Connect with us

Gazdaság

A Xiaomi hivatalosan is leelőzte az Apple-t

xiaomi

Globális szinten a Xiaomi meg tudta előzni az Apple-t az okostelefonos piacon, Európában pedig egy év alatt jelentősen átalakult az olcsóbb kategóriás készülékek piaca.

Az biztos, hogy a kínai gyártók egyre erősebbek minden téren, és minden valószínűség szerint rengeteg még a növekedési potenciáljuk.

Érdekesen változott az okostelefonok piaca az elmúlt negyedévben. Azt követően, hogy a piac teljesen magára talált az első negyedévben, és értékesítési rekordokat döntöttek a gyártók, a második negyedben is erős növekedés mutatkozott, aminek az egyik legnagyobb nyertese a Xiaomi, a kínai gyártó ugyanis most megelőzte az Apple-t, és ezzel jelen megszerezte a dobogó második fokát a Samsung mögött.

2020-hoz képest egyébként 12%-kal több okostelefon fogyott és a Samsung még mindig vezet a 19%-os piaci részesedésével.

Láthatóan azonban a Xiaomi egyre inkább zárkózik fel a piacvezető mögé, és most már az eladott készülékek 17%-át tudta adni, ami nem csak a helyezést illetően kiemelkedő teljesítmény, hanem azért is, mert a kínai cég egy év alatt 83%-kal haladta meg saját magát.

Az Apple tehát pusztán az eladott készülékek mennyiségét tekintve visszaesett a harmadik helyre, ez azonban nem olyan hatalmas probléma a kaliforniai gyártó számára, hiszen nekik sokkal inkább az egy telefonon realizált profit mértéke számít. Ebben pedig valószínűleg továbbra is jól teljesítenek, hiszen míg a konkurensek nagyon erős versengést folytatnak az alsóbb árszegmensekben, addig az Apple-nek egyetlen készüléke érhető el 500 dollár alatt.

A piacvezető ötösfogatot két további kínai gyártó egészíti ki, az egy tulajdonban lévő Oppo és Vivo, akik egyrészt szinte egyforma telefonokat kínálnak, másrészt pedig közel azonos áron. Ez meg is látszik a teljesítményükön, ugyanis mindketten 10%-os részesedést tudhat kihasítani az elmúlt negyedévben, amihez az Oppónak 28%-os, a Vivónak pedig 27%-os növekedésre volt szüksége.

Európában komoly közelharc folyik a középkategóriában

Ehhez roppant érdekesen kapcsolódik a Counterpoint Research piacfelmérése, ahol két kategóriát vizsgáltak: az alsóbb kategóriás, 250-500 dollár közötti, valamint a „megfizethetőbb prémium” kategóriás 500-700 dollár közötti mobilokat, ráadásul mindezt Európában.

A legfontosabb tanulság, hogy a továbbra is a Google szolgáltatásai nélkül tengődő Huawei egyre inkább szorul ki az európai piacról, főleg a legolcsóbb árkategóriákban, ahol egykor meglehetősen domináns volt. Úgy tűnik, hogy a Huawei lassú eltűnése egy űrt hagyott maga után, ami egyrészt rosszat tett az árversenynek, másrészt pedig több gyártó is benyomult az egykoron szebb napokat látott cége helyére, szinte mind Kínából – mint a Xiaomi, az Oppo, a Vivo és most már a OnePlus is.

Egy év alatt nagyot változott a világ, ugyanis az Apple szinte teljesen eltűnt a 250-500 dollár közötti ársávból, aminek a legfőbb oka (ahogy fentebb említettük), hogy most már csak a legolcsóbb iPhone SE-t kínálja ebben a szegmensben. A Huawei és az Apple visszaszorulásával pedig a Xiaomi tudott rendületlenül előre törni.

Fontos azonban megjegyezni, hogy bizonyos pontokon azért így is komoly verseny akad, a gyártók ugyanis igyekeznek a legalsóbb szintekre is lehozni az 5G támogatását. Míg egy évvel korábban szinte nem akadt 5G-s telefon ebben az árkategóriában, addig mostanra már az eladott készülékek közel fele 5G-s.

Eggyel feljebb aztán helyreáll a rend: az 500-700 dolláros kategóriában ugyan szintén csökkent némileg az Apple részesedése, a Samsung viszont duplázni tudott és itt már tényező a OnePlus is, amelyik az olcsósított Nord-készülékeivel tudott piacot szerezni.

Forrás: ORIGO

Gazdaság

Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése

Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, a Wolt havidíjas szolgáltatását, amely ingyenes házhozszállítást és exkluzív kedvezményeket biztosít számos étterem, élelmiszerbolt és egyéb helyi üzlet kínálatához.

A Deutsche Telekom és a Wolt együttműködésének eredményeként a telekomosok ezekhez az előnyökhöz most 6 hónapig díjmentesen férhetnek hozzá a Magenta Moments kedvezményprogramon keresztül. Sőt, a Magenta 1-es ügyfelek ezúttal is még többet kapnak, hiszen ők 12 hónapig élvezhetik a Wolt+ előnyeit.  A díjmentes 6 hónapos Wolt+ előfizetést biztosító egyedi kuponkódot a Telekom alkalmazás Magenta Moments menüpontjában kérhetik le az ügyfelek év végéig.  A Magenta 1-eseknek szóló, 12 hónapos díjmentes Wolt+ előfizetést biztosító kedvezménykód pedig május 18-ig igényelhető, és a lekéréstől számítva 1 hónapig aktiválható a megadott linken keresztül. Az együttműködés tovább erősíti a Telekom azon törekvéseit, hogy a Magenta Moments program ajánlataival megkönnyítse és színesítse az ügyfelek mindennapjait, és extra törődést, odafigyelést biztosítson számukra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen

A vezetőknek új gondolkodásmódra van szükségük ahhoz, hogy a bizonytalanságból és az új típusú munkahelyi feszültségekből előnyt kovácsoljanak.

A mai, egyre gyorsabban változó világban már nem működnek a kivárásra épülő stratégiák vagy a kizárólag pénzügyi eredményekre fókuszáló szemlélet. A Deloitte szakértői szerint ehelyett a döntéshozatal során egyensúlyt kell teremteni az üzleti és emberi szempontok között – ezek ugyanis kölcsönösen erősíthetik egymást.

A szervezetek és a munkavállalók közötti feszültségek várhatóan fokozódni fognak, amiben a mesterséges intelligencia (AI) térnyerése is szerepet játszik. A vezetőknek emiatt olyan döntéshozatali megközelítést kell alkalmazniuk, aminek középpontjában az emberi teljesítmény áll, pontosabban az üzleti és emberi eredmények egyensúlya. A Deloitte legfrissebb Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmányában három kulcsdimenziót (munka, munkaerő, szervezet és kultúra) vizsgáltak. A szakértők szerint mindhárom területen olyan feszültségek azonosíthatóak, amelyeket a szervezetek megfelelő megközelítéssel potenciális lehetőségekké alakíthatnak.

A tavalyi felmérésünk eredményei azt mutatták, hogy növekszik a feszültség az üzleti és emberi szempontok között. Az idei válaszok alapján ezek összehangolása sem megy egyik napról a másikra. A felmérésben résztvevő szervezetek mindössze 6 százaléka tett érdemi lépéseket annak érdekében, hogy beépítse stratégiájukba az emberközpontú értékteremtést. Sokan továbbra is csak a gyors üzleti eredmények elérésére koncentrálnak, háttérbe szorítva a hosszú távon jelentkező emberi eredményeket, pedig ezek nem egymást kizáró tényezők. Az üzleti és emberi szempontok együttes figyelembevétele hozhat valódi és hosszú távon fenntartható eredményt

– mondta Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója.

A vezetők szerepe és kihívásai: A vezetők ma olyan, egymással ellentétes kihívásokkal néznek szembe, mint a pénzügyi elvárások rövid távú teljesítése és a hosszú távú stratégiai célok elérésének biztosítása. Emellett az AI térnyerése is újfajta kihívásokat teremt. A vezetőknek bizalmat kell építeniük és csapataikat is fel kell készíteniük a mesterséges intelligenciával való együttműködésre, ugyanis a vezetés célja ma is az, hogy másokkal együttműködve, az emberi teljesítményt kiaknázva teremtsen értéket.

Döntéshozatal a bizonytalanságban: A bizonytalan környezet fegyelmezett, adatvezérelt döntéshozatalt követel. A jó döntésekhez elengedhetetlen releváns adatok használata, az érintettek bevonása, de nem a konszenzus kedvéért, hanem a megalapozott döntések érdekében. Fontos, hogy a döntési jogkörök ott legyenek, ahol valódi tapasztalat van – például az AI integrációját érintő kérdésekben.

A stabilitás és agilitás egyensúlya: A munkavállalók stabilitásra vágynak, a szervezetek viszont agilitásra törekednek. Az új munkamodell kialakítása akkor lehet sikeres, ha lehetőséget teremt mindkettőre – például úgy, hogy időt biztosítanak a munkavállalóknak a valóban értékteremtő feladatokra, és csökkentik a felesleges terheket.

Együttműködés a mesterséges intelligenciával: Az AI térnyerése megköveteli, hogy a szervezetek újragondolják a munkavállalói értékajánlatukat. Az emberek már nemcsak munkát keresnek, hanem olyan környezetet, ahol együtt fejlődhetnek a technológiával. Fontos felismerni, hogy a mesterséges intelligencia nem az emberek helyére lép, hanem kiegészíti a humán képességeket.

Egy másik probléma a tapasztalati szakadék. Sok új belépő nem rendelkezik a szükséges tapasztalattal, miközben a belépő szintű lehetőségek is szűkülnek. Ennek áthidalására a munkáltatók, álláskeresők és oktatási intézmények részéről is új szemléletre van szükség.

Technológia, az új értékalap

A technológiai beruházásokat már nemcsak hatékonysági szempontok alapján kell értékelni, hanem figyelembe kell venni azok hatását az emberi teljesítményre is. Az új technológiai döntésekhez új mérési és értékelési rendszerekre van szükség, amelyek összhangban vannak az üzleti és emberi célokkal.

Teljesítmény és motiváció

A dolgozók motivációjának megértése kulcsfontosságú a teljesítmény felszabadításához. A marketing már régóta alkalmazza a motivációközpontú megközelítést – a HR-nek is érdemes ezt követnie. Ugyanakkor a hagyományos teljesítménymenedzsment nem elegendő. Nem várható el, hogy egyetlen folyamat oldjon meg minden emberi teljesítménnyel kapcsolatos kérdést. Ehelyett rendszerszintű, hosszú távú megközelítésre van szükség.

A szervezetek egyre több feszültséggel néznek szembe, de fontos felismerni, hogy ezek nem problémák, hanem lehetőségek. Az üzleti és emberi szempontokat egyensúlyban tartó vezetés képes ezekből előnyt kovácsolni. Ehhez viszont új gondolkodásmódra, bátor döntésekre, rendszerszintű változtatásokra és a mesterséges intelligencia aktív integrálására van szükség. A siker kulcsa az, hogy a vezetők, hosszú távon is fenntartható módon tudjanak egyensúlyt teremteni a nyereség és az emberi érték között

– összegezte Dankó Nóra, a Deloitte Magyarország HR tanácsadási üzletágának szenior tanácsadója.

A teljes Globális Humán Erőforrás Trendek 2025 tanulmány letölthető a Deloitte weboldaláról: https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/articles/glob187692_global-human-capital-trends/DI_2025-Global-Human-Capital-Trends.pdf


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új vezető a Yettel marketing igazgatóságának élén

Május 6-tól Simon György irányítja a Yettel lakossági marketing igazgatóságát.

Simon György több mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik, karrierje jelentős részében az infokommunikációs szektor különböző területein szerzett tapasztalatot, majd az elmúlt három évben a Szerencsejáték Zrt.-nél dolgozott, ahol digitális lottójátékok fejlesztésére összpontosított. Innen tér vissza a telekommunikációba a Yettel Magyarország lakossági marketing igazgatójaként.

György a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett közgazdasági diplomát, az egész életen át tartó tanulás és a fiatalok mentorálása is közel áll a szívéhez – tanárként is kipróbálta magát, egy évben számvitelt tanított középiskolás fiataloknak. Vezetőként nagyra értékeli az együttműködést és a pozitív légkört, hiszi, hogy ezek nélkül hosszú távon nem lehetséges igazán sikeres csapatot építeni. Dolgozott már agilis szervezetekben, a hagyományos marketingstratégiák mellett szenvedélyesen rajong az intelligens digitális megoldásokért, új vagy újragondolt megközelítéseket alkalmaz és szilárdan hiszi, hogy igazi sikert csak valódi ügyfélélmény és értékteremtés révén lehet elérni.

Magánéletében mély szenvedélyt érez a városi vasúti közlekedési hálózatok története iránt, és szeret feleségének és két gyermekének főzni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss