Connect with us

Gazdaság

Új szemszögből, emberközelien mutatkozik be a Visa

meet visa
Kép: Portfolio.hu

A több éven át tartó márkafejlesztés a Visa megbízható, globális hálózatának erejére világít rá, mely lehetővé teszi a modern pénzmozgást, valamint a gazdasági hozzáférés elősegítését.

A „Meet Visa” szlogennel a Visa megismerésére buzdítva a világot, a globális fizetéstechnológiai vállalat ma ismertette márkamegújításának első szakaszát, amely a Visa hálózat sokrétű képességét és a cég globális gazdasági befogadás iránti elkötelezettségét helyezi reflektorfénybe. A vállalat üzleti stratégiájához szorosan illeszkedő fázis egy dinamikus globális marketing kampány debütálása mellett a Visa ikonikus márkájának modernizált arculatába is betekintést enged.

A Visa több mint hatvan évvel ezelőtti megalapításakor csak kevesen tudták elképzelni, hogy a készpénzen és a csekkeken túl is van élet. A Visa a kezdetekkor egy biztonságosabb, megbízhatóbb és kényelmesebb digitális fizetőeszköz bevezetését vízionálta. Mindez egy egyszerű kérdéssel kezdődött: mi lenne, ha a pénz teljesen elektronikussá válna? A Visa ma is előre látja a digitális kereskedelem alakulását, melyhez a mindenki számára mindenhol használható, biztonságos, globális hálózatán keresztül nyújt hozzáférést.

„Az emberek azt hiszik, hogy „ismerik” a Visa-t. A fogyasztók és a vállalkozások megbíznak ennek a négy betűnek az erejében, és ezt látják akkor is, amikor kinyitják a pénztárcájukat, fizetnek egy kereskedőnek, bemennek egy boltba vagy online fizetési felületet használnak. Nem látják azonban azt, hogy miként működteti ez a négy betű a világ legdinamikusabb, embereket, partnerségeket és termékeket felölelő hálózatát”

– mondta Lynne Biggar, a Visa ügyvezető alelnöke és globális marketing igazgatója.

„Az a küldetésünk, hogy az emberek a Visa-ra ne csupán egy kártyatársaságként tekintsenek, hanem a kereskedelmet előrevivő, megbízható hálózatként ismerjék.”

Bár a Visa továbbra is alakítja a fizikai és a digitális hitel- vagy bankkártyás tranzakciókat, a pénzmozgás elősegítésében is mindinkább központi szerepet tölt be. A gazdasági befogadáshoz való hozzáférést biztosító vállalatként a Visa hálózata 3,6 milliárd számlatulajdonost, több mint 70 millió kereskedelmi helyet és több tízezer partnert köt össze, valamint több mint 11 billió $ összvolumenű éves pénzmozgást generál. A vállalat csupán az elmúlt öt évben 9 milliárd $-t ruházott be a kereskedelem jövőjét formáló technológiákba, hogy differenciált termékeket, szolgáltatásokat és ajánlatokat biztosíthasson. Hálózata segítségével a Visa olyan rugalmasságot kínál, amelynek köszönhetően egy koncerten dolgozó technikus valós időben juthat a fizetéséhez; elősegíti a magánszemélyek közötti átutalásokat, így lehetséges pénzt küldeni és fogadni több milliárd kártya és számla között világszerte; valamint nagy összegű, határokon túli vállalati átutalások egyszerűbb lebonyolítását biztosítja; hogy csak néhány példát említsünk.

A „Meet Visa” márkaújítás bevezető elemei, melyek a Visa eszköztárának széles körét szemléltetik, a következőket foglalják magukban:

A 2021-es év folyamán a Visa új márkaidentitásának elemei a vállalat működési területét jelentő több mint 200 országban és területen mindenhol megjelennek majd, bepillantást nyújtva a cég elsődleges üzleti stratégiájába, amely a következőket öleli fel:

  • Fogyasztói fizetések, fókuszban a hozzáférés kiterjesztésével, valamint a globális szinten 17 billió $ értékű készpénzes és csekkes fizetések digitalizálásával.
  • Új fizetési folyamatok, többek között határokon átívelő magánszemélyek közötti fizetések, és számos olyan hozzáadott értékű szolgáltatás, amely segítséget nyújt a különféle méretű vállalkozásoknak eligazodni a jelen környezetben; új növekedési lehetőségek meghatározása, valamint a vállalat azon küldetése, hogy a Visa legyen a legbiztonságosabb, legrugalmasabb és legmegbízhatóbb hálózat.
  • Ajánlatok és megoldások széles skálájának biztosítása a fintech cégekkel és a jól ismert márkákkal kötött virágzó partnerségek, a kormányzatokkal a világ minden táján kiépített kapcsolatok, valamint a jövőbe tekintő, innovatív technológiák révén.

„Ezzel a márkaépítéssel a Visa merész ambícióját kívánjuk kifejezésre juttatni, vagyis mindazt, amit képviselünk, és mindazt, amire törekeszünk”

– folytatta Biggar.

„Most, hogy újra kinyílt a világ, és a pénzmozgások mindinkább új módokon zajlanak, nem is találhatnánk jobb alkalmat arra, hogy bemutassuk a munkánkat és azt, hogy milyen hatással lehet egy olyan hatalmas jelenléttel rendelkező célvezérelt márka, mint a Visa az emberek, a vállalkozások és a gazdaságok boldogulásának alakulására.”

A „Meet Visa” kampánnyal kapcsolatban itt található bővebb információ: https://usa.visa.com/our-purpose/leading-by-example.html.

Gazdaság

Vidéken is viszik a nagyot drágult paneleket

A megyei jogú városokban is hasonló mértékben drágultak az ingatlanok, mint Budapesten, de vidéken még így is jóval olcsóbban lehet lakást vásárolni, mint a fővárosban.

Az Otthon Centrum friss adatai szerint a vidéki nagyvárosokban is a panellakások drágultak a leginkább: az egy évvel ezelőttinél majdnem harmadával kerül többe egy négyzetméter. A vidéki városok közül Debrecen a legdrágább.

„Mindhárom használt szegmensben áremelkedést tapasztaltunk az előző év azonos időszakához képest, és ez a trend lényegében tavaly óta folyamatos”

– ismertette a megyei jogú városok átlagos négyzetméterárainak alakulását Soóki-Tóth Gábor.

Az elemzési vezető arról is beszámolt, hogy a használt ház ára emelkedett a legkevésbé, 11,8 százalékkal, míg a téglalakások 25,5, a panellakások fajlagos ára 28,2 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőttit.

„A vidéki trendek nagyon hasonlítanak a budapesti folyamatokra: a fővárosban a családi ház 10 százalékot, a téglalakások 23 százalékot, a panellakások pedig 38 százalékot drágultak egy esztendő alatt”

– tette hozzá a szakember, kiemelve, hogy a fővárosi árszint továbbra is jelentősen meghaladja a vidéki városokét.

A téglalakások piacán Debrecen rekorder, amely a megyei jogú városok közül egyedüliként lépte át az egymillió forintos átlagos négyzetméterárat (1,07 millió forinttal). A második helyen Székesfehérvár áll 864 ezer forintos középértékkel, majd Győr következik 853 ezer forintos átlaggal. A legtöbb megyei jogú városban mérsékeltebb árak jellemzők 550-750 ezer forint közötti átlaggal. Csak a kisebb és a fővárostól távolabbi városokban fordult elő ennél alacsonyabb ár, például Nagykanizsán (450 ezer) vagy Baján (422 ezer forint).

Az Otthon Centrum közreműködésével értékesített téglalakások átlagos négyzetméterára egy év alatt 25,5 százalékkal emelkedett. A legtöbb megyei jogú városban 15-30 százalék közötti drágulás látható, Sopronban, Szegeden, Veszprémben, valamint Zalaegerszegen egyszámjegyű volt a növekedés, míg Szolnokon, Tatabányán és Székesfehérváron meghaladta a 30 százalékot.

A panellakások átlagos négyzetméterára 729 ezer forint, a rangsort ebben a szegmensben is Debrecen vezeti 950 ezer forinttal, majd Székesfehérvár 827 ezerrel a második, Győr pedig 812 ezer forinttal a harmadik legdrágább város. Az olcsóbb városok közé Dunaújváros (478 ezer), Szolnok és Miskolc (460 ezer), valamint Nagykanizsa (417 ezer forinttal) tartozik. A legtöbb megyei jogú várost azonban 500-700 ezer forintos átlagár jellemzi.

Az árak összességében 28,2 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakát, amiben Soóki-Tóth Gábor szerint a kamattámogatott hiteleknek is nagy szerepe van, amelyek különösen az olcsóbb panelek iránt élénkítették a keresletet. Minden városban emelkedtek az árak, a legnagyobb 30 százalékot meghaladó drágulást Kecskeméten, Pécsen, Székesfehérváron és Debrecenben, míg a legkisebb növekedést Zalaegerszegen mindössze 4 százalék mérte az Otthon Centrum. Ezzel szemben a többi vidéki városban kétszámjegyű áremelkedés az irányadó.

A megyei jogú városokban az elmúlt egy évben a családi házak drágultak a legkevésbé: a négyzetméterár átlagértéke 551 ezer forint, ami éves távlatban 11,8 százalékos emelkedésnek felel meg. Ugyanakkor az összetételhatás miatt a 25 megyei jogú városban szélsőségesen, a tavalyi átlagár 90-140 százaléka között alakultak az idei átlagok.

Debrecen a harmadik szegmensben is rekorder 745 ezer forinttal, amelyet Sopron közelíti meg 702 ezerrel, míg Győr 623 ezer forintos átlagos négyzetméterárral a harmadik. Nem sokkal marad le Székesfehérvár (614 ezer) és Érd (600 ezer), miközben a legtöbb városban 400-600 ezer forint közötti átlagár a mértékadó. A kisebb és a fővárostól távolabb esővárosokban, ennél alacsonyabb átlagok is előfordulnak: Szekszárdon 319 ezer, Nagykanizsán 333 ezer, Zalaegerszegen 374 ezer forint a középérték.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása

Október 30-31-én zajlott a Hungexpo területén a világ egyik legnagyobb, Kínai állami támogatással megvalósuló kiállítássorozata, a Shanghai Fair Trade Show budapesti állomása.

A többezer látogatót vonzó eseményen mintegy 130 kínai high-tech vállalkozás képviseltette magát a legkülönbözőbb szegmensekből. Az eseményen mások mellett előadást tartott Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára, a HEPA vezérigazgatója, és Sun Jianping, a Shanghai Services Federation elnöke is.

Az eseményt elsősorban magyar vállalkozások képviselői látogatták, akiknek ez a koncentrált jelenlét kiváló alkalmat kínált, hogy akár több közvetlen kapcsolatot is kialakítsanak kínai gyártókkal és szolgáltatókkal. A minél intenzívebb kapcsolatfelvételt előre egyeztetett személyes találkozók is segítették a kínai és magyar cégek képviselői között ‒ mondta el Szabó Mónika, a rendezvény szervezését és kommunikációját magyar részről támogató a Gold Communications Kft. ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál

A K&H Bank új szintre emelte a mesterséges intelligencia belső alkalmazását. 

Elindult az ügyfelek által már jól ismert, Kate nevű, teljes egészében házon belül fejlesztett HR-asszisztens, amely már most több ezer munkavállalónak nyújt azonnali, pontos válaszokat szabadság, juttatások, képzések és adminisztrációs témákban. A rendszer nem egy dobozos megoldás, hanem nulláról felépített, skálázható AI-platform, amely a jövőben más területekre – például pénzügy, beszerzés vagy IT-támogatás – is tovább vihető lesz.

A fejlesztési folyamatban több bankon belüli csapat együttműködésével hozták létre a rendszer szabályozási és technológiai kereteit. Az AI nem kulcsszavak alapján keres, hanem természetes nyelven megfogalmazott kérdéseket értelmez, és validált belső tartalmakra építve ad választ. Fontos szempont volt az AI-hallucinációk minimalizálása, ezért a tudásbázis kizárólag jóváhagyott információkból épül fel. A rendszer használata már a bevezetés első szakaszában intenzív. Eddig minden hetedik kolléga kipróbálta a digitális asszisztenst. A fejlesztők ek visszajelző funkciót is beépítettek, amely valós időben segíti a működés finomhangolását.

A projekt megvalósítása nemcsak technológiai, hanem szervezeti kultúraváltást is jelentett. A hagyományos fejlesztési modell helyett agilis, gyors interakciókra építő működés valósult meg, amelyben több terület dolgozott összehangoltan. A K&H ezzel a fejlesztéssel hosszú távra fektette le egy vállalati AI-tudásmenedzsment rendszer alapjait, amelyre a következő bővítések is épülnek majd.

„A Kate-fejlesztés nemcsak egy sikeres AI-projekt, hanem fontos üzenet a technológiai szakembereknek is. A K&H-nál valódi innováción dolgozhatnak egy stabil, nagyvállalati környezetben, ahol a fenntartható megoldások, a szakmai fejlődés és a jövőálló tudás megszerzése nem ígéret, hanem működési alapelv. Az, hogy ezt a rendszert házon belül építettük fel, jól mutatja, milyen ereje van az agilis gondolkodásnak és a nyitott, együttműködő csapatmunkának. Büszkék vagyunk arra is, hogy nálunk a szakmai átjárhatóság, az emberi oldal ugyanúgy érték, mint a technológiai teljesítmény – ez az, ami hosszú távon is vonzóvá teszi a K&H-t az IT-szakemberek számára”

– mondta Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss