a Thin & Light, a Visuals és a Chromebook, kétszámjegyű értékkel továbbra is emelkedett. A világszintű e-kereskedelem kiemelkedő teljesítményt nyújtott az egy évvel korábbi évhez viszonyított 50%-os növekedésnek köszönhetően.
A jövőre nézve a vállalat azt várja, hogy a számítógépek iránti erős kereslet továbbra is megmarad. Ennek eredményeképpen a Lenovo olyan innovatív termékekre összpontosít majd, amelyek alkalmazkodnak az új globális környezethez és tovább erősítik a globális ellátási láncot a gyorsan növekvő kereslet kielégítésének érdekében, valamint tovább fejlesztik az e-kereskedelmi platformot, ezen felül fókuszálnak a nagy növekedésű szegmensekre, hogy prémium termékek piacrészesedését még nagyobb profitabilitással növeljék.
Az IDG másik üzletága, a Mobile Business Group (MBG), miközben továbbra is a COVID-19 és a valuta árfolyamváltozások hatásaiból származó kihívásokkal küzd, további növekedést ért el; 33%-kal nőtt a bevétel az elmúlt negyedévben. Habár a bevétel éves összevetésben visszaesést mutat, a kulcsfontosságú piacokon, úgy, mint Dél-Amerikában, Észak-Amerikában és Európában, nőtt az értékesítés mennyisége, ráadásul rekordmagas piaci részesedéssel rendelkezik a vállalat Dél- és Észak-Amerikában is. A jövőre nézve a Lenovo továbbra is kiaknázza az erős termékportfólióban, az innovatív technológiában, részben az 5G-ben rejlő lehetőségeket és kibővíti a szolgáltatói elérést a növekvő profit érdekében.
A Data Center Group (DCG) folytatta a hipernövekedést; a bevétel éves szinten 20%-kal 1,6 milliárd dollárra nőtt és a profitabilitás is erősödött. A figyelemre méltó sikerek közé tartozik a Cloud Service Provider üzletág (korábban hiperskála), ami éves összevetésben 30%-os növekedést mutat, valamint rekord bevételt generált a nyilvános felhőinfrastruktúra iránti erős kereslet elérésével és a COVID-19 korlátozásokból származó megnövekedett digitális fogyasztásból eredendően. Eközben a felhasználói kör tovább nőtt, köszönhetően a házon belüli tervezési és gyártási képességeknek, valamint a kibővített felhőalapú szolgáltatók értékesítési erőinek növelésének. Az Enterprise and SMB üzletág (korábban nem-hiperskála) az előző év azonos időszakához képest növekedett, ráadásul kétszámjegyű erősödést mutatott a bevételek tekintetében olyan szegmensekben, mint a szoftver által definiált infrastruktúra és szolgáltatások, valamint a nagyteljesítményű számítástechnika. A jövőre nézve hosszútávú növekedést vár a márka a felhőalapú szolgáltatás szegmensben, kihasználva a csapat erősségét nyilvános és a privát felhőben egyaránt, hogy a magasszintű számítástechnikai üzletágat tovább bővítse.
A Lenovo Intelligent Tranformation a 3S stratégia elhivatott megvalósításának köszönhetően továbbra is erőteljes előrelépéseket mutat. Összességében a szoftverekből és szolgáltatásokból származó bevétel éves szinten 38%-kal, vagyis 1 milliárd dollárra nőtt, ami most a csoport bevételeinek 7,6%-át teszi ki. A Smart IoT bevétel éves szinten most 39%-os emelkedést mutat, a Smart Infrastructure 16%-kal, a Smart Verticals 65%-kal növekedett, ezeket Kínában a Smart City, Észak-Amerikában pedig a Smart Healthcare megoldások vezették. Az Attached Service éves szinten 32%-kal, a Managed Service 48%-kal, a szolgáltatások pedig 54%-kal nőttek.
Gazdaság
Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai
A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.
A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.
Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.
„Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak”
– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.
A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.
„Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre”
– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!
Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.
Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések
Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.
Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.
Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.
Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár
Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.
Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért
A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.
A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.
Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé
Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.
A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.
Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon
2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.
Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.
Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést
Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:
- CIB Bank: 2025. április 1.
- KDB Bank: 2025. április 1.
- K&H Bank: 2025. április 7.
- MBH Bank: 2025. április 12.
- Oberbank: 2025. április 1.
- OTP Bank: 2025. február 15.
- Polgári Bank: 2025. április 1.
- Raiffeisen Bank: 2025. április 1.
- UniCredit Bank: 2025. március 1-től
Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.
Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.
A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak
Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára.
Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.
Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.
Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.
Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.
A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.
A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába