Gazdaság
Több évre kiszámítható bankolást ígér az alapszámla
Mivel több évre megszületett a minimálbér emelés tervezete, ezért az ettől függő havidíjú speciális bankszámla konstrukció, az alapszámla is több évre kiszámíthatóvá vált.
A minden banknál elérhető bankszámla fix havidíjért cserébe rengeteg ingyenes tranzakciót tartalmaz, ezért sokaknak érdemes élni vele – írja a BiztosDöntés.hu.
Bankszámla, amelynek havidíja csak a minimálbértől függ
Az alapszámla egy, a bankok által kötelezően kínált lakossági bankszámla típus, amely az Európai Unió döntésének eredményeképpen minden tagállamban, így Magyarországon is elérhető, minden lakossági banknál.
Előnye, hogy a havidíja kiszámítható, hiszen a minimálbér mértékéhez van kötve, cserébe számtalan ingyenes tranzakciót kínál.
Hátránya viszont, hogy csak az nyithat alapszámlát, akinek nincs más magyar lakossági forint bankszámlája Magyarországon (megtakarítási számlája, értékpapírszámlája, hitelkártyája, devizaszámlája lehet), és nem is rendelkező ilyen felett. Az is megfelelő lehet, ha az alapszámlát igénylő ügyfél az alapszámla megnyitása előtt megszünteti a meglévő bankszámláját. Az alapszámla egy másik hátránya, hogy folyószámla hitelkeret nem kapcsolódhat hozzá, illetve csak egy számlatulajdonosa lehet.
A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF) minimálbérről szóló több éves megállapodása nyomán az alapszámla havidíja, mely nem lehet több, mint az előző év utolsó napján érvényes legkisebb összegű havi bruttó minimálbér 0,5 százaléka, várhatóan az alábbiak szerint alakul a következő 4 évben:
- 2025-ben 1 334 forint
- 2026-ban 1 454 forint
- 2027-ben 1 643 forint
- 2028-ban 1 873 forint
Ezek a legmagasabb havidíj értékek, de a bankok lefelé eltérhetnek ettől. Ha az elkövetkező években netán újra megugrana az infláció, vagy a tranzakciós illetéket újra megemelik, amit a bankok beépítenek a díjaikba, az az alapszámla havidíját biztosan nem fogja érinteni, mivel az csak a minimálbértől függ.
A havidíjak kockázata ugyanakkor, ha a vártnál, illetve tervezettnél alacsonyabb lesz a gazdasági növekedés, vagy másképp alakul az infláció, mert ebben az esetben a felek újratárgyalhatják a minimálbér mértékét és ez hatással lehet az alapszámla havidíjára is. Ugyancsak hathat az alapszámla havidíjára, ha a következő évi minimálbér emelés már az előző év utolsó napja előtt megtörténik, amire 2023-ban volt példa.
Mit tartalmaz az alapszámla, amiért nem kell további díjat fizetni?
Az alapszámla, főleg a következő 4 évre előre kiszámítható havidíja és a beépített ingyenes tranzakciói miatt vonzó lehet sokak számára. Akinek elegendőek az alapszámla beépített szolgáltatásai, az jóval a hazai éves átlagos bankköltség alatt bankolhat éveken át, mondja Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
A havidíjba az alábbi – további díj és pénzügyi tranzakciós illeték nélküli – tételek, tranzakciók tartoznak bele:
- havi 2 darab, összesen legfeljebb 150 000 forint készpénzfelvétel forintban bármely magyarországi ATM-ből, 2025. január 1-től a hazai postákon is, vagy havonta 1 db, legfeljebb 50 000 forint értékű készpénzfelvétel a bank saját bankfióki pénztárában
- havi összesen 4 darab eseti vagy rendszeres átutalási megbízás, összesen legfeljebb 100 000 forint értékben
- havi számlavezetés díja
- bankkártya éves díja
- korlátlan számú és összegű bankkártyás vásárlás
- korlátlan számú és összegű készpénz befizetés
- korlátlan számú és összegű csoportos beszedés
Természetesen ezeken a tételeken felül is lehet tranzakciót bonyolítani az alapszámlán, de azért a bank már a szokásos díjakat felszámíthatja.
Az alapszámla tehát, mint látszik, egy remek megoldás lehet a kiszámítható bankolásra a következő évkbeen, bármely magyar állampolgárnak.
További részletszabályok az alapszámlával kapcsolatban
Gergely Péter felhívja még a figyelmet néhány olyan szabályra, melyet fontos ismerni, mielőtt valaki elindul egy bankfiókba alapszámlát nyitni.
Ha a bank tudomására jut, hogy az alapszámlán kívül mégis van másik forint alapú bankszámlája az ügyfélnek Magyarországon, akkor a bank felmondhatja az alapszámla szerződést, vagy más díjakat alkalmazhat, akár utólag is.
Az alapszámla esetében nem működik az egyszerűsített bankváltás, így a régi számla bezárása és az alapszámla megnyitása csak két különböző folyamatban lehetséges.
Nincs ajándékpénz az alapszámlához
Az elmúlt években megszokott jelentős összegű ajándék pénz, amit a bankok a számlanyitásért adnak az ügyfeleknek, alapszámla esetén egyik banknál sem érhető el.
Ezért aki szeretne élni ezzel a lehetőséggel, annak az alapszámla nem jó megoldás. A bankok által biztosított ajándék pénzekből több évnyi bankköltség is kijöhet, így a pénzügyileg tudatosan bankoló ügyfeleknek az ajándék pénzzel kínált bankszámlák ugyanolyan jó választások lehetnek, mint az alapszámla.
A Gránit Bank például jelenleg 40 000 forintot ad a szelfis számlanyitásért, a bankkártya aktiválásáért, az eBank applikáció aktiválásáért és a szerződéskötést követő 60 napon belüli legalább 5, egyenként minimum 1 000 forintos vásárlásért, továbbá a marketing célú megkeresésekhez való hozzájárulásért. A számlára 60 napon belül legalább 150 000 forintos egyösszegű átutalásos jóváírásnak is érkeznie kell bankon kívülről vagy bankon belülről harmadik személytől. A számlára 2 év hűségidőt kell vállalni.
Az Erste Banknál ugyancsak 40 000 forint ajándékpénz jár, de itt nagyon egyszerű a feltételek teljesítése: az internetbankon vagy mobilalkalmazáson keresztül megnyitott bankszámla mellé számlanyitáskor bankkártyát is kell igényelni, amit aktiválni is kell a számlanyitást követő hónap végéig. A hűségidő itt is 2 év.
Az UniCredit Banknál 35 000 forintot kapnak az ügyfelek, ha az akció keretében nyitott Mobil Aktív Plusz számlacsomag mellé Mastercard Standard vagy Ikon Plusz számlacsomag mellé Mastercard Gold betéti kártyát igényelnek és aktiválnak, mobilalkalmazási szolgáltatást igényelnek és aktiválnak, valamint a Mobil Aktív Plusz számlára minimum havi 300 000 forint, az Ikon Plusz számlára minimum havi 400 000 forint jövedelem érkezik a számlanyitást követő hónaptól kezdve. A hűségidő itt 3 hónap, illetve az akciós jóváírás időpontja.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
You may like
-
Töredékére csökkenhetnek a banki költségek – nem csak az alapszámlásoknak
-
Új generációs elvárások a digitális bankolás területén
-
A vállalkozók nem ismerik, de félnek tőle – Kutatás a nyílt bankolásról
-
Egyértelműen a digitális bankolásé a jövő
-
Eljött hát a papírkor vége!
-
Rettegi a magyar az adatait, ezért nem bankol online!
Gazdaság
A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak, és csak 1,8%-uk nyitott külső hirdetők felé is.
Ez az arány – különösen a nemzetközi trendek tükrében – nagyon alacsony, ami a szektorban rejlő jelentős növekedési potenciált jelzi. A PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével csaknem 800 webáruház körében végzett kutatást a retail média jelenlegi helyzetéről.
Az e-kereskedelem világában robbanásszerűen növekvő új hirdetési forma, a retail média lényege, hogy a kereskedők a saját online platformjaikon keresztül hirdetési lehetőségeket kínálnak a márkák számára. A hirdetési forma leghíresebb képviselője az Amazon, mely a retail média megoldásai révén már a Google és a Meta mögött a harmadik legnagyobb hirdetői platformnak minősül.
A médiaformátum különlegessége abban rejlik, hogy általa a márkák közvetlenül a vásárlási élmény részeként – a termékek aktív keresése közben – érik el a fogyasztókat a kereskedők felületein. Mivel a hirdetések közvetlenül a vásárlás helyén jelennek meg, a fogyasztók nagyobb valószínűséggel veszik meg azt, amiről éppen látnak egy hirdetést, szemben a hagyományos online hirdetésekkel, amelyek a vásárlási folyamat elején vagy azon kívül találhatók. Ráadásul az e-kereskedelmi platformok rengeteg adatot gyűjtenek a vásárlói szokásokról, preferenciákról és a vásárlási előzményekről, amelyeket fel lehet használni személyre szabott hirdetések létrehozására.
Új bevételi forrásért áhítoznak a kereskedők
A retail, azaz kiskereskedelmi média iránti érdeklődés növekedése mögött a gazdasági kihívások és az e-kereskedők bevételnövelési szándéka áll. A kutatás alapján a magyar webáruházak jelentős része (89%) még mindig a trade marketing keretében kezeli a retail médiát, vagyis a digitális reklámok önálló szolgáltatásként való definiálása gyerekcipőben jár. Ennek ellenére egyre több vállalat vizsgálja az új monetizációs lehetőségeket, és 2025-re várhatóan további 14,2%-uk tervezi a retail média megoldások bevezetését.
A PwC 2024 novemberében készült kutatása szerint a magyar e-kereskedők számára a jelenlegi gazdasági helyzetben egyre nehezebb növekedést elérni, ezért már sokan nyitottak a saját kereskedelmi felületeik monetizálására.
„Ezzel a célzott megközelítéssel a retail média lehetőséget teremt a kiskereskedők számára, hogy az értékesítésen felül még hirdetési bevételeket is generáljanak, ami különösen fontos a jelenlegi árverseny hajtotta és globalizálódó e-kereskedelmi környezetben”
– mutatott rá Madar Norbert, a PwC digitális kereskedelmi csapatát vezető menedzsere.
„Ez a promóciós bevétel új forrást jelenthet a webáruházaknak, de a hirdetői piac is felpezsdülhet, hiszen a retail média révén az aktív magyar webáruházak 19 ezres sokasága válhat potenciális hirdetési felületté”
– tette hozzá a szakember.
Az e-kereskedők körében leggyakrabban kínált retail média megoldások közé tartozik a hírlevélben történő hirdetés (85,5%), a képes-szöveges vagy animált banner hirdetés (46%), a szponzorált termékmegjelenítés (42,1%), valamint a találati listákon való termékkiemelés (39,8%). Az applikációs hirdetések, valamint a videóalapú tartalmak viszont alig jelennek meg a magyar piacon, ami a technológiai fejlesztések és a hirdetési formák diverzifikálásának szükségességére hívja fel a figyelmet.
Forradalmasíthatja a médiapiacot, de Magyarországon még gyerekcipőben jár
A retail média rohamos térnyerése jól mutatja, hogy a digitális kereskedelem egyre fontosabb szerepet kap a média- és hirdetési piacon belül, mivel a tartalmi relevancia és a vásárlási szándék találkozása ennél a szegmensnél minden más csatornánál erősebb.
A kutatás regionális összehasonlításban is elhelyezi Magyarországot: hazánk a szlovák piachoz hasonló szinten áll, míg Lengyelország jelentősen előrébb jár mindenkinél a régióban az egy főre eső retail média bevételek tekintetében. A verseny intenzív, és a magyar szereplők számára kulcsfontosságú a nemzetközi trendek követése, hogy lépést tartsanak a piaci változásokkal.
„Világviszonylatban a retail média az e-kereskedelmi ökoszisztémán belül már most is kiemelt szerepet tölt be, de Magyarországon egyelőre még várat magára az áttörés, ezért is tartjuk fontosnak, hogy felhívjuk mind a kereskedők, mind a márkák figyelmét erre az új területre”
– összegzi a kutatás célját Madar Norbert.
Itthon a retail media még a trade marketing része
A felmérés szerint a magyar e-kereskedők 24%-a kínál valamilyen trade marketing megoldást beszállítóinak, partnereinek, leginkább az FMCG (57%), műszaki (31%) és DIY (29%) szektorokban, azonban digitális retail média megoldásokat mindössze 13,5%-uk nyújt. A legnagyobb lefedettséget a műszaki és FMCG szektorokban találjuk. A retail média hazai éretlenségét jelzi az is, hogy a szolgáltatást kínáló e-kereskedők közel 90%-a jelenleg még a trade marketing ajánlatai részeként definiálja a retail médiát is, nem pedig külön szolgáltatásként.
„A retail média elterjedése a márkák számára is nagy változást jelentene, mert jelenleg a legtöbb hirdető a trade marketing keretein belül népszerűsíti a termékeit a kereskedők felületein, mely ezáltal sokkal inkább kereskedelmi, beszerzői feladatok körébe eső tevékenység, semmint marketing vagy médiavásárlás. Azonban a retail média megoldások révén ezek a határok egyre inkább elmosódnak”
– világít rá a jelenlegi gyakorlatra Szabó Ákos, az IAB Hungary retail média munkacsoportjának vezetője.
Nyitottság már van, de szükség van az edukációra
Bár a szektor növekedési lehetőségei biztatóak, több akadállyal is szembe kell néznie. A megkérdezett e-kereskedők 39,7%-a a megfelelő szakmai háttér és erőforrások hiányát említette a fejlesztések gátjaként, míg 24,9% nem érti pontosan, hogyan működik a retail média. Emellett a webáruházak közül sokan úgy érzik, hogy túl sok teendőjük van még ahhoz más fronton, hogy ilyen – nem főtevékenységbe eső – szolgáltatásokat is bevezessenek. Ezek az adatok azt jelzik, hogy a technológiai edukáció és a kompetenciafejlesztés elengedhetetlen a szektor előrelépéséhez.
Figyelemre méltó azonban, hogy a megkérdezett kereskedők 14%-a tervez nyitni a retail média irányába a következő 12 hónap során, így bár ezek az új generációs hirdetési megoldások jelenleg hazánkban még nem elterjedtek, a jövőben egyre nagyobb szerepet kaphatnak a magyar e-kereskedelemben is.
„A retail média terjedéséhez a kereskedők számára fontos lesz a megfelelő szakmai háttér és a minél könnyebben automatizálható rendszerek biztosítása, ezért a hirdetési piacban aktív szerepet vállaló márkáknak, média ügynökségeknek és sales house-oknak érdemes még több energiát fektetniük az edukációba és a kereskedők igényeinek feltérképezésébe. Ez a kutatás rávilágított arra, hogy még bőven van teendőnk,és csak most kezdődik ennek az új hirdetési piacnak a felfutása”
– összegzi a felmérés tanulságait Novák Péter, az IAB Adex munkacsoportjának vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Nem élünk olyan jól, mint ahogy az MNB adatai mutatják
Soha még ilyen jelentős pénzügyi vagyonnal nem bírtak a háztartások, mint manapság. Ám Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint érdemes kritikával szemlélni a jegybank friss kimutatásait.
Papíron egyre gazdagabbak vagyunk
Csúcsra jutott a háztartások nettó pénzügyi vagyona: a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint 2024 III. negyedévének végén a háztartások hiteleit és a velük szemben fennálló követeléseket is leszámítva már több, mint 90 000 milliárd forint pénzügyi vagyonnal bírt a lakosság.
Természetesen a háztartások pénzügyi eszközei is csúcsra jutottak: meghaladták a 106 ezer milliárd forintot – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Ami rendkívül szembetűnő: a kimutatás szerint a háztartások nettó pénzügyi vagyona 2021-hez képest közel 50 százalékkal emelkedett, de éves összevetésben is 14 százalékos volt a növekedés – ez pedig kétszámjegyű nettó vagyonbővülést jelent, hiszen az infláció ebben az időszakban mindössze 3 százalék volt éves szinten.
Egy háztartásra 26 milliónyi vagyon jut
Gergely Péter szerint ugyanakkor több szempontból is érdemes kritikus szemmel nézni az adatokat – nem szabad a számokat látva kijelenteni, hogy egy hazai háztartás átlagosan 26 millió forintot meghaladó vagyonnal bír.
Egyrészt azért, mert hihetetlen mértékű vagyonkoncentráció jellemzi a világot és így Magyarországot is. Gergely Péter a jegybank elemzésére emlékeztet, amely szerint Magyarországon a lakossági pénzügyi vagyon kétharmada a felső 10 százalék kezében van.
Gergely Péter szerint a másik komoly tételt az a módszertani különbség okozza, hogy a pénzügyi vagyonba az MNB nem számítja bele az ingatlanok értékét, ugyanakkor a vállalkozásokban meglévő tulajdonrészt igen – noha egy-egy vállalkozás értékesíthetősége általában messze rosszabb kondíciókkal bír és időigényesebb, mint egy házeladás.
A nem pénzügyi vállalatokban lévő háztartási részesedések a háztartások pénzügyi vagyonának immár stabilan 30 százalékot meghaladó részét képezik. Ha az MNB vagyonkoncentrációra vonatkozó kitételeit és a fenti torzítást kivesszük a rendszerből, akkor azt láthatjuk, hogy a háztartások 90 százaléka 24 251 ezer milliárd forint megtakarítás jellegű vagyonnal bír csak – hívja fel a figyelmet BiztosDöntés.hu szakértője. Gergely Péter szerint még ez is 6,6 milliós átlagos vagyont jelent – de a koncentráció természetesen a 90 százalékon belül is jelentős.
Sokaknak semmilyen vagyonuk nincs
Az OTP Öngondoskodási Index tavaly őszi felmérésében a válaszadók 21 százaléka mondta azt, hogy semmilyen megtakarítása nincs, 23 százalékának pedig a mindennapi kiadások menedzselése is nehézséget okoz.
A CIB Bank felmérésében a válaszolók 41 százaléka úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem rendelkezik megtakarítással, 23 százalékuk pedig 1 millió forint alatti megtakarítással bír. Az MBH Bank felmérésében válaszolók 25 százaléka a megtakarításának hiányát azzal indokolta, hogy minden pénzre szüksége van a megélhetéshez, míg 26 százalékuk arról beszélt, hogy hiteltörlesztése akadályozza meg abban, hogy félretegyen – emlékeztet a BiztosDöntés.hu szakértője.
A fentiek fényében tehát korai még győzelmi fanfárokat fújni a lakosság jobb anyagi helyzete kapcsán. Ám Gergely Péter szerint egyéb adatok – például a lakosság felfutó hiteligénye – már azért azt jelzi, hogy az inflációs idők elmúltával már biztosabb lábon állnak a családok.
Egyre többen mernek elmaradt, de szükséges beruházásba kezdeni, és a megtakarítási kedv a jegybanki statisztikákból azért visszaköszönő erősödését is fontos értékelni.
A megtakarítási képesség erősödését jelzi vissza az Erste Bank felmérése is, amely szerint a megtakarítani tudó magyarok 2024-ben átlagosan 46 135 forintot tettek félre havonta, ami több mint a duplája a 2019-es szintnek, amikor még csak 21 970 forintot tudtak átlagosan megtakarítani az emberek – jelezte a pénzügyi szakértő.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A vezetékes- és a mobilinternet forgalom is emelkedett a Telekomnál az ünnepi időszakban az elmúlt évhez képest
A Magenta Moments kedvezményprogram felületén keresztül decemberben elérhető nyereményjátékok, ünnepi ajánlatok és kedvezmények, valamint az adventi időszakban ingyenesen, illetve féláron igénybe vehető filmkínálat mellett a Telekom ügyfelei által december 2. és 31. között öt napra bármikor bekapcsolható, korlátlan adatforgalom is hozzájárulhatott az ünnepeket alatti mobiladat használat növekedéséhez, amely nagyságrendileg 15%-kal emelkedett az előző év ugyanezen időszakában mérthez képest.
A Telekom ügyfelek mobil adatforgalma továbbra is növekszik, 2023-hoz viszonyítva 2024. év közben kb. 20 %-os forgalomnövekedés volt tapasztalható. A tavalyi év mobil adatforgalmi szempontból kiemelkedő eseménye a vállalatnál a 2024-es Párizsi Olimpia volt, a csúcsot pedig a 100 méteres pillangóúszás döntője alatt mérték, ahol Milák Kristóf aranyérmet szerzett.
2024-ben az ünnepek alatt a Telekom vezetékes internetszolgáltatásának adatforgalma a mobiladatforgalommal megegyező mértékben, 15%-kal volt magasabb 2023 ugyanezen időszakához képest. Szilveszterkor a korábbiakhoz hasonlóan alacsonyabb, az előző napok csúcsértékeihez képest pedig 17%-kal kevesebb forgalmat mértek a Telekom szakértői. Az ünnepi időszakban megfigyelhető volt a streamingszolgáltatások forgalmának megugrása, köszönhetően annak is, hogy a Telekom ügyfelei otthoni Tv-szolgáltatásaik mellett a Max, a Netflix, a Selekt és a Sky Showtime streaming-szolgáltatásait is elérhetik. A korábbi évek tendenciáinak megfelelően a szilveszteri ünneplést az emberek idén január elsején is a képernyők előtt pihenték ki.
2024-ben a vezetékes internetszolgáltatás adatforgalmában ismételten ideiglenes csúcsokat okoztak a játék letöltések. Forgalmi növekedés volt tapasztalható az OTT TV forgalmaknál a magyar érintettségű sporteseményeknél, futball mérkőzéseknél is, a Labdarúgó Európabajnokság magyar-német mérkőzését pedig 16000 Telekom előfizető nézte Telekom TVGO-n keresztül.
December 24. és 27. között a hangforgalomban nem történt jelentős változás és az ünnepek alatt a mobil- és vezetékes hangforgalom a hétvégéken megszokott szintre mérséklődött. Az új év első fél órájában a mobil hangforgalom elérte egy átlagos munkanap forgalmi csúcsértékét. A vezetékes hangforgalomban az újévi köszöntések miatt január 1-én a hétköznapinak megfelelő forgalmi értékeket mértek a hálózatban.
A Telekom előfizetői által küldött SMS darabszámában nem látszott jelentős növekmény szilveszter éjszakáján 2023-hoz képest.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Egészségünk a legfontosabb, az év minden napján
Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra
Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
SZEnergy Team: három világrekord után sem áll le a fejlesztésekkel a Széchenyi-egyetem csapata
Nemzetközi projektekben dolgozik együtt a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat és a Széchenyi István Egyetem
Hogyan segít csökkenteni a mezítlábas cipő a neuropátiás fájdalmat?
Jászberényből indulhat a méhészet globális reformja
Technokrata.hu
Újabb villamos alállomást modernizáltak a Dunántúlon
Új fejezet nyílik a filmgyártásban Magyarországon
Egyre több felújított mobilt vásárolunk
Már januárban érdemes nyilatkozni a megemelt családi adókedvezmény érvényesítéséhez
Siemens HMI-akció: -15%-os listaárcsökkentés
Csendtesztek a csendes autókért: rendszerbe állt a BMW Group új aeroakusztikai központja
Mi leszek, ha felnőtt leszek?
A Samsung kiterjeszti az „AI Mindenkinek” jövőképét
Új, Technics EAH-AZ100 fülhallgató az eddigi legeredetibb hangzással
Egy győri középiskolának fejlesztettek hibabejelentő alkalmazást a Széchenyi István Egyetem hallgatói
Műszaki-Magazin.hu
Együttműködési megállapodást kötött a Messer a Pécsi Tudományegyetemmel
Fontos mérföldköveket ünnepel a Schneider Electric
Több teljesítmény az igényes alkalmazásokhoz az SXR családdal
Újabb villamos alállomást modernizáltak a Dunántúlon
Megalakult a Fénymúzeum Alapítvány
Siemens HMI-akció: -15%-os listaárcsökkentés
Új korszak kezdődik az energiahatékonyságban
Kár és kártalanítás: szállítmánybiztosítás a logisztikában
Az MI-kompatibilis érzékelők megváltoztatják a felhasználási lehetőségeket
Ingyenes webinár – Robotok és PLC-k a stabil termelésért
Ajánljuk
Friss
-
Okoseszközök2 hét ago
Samsung Vision AI és további újítások a CES 2025 First Look eseményén
-
Okoseszközök2 hét ago
CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak
-
Gazdaság2 hét ago
Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon
-
Zöld2 hét ago
Siemens: fenntarthatósági mérföldkövek 2024-ben
-
Ipar6 nap ago
Az ABB és a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa egész Európában együttműködik a fenntartható, energiahatékony épületek létesítésének ösztönzése érdekében
-
Okoseszközök2 hét ago
Xiaomi kijelző csere: már az újabb modellek sérült képernyője is orvosolható!
-
Okoseszközök2 hét ago
Mesterséges intelligencia segíti az ételkészítést és a főzési folyamat videós megörökítését az LG új háztartási gépeiben
-
Okoseszközök2 hét ago
A vadonatúj HONOR Magic7 Lite-tal új értelmet nyer a strapabíróság és a tartósság