Connect with us

Gazdaság

Fiatal mérnökök segítik a diákok pályaválasztását

Az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség (EJMSZ) újraindította pályaorientációs programját, amelynek legfőbb célja, hogy a pályaválasztás előtt álló gyerekek számára, személyes példákon, karriereken keresztül mutassa meg a mérnöki szakmákban rejlő lehetőségeket.

Az EJMSZ Youth tagjai olyan frissen végzett, vagy pár éves, nagyvállalati munkatapasztalattal rendelkező, diplomás fiatalok, akik saját ismereteiket, élményeiket megosztva inspirálhatják a diákokat arra, hogy továbbtanuláskor a műszaki felsőoktatást válasszák.

„A mai általános-és középiskolásoknak akkor tudunk igazán segíteni a pályaválasztásban, ha valódi példákat mutatunk nekik arról, hogy mit jelent mérnöknek lenni. Az EJMSZ Youth csapata őszintén, részletekbe menően és legfőképpen a diákok nyelvén beszélve tud képet adni arról, hogy mit nyújtanak a műszaki képzések, milyen befektetett munkát, tudást követelnek tőlük a különböző mérnöki területek és az egyetem elvégzése után milyen lehetőségek nyílnak a munkába állók előtt.”

– emelte ki a program kapcsán Jakab Roland, az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség alelnöke.

A szakember elmondta azt is, hogy kifejezetten olyan fiatalokat kerestek a csapatba, akik egymástól eltérő mérnöki feladatokat látnak el a Szövetség tagvállalatainál, így is szeretnék szemléltetni a mérnöki szakmák sokszínűségét, a munkakörök változatosságát, illetve a tevékenységek sokrétűségét. Ennek köszönhetően többek közt műszaki szakértő (MVM Energetika Zrt., fejlesztőmérnök (Balluff Elektronika Kft.), ügyfélkapcsolati mérnök (Grundfos Magyarország Kft.), műszaki csoportvezető (Güntner Tata Kft.), támogató mérnök (TUNGSRAM Operation Kft.), és mérnök csoportvezető (Continental Automotive Hungary Kft.)  is szerepet kapott az EJMSZ Youth-ban.

A csoport tagjait – akik prezentációs, valamint a személyes kompetenciák fejlesztésére fókuszáló tréningekben részesültek a feladatukra készülve – mostantól bármely iskola, ingyenesen meghívhatja magához (online is) osztályfőnöki órára, pályaválasztási rendezvényre, vagy akár pályaorientációs beszélgetésekre annak érdekében, hogy az iskolapadban ülők közül, minél többen kapjanak átfogó betekintést, naprakész információkat a mérnöki, műszaki szakmákról.

Az EJMSZ Youth-ról, a csapat meghívási lehetőségeiről bővebb információk az EJMSZ munkatársaitól kérhetőek.

Gazdaság

AI-területen kötött stratégiai megállapodást az LG és a Microsoft

Az LG a 2025-ös CES-en mindenki számára kézzelfogható és átélhető módon mutatta be, hogy miként képzeli el a mesterséges intelligencia szolgáltatásaival átitatott hétköznapokat, illetve bejelentette, hogy stratégiai partnerségi megállapodást kötött a Microsofttal.

William Cho, az LG elnök-vezérigazgatója Los Angelesben, a CES kiállításon megtartott LG World Premiere sajtótájékoztatón bejelentette, hogy az LG Electronics (LG) stratégiai partnerségi megállapodást kötött a Microsofttal. A tervek szerint az együttműködés keretében a partnerek az LG különböző szektorokból – például az otthoni, a mobilitási és a kereskedelmi szférából – származó termék-, valamint ügyfélismereteit a Microsoft mesterségesintelligencia-technológiájával ötvözik azzal a céllal, hogy vezető szerepet tölthessenek be az empatikus, integrált AI-szolgáltatások megvalósításában.

A két vállalat különböző terek, többek között otthonok, járművek, szállodák és irodák „AI-ügynökeinek” továbbfejlesztésén dolgozik. Az LG már jelenleg is a Microsoft hangfelismerő és beszédszintetizáló technológiáit alkalmazza az önvezérlő AI Home Hubhoz. E technológiák lehetővé teszik, hogy az intelligens otthoni központ megértse a különböző akcentusokat, kiejtéseket és köznyelvi kifejezéseket.  A tervek között szerepel olyan AI-ügynökök kifejlesztése is, amelyek nemcsak megértik az ügyfeleket és interakcióba lépnek velük, hanem igényeiket és preferenciáikat is képesek előre jelezni.

A 2025-ös CES-en azt is bejelentették a felek, hogy az AI-adatközpontok gyorsan növekvő piacán szintén együttműködnek a jövőben. E partnerség célja, hogy LG AI-adatközpontokra optimalizált hőmenedzsment-rendszereinek és fejlett hűtési technológiáinak révén növelje az energiahatékonyságot az AI-infrastruktúra kritikus fontosságú pontjain. Az együttműködő felek a partnerség keretében azt tervezik, hogy hatékonyabb és fenntarthatóbb, újgenerációs adatközpontokat hoznak létre.

“Gondoskodó intelligencia”

Az LG a CES-en mindenki számára látványos, kézzelfogható és átélhető módon is bemutatta, hogyan is képzeli el az AI-szolgáltatásaival átitatott hétköznapokat. Az LG ún. „gondoskodó intelligencia” koncepciója újradefiniálja a mesterséges intelligencia hagyományos, technikai értelmezését azáltal, hogy az ügyfélélmény paradigmájának forradalmasítására összpontosít. Ez a koncepció az AI-technológiát használja fel annak érdekében, hogy jobban megértse az ügyfeleket, minél inkább felismerje az érzéseiket, ezáltal személyre szabottabb és differenciáltabb élményeket nyújtson számukra.

„Az LG-nél a mesterséges intelligenciát a minket körülvevő fizikai életterekbe integráljuk. A teret ugyanakkor nem pusztán fizikai helyként, hanem – legyen szó az otthonról, a mobilitás világáról, a kereskedelmi területekről, vagy akár a virtuális terekről – olyan környezetként fogjuk fel, ahol holisztikus élmények kelhetnek életre”

– mondta William Cho. A vezérigazgató szerint e vízió megvalósításához három alapvető elemre van szükség: összekapcsolt eszközökre, vezérlésre alkalmas AI-ügynökökre, valamint integrált szolgáltatásokra.

Az összekapcsolt eszközök, amelyeken keresztül a mesterséges intelligencia kapcsolatba léphet a felhasználókkal, az LG egyik legnagyobb értékét jelentik. Egyrészt azért, mert világszerte immár több száz millió LG okoseszközt használnak, másrészt pedig az okosotthon-megoldásokat kínáló Athom tavalyi felvásárlásának köszönhetően az LG jelenleg már több mint 170 globális márka IoT-eszközeivel kínál zökkenőmentes kapcsolódási lehetőséget.

Ami az AI-ügynököket illeti, az LG továbbfejleszti FURON nevű mesterségesintelligencia-ügynökét, amely a nagy nyelvi modellekre épülő generatív AI erejét kombinálja a valós idejű térérzékeléssel és a felhasználói szokásmintákról szóló ismeretekkel. Ez az innovatív AI-ügynök valós időben képes megérteni a felhasználói helyzeteket és azok kontextusait, könnyedén koordinálva az eszközöket és szolgáltatásokat, hogy személyre szabottabb és reszponzívabb felhasználói élményt nyújtson, mindezt a személyes adatok maximális védelme mellett.

Hogyan is nézhet ki mindez a hétköznapok során?

FURON, az LG AI-ügynöke, ha reggel megfázásra utaló jeleket – például köhögést – érzékel, felajánlhatja a szoba hőmérsékletének emelését. Ha pedig munkába menet az utastérbe épített érzékelők azt veszik észre, hogy a kávés termoszunk nélkül ültünk be az autóba, rákérdezhet, hogy betervezzen-e az útvonalba egy közeli kávézót. Ez nem minden, hiszen a biometrikus adatokat figyelve felismeri, ha egy munkamegbeszélés előtt megemelkedik a vezető pulzusa, a stressz enyhítése érdekében ekkor megnyugtató hatású zenéket játszhat le az autó hangrendszerén. Ha pedig baleset vagy dugó nehezíti a közlekedést, alternatív útvonalakat ajánl fel, illetve lehetővé teszi, hogy akár a kocsiból vegyünk részt egy videokonferencián.

Munka után, otthon az AI-technológiával felszerelt tévé emeli még magasabb szintre a szórakozás élményét. Elemzi a néző környezetét, szokásmintáit és múltbeli választásait, amelyek alapján személyre szabott tartalmakat ajánlj. Ha pedig a felhasználó megemlíti, hogy nehezen hallja a párbeszédet egy videós tartalomban, a mesterséges intelligencia módosít a hangzáson, és a háttérzajoktól elkülönítve javítja a hang tisztaságát, ami ráadásul úgy hallatszik, mintha a tévéképernyő közepéről szólna.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon

A One Magyarország a budapesti Westend bevásárlóközpontban nyitotta meg első referencia üzletet. Az új kiskereskedelmi és ügyfélkiszolgálási koncepció mellett a One az új otthoni szolgáltatásportfólióját is bemutatta.

„A One márka bevezetésével a lehető legkiválóbb, egyéni igényekhez igazított szolgáltatást kívánjuk nyújtani ügyfeleinknek. Célunk, hogy a magyarországi távközlési szolgáltatók közül a One márkanévhez híven az elsődleges választást jelentsük a lakossági és természetesen az üzleti előfizetők számára is. Ez a cél vezérelt minket, amikor megalkottuk üzlethálózatunk új koncepcióját, és ez a cél vezérelt bennünket új otthoni szolgáltatásportfóliónk létrehozása során is. Egy kézből a piacon elérhető legjobb minőségű és a lehető legkedvezőbb szolgáltatásokat kívánjuk nyújtani”

– hangsúlyozta Bányai Tamás, a One Magyarország vezérigazgatója az üzlet átadó ünnepségén.

Gigabit sebességű internet több mint 2 millió háztartásban

Az otthoni szolgáltatások kiemelkedő eleme a gigabit sebességű internet, amely a korábbi Vodafone és DIGI egyesített hálózatán keresztül érhető el. A szolgáltató a folyamatos hálózatfejlesztések eredményeként hamarosan már több mint 2 millió háztartásban teheti elérhetővé a Gigabit sebességű hálózatát. Az ügyfelek a Home GigaNet tarifacsomagban az akár 1000 Mbps-os letöltési sebességet – amennyiben a saját eszközeik is alkalmasak erre – és a WiFi6 képes eszközt akár 7 490 Ft-os havidíjon vehetik igénybe.

Újgenerációs televíziós és kombinált szolgáltatások

A One a televíziós, illetve a kombinált – vezetékes internetszolgáltatással kiegészített televíziós – csomagok tekintetében kínálja a legnagyobb újdonságokat. Az ügyfelek 2 televíziós alapcsomag közül választhatják ki a számukra legideálisabbat, de a személyre szabhatóság érdekében a csomagok különböző, streaming tartalmakkal bővített verzióiból is választhatnak.

A TV Family elnevezésű ajánlatban az ügyfelek 8 490 Ft-os havidíjon 114 lineáris csatorna műsorait tekinthetik meg. Az új TV csomagok az ügyfelek számára személyre szabható élő adásokat, médiaboxról elérhető applikációkat, beépített streaming tartalmakat, valamint OneTV mobilapplikációs szolgáltatást nyújtanak. A TV Family csomag műsorvisszajátszó funkciót is tartalmaz, amelynek köszönhetően az ügyfelek 7 napig visszajátszhatják a kiválasztott adást, emellett a műsorokat az előfizetők rögzíthetik és tárolhatják akár 90 napig külön díj nélkül.

Emellett a TV Family csomag korlátozás mentes hozzáférést biztosít az RTL+ streaming platform Prémium csomagjához is. Ennek köszönhetően a One az egyetlen hazai távközlési szolgáltató, amely csomagajánlataiban külön díj nélkül biztosítja az RTL+ Premium teljes kínálatát. Az ügyfelek így extra költség nélkül férhetnek hozzá az UEFA mérkőzésekhez, többek között a Bajnokok Ligája, az Európa Liga és a Konferencialiga közvetítéseihez, továbbá az RTL exkluzív saját gyártású tartalmaihoz, valamint nemzetközi filmekhez és sorozatokhoz.

Amennyiben az ügyfelek TV és vezetékes internetszolgáltatást is igénybe vesznek a One-nál, úgy extra kedvezményben részesülhetnek. Például a Home Giganet 1000 és a TV Family csomagajánlatot 11 490 Ft-os havidíjon érhetik el, amely a szolgáltatónál érvényesíthető sávos kedvezménnyel, akár 9 192 Ft-os havidíjra is mérsékelhető. A csomaghoz teljes 2025. évre vonatkozó árgarancia is jár.

Különleges mobiltarifa a meglévő ügyfeleknek

A One mobiltarifái január 1-jével nem változtak alapjában véve: egyes csomagokat más néven találnak meg az ügyfelek, de a csomagok tartalma és díjszabása megegyezik a korábbi Vodafone és DIGI tarifacsomagokéval. A szolgáltató ugyanakkor egy különleges akcióval készült a meglévő ügyfelek számára: Vodafone-os, vagy DIGI-s vezetékes szolgáltatással rendelkező előfizetők, most korlátlan beföldi adatforgalmat és beszélgetést tartalmazó mobil előfizetést is választhatnak vezetékes szolgáltatásuk mellé mindössze 9 990 Ft-ért, ami jelenleg a piacon elérhető egyik legkedvezőbb korlátlan ajánlat. Ez az ajánlat is teljes 2025. évre vonatkozó árgaranciával vehető igénybe.

A feltöltőkártyás ügyfelei számára is tartogat újdonságot a szolgáltató. Szintén január 1-jével indult el az új Tuti Feltöltőkártya szolgáltatás, amely új ügyfeleknek 1500 Ft-os kezdő SIM kártya csomaggal érhető el és rugalmas, egyszerű megoldásokat kínál, külön díj nélküli extrákkal kiegészítve. A kezdőcsomag 3 GB mobil adatot és 10 perc lebeszélhetőséget tartalmaz (mindkettő 30 napon belül használható fel), ezen felül pedig kiemelkedően alacsony 19 Ft-os percdíjakkal használható. A szolgáltató továbbá hétfőnként 60 perc beszélgetést ad külön díj nélkül ügyfeleinek, valamint havonta 100 MB felhasználható mobiladatot. Az ügyfelek személyes preferenciáihoz igazodva választhatnak adat- és beszédopciók közül, valamint a SIM-kártyájuk feltöltés nélkül is érvényes marad egy évig. Az új ajánlat további különlegessége, hogy a feltöltőkártyákat ingyenesen, futárral is kiszállítják a kért címre, így az ügyintézést teljes mértékben online is végezhetik az ügyfelek.

Üzlettér, ahol a technológia és az emberi kapcsolatok találkoznak

A One üzleteket egy teljesen új koncepció mentén alakították ki, ami az első pillanattól kezdve az ügyfélélményt szolgálja, beleértve a gyors és hatékony szakmai segítségnyújtást, valamint az ügyfelekkel a közvetlen kapcsolat kialakítását.

„Szakítottunk a hagyományos telekommunikációs üzletek kialakításával, helyette a londoni KVB Design nemzetközi szakértőivel, a Room Design Studio, illetve a 4iG csapatával közösen olyan térkoncepciót alkottunk meg, amelyet az egyszerűség, az érthetőség és az átláthatóság jellemez. Három zónát hoztunk létre, más-más szolgáltatási céllal, hogy „támogató szakértő” filozófiánkat követve minél kényelmesebben, gyorsabban és hatékonyabban szolgálhassuk ki az ügyfeleinket. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink jól érezzék magukat nálunk és megkapjanak minden támogatást annak érdekében, hogy megtalálják a számukra leginkább megfelelő megoldásokat”

– mondta Csáki Richárd, a One Magyarország kereskedelmi és értékesítési vezérigazgató-helyettese.

A márka országszerte 98 településen, 135 üzlettel lesz jelen. A márkához hűen az új üzlettér vizuális kialakításában is az egyszerűségre, természetességre, érthetőségre és az átláthatóságra törekedtek, miközben minden elem az ügyfélélményt szolgálja és a digitális megoldások összekapcsolódnak az üzlettérrel. Az ügyfelek kipróbálhatják, megismerhetik a legújabb eszközöket, gyártók szerint csoportosítva, a hozzájuk tartozó kiegészítőkkel, tartozék elemekkel, miközben szakértő segítséget, egyszerű és gyors megoldásokat kaphatnak az üzletekben.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Minden századik magyart érintett már idén pénzügyi csalás

Egyre kifinomultabb pénzügyi csalásokkal szemben kell felkészülni. Ez csak akkor lehet eredményes, ha a felhasználók is tudatosabbak, és nem engednek a csalók trükkjeinek.

Gyorsan nő a pénzügyi visszaélések száma és értéke hazánkban. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztkái szerint 2024. első félévében 109 ezer bankkártyával történő visszaélés történt, a főként a netbankos visszaéléseket jelentő elektronikus pénzforgalmi sikeres visszaélések száma kilencezer felé növekedett.

Amikor emailt, sms-t, Messenger, Viber, WhatsApp vagy más üzenetet kapunk, nem szabad rögtön megnyitni a hivatkozásokat, nehogy áldozattá váljunk. Érdemes odafigyelni, mert a bankkártyás csalásokban 5 milliárd forint, az elektronikus fizetési visszaélések során 19 milliárd forintot emeltek el sikeresen a csalók az idei első félévben magyar számlákról.

A bűnözők ma már sokkal eredményesebbek, ha a felhasználók adatait próbálják megszerezni netbankjukhoz, mintha a bankkártyáik adatait próbálnák ellopni. A netes vásárlásoknál a kétfaktoros azonosítás elterjedése miatt alig van esélyük a kártyákkal csalni a bűnözőknek, ezért inkább a felhasználónevet és jelszót próbálják a digitális banki csatornákhoz megszerezni.

A FOXPOST és a Mastercard közös társadalmi edukációs kampányt hirdetett azért, hogy minél kevesebben váljanak csalások áldozatává. A legfontosabb tanácsokat egy blogbejegyzésben ismertetik. A FOXPOST biztosította 250 csomagautomatájának felületét, hogy az edukatív kampány minél nagyobb körben, a lehető legtöbb embert érje el különböző (offline és online) csatornákon egyaránt.

Mindig legyünk résen!

A főszabály: „Gondold át kétszer, kattints egyszer!” A pénzügyi csalások során bankinak álcázott emailekkel, sms-ekkel és hanghívásokkal próbálják rávenni a bűnözők a felhasználókat, hogy vagy adják meg a felhasználónév és jelszó párosukat, vagy egy bankinak látszó oldalra lépjenek be.

Pénzügyeknél aranyszabály: soha ne kattintsunk ismeretlen linkekre, és ne hagyjuk magunkat sürgetni. Bankkártyával csak megbízható webáruházakban fizessünk, utalást pedig mindig a megszokott módon, netbankunkba belépve indítsunk! Legyünk óvatosak a túl kecsegtető ajánlatokkal vagy nyereményekkel szemben, a pénzügyeink mellett akár az online ismerkedés, a nyereményjátékok, de akár furcsa állásajánlatok kapcsán is!

Érdemes a biometrikus azonosítást bekapcsolni a netbanki okostelefonos applikációkban, így még ha be is jutnak a netbankba a csalók, nem tudnak utalást kezdeményezni a szükséges jóváhagyás nélkül.

Ha mégis megtörténik a baj, fontos a gyorsaság. Érdemes előre megnézni, hogy hogyan lehet akár bankkártyánkat felfüggeszteni, netbankunkat letiltani. Erre ma már a legtöbb banknál az applikációból is van lehetőség, így nem megy el idő az ügyfélszolgálat hívásával. Előrelátó módon érdemes a fizetési és utalási limiteket módosítani – inkább néhány alkalommal emeljük meg, ha több pénzt kell fizetnünk, utalni, minthogy egyszerre százezreket, milliókat emelhessenek le csalók a számlánkról!

A mesterséges intelligencia fejlődése a csalások módszereire is hat

Magyarországon az elmúlt másfél-két évben ugrott meg a pénzügyi csalások száma. Korábban védelmet biztosított a magyar nyelv, nem érte meg a fordítással vesződni a csalóknak. A mesterséges intelligencia azonban olcsó és hatékony segítséget adott a visszaélésekhez: chaten, emailen valós időben tudnak szinte tökéletesen magyarra fordítani.

Érdemes nem csak magunkat, családtagjainkat is felkészíteni: az idősebbek különösen védtelenebbek lehetnek a digitális csatornákon. E-mailben, telefonon és chaten is jöhet a csalási próbálkozás. Igen népszerű az online apróhirdetési platformokon keresztüli kísérlet, hiszen itt könnyen tudnak egy valós tárgyhoz kapcsolódni, jellemzően utánvétes fizetési megoldásnak álcázva akarnak bankkártya vagy banki adatokhoz hozzáférni.

Mivel a csalók ma már szinte tökéletesen másolják a hivatalos oldalakat, fontos a folyamatos ellenőrzés. Sokszor csak egy karakter eltérés van az email címben, a linkben. Sőt a látható szövegben valós linket adnak meg, csak az egeret felé húzva látható, hogy csaló oldalra akarnak vinni. A csalások elkerülése érdekében érdemes többször is megnézni a FOXPOST és a Mastercard társadalmi edukációs kampányának oldalán található tippeket, amelyek tíz különböző területen kínálnak hasznos tanácsokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss