Connect with us

Gazdaság

A Dell Technologies kibővíti as-a-Service stratégiáját

Az APEX projekt keretében vállalatok egy egyszerű, egységes felhő alapú megoldással vásárolhatnak és helyezhetnek üzembe informatikai eszközöket az iparág legnagyobb informatikai portfóliójából

A felhő alapú informatikai infrastruktúrák területén vezető Dell Technologies az APEX projekt keretében kibővíti szolgáltatásként kínált ajánlatait. A vállalat így megkönnyíti a hozzáférést on-demand technológiáihoz ügyfelei és partnerei számára a tárolók, szerverek, hálózatok, hiperkonvergens infrastruktúrák, asztali számítógépek és szélesebb körű megoldások esetében.

Az APEX Projekt egyesíti a vállalat as-a-Service és felhő stratégiáját, technológiai kínálatát és  piacra lépési elképzeléseit. A szervezeteknek egységes felhasználói élményben lesz részük a szolgáltatásként nyújtott eszközökkel, bárhol is futtassanak terheléseket: helyben, a peremhálózatokon vagy a nyilvános felhőkben.

„A Project APEX választási lehetőségeket, egyszerű használatot és egységes élményt kínál az ügyfelek számára a számítógépek és informatikai infrastruktúrák területén egyetlen megbízható partnertől – ez az iparágban egyedülálló. A célunk lehetővé tenni az ügyfeleknek, hogy a számukra legmegfelelőbb módon, szabadon skálázhassák erőforrásaikat, ezáltal gyorsan reagálhassanak a változásokra és az informatika helyett az üzleti igényeikre összpontosíthassanak”

– mondta Jeff Clarke, a Dell Technologies ügyvezető igazgatója és üzemeltetésért felelős alelnöke.

„2021 végére a szolgáltatásként kínált eszközök és megoldások használatával járó rugalmasság és alkalmazkodóképesség hatására háromszorosára fog nőni a helyszíni as-a-Service infrastruktúrák iránti kereslet”

– monta Rick Villars, az IDC Worldwide Research részlegének csoportvezető alelnöke.

Szolgáltatásként nyújtott és felhő alapú fejlesztések

Az APEX projekt alapját az új Dell Technologies Cloud Console biztosítja. A vállalatok az igényeik gyors kielégítése érdekében böngészhetnek a piactéren, ahol felhőszolgáltatásokat és szolgáltatásként nyújtott megoldásokat rendelhetnek. Az ügyfelek néhány kattintással helyezhetnek üzembe terheléseket, kezelhetik többfelhős erőforrásaikat, valós időben figyelhetik a költségeiket, és bővíthetik az elérhető lehetőségek körét.

Az USA-ban a következő év első felében lesz elérhető a Dell Technologies Storage-as-a-Service (STaaS), amely a skálázható és rugalmas tárolási erőforrások szolgáltatásként nyújtott portfóliója. Ez blokk- és fájladat-szolgáltatásokat, valamint további vállalati szintű funkciók széles választékát nyújtja majd. A STaaS OPEX-tranzakciókhoz készült és lehetővé teszi, hogy az ügyfelek könnyedén kezelhessék STaaS-erőforrásaikat a Dell Technologies Cloud Console-lal.

A Dell további fejlesztésekkel is bővíti a Dell Technologies felhő alapú és szolgáltatásként nyújtott ajánlatait:

  • A Dell Technologies Cloud Platform eseti-alapú ajánlatai – Az ügyfelek havonta esetenként akár már 47 dollárért2 megkezdhetik a hibrid felhő használatát előfizetéses díjszabással, így könnyedén vásárolhatnak és skálázhatnak felhő alapú erőforrásokat előre meghatározott konfigurációkkal az új Dell Technologies Cloud Console-on keresztül.
  • Földrajzi terjeszkedés – A Dell Technologies kiterjeszti a Dell Technologies Cloud Platform előfizetés elérhetőségét az Egyesült Királyságra, Franciaországra és Németországra, és hamarosan globálisan is.
  • Dell Technologies Cloud PowerProtect for Multi-cloud – A teljesen felügyelt szolgáltatás a nyilvános felhőkön található adat- és applilációvédelemben segít az ügyfeleknek a gyors (alacsony késleltetésű) elérés segítségével. A vállalkozások a PowerProtect deduplikációs technológiájával csökkenthetik a költségeiket, és további megtakarításokat érhetnek el az ingyenes adatátvitellel, ha a Microsoft Azure-ból kérik le az adataikat.
  • Előre meghatározott Flex On Demand díjszabás – Az előre konfigurált díjszabással az ügyfelek egyszerűen, használat alapján választhatják ki és helyezhetik üzembe a Dell Technologies megoldásait. A Dell Technologies globális partnerei akár 20 százalékos visszatérítést is kaphatnak a Flex On Demand-megoldásokra.

Folyamatos fenntarthatóság

A Dell Technologies APEX projektje segít, hogy a vállalatok biztonságos és környezetbarát módon cseréljék le az infrastruktúrájukat. A Dell kezeli a használt informatikai eszközök visszaküldését és felújítását, valamint segít az ügyfelek saját fenntarthatósági céljainak támogatásában. A vállalat ezzel is további lépéseket tesz a saját Progress Made Real-céljainak eléréséért:

  • A visszaküldött béreszközök 100 százalékos újraértékesítése.
  • A forgóeszközök 89 százalékának felújítása és újraértékesítése az észak-amerikai, valamint az európai, közel-keleti és afrikai régiókban.
  • A nem forgóeszközök 10 százalékának újraértékesítése a környezetvédelmi leselejtezéssel foglalkozó partnerek számára, akik megjavítják, újból felhasználják és értékesítik, valamint újrahasznosítják az összes eszközt. A múlt évben a Dell 240 257 kilogramm fémet, üveget és műanyagot hasznosított újra a program keretében.
  • Segítségnyújtás az ügyfekeknek a felesleges hardverek újraértékesítésében és újrahasznosításában, valamint a bérelt berendezések biztonságos és környezettudatos módon való visszaküldésében a Dell eszköz-újraértékesítési és -újrahasznosítási szolgáltatásai keretében.

Elérhetőség

  • A Dell Technologies Cloud Console jelenleg nyilvános előzetes verzióban érhető el az Egyesült Államokban, és a tervek szerint 2021-ben Európa bizonyos országaiban, a Közel-Keleten és Afrikában is elérhető lesz.
  • A Dell Technologies szolgáltatásként biztosított tárhelye (StaaS) 2021 első felében lesz elérhető az Egyesült Államokban.
  • A Dell Technologies Cloud Platform előfizetéses, eseti-alapú ajánlatai az Egyesült Államokban, Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban érhetők el. A Dell Technologies Cloud PowerProtect for Multi-cloud jelenleg az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Németországban érhető el.
  • A Flex On Demand az észak-amerikai, európai, latin-amerikai és ázsiai-csendes-óceáni régió egyes országaiban érhető el.

További információ

Gazdaság

Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabályai

A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították az érvényben lévő kiterjesztett gyártói felelősségre (EPR) és termékdíjra vonatkozó előírásokat.

A változás sokrétű, hiszen a mellett, hogy csökkenti a társaságok adminisztratív terheit, egyértelműsítette az EPR-rendszerhez kapcsolódó szankciók rendszerét, újraszabályozta a termékdíj és az EPR kapcsolatát is.

Magyarországon 2023. július 1-vel lépett életbe a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az EPR. A hazai hulladékgazdálkodási rendszer új szabályozása a kezdetek óta kettős adminisztratív terhet rótt az érintettekre, mivel a termékdíj kötelezettségnek és az ahhoz kapcsolódó negyedéves bevallásoknak az EPR rendszer bevezetése után is eleget kellett tenniük a társaságoknak. Egy 2024 decemberében kihirdetett törvénymódosítás ezt a kettősséget szüntette meg 2025. január elsejével, úgy, hogy a termékdíj alól kikerültek azok a termékek, melyek az EPR alá is tartoznak.

Az év végi változások talán legfontosabb hozadéka, hogy a jogalkotó a hulladékgazdálkodási bírságról szóló kormányrendelet módosításával bevezette az EPR-díj fizetéséhez kapcsolódó szankciórendszert. Ennek jelentőségét az adja, hogy bár az EPR-díjra az adókhoz hasonló szabályok vonatkoznak, az nem adónak, hanem szolgáltatási díjnak minősül, így az adóeljárások során megszokott szankciók nem voltak erre vonatkoztathatóak

– tette hozzá Gábor Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.

A módosított kormányrendelet értelmében, ha a gyártó az általa forgalomba hozott körforgásos termék mennyiségéről nem vagy tévesen szolgáltat adatot, akkor a bírság mértéke az EPR-díj hiány fele. Amennyiben a hiányt nem lehet anyagtípusra (például biológiailag lebomló műanyag vagy papír) vonatkozóan tételesen megállapítani, akkor az érintett csomagolásokra vonatkozó legmagasabb díjtétellel kell számolni.

Az EPR-rendszer további változásait okozta és egyben számos könnyítést is hozott magával az EPR-rendelet szintén decemberben történt módosítása. Például a gyártók számára kedvező változás, hogy az egyes tárgynegyedévekre vonatkozó adatszolgáltatás módosítására egy hónappal hosszabb idő áll rendelkezésükre

– tette hozzá Kovács István, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Cafeteria bevezetés: tavasszal sem késő, sőt!

Cafeteria bevezetés

Sokan azt gondolják, hogy cafeteria rendszert csak az év elejével érdemes bevezetni, és ha lecsúsztak januárról, jobb inkább a következő évig várni. Ez azonban tévedés. A tavaszi bevezetés akár számos előnnyel is járhat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részére.

Későbbi bevezetés, átgondoltabb döntések

Az évkezdés sok cég számára kaotikus időszak: zárul a pénzügyi év, indul az új költségvetés, ráadásul minden feszített tempóban. Ilyenkor a cafeteria rendszer bevezetése könnyen elkapkodott, meggondolatlan döntéssé válhat – amit később nemcsak a munkáltató, de a munkavállalók is megéreznek. És sokszor éltük meg azt is, hogy a friss cafeteria szabályozások alkalmazása még nem teljesen átlátható rögtön január elején.

Tavasszal azonban már nyugodtabbak a körülmények. A céges élet ritmusa megtalálja a normál kerékvágást, és elegendő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy alaposan átgondolt, jól felépített döntések szülessenek.

Ráadásul az év elején életbe lépő új adózási és jogszabályi változások, amelyek januárban még sok fejtörést okoznak, tavaszra már teljesen letisztulnak. Így egy később bevezetett juttatási rendszer átláthatóbb és könnyebben igazítható a cég igényeihez.

Cafeteria bevezetés tavasszal

Évközi bevezetés esetén is a teljes keretösszeg jár

Tévhit, hogy a nem év elején bevezetett cafeteria rendszer kevesebbet ér vagy bonyolultabb lesz. A későbbi bevezetés valójában nem csökkenti a munkavállalóknak járó éves keretösszeget, hiszen a cafeteria visszamenőlegesen is adható. Ez azt jelenti, hogyha például a keretösszeg a teljes évre 400.000 forint, egy márciusban induló cafeteria esetén is mind a 400.000 forint jár a munkavállalónak – feltéve, hogy január 1-jén már a cégnél dolgozott. Időarányosításra csak azoknál a dolgozóknál van szükség, akik később csatlakoztak a vállalathoz.

Cafeteria bevezetés ősszel

Dolgozói igényfelmérés a sikeres bevezetésért

A béren kívüli juttatások esetében viszont nemcsak az időzítés fontos, hanem az is, hogy a cafeteria rendszer a vállalkozás céljaival összhangban legyen. Még a bevezetés előtt érdemes lehet felmérni, hogy milyen lehetőségekre lenne igény a munkavállalók részéről. Egy jól összeállított, a munkavállalók igényeire szabott juttatási rendszer nemcsak a dolgozói elégedettséget növeli, de hosszabb távon az elköteleződésüket is erősítheti a vállalat iránt.

A cafeteria bevezetése természetesen a munkáltatóknak is megéri: a kedvező adózású elemekkel az egyszerű béremelésnél költséghatékonyabban növelhető a dolgozók fizetése.

Az elérhető juttatási lehetőségek között könnyű elveszni, de egy jól összeállított cafeteria kézikönyv segíthet. Ez az egyszerű útmutató átláthatóvá teszi az egyes elemek működését és előnyeit, így a döntés gyorsabb és megalapozottabb lesz. Tehát ha úgy érzi cégvezetőként, hogy eljött az idő a béren kívüli juttatások bevezetésére, ne várjon az év végéig: lépjen amint megszületett az elhatározás!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Záporoznak a banki díjemelések a vállalkozók felé

Már 9 bank is bejelentette az inflációs díjemelését a vállalkozók felé.

A banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz kevesebb, mint 4 százalékkal emelkednek. A vállalkozók számára a folyamatos, egyre emelkedő díjak ellen ma már van megoldás – írja a BiztosDöntés.hu.

Fél éven belül ez már a második, általános díjemelés a vállalkozói számlákon

2024 őszén már végigsöpört a vállalkozói (pénzforgalmi) számlákon a pénzügyi tranzakciós illeték másfélszeresére emelkedésének hatása, ami bankoktól függően tavaly augusztus és október között emelte meg az átutalások és a készpénzfelvételek díjait.

Most a banki díjak a tavalyi infláció mértékével, azaz 3,7 százalékkal emelkednek meg. Erre a díjemelésre a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény teremt lehetőséget.

Azok a bankok, amelyek nem használják ki teljes mértékben az egyik év inflációs díjemelési lehetőségét, a későbbiekben még érvényesíthetik azt, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Már 9 bank jelentett be inflációs díjemelést

Eddig az alábbi bankok jelentettek be díjemelést a vállalkozásoknak kínált pénzforgalmi számlákon:

Részben jelentett be díjemelést a Gránit Bank is 2025. április 15-től, de eddig még csak két pénzforgalmi díjcsomagjára.

Nem jelentett még be inflációs díjemelést a pénzforgalmi bankszámlákra az Erste, a MagNet Bank, és részben a Gránit Bank. Nagy eséllyel ezek a bankok is érvényesíteni fogják a lehetőségként előttük álló inflációs díjemeléseket.

A vállalkozók kedvezőbb díjért is bankolhatnak

Az inflációs díjemelést egyik banknál sem lehet kikerülni. Viszont minden vállalkozó számára rendelkezésre áll egy új és kedvező díjú számlavezetési lehetőség, mely e-pénz alapon kínál pénzforgalmi számlát a hazai vállalkozások számára. Egykoron a Revolut is ezzel indult el hódító útjára. 

Az e-pénz egy törvényes pénzfajta az Európai Unióban a készpénz és a hagyományos bankszámlapénz mellett, segítségével teljes értékű pénzforgalmi számlavezetés érhető el, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Tavaly robbant be a köztudatba a BinX Zrt., mely magát az első neobankként azonosítja. A friss pénzügyi szolgáltató a hazai bankokéval megegyező pénzforgalmi számla szolgáltatást kínál, méghozzá jóval kedvezőbb díjazással.

Jelenleg feltétel nélkül, díjmentes számlavezetés mellett tranzakciónként fix 199 forintért bármennyi belföldi átutalást küldhetnek a vállalkozások a hazai bankok felé. A bevezető árazás megszűnésével, 2025. március 1-től az átutalás díja fix 399 forintra emelkedik és megjelenik két új díjcsomag is.

Az egyikben 2 990 forintos havidíj mellett fix 299 forintra csökken egy-egy átutalás díja. A másikban pedig 9 990 forintos havidíj mellett fix 199 forintra. A vállalkozások ezáltal a nekik megfelelő díjcsomagot választhatják.

Ha két vállalkozás a BinX-nél bankol, akkor közöttük az átutalás teljesen díjmentes.

A BinX ugyanakkor jelenleg még nem vezet devizaszámlát és nem végez devizakonverziót, így exportra termelő vagy importáló vállalkozásokat nem tud kiszolgálni. Szintén nem alkalmas most megalapítandó cégek első bankszámlájának, mivel a szelfis számlanyitási folyamat nem megfelelő a cég bejegyzéséhez. Bankpénztár híján a BinX-nél nem lehetséges készpénzt befizetni sem, készpénzfelvétel pedig csak ATM-ekből megoldható.

A BinX-et ugyanakkor egyéni vállalkozók is választhatják, akár a vállalkozás alapításakor is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss