Gazdaság

Már nem nagyon terveznek babaváróval a fiatal családok

Hiába a 10-ről 11 millióra emelt felvehető összeg-plafon, júniusban már alulmúlta a babaváró kihelyezése a tavalyi számokat.

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint az életkori szigorítás miatt a potenciális igénylők száma a következő hónapokban tovább csökkenhet. 

Miközben az első, 2019-ben szerződők nyártól az eredeti 5 év után további 2 éves türelmi időt kaptak a gyermekvállalási feltételekben meghatározott első gyermek megszületésére, a babavárón szemmel láthatóan nem segített az igényelhető támogatás összegének 10-ről 11 millió forintra növelése sem. Hiába ugyanis az igényelt hitel összeg átlagának 10 százalékos növekedése, a bankok idén júniusban már csak kisebb összeget, 19,5 milliárd forintot tudtak folyósítani babaváróból, mint az egy évvel ezelőtti 22,9 milliárd forint – emlékeztetett Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. 

Noha az igényelhető összeg emelkedése miatt csak 15 százalékos visszaesést mutatnak a konkrét kihelyezési számok, azonos bázison számolva negyedével esett vissza a piac teljesítménye. Plasztikusabban mutatja meg a visszaesést a szakember szerint az, hogy idén júniusban mindössze 1 789 babaváró szerződés köttetett, ami közel 23 százalékos elmaradás a 2022 júniusi 2 317 kontraktustól. 

Egyhavi teljesítmény – fél év alatt

Az év első hat hónapjában megkötött szerződések száma nem érte el a 11 300-at, miközben a program indulását követően 2019 augusztusában egyetlen hónap alatt több szerződést írtak alá az ügyfelekkel a bankok. Két évvel ezelőtt, 2022-ben kétszer több, 22 700 szerződés köttetett június végéig, 2020 első félévében pedig a mostani féléves teljesítmény közel háromszorosa 32 500 szerződés volt a piac teljesítménye.

A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a babaváró idei tragikus tavasza, a 122,7 milliárdos féléves teljesítménnyel jó eséllyel csak annak köszönhetően tud éves bázison emelkedést mutatni még a megemelt keretösszeggel is, hogy  2022 decemberében a konstrukció esetleges megszüntetése körüli bizonytalanság egy negyedévnyi teljesítménynek megfelelő, 70 milliárd forintos előrehozott keresletet generált, aminek köszönhetően drámaian összecsúszott 2023 elejére a piac. 

A lakáshitelpiachoz képest helyben jár a babaváró

Gergely Péter szerint a babaváró szerény teljesítményét így jobban megmutatja, hogy miközben a folyósított hitelösszeg az önmagában 10 százalékos növekedést hozó keretemeléssel együtt is csak 28,8 százalékkal nőtt az év első hat hónapjában, addig a lakáshitel kihelyezés a 2023-as első félév két és félszeresére, 643 milliárd forintra tudott ugrani, ezen belül a támogatott lakáshitelek 172 milliárdos értéke 3,2-szeres növekedést takar. 

Csökkenő súly a háztartási hitelezésben

A babaváró, amely 2020 első félévében még a teljes lakossági hitelkihelyezés közel 30 százalékát adta, idén már csak 10 százalék alatti súlyt képvisel a háztartási finanszírozáson belül. Az ügyfelek által felvett babaváró összege a lakáshitel folyósítás 20 százalékát teszi ki, miközben a tavaly június végéig folyósított babaváró az ugyanezen időszak alatt felvett lakáshitelek 37,1 százalékát tették ki – de 2020-ban még 70 százalék felett jártunk.

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a következő hónapokban sem látszik esély érdemi javulásra, hiszen tavaly hónapról-hónapra erősödött a babaváró kihasználtsága. Ráadásul az életkori szigorítás miatt (januártól igazolt várandósság nélkül már csak a 30 év alatti hölgyek jogosultak babaváró támogatás felvételére) tavaly év végén még egy újabb mini-boomot, és 2023 decemberében 40 milliárd forintos kihelyezést hozott, ami tovább erősíti majd a viszonyítási bázist. Ezzel szemben az életkori szigorítás tovább csökkenti a következő időszakban az igénylésben érintettek számát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő mesterséges intelligencia szolgáltatást az EY Magyarország

Az EY AI Confidence biztosítja, hogy a cégek átfogó támogatásban részesüljenek MI megoldásaik bevezetése során

Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország. A terület élén az MI területének két globálisan is kiemelkedő alakja áll: Erik Slooten vezető partner és Dr. Tilesch György vezető MI-szakértő. A bejelentett központ a hazai és a Közép-Kelet európai vállalatoknak, valamint a közszférának átfogó MI-megoldásokat szolgáltat, beleértve a stratégiaalkotást és technológiai megvalósítást is.

Az EY AI Confidence integrált megközelítéssel biztosítja, hogy a cégek teljes körű támogatásban részesüljenek különböző MI megoldásaik bevezetése során, a stratégia kidolgozásától az elkészült alkalmazások megvalósításáig. A szolgáltatás három fő pillérre alapul: az AI Enterprise Strategy Consulting, vagyis a vállalati stratégiai MI tanácsadás; a Responsible AI, vagyis a felelős, etikus MI alkalmazás; valamint az MI megoldások megvalósítása, azaz AI Tech Delivery.

„Az üzleti átalakulás új korszakának közepében vagyunk, ahol a mesterséges intelligencia nem csupán egy eszköz, hanem az innováció és a növekedés motorja. Az EY Magyarország vezérigazgatójaként személyes küldetésem, hogy a legjobb szakemberekkel biztosítsunk egyedülálló szolgáltatásokat ügyfeleinknek, lehetővé téve számukra, hogy ne csak lépést tartsanak a változó digitális környezettel, hanem iparáguk vezetőivé váljanak. Nagy örömmel üdvözöljük Erik Slootent és Tilesch Györgyöt csapatunkban. Velük közösen felszabadítjuk az MI-ben rejlő valamennyi üzleti lehetőséget”

– mondta Vékási Tamás, az EY Magyarország vezérigazgatója a budapesti AI Summit 2024 rendezvényen.

„Különösen büszke vagyok arra, hogy olyan világszínvonalú szolgáltatást indítunk Budapesten, amely teljes körű MI tanácsadást kínál a hazai cégeknek és az országhatárokon átnyúló projektekkel rendelkező multinacionális vállalatoknak is”

– tette hozzá Vékási Tamás.

Helyi vezetés, globális perspektíva

Az új MI részleget Erik Slooten, a vállalati szintű digitális átalakulások levezénylésében nagy tapasztalattal rendelkező nemzetközi vezető és Dr. Tilesch György, a vállalati és kormányzati MI-stratégia és az etikus MI kiemelkedő globális szakértője együtt irányítják majd. Emellett a mesterséges intelligencia és annak alkalmazása terén végzett úttörő kutatásairól és fejlesztéseiről ismert szervezettel, az amerikai PHI Intézettel is stratégiai partnerséget kötött az EY Magyarország. Ez az együttműködés biztosítja, hogy a cég ügyfelei folyamatosan első kézből származó globális tudásból részesüljenek.

Erik Slooten több mint 25 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik technológiai területen, szakterülete a digitális átalakulás és a felhőszolgáltatások. Korábban a T-Systems International szolgáltatási kiválóságért felelős globális vezetőjeként dolgozott. Erik a felelős mesterséges intelligencia és a technológiai innováció úttörőjeként ismert. Regionális pozíciókat töltött be több globális piacvezető mobil- és ICT-vállalatnál, többek között a szlovákiai Slovak Telecomnál, a csehországi GTS-nél és T-Mobile-nál, az írországi Eirnél és a bulgáriai Vivacomnál.

„Az EY AI Confidence szakértői csapatával lehetővé tesszük, hogy a szervezetek élhessenek az MI transzformatív erejével”

– hangsúlyozta Erik Slooten.

„Az MI-megoldások határtalan lehetőségeket kínálnak a vállalatok számára, hogy ne csak a hatékonyságot növeljék, hanem működésük átalakításával soha nem látott sikereket érjenek el. Átfogó szolgáltatásaink biztosítják, hogy ügyfeleink etikus, felelős és stratégiai céljaikkal összhangban lévő, korszerű MI-megoldásokat fejlesszenek ki, ezáltal jelentős értéket teremtsenek”

– tette hozzá.

Dr. Tilesch György, az MI stratégia és irányítás világszerte elismert alakja, az EY AI Confidence vezető MI szakértője. Dr. Tilesch több mint 25 éves pályafutása során a világ vezetőinek, számos kormányinak és Fortune 50 vállalatoknak volt bizalmas tanácsadója az MI- és innovációs stratégiák terén minden kontinensen. A Szilícium-völgyben szerzett tapasztalataival, a PHI Institute for Augmented Intelligence elnökeként és a ‘BetweenBrains: Taking Back our AI Future’ (Mesterség és Intellegencia) című nagyhatású könyv társszerzőjeként, valamint a felelős mesterséges intelligencia területének vezető alakjaként jelentős ismeretekkel járul majd hozzá a vállalat MI-megoldásainak, etikai és stratégiai irányvonalának kialakításához.

„A mesterséges intelligencia paradigmaváltást hozott. A szervezeteknek gyorsan, de bölcsen kell alkalmazkodniuk az új valósághoz, különben végérvényesen lemaradhatnak. Tanácsadóként az a feladatunk, hogy lehetővé tegyük a vezetők számára, hogy célirányosan törhessenek előre ezen a komplex úton. A fenntartható és jelentős eredmények eléréséhez az MI-megoldások teljes skáláját bocsátjuk az ügyfeleink rendelkezésére, az MI-stratégia kialakításának első lépéseitől a teljes MI-technológia bevezetéséig. A nemzetközi élvonalnak megfelelően, helyben megvalósuló, felelős MI-alapokra épülő megoldásainkkal ügyfeleink is magabiztosan léphetnek az új korszakba”

– emelte ki Dr. Tilesch György.

Az új MI-üzletág elindítása jelentős mérföldkő az EY Magyarország számára. A tanácsadócég ezáltal tovább erősíti pozícióját az MI-tanácsadás és a technológiai szolgáltatások területén. Az EY egy globális befektetést követően, 2023-ban indította el az EY.ai mesterséges intelligencia platformot, hogy segítse a szervezeteket az MI-megoldások magabiztos bevezetésében. Ezek a befektetések tették lehetővé az MI beágyazását az EY saját technológiáiba is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Munkaerőpiaci kihívások: nehéz 10 év elé néz Magyarország

A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot.

A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át a munka világát. Az automatizáció, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális megoldások egyre inkább átalakítják a munkahelyeket és a munkavégzés módját. A külföldi munkavállalók szabályozott keretek között történő alkalmazása pedig lehetővé teszi a vállalatok számára a globális munkaerőpiac lehetőségeinek kihasználását – vázolta fel a jövő munkaerőpiaci kihívásait és lehetőségeit Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.

A munkaerőpiacot már most olyan hatások érik, amelyekre nehéz felkészülni

A legnagyobb európai munkaadói szövetség, a BusinessEurope előrejelzése alapján 35 millió főt veszít majd el a munkaképes korú lakosságából az európai munkaerőpiac 2050-ig.

„Több, a közelmúltban készült munkaerőpiaci felmérésből is kiderült: a magyar munkaadók közel háromnegyede küzd már jelenleg is munkaerőhiánnyal, vagy szembesül azzal a problémával, hogy nagyon nehezen talál megfelelő munkaerőt. Budapesten, a Nyugat-Dunántúlon és Dél-Dunántúlon a legnagyobb kihívás a munkaerő toborzás jelenleg. A munkát keresők bérigényei sok esetben annak ellenére is magasak, hogy nem rendelkeznek megfelelő tapasztalattal”

– hangsúlyozza a szakértő.

A jelenleg nem dolgozó, de munkaképes fiatalok, nyugdíjasok és kisgyermeket nevelő szülők aktivizálása már most egyre nagyobb figyelmet kap. A leszakadó, inaktív munkaképes társadalmi réteg felzárkóztatása szintén elengedhetetlen. A vendégmunkások behozataláról sem mondhat le Magyarország. Mihályi Magdolna elmondta: a harmadik országbeli munkavállalók integrálása a magyar munkaerőpiacra már bevált gyakorlat, így a munkaerő-kölcsönzők a törvényi szabályozásnak megfelelően a jövőben is hoznak be külföldi munkavállalókat.  A munkaadóknak a generációs kihívásokkal és a „slow life” trend terjedésével is meg kell küzdeniük a következő években.

A munkaerőhiány felgyorsítja az automatizációt Magyarországon is

A mesterséges intelligencia (AI) miközben bizonyos pozíciókat automatizál, új munkaköröket teremt.

„Az automatizációt a munkaerőhiány egyértelműen felgyorsítja a következő évtizedben.  A rutinszerű, ismétlődő, monoton feladatokat gépek veszik át. Először az alacsonyabb képzettséget igénylő kékgalléros pozíciók esetében várható, hogy automatizálnak munkaköröket, munkafolyamatokat. A következő 10-15 évben a PwC Magyarország tanulmánya szerint a technológiai változások mintegy 900 ezer munkahelyet érinthetnek majd”

– tájékoztat a Jobtain szakértője. Kiemeli: az, hogy elsőként mely területeken jelenik meg leginkább az automatizáció és az milyen hatással lesz a munkaerőpiacra nagyban függ majd attól, hogy mely iparágak lesznek a gazdaság fókuszában, illetve milyen lesz a rendelkezésre álló munkaerő összetétele.

Az oktatás szerepe minden eddiginél jobban felértékelődik

Több területen kihívást jelent, hogy nem olyan munkaerő kerül ki az iskolapadból, amely összhangban van a munkaerőpiac igényeivel. A leszakadó társadalmi csoportok alacsony iskolázottsága szintén probléma és tagjai nehezen integrálhatóak a munkaerőpiacra.

Mindezek mellett a digitalizáció egyre hangsúlyosabbá válik így azt is szükséges beépíteni az oktatás minden szintjén, legyen szó szakképzésről, duális képzésről, továbbképzésről.

„A következő 10 évben a hangsúlyt a munkáltatók, a döntéshozók és az intézmények együttműködésén alapuló oktatás kell, hogy meghatározza. A megfelelő munkaerő rendelkezésre állása ugyanis az alapja a gazdasági növekedésnek”

– hangsúlyozza Mihályi Magdolna. Kiemeli: a nyelvtudás jelentősége szintén tovább nő a következő 10 évben, így a nyelvoktatás területét is kiemelten kell kezelni. Az angol nyelv ismerete már évek óta elengedhetetlen számos iparágban, de más nyelvek is egyre jobban elterjednek a globális gazdasági kapcsolatok erősödésével. A technológiai fejlődés és a digitalizáció, valamint a globális munkaerőpiac pedig megköveteli a nyelvismeretet.

Digitalizáció terén hatalmas lemaradásban vagyunk

A technológiai fejlődés megállíthatatlan, ehhez a munkavállalóknak, a munkáltatóknak, az oktatásnak is alkalmazkodni kell. A digitális eszközpark mérete és színvonala folyamatosan nő, a felhőszolgáltatások egyre nagyobb teret nyernek, az adatátvitel sebessége elképesztően felgyorsul. A Jobtain szakértője elmondta: Magyarország sajnos még az uniós átlag alatt áll ezeken a területeken, különösen a kis- és középvállalkozások vannak lemaradásban. Becslések szerint a magyar munkaerő körülbelül 70%-a KKV-knál dolgozik, így esetükben még sürgetőbb a digitális hátrány ledolgozása.

A munkaerőpiac szerkezete alapjaiban alakul át

A kreativitást, problémamegoldást, emberi közreműködést igénylő munkakörök jelentősége felértékelődik.  2035-re a magyar munkaerőpiacon – összhangban a globális trendekkel – várhatóan több szakma iránt is nő a kereslet. Különösen a technológiai és informatikai, az egészségügyi, oktatási, logisztikai, a környezetvédelmi és fenntarthatósági területeken. Soha nem látott mértékben lesz szükség szoftverfejlesztőkre, kiberbiztonsági szakemberekre, adatkutatókra és elemzőkre, AI mérnökökre.

„Az oktatás területét is áthatja a digitalizáció, ehhez kapcsolódóan leginkább tréning szakemberekre és oktatási platform fejlesztőkre lesz igény. Az e-kereskedelem rohamos fejlődése a logisztika területén hív életre újabb pozíciókat. A zöld szemlélet terjedésével energetikai szakértőkre, környezetmérnökökre is nagy lesz a kereslet. Az orvosokra, ápolókra pedig az elöregedő társadalom miatt lesz egyre nagyobb szükség a következő évtizedekben. A jövő munkahelyeinek kihívásaira való felkészüléshez a munkavállalóknak is fejleszteniük kell készségeiket”

– összegez Mihályi Magdolna.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A hatékony online marketing stratégia alapjai és gyakorlati tippek

hatékony online marketing stratégia
Kép forrása: Freepik

Az online marketing világában a hatékony stratégia kialakítása elengedhetetlen a sikerhez. Az internetes platformok és eszközök széles körű elérhetősége lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy könnyen elérjék célcsoportjukat, azonban a megfelelő módszerek nélkül könnyen elveszhetnek a versenyben. Mi most adunk egy kis útmutatást, és bemutatjuk az online marketing stratégia alapjait, valamint néhány gyakorlati tippet, amelyek segíthetnek abban, hogy a kampányaid valóban eredményesek legyenek.

A célközönség meghatározása

Az első lépés a hatékony online marketing stratégiában a célközönség tűpontos meghatározása. A vállalkozásoknak tudniuk kell, kiket akarnak elérni, hogy személyre szabott üzeneteket küldhessenek nekik. A célközönség demográfiai adatai, érdeklődési körei és online viselkedése mind kulcsfontosságúak az üzenet kialakításában és a megfelelő csatornák kiválasztásában. Sokszor azonban nehéz szakértelem nélkül a célközönség meghatározása, így célravezetőbb egy internet marketing ügynökség megbízása.

Közösségi média marketing és PPC hirdetési kampányok

Az online marketing szerves része a közösségi média platformok aktív, tudatos és következetes használata. A Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok és más hasonló felületek lehetőséget nyújtanak arra, hogy közvetlen kapcsolatot építsünk ki a célcsoportunkkal. A jól célzott hirdetések és a folyamatos jelenlét hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez és a forgalom növeléséhez.

A fizetett hirdetések, mint a Google Ads kampányok, vagy social media hirdetések, szintén fontos részét képezik az online marketingnek. A PPC (Pay Per Click) hirdetések segítségével a vállalkozások azonnali eredményeket érhetnek el, hiszen a hirdetések a keresések élén jelenhetnek meg, így nagyobb esély van a konverziókra.

A weboldal optimalizálása

A látogatók megtartása érdekében elengedhetetlen a felhasználóbarát és gyors weboldal. A mobilbarát kialakítás, az egyszerű navigáció és a gyors betöltési idő mind olyan tényezők, amelyek javítják a felhasználói élményt, és ezzel növelik az oldal látogatóinak számát.

A SEO szempontjából is fontos, hogy a weboldal jól optimalizált legyen. Az oldalon található kulcsszavak megfelelő elhelyezése, a meta leírások használata és a keresőmotor-barát struktúra mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a weboldal előkelő helyet foglaljon el a találati listákon.

Az eredmények mérése és optimalizálás

A hatékony online marketing stratégia nem ér véget a kampányok elindításával. Az eredmények folyamatos mérése és elemzése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a stratégiát optimalizálni tudjuk. Az olyan eszközök, mint a Google Analytics, segítenek megérteni, hogyan viselkednek a látogatók a weboldalon, és mely csatornák hozzák a legjobb eredményeket. A rendszeres riportok és a kampányok teljesítményének nyomon követése lehetőséget nyújt arra, hogy finomhangoljuk a stratégiát, és az aktuális piaci trendekhez igazítsuk azt.

A megfelelő online marketing stratégia kialakítása hosszú távon komoly versenyelőnyt jelenthet a vállalkozások számára. Ha szeretnénk a célközönségünket hatékonyan megszólítani és cselekvésre ösztönözni, akkor érdemes profikra bíznunk online marketingünket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss