Gazdaság
Együttműködési megállapodást kötött a PwC a Debreceni Egyetemmel
A PwC Magyarország ötéves keretszerződést kötött a Debreceni Egyetemmel, melynek értelmében a PwC az elméleti és gyakorlati oktatáson túl közös kutatási projektekkel is hozzájárul a gazdálkodástudományi felsőoktatás fejlesztéséhez.
A PwC Magyarország 6. Pénzügyi Vezetői Felmérését bemutató eseményt megelőzően írta alá a Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi Karának dékánja, dr. Fenyvesi Veronika és a PwC adó- és jogi üzletágát vezető cégtársa, Farkas Gábor azt a stratégiai megállapodást, melynek célja a felek közötti szorosabb együttműködés és partnerség kialakítása a gazdálkodástudományok területén.
A megállapodás kiterjed a Gazdaságtudományi Kar valamennyi képzési területére, különös tekintettel az iparági és szakmai ismeretek megosztására, a tehetségmenedzsment és a hallgatói karrierutak, valamint a tudományos és kutatói munka támogatására. A PwC szakértői részt vesznek az elméleti és a gyakorlati oktatásban, a vállalat szakmai gyakorlatot biztosít a hallgatóknak, és az egyetemmel közösen kutatási projektekben működnek közre.
„A felsőoktatás jövője a mi kezünkben van, fejlesztése közös felelősségünk”
– hangsúlyozta Dr. Fenyves Veronika, a Gazdálkodástudományi Kar dékánja az ünnepélyes aláíráson.
„A PwC Magyarország és a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kara saját szakterületükön a világ megbecsült, elismert szereplői. A mai konferencián aláírt együttműködési megállapodás formalizálja a már ma is számos területen fennálló közös munkavégzésünket. Legyen szó szakmai kérdésekről, képzésekről vagy kutatásról, a partnerek minden területen számíthatnak egymásra”
– tette hozzá.
„Az oktatás és tehetségfejlesztés vállalati stratégiánk egyik fókuszterülete” – emelte ki Farkas Gábor, a PwC cégtársa. „Ahhoz, hogy a jövő munkavállalói megfelelő készségekkel és tudással lépjenek a munkaerőpiacra, a gyakorlati képzés kulcsfontosságú. Ezzel a megállapodással célunk a fiatalok karrierlehetőségeinek támogatása a PwC szakmai tudásának átadásával, valamint gyakorlati tapasztalat nyújtásával”
– hangzott el.
„Az együttműködésünk lehetőséget nyújt arra, hogy a diákok már az egyetemi évek alatt fejlesszék azokat a kompetenciákat, amelyekre később pénzügyi, számviteli, adózási területen szükségük lesz”
– hangsúlyozta Kis Tünde, a PwC igazgatója és debreceni irodájának vezetője.
„A PwC célja a legtehetségesebb jelöltek felkutatása, a legjobb szakembergárda kialakítása és számukra karrierlehetőség biztosítása. A PwC a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán tanuló diákok ismeretszerzésének aktív alakítója kíván lenni. Az együttműködés számos területre terjed ki, támogatva hosszú távra szóló, stratégiai terveinket Debrecenben”
– tette hozzá a szakember.
Az aláírást követően mutatták be a PwC friss Pénzügyi Vezetői Felmérésének eredményeit. A kutatásból az derült ki, hogy a hazai CFO-k egyre bátrabban alkalmazzák a technológiai megoldásokat, bár az egyre komplexebb szabályozói megfelelés komoly fejtörést okoz nekik. A mesterséges intelligencia térnyerése már megkérdőjelezhetetlen: a CFO-k 66%-a szerint az AI alapvetően átalakítja a vállalati folyamatokat a következő három évben. Az automatizáció szintén kulcsszereplővé vált, a számviteli pozíciók csökkenését a CFO-k 37%-a prognosztizálja, miközben a költségcsökkentési nyomás továbbra is jelentős. Az AI mindennapi használata látványosan nőtt: míg tavaly csak 9% alkalmazta, idén már 27% integrálta be a mindennapi működésébe.
Balogh Roland, a PwC kutatásának vezetője kiemelte:
„Az automatizáció nem csak költségeket csökkent, hanem alapvetően formálja a jövőbeli pénzügyi csapatokat is: a magyar CFO-k 45%-a szívesen bővítené csapatát BI-szakértőkkel, illetve kontrolling és kockázatkezelési szakemberekkel. Ezzel szemben a túlszabályozottság – mindenekelőtt az ESG-jelentések és az egyéb nem-pénzügyi beszámolók előállításának terhei -, valamint a technológiai rendszerek gyors változása jelentős kihívást jelent számukra.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása
Október 30-31-én zajlott a Hungexpo területén a világ egyik legnagyobb, Kínai állami támogatással megvalósuló kiállítássorozata, a Shanghai Fair Trade Show budapesti állomása.
A többezer látogatót vonzó eseményen mintegy 130 kínai high-tech vállalkozás képviseltette magát a legkülönbözőbb szegmensekből. Az eseményen mások mellett előadást tartott Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára, a HEPA vezérigazgatója, és Sun Jianping, a Shanghai Services Federation elnöke is.
Az eseményt elsősorban magyar vállalkozások képviselői látogatták, akiknek ez a koncentrált jelenlét kiváló alkalmat kínált, hogy akár több közvetlen kapcsolatot is kialakítsanak kínai gyártókkal és szolgáltatókkal. A minél intenzívebb kapcsolatfelvételt előre egyeztetett személyes találkozók is segítették a kínai és magyar cégek képviselői között ‒ mondta el Szabó Mónika, a rendezvény szervezését és kommunikációját magyar részről támogató a Gold Communications Kft. ügyvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál
A K&H Bank új szintre emelte a mesterséges intelligencia belső alkalmazását.
Elindult az ügyfelek által már jól ismert, Kate nevű, teljes egészében házon belül fejlesztett HR-asszisztens, amely már most több ezer munkavállalónak nyújt azonnali, pontos válaszokat szabadság, juttatások, képzések és adminisztrációs témákban. A rendszer nem egy dobozos megoldás, hanem nulláról felépített, skálázható AI-platform, amely a jövőben más területekre – például pénzügy, beszerzés vagy IT-támogatás – is tovább vihető lesz.
A fejlesztési folyamatban több bankon belüli csapat együttműködésével hozták létre a rendszer szabályozási és technológiai kereteit. Az AI nem kulcsszavak alapján keres, hanem természetes nyelven megfogalmazott kérdéseket értelmez, és validált belső tartalmakra építve ad választ. Fontos szempont volt az AI-hallucinációk minimalizálása, ezért a tudásbázis kizárólag jóváhagyott információkból épül fel. A rendszer használata már a bevezetés első szakaszában intenzív. Eddig minden hetedik kolléga kipróbálta a digitális asszisztenst. A fejlesztők ek visszajelző funkciót is beépítettek, amely valós időben segíti a működés finomhangolását.
A projekt megvalósítása nemcsak technológiai, hanem szervezeti kultúraváltást is jelentett. A hagyományos fejlesztési modell helyett agilis, gyors interakciókra építő működés valósult meg, amelyben több terület dolgozott összehangoltan. A K&H ezzel a fejlesztéssel hosszú távra fektette le egy vállalati AI-tudásmenedzsment rendszer alapjait, amelyre a következő bővítések is épülnek majd.
„A Kate-fejlesztés nemcsak egy sikeres AI-projekt, hanem fontos üzenet a technológiai szakembereknek is. A K&H-nál valódi innováción dolgozhatnak egy stabil, nagyvállalati környezetben, ahol a fenntartható megoldások, a szakmai fejlődés és a jövőálló tudás megszerzése nem ígéret, hanem működési alapelv. Az, hogy ezt a rendszert házon belül építettük fel, jól mutatja, milyen ereje van az agilis gondolkodásnak és a nyitott, együttműködő csapatmunkának. Büszkék vagyunk arra is, hogy nálunk a szakmai átjárhatóság, az emberi oldal ugyanúgy érték, mint a technológiai teljesítmény – ez az, ami hosszú távon is vonzóvá teszi a K&H-t az IT-szakemberek számára”
– mondta Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg: ezek a cégek javíthatják az egyensúlyt
Erősen negatív Magyarország digitális külkereskedelmi mérlege: a hazai vásárlók egyre nagyobb arányban költenek külföldi webáruházakban, miközben a magyar e-kereskedők exportja csak lassan bővül.
A HungarEcomm Stars díj azokat a legvilágpiacképesebb e-kereskedelmi vállalatokat ismeri el, amelyek teljesítményükkel képesek enyhíteni a digitális kereskedelmi egyensúlyhiányt.
Az e-kereskedelem jelentősége messze túlmutat önmagán: a 2025-ben díjazott 40 vállalat a hazai webáruházak alig egy ezrelékét képviseli, mégis 2024-ben 258 milliárd forintos online forgalmat értek el, ami a teljes magyar e-kereskedelmi piac 20 százalékát adja. A több országba exportáló cégek négyszer gyorsabban növekedtek, mint a kizárólag belföldön működő szereplők, a PwC mezőnyelemzése szerint.
„Az e-kereskedelem a digitális gazdaság egyik legfontosabb innovációs inkubátora. Technológiai újító erejével, adatvezérelt működésével, gyors alkalmazkodóképességével és folyamatos fejlesztésre épülő kultúrájával közvetlenül erősíti a hazai digitális ökoszisztémát”
– hívta fel a figyelmet Szabó László, a díjat alapító Growww Digital alapító partnere.
Magyar világmárka 100 országban
Három kategóriában összesen 15 vállalat kapott elismerést, idén először a Magyarországon leányvállalattal rendelkező nemzetközi omnichannel cégek is nevezhettek.
- Digital Star kategória: 1. Pepita Group Zrt. (pepita.hu); 2. Suller-Táp Kft. (kutyakajás.hu); 3. Webshop Global Kft. (pelenka.hu); 4. Leziter Kft. (homelux.hu); 5. iPon Computer Kft. (ipon.hu)
- Local Omnistar kategória: 1. Euronics, 2. Praktiker, 3. Zákány Szerszámház, 4. Dockyard, 5. Reflexshop
- Global Omnistar kategória: 1. IKEA, 2. MediaMarkt, 3. Rossmann, 4. dm, 5. iStyle
- Exportkülöndíj: BioTechUSA
„A BioTechUSA sztori jól példázza, hogyan válhat egy magyar alapokra épülő vállalat globális sikertörténetté az e-kereskedelemben. A cég a hazai gyártásra, tudásra és szakemberbázisra építve tudott olyan nemzetközi növekedést elérni, amely ma több mint 100 országban biztosít jelenlétet. Fejlődése azt mutatja, hogy a magyar vállalatok is képesek világpiaci szinten versenyezni, ha tudatosan építenek exportpiacokra. Sikere inspiráló példa minden hazai e-kereskedő számára”
– indokolta a döntést Szabó László.
Már a 40-es listára kerülés is komoly nemzetközi mérce szerint mérhető eredmény: a vállalatoknak szigorú szakmai és pénzügyi feltételeknek kellett megfelelniük, és át kellett esniük a PwC, az Oander és a Growww Digital többszempontúértékelésén.
A legvilágpiacképesebb magyarországi omnichannel és e-kereskedők – 2025 (ABC sorrendben)
Alinda; Auchan; BestByte; BHP Gumi; BioTechUSA; Bortársaság; Brendon; Cosori; dm; Dockyard; Euronics; Forex; Fressnapf; Gammo; Heavy Tools; Homelux; IKEA; iPon; iSTYLE; JátékNet; Kutyakajás.hu; Kütyübazár; Libri; Libri-Bookline; Lumenet; MediaMarkt; Nutriversum; online Márkaboltok; Pelenka.hu; Pepita.hu; Petissimo; Praktiker; Reflexshop; REGIO JÁTÉK; Rossmann; SportSarok; Újház Bodrogi; Vágyaim.hu; Warnex; Zákány Szerszámház
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Kézi 3D szkenner fedélzeti minőségellenőrzéssel – bemutatkozik a FreeScan Omni
-
Tippek2 hét ago
Trükkök, amikkel a monitorunk a produktivitás motorja lesz
-
Egészség2 hét ago
A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung az egymást követő hatodik évben is megőrizte helyét a gaming monitorok piacán
-
Okoseszközök2 hét ago
Kutyaharapást szőrével – AI javítja az AI által írt kódot
-
Gazdaság2 hét ago
Magyarország a 18. helyre csúszott vissza az európai használtautó-piac átláthatósági rangsorában
-
Egyéb kategória2 hét ago
Európa legtehetségesebb diákjai versenyeznek a Google x Bitget hackathonján
-
Ipar1 hét ago
IT OPEX stabilizáció: Stratégiák és lehetőségek a kiadások optimalizálására

