Connect with us

Gazdaság

200 ezer alatt költenénk rá, mégis számít a márka – magyarok és a mobilvásárlás

A magyarok többsége akkor vesz új telefont, ha az előző meghibásodik, 200 ezer forint körüli összeget szánnak vásárlásra, valamint fontos szempont a márka és a kamera.

A MediaMarkt és az Opinio reprezentatív online kutatása a hazai mobiltelefon beszerzési szokásokról kérdezte a lakosságot. A felmérésből kiderül az is, hogy a fiatalok egyre inkább műszaki áruházban szeretnek vásárolni, tokot szinte mindenki vesz, biztosítást azonban nagyon kevesen kötnek készülékükre.

Amíg működik, addig nem cseréljük le

A MediaMarkt egy korábbi kutatása szerint a magyarok közel 80 százaléka napi 3 óránál is több időt tölt el képernyő előtt, munkában pedig további sok-sok órát. Bár a munka- és a szabadidőnk egy jelentős részét is a képernyőt nézve töltjük el, a mobiltelefon vásárlásra mégsem helyezünk elég hangsúlyt. A műszaki áruház friss, 2024 júliusi reprezentatív kutatásából az látszik, hogy van hova fejlődnünk a tudatos vásárlás és mobilkészülékünk védelme terén: a mostani felmérés szerint a magyarok 60%-a akkor vásárol új mobiltelefont, ha a régi meghibásodik, vagy összetörik, ám viszonylag sokan (12%) a hűségidő lejárta után néznek új készülék után. Mindössze 9% mondta azt, hogy azért vesz újat, mert „megunta” az előzőt, a válaszadók 4%-a pedig azért vált, mert mindig a legmodernebb technológiát szeretné a zsebében tudni.

Érdekesség, hogy az alacsonyabb végzettségűek ragaszkodnak jobban ahhoz, hogy 1-2 évente új telefont vegyenek, akkor is, ha a korábbinak kutya baja. A nyolc általánost végzettek 27%-a, a szakmunkás végzettségűek 25%-a tesz így, míg a diplomásoknak csak a 11%-a.

Fontos az ár, a márka és a kamera. De leginkább az ár 

Mi számít a vásárlóknak, ha úgy döntenek, hogy mobiltelefont vesznek? Elsősorban az ár! A több választ is megengedő kérdésnél 73% úgy nyilatkozott, hogy a jó ár/érték arány jelenti a legfőbb vonzerőt, 28% pedig az alacsony árat jelölte meg. A pénz természetesen nem minden, a MediaMarkt felméréséből az is kiderül, hogy sokan vannak azok, akik a márkát (38%), valamint a kamera minőségét (38%) tekintik fontosnak. Az innovatív funkciók is lényegesek, ám a dizájn jelentősége kissé háttérbe szorult: 17% tartja lényegesnek a külcsínyt. Főleg a 16-19 éves korosztály ad a divatra, az idősebbek erre kevésbé figyelnek.

Százezer alatt megúsznánk a vásárlást

A magyarok több mint kétharmada maximum 200 ezer forintot szánna telefon vásárlásra, sőt, azok vannak a legtöbben (42%), akik százezer alatt megúsznák az egész kalandot. A nők és az idősek a leginkább spórolósak e tekintetben, a férfiak és a fiatalok többet hajlandók áldozni a kinézett készülékért. A csúcskategóriás készülékek kifizetésére csak kevesen vállalkoznak: 300-400 ezer forint körül csak 7% adna ki egy telefonra, a 400 ezer feletti összeget pedig 4% hajlandó fizetni.

A magyarok fele (48%) nem sokat variál, kifizeti teljes összeget, 45% pedig részletfizetést kér. A többiek vagy nem maguk vásárolták a telefonjukat, vagy beszámíttatták a régi készüléküket is.

Egyre több fiatal jár műszaki áruházba mobilért

A MediaMarkt felmérése szerint a lakosság fele (51%) közvetlenül a szolgáltatónál vásárol telefont, ezt követik népszerűségben a műszaki áruházak (17%) és az online shopok (16%). A 16-29 éves fiatal felnőttek körében már igen divatos, hogy műszaki áruházban vásárolnak, 33-24%-uk mondta azt, hogy ilyen helyet választanak a vételre, ezt a vásárlási szokást erősíti az a tény is, hogy közel egyharmada (23%) a kitöltőknek ugyanott, egy helyen szerzi be a készülékhez fontos kiegészítőket a mobillal együtt.

“Ezek a felmérések is sokat segítenek abban, hogy megismerjük vásárlóink igényeit. Azt már régóta tudjuk, hogy praktikusan mindenki szereti egy helyen intézni a dolgait, ezért áruházainkban a mobiltelefon készülékek mellett többek között mobil-előfizetést, garanciát, képernyővédő fóliát, tokot és egyéb tartozékokat is beszerezhetnek a vásárlók. Magyarország legszélesebb fizikai kínálatával rendelkezünk mobiltelefonból, kellékekből, mobilelőfizetéses és egyéb kényelmi és biztonsági szolgáltatásokból. Büszkék vagyunk rá, hogy a mobiltelefonok területén is teljeskörű szolgáltatást nyújtunk

– mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője.

Tokot veszünk, biztosításra nem gondolunk

A magyarok tok rajongók, a mobilt vásárlók 84%-a tokról is gondoskodik. A megkérdezettek 71%-a mondta azt, hogy vett védőfóliát a telefonjához (több lehetőséget is bejelölhettek a résztvevők.) Érdekesség, hogy a legfiatalabb, 16-19 éves korosztály jár a legszívesebben új kiegészítőket vásárolni, míg az idősebbek az online áruházak kínálatát figyelik. Biztosítást a magyar vásárlók 65%-a nem köt, a válaszadók 44%-a még csak nem is gondolt erre a lehetőségre. A rendszeresen biztosítást kötők aránya alig 9%.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte

A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025. június 30-ára már 313 franchise egységet foglalt magába, ami jól mutatja a vállalat hosszú távú elkötelezettségét a hazai kiskereskedelmi piac kisvállalkozásai és családi üzletei iránt.

Az év első felében nyolc új franchise üzlet kezdte meg működését. A franchise program számos előnnyel jár: a csatlakozó partnerek egy országosan ismert márkához kapcsolódhatnak, élvezhetik a központi marketing támogatását és a megbízható logisztikai háttér előnyeit.

„A SPAR franchise program nem csupán üzleti modell, hanem évek óta tartó együttműködés a hazai vállalkozásokkal. Büszkék vagyunk arra, hogy olyan családi boltokat segíthetünk fejlődni, amelyek mélyen beágyazódnak a helyi közösségekbe. Hiszünk benne, hogy a magyar kiskereskedőkkel történő együttműködéssel nemcsak gazdasági értéket teremtünk, hanem emberi kapcsolatokat is építünk. A franchise üzleteink ugyanakkor vásárlóinknak is kézzelfogható előnyöket nyújtanak: a megszokott SPAR minőséget kapják, a lakóhelyükhöz legközelebb”

– hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A 2025-ös év első felében megnyílt nyolc új franchise egység közül három SPAR marketként, öt pedig SPAR partner üzletként csatlakozott a rendszerhez. A bővülés az ország különböző pontjain valósult meg: új egységek nyíltak például Jánosházán, Keszthelyen, Győrben, Nádudvaron, illetve négy helyszínen Budapesten is. A franchise rendszer történetében az idei év egyik mérföldköve volt a 310. üzlet megnyitása, amely a főváros XIII. kerületében, a Kassák Lajos út 58–60. szám alatt várja a vásárlókat. A különböző üzlettípusok tekintetében a hálózat struktúrája jelenleg 95 SPAR market, 61 SPAR partner, 87 OMV SPAR express és 70 Orlen–DESPAR egységet foglal magában. A hálózat bővülésével együtt a munkavállalói létszám is számottevően emelkedett: az év első felében 154 új kolléga csatlakozott a hálózathoz, így jelenleg több mint 4 ezer fő dolgozik a SPAR franchise egységeiben.

Széles választék, helyi ízek

A franchise üzletek termékkínálata továbbra is meghaladja a 16 000 cikket, ugyanakkor a partnerek számára lehetőség van helyi termékek beszerzésére is, amelyek révén a választék még inkább alkalmazkodhat a környékbeli vásárlók igényeihez. A legnépszerűbb termékkategóriák a frissáru területéről kerülnek ki: a húsfélék, zöldségek, pékáruk, tejtermékek és csemegeáru iránt egyaránt magas a kereslet. A töltőállomásokon működő SPAR express egységek esetében különösen kiemelkedő az alkoholmentes italok forgalma, de emellett a napi fogyasztási cikkek is fontos szerepet játszanak – ezek az egységek sok vásárló számára mini szupermarketként funkcionálnak.

A SPAR kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a franchise partnereknél is elérhetők legyenek a kényelmi szolgáltatások. A saját sütésű pékáru, az enjoy. termékkör, valamint a SPAR toGo szolgáltatás – amely grillpultot és melegkonyhai készételeket kínál – ma már egyre több egységben alapvető eleme a kínálatnak.

Miért érdemes csatlakozni?

A 2025-ös év második felében a SPAR célja továbbra is a hálózat fejlesztése, nem csupán új partnerek bevonásával, hanem a meglévő egységek korszerűsítésével is. Külön figyelmet kap az elavult pékáru bútorok cseréje, amelyhez a vállalat pénzügyi támogatást biztosít partnerei számára. A hálózat bővítésénél nincs földrajzi korlát: a SPAR az ország minden pontjáról várja új, elkötelezett partnereit, elsősorban a családi tulajdonban működő kiskereskedések köréből. A csatlakozási folyamat során a felek közösen dolgozzák ki a szerződéses kereteket, megtervezik az üzlet kialakítását, a SPAR pedig végig aktív támogatást nyújt – a logisztikai háttér, az informatikai rendszer és az oktatási programok biztosítása mellett tanácsadó kollégák segítik a zökkenőmentes indulást és a hosszú távú működést.

A SPAR franchise programhoz csatlakozó partnerek három kulcsfontosságú előnyt tapasztalhatnak meg: a márkaismertség és vásárlói bizalom révén erős piaci jelenlétet, országos marketingtámogatást, valamint egy megbízható logisztikai rendszert, amely akár napi többszöri árufeltöltést is lehetővé tesz. Az együttműködés részeként a partnerek teljes áruszükségletüket a SPAR központi raktáraiból tudják fedezni – ezzel jelentősen csökkentve saját beszerzési és működtetési terheiket.

További információk és a csatlakozás részletei a www.spar.hu/spar-franchise oldalon érhetőek el.

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A megújuló városrészek jól állnak Budapestnek: Tízéves a Property Market

Tízéves fennállását ünnepelte idén májusban az ország egyik vezető ingatlanfejlesztő vállalata, a Property Market Kft. Megalakulása óta magas minőségű, komplex városfejlesztési, lakó- és kereskedelmi ingatlanprojektek megvalósításával folyamatosan alakítja Budapest népszerű és frekventált városrészeinek látképét.

A vállalat értékteremtő gyakorlatainak köszönhetően mindhárom meghatározó fővárosi projektje látványos fejlődést és sikeres értékesítési időszakokat könyvelhet el.

A Property Market a Market Építő Zrt. ingatlanfejlesztésre szakosodott vállalata, melynek célja, hogy fejlesztésein keresztül innovatív megoldásokkal és modern tervezési elvekkel formálja a városi környezetet, hozzájárulva ezzel a környezettudatos és fenntartható életterek térnyeréséhez. Budapest korszerűsítése, a 15 perces város koncepciója egy olyan fontos rendezőelv, mely elősegíti a harmonikusabb közösségek létrejöttét. Ehhez pedig szükséges megújítani barnamezős területeket, vagy esetleg évtizedek óta elhanyagolt, lezárt épületeket.

Tíz év után is hiszünk abban, hogy nemcsak lakó- és irodaépületeket, hanem értéket építünk – olyan városrészeket és közösségeket, amelyek több nemzedék számára teremtenek értéket. Köszönet illeti az elkötelezett és kiváló szaktudású munkatársakat, valamint megbízóinkat és tulajdonosainkat, akik bizalmukkal támogatták munkánkat. Az elmúlt időszak sikerei és szakmai elismerései minket igazolnak. A jövőben is ugyanolyan gondossággal és odafigyeléssel kezeljük minden fejlesztésünket, mint ahogyan azt tíz évvel ezelőtt, a kezdetekkor tettük – hiszen számunkra továbbra is a vevőink és bérlőink elégedettsége és bizalma a legfontosabb

– tette hozzá Kiss Ákos, a Property Market ügyvezető igazgatója.

A BudaPart eddig 14 díjat nyert el, köztük a FIABCI World Prix d’Excellence kitüntetését a legjobb városrészfejlesztés kategóriában. A Dürer Park és a BEM Center szintén kiérdemelték a Portfolio Property Awards szakmai díjait. A Property Market legfrissebb elismerése a 2025-ben elnyert Business Superbrands minősítés, amelyet a márkaminőség és szakmai teljesítmény alapján ítélnek oda minden évben Magyarország vezető üzleti márkáinak – különösen nagy büszkeség számunkra, hogy ezt a jubileumi, 10. évfordulónk évében vehettük át.

BudaPart, az új kedvenc városnegyed

A Property Market első és legnagyobb volumenű ingatlanfejlesztése a 2016-ban indult BudaPart projekt, amely a Lágymányosi-öböl 54 hektáros területén valósul meg. Az új városnegyed Budapest egyik legnagyobb barnamezős átalakításaként újradefiniálta a Duna-part déli szakaszát. A BudaPart részét képező Kopaszi-gát népszerű pihenő- és találkozóhellyé vált – a projekt indulása óta számos vendéglátóegységgel és szolgáltatással bővült. A felújított gát 2016 óta üzemel, azóta 600 m2 zöldfelületet hoztak létre, számos fejlesztést valósítottak meg.

A BudaPart fejlesztése keretében eddig nyolc lakóépület valósult meg, összesen 1322 lakással, 1420 garázshellyel és 920 tárolóval. A városnegyedben három modern irodaház is átadásra került, valamint megnyitotta kapuit a 198 szobás Radisson Budapest BudaPart business szálloda. A projekt a 15 perces város koncepciója mentén, a zöld, élhető környezetre fókuszál, ahol gyalogosan, néhány percen belül elérhető minden szolgáltatás. A központi részen egy két hektáros park várja a lakókat, pihenőterekkel és kutyafuttatóval.

A városnegyed egyik ikonikus látványossága lett a Market Építő Zrt. kivitelezésében megvalósult MOL Campus – Budapest első és egyetlen felhőkarcolója. A 143 méter magas épület tetején örökpanorámás kilátó működik, ahonnan páratlan rálátás nyílik a fővárosra.

Dürer Park, a történelem és az innováció találkozása

A Városliget szomszédságában épülő, villanegyed alakította Dürer Park egyediségét elsősorban a kivételes elhelyezkedése és a környék nyújtotta lehetőségek adják. Emellett az épületek építészeti megoldásai, valamint a zöld és épített környezet harmonikus egyensúlya szintén kiemelik a piacon. A projekt során két irodaház épült, jelenleg pedig három újgenerációs lakóépület kivitelezésén van a sor, amelyekben 207 prémium lakás kap majd helyet.

A projekt a városrehabilitáció egyik fontos eleme, ugyanis a Dürer Park közvetlen összeköttetésben van a megújult Városligettel. A fejlesztés részeként az Ajtósi Dürer sor középső szakaszán új kerékpársávokat alakítottak ki, valamint biztonságos, közvetlen gyalogosátkelők is létesültek. A területen egy új gyalogos sétány is épül, összeköttetést teremtve a belső park, a lakóépületek, a villanegyed és a Városliget között.

BEM Center, a hotel és az irodaház egyedi szinergiája

A második kerületben található BEM Center esetében egy történeti szempontból jelentős, de régóta használaton kívüli, romos épület kapott új, valós igényeket kiszolgáló funkciókat. A különleges fejlesztés több szakmai elismerésben is részesült, köztük a Portfolio Property Awards díjazásában.

A fejlesztés keretein belül egy 20 000 m²-es irodaházat adtak át 2024 februárjában, valamint ugyanebben az évben megnyílt az ötcsillagos Kimpton BEM Budapest szálloda is, amely 127 szobával várja vendégeit. A Bem téri épület koncepciójának köszönhetően egymást erősíti a hotel és az irodaház: a kialakítás miatt a fizikailag és funkcionálisan integrált szolgáltatásokat a hotel vendégei és az irodaház bérlői egyaránt használhatják.

A Property Market első évtizede átformálta a főváros fontos területeit, modernizálta a látképet. A három beruházás révén évtizedek óta elhanyagolt területek újultak meg és kaptak új életet.

Az ingatlanfejlesztő továbbra is folyamatosan keresi az új lehetőségeket a fenntartható fejlődés érdekében, hogy a jövő városai élhetőbbek és fenntarthatóbbak legyenek. A cél a valódi értékteremtés a közösségek számára, valamint innovatív megoldásokkal és modern tervezési elvekkel formálni a környezetet, hozzájárulva a város környezettudatos fejlődéséhez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Ismét nemzetközi elismerésekben részesült az MBH Bank és az MBH Befektetési Bank

Kettős elismerésben részesült az MBH Csoport az Euromoney Awards for Excellence 2025 díjátadón: az MBH Bank a „Magyarország legjobb digitális bankja a KKV-k számára” címet nyerte el a BUPA digitális üzleti platformjával, míg az MBH Befektetési Bank a „Magyarország legjobbja az elemzés területén” díjat hozta el, amellyel a befektetési bank elemzői tevékenységének magas színvonalát díjazták. Az elnyert díjak megerősítik az MBH Bank digitális fejlesztéseinek fontosságát, valamint elismerik a befektetési piacokon végzett elemzői tevékenységének eredményességét.

A bank az egyik elismerést a „Magyarország legjobb digitális bankja a KKV-k számára” kategóriában kapta a BUPA digitális üzleti platformért. A BUPA célja, hogy a vállalkozásokat minden életszakaszában segítse mindennapi pénzügyeikben, valamint, hogy az általános ügymenetet segítő, gyors és innovatív megoldásokat kínáljon a cégeknek, legyen szó akár tanácsadásról, akár számlázási feladatokról. 2024-ben több mint 12 ezer új vállalkozás csatlakozott a platformhoz, így a regisztrált felhasználók száma már meghaladja a 40 ezret. Továbbá a BUPA platform idén mesterséges intelligencia alapú fejlesztést is elérhetővé tett ügyfelei számára, így már AI asszisztens is segíti a vállalatokat a támogatott pályázatok közötti eligazodásban.

„Az MBH Banknál azon dolgozunk, hogy a magyar vállalkozások számára elérhetővé tegyük a legmodernebb, ügyfélközpontú digitális megoldásokat. A BUPA folyamatos fejlesztése, a mesterséges intelligencia-alapú szolgáltatások bevezetése is azt szolgálja, hogy a KKV-k könnyebben eligazodjanak a forráspiacon, és gyorsabban, hatékonyabban valósíthassák meg növekedési terveiket. A most elnyert Euromoney díj számunkra azt jelzi, hogy a nemzetközi színtér is értékeli azokat a konkrét és kézzelfogható megoldásokat, amelyeket a BUPA platform révén kínálunk a hazai vállalkozások számára”

hangsúlyozta Kovásznai Ádám, a BUPA üzletág vezetője.

A bankcsoport emellett elnyerte a „Magyarország legjobbja az elemzés területén” díjat is, amellyel az MBH Befektetési Bank elemzői központjának munkásságát ismerték el. Az MBH Befektetési Bank elemzői az elmúlt időszakban olyan magas színvonalú, digitális megoldásokat is integráló szakmai módszereket dolgoztak ki az eszközosztályok és befektetési alapok értékelésére, amelyek még átfogóbb és megbízhatóbb támogatást nyújtanak az ügyfeleknek. Emellett a befektetési bank elindította a Piaci Pulzus negyedéves befektetési elemzési sorozatát is, valamint rendszeres elemzéseket tesz közzé a kifejezetten a befektetési piacokkal foglalkozó Monitor Blogon, hogy közérthető és naprakész piaci információkkal támogassa a befektetések, illetve a pénzügyi piacok iránt érdeklődőket. Az MBH Befektetési Bank elmúlt 1,5 éves szakmai építkezésének eredményeként a befektetéselemzési terület ma az elemzéseivel már lefedi a Budapesti Értéktőzsde forgalmát adó részvények 90%-át.

„Hiszünk abban, hogy a sikeres befektetési döntések alapja a pontos adatokra, fejlett technológiára és mély elemzői tudásra épülő szolgáltatás. Az MBH Befektetési Banknál azon dolgozunk, hogy ezek a megoldások mindennap elérhetőek legyenek ügyfeleink számára – legyen szó egyéni befektetőkről, vállalkozásokról vagy intézményi partnerekről. Az Euromoney díj számunkra visszaigazolás, hogy szakmai munkánk, elemzői kompetenciáink és ügyfélközpontú megközelítésünk a nemzetközi színtéren is kiemelkedő színvonalat képvisel”

mondta el Vince Péter, az MBH Befektetési Bank Advisory Desk vezetője.

Az Euromoney Awards for Excellence díjátadót évről évre a nemzetközi bankszektor egyik legrangosabb eseményeként tartják számon, a díjak odaítélését széles körű iparági felmérés és szakmai értékelés előzi meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss