Connect with us

Gazdaság

Januárban megelőzték az elektromos autók a hibrideket

2025 januárja általános növekedést hozott a használt autók piacán, ezzel párhuzamosan az átlagárak is emelkedtek – kivéve az elektromos autók esetében.

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, az elmúlt év első hónapjához viszonyítva hogyan alakultak a 2025. januári autópiaci adatok.

A Használtautó.hu-n januári adatok alapján a hajtásláncok rangsorát magabiztosan a benzines autók vezetik, amik iránt összesen 312 ezren érdeklődtek az év első hónapjában. Második helyen továbbra is a dízelautók foglalnak helyet 236 ezer érdeklődővel, majd meglepetésre idén az elektromos autók kerültek a dobogó harmadik fokára, letaszítva a hibrideket. Előbbiek iránt 30 ezren érdeklődtek, utóbbiak után csak 26 ezren.

A Használtautó.hu-n meghirdetett autók átlagéletkora minimálisan növekedett, ez számokban kifejezve a benzines autók esetében 13,5 – dízeleknél 12,2 – elektromos autóknál 3,6 és hibrideknél pedig 4,3 évet jelent.

Érdekesség, hogy ugyan a legnépszerűbb hajtásláncok esetében emelkedtek az átlagárak, az elektromos autókat ez nem érintette, sőt idén januárban olcsóbban kaphatunk használt elektromos autót, mint 2024 ugyanezen hónapjában.

„A januári keresleti adatok jelentős változásokat mutatnak az előző év azonos időszakához képest. Az elektromos autók iránti érdeklődés idén először megelőzte a hibrideket, miközben a benzines (+1,6%) és dízel (+1,3%) hajtásláncok továbbra is toronymagasan a legnépszerűbbek. Az elektromos modellek iránti kereslet egy év alatt 40%-kal nőtt, míg a hibrideké „csupán” 19%-kal emelkedett. A fokozott érdeklődés hatására az elektromos autók piaci készletének értéke csaknem 7,6%-kal csökkent, míg a többi hajtáslánc esetében minimális növekedés volt tapasztalható”

emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

A külföldi akvizíciók után hazai felvásárlásokkal erősít a Prohuman Group

A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet játszó Protocall Kft. 100%-os üzletrészét.

A cégcsoport az akvizíciókkal olyan piacokon bővíti szolgáltatási portfólióját, amelyek túlmutatnak a hagyományos HR-tevékenységeken, de munkaerő-intenzív jellegük miatt szinergiát mutatnak alaptevékenységével, és jelentős hozzáadott értéket jelenthetnek ügyfeleik számára.

Amellett, hogy az elmúlt 20 évben Magyarország piacvezető HR-szolgáltatójává vált, a Prohuman Group mára hét országban aktív cégcsoporttá nőtte ki magát, mely naponta 25 ezer embernek biztosít munkát a legkülönbözőbb szektorokban. A külföldi akvizíciók mellett idehaza is keressük a felvásárlási lehetőségeket, elsősorban annak érdekében, hogy stratégiai növekedési tervünkkel összhangban erősítsük szolgáltatási portfóliónkat az outsourcing területen. Olyan ágazatokba invesztálunk, amelyek túlmutatnak a hagyományos HR-szolgáltatásokon, de szinergiát mutatnak azzal, mind a hazai, mind a regionális piacon növekedési potenciállal bírnak, és magasabb hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleink szemében”

mondta el Zakor Sándor, a Prohuman Group igazgatóságának elnöke.

Zöld megoldások és nemzetközi kilátások

Az akvizíciós stratégia jegyében a cégcsoport két hazai vállalkozásban szerzett többségi tulajdonrészt az elmúlt hónapokban. A létesítménygazdálkodási piacon működő Green Vector Kft.-ben 2024. októberben vásárolt 75%-os üzletrészt a Prohuman Group. Az 1995-ben alapított cég testre szabott szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek, melyek között irodaházak, ipari és kereskedelmi ingatlanok, prémium társasházak és sportlétesítmények is vannak. A Green Vector elkötelezett a zöld működés mellett, a „Környezetbarát szolgáltatás” minősítő védjegy birtokosa.

Ezt követően a Prohuman Group 2025. januárban 100%-os tulajdonrészt szerzett a Protocall Kft.-ben, amely 2009 óta meghatározó szereplője a hazai contact center piacnak. A vállalat főként telesales, ügyfélszolgálati és back office területeken aktív, ügyfelei között energiaszolgáltatók, pénzügyi intézmények, valamint kereskedelmi, logisztikai és e-kereskedelmi cégek is megtalálhatók. A Protocall a hazai piac után nemzetközi szinten is terjeszkedni kíván, erre nyújt lehetőséget, hogy csatlakozik a regionálisan aktív Prohuman Grouphoz.

A tranzakciókat követően mindkét megvásárolt cég menedzsmentje változatlanul folytatja a munkát, ugyanakkor az üzletfejlesztésben a jövőben a Prohuman Group is jelentős részt vállal.

Magasabb hozzáadott érték az ügyfeleknek

„A Green Vector és a Protocall akvizíciója lehetőséget ad, hogy ügyfeleink működését a HR-szolgáltatásokon felül olyan fenntartható és innovatív szolgáltatásokkal is támogassuk, amelyek optimalizálhatják, zöldebbé és költséghatékonyabbá tehetik működésüket – mindezt egy kézből. Úgy gondoljuk, hogy az új szolgáltatásinkkal a HR-területen szerzett tapasztalatokkal, a partner vállalatok működésének ismeretében további értéket teremthetünk ügyfeleink számára. Ez a két akvizíció jól illik a cégcsoport növekedési stratégiájába, amelyek célja, hogy a Prohuman Group a hazai piacvezető HR-szolgáltató szerep mellett a régióban is az elsőszámú szereplő lehessen”

– tette hozzá Zakor Sándor.

A növekedési célok támogatása érdekében a Prohuman Group létrehozta a Prohuman BPO Kft.-t, amely egyesíti a cégcsoport összes, nem hagyományos HR-szolgáltatást nyújtó leányvállalatát. Az új struktúrában a Green Vector és a Protocall mellett helyet kap a pénzügyi szektorban jelenlévő két cég, a többes ügynökként tevékenykedő Finance Care Kft, valamint a kiterjedt értékesítési hálózattal rendelkező Finance Sales Kft is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…

Bár számos érv szól amellett, hogy a bankok emeljék lakáshitel-kamataikat, Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a verseny egyelőre gátat szab még az átmeneti emeléseknek is. 

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint egyelőre visszafogottan követi a piac az OTP Bank január 21-i kamatemelését, amikor a lakáshitel konstrukcióinak kamatát 50 bázisponttal megemelte, így a korábbi 7,49 százalék helyett a legkedvezőbb standard – kedvezmény nélküli – kamatot nyújtó OTP 1×1 Lakáshitelek is 7,99 százalékról indulnak. 

Február elején a CIB jelentett be 20 bázispontos kamatemelést, így a piaci és a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel induló kamata egyaránt 7,99 százalék. A bank a lépéssel egyidőben megemelte a kamatkedvezmények igénybevételéhez szükséges jövedelmi határokat.
Ezután az járhat jól, aki a korábbi 500 ezer forint helyett nettó 800 ezres havi jövedelmet tud igazolni, ugyanis az ehhez kapcsolódó Kamatkedvezmény Extra sávban a Végig Fix konstrukcióban és a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel igénylésekor a korábbi 6,69 százalékról 6,59 százalékra csökken a kamat. 

Ok lenne az emelésre

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a visszafogott és korántsem egységes emelések is jól mutatják azt, hogy komoly verseny van a piacon az ügyfelekért. Pedig – emlékeztet Gergely Péter – több olyan indok is lenne, amely miatt a hitelintézetek teljesen érthető módon kamatemelésben gondolkodhatnának.

A lakáspiacon drámaian megnőtt a kereslet és ezzel párhuzamosan az értékesítési árak is. Az Ingatlan.com januári lakásárindexe szerint a decemberi 0,8 százalékos drágulás után idén januárban átlagosan 1,6 százalékkal emelkedtek az árak, éves szinten pedig a drágulás a decemberi 7,4 százalék után 9,4 százalékos szintet ért el országosan. 

A megnövekedett érdeklődés fő oka, hogy az idén az állampapírok után járó kamatból 1700 milliárd forintot fizetnek ki a lakosságnak kamatok formájában, illetve hasonló mennyiségű állampapír le is jár. 

A feltételezések szerint ezen pénzek jelentős része az ingatlanpiacon keres majd befektetési lehetőséget. A januári első állampapír-kifizetéseket követő ingatlanpiaci hírek ezt alátámasztják, visszatért például az egymásra licitálás. Ilyen helyzetben érthető az eladók gondolkodása, hogy felhajtják az árakat – emlékeztet Gergely Péter. 

A BiztosDöntés.hu szakértője szerint miután sokaknak az állampapírból érkező forrás mellé hitel is kell, ez a banki hitelpultoknál is komolyabb aktivitást hozott. Miután pedig az ügyfeleknek szemmel láthatóan most kell a lakáshitel, a bankok most joggal számolhatnának azzal, hogy az ügyfelek kamatérzékenysége csökken.  

A referenciakamatok emelkedtek

Ráadásul – teszi hozzá a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője – az elmúlt év utolsó negyedévében a pénzpiaci referenciakamatok emelkedése miatt a bankok hitelezési marzsa (jegybank által kimutatott átlagos teljes hiteldíjmutató 10, illetve 20 éves BIRS érték) 2 hónapban is negatívba csúszott ismét. 

Persze, tudható, hogy a pénzintézetek a hiteleik forrását jelenleg nem a bankközi pénzpiacról szerzik be, hanem a továbbra is rendkívül magas, ám kamatot alig fizető lakossági betét- számlaállomány jelenti azok döntő részét, ám hosszú távon egyik bank sem szeret úgy hitelezni, hogy közben látható: máshol jobban kamatozna a pénze. 

Áprilistól jön az 5 százalékos THM-ű lakáshitel

Áprilistól érkezik a piacra az 5 százalék alatti THM-es hitel a 35 év alatti, első, maximum 60 négyzetméteres és 1,2 millió forintos négyzetméterár alatt elérhető „zöld”, energiahatékony ingatlanukat megvásárolni akaró fiataloknak.

A jelenlegi kamatpályát látva ez a hitel szintén csak jóval később lesz/lehet üzlet a bankoknak, aminek kompenzációjára akár már most gondolhatnának. 

A tavasz kamatcsökkenést hozhat

A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a bankok egymás közötti versenye az, ami megálljt szab a komolyabb kamatemeléseknek – ráadásul besegít a pénzpiaci kamatszintek óvatos csökkenése is. De ha a következő hetekben drágulnának is a hitelek 1-1 banknál, Gergely Péter szerint ez átmeneti hatású lenne. 

Az ingatlanpiaci szakértők szerint a lakásár-rally a tavasz elejére kifulladhat, mert a piac nem tolerálja majd a túlárazottságot. 

A tavasz második felétől a gazdasági mutatók javulására számítanak a piacon, ráadásul a sima kereslet hagyományos felfutása is a II. negyedévre várható, amikor a bankoknak kifejezetten fontossá válik, mekkora szeletet hasítanak ki maguknak a piaci tortából – akár kedvezmények árán is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Nálunk is népszerűek a kínai autómárkák

A Használtautó.hu adatai alapján összességében az itthon is kapható kínai autómárkák közül az MG a magyarok kedvence.

Ám a BYD hatalmasat ugrott tavaly 2023 óta, ha csak az elektromos modelleket nézzük, magabiztosan áll a dobogó tetején. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, 2023. és 2024. között hogyan alakult a kínai autómárkák közötti verseny.

A portál adatai alapján a 2024-es évben az alábbiak szerint alakult az oldalon meghirdetett legnépszerűbb kínai modellek átlagára:

A legnépszerűbb márka 2023-ban és 2024-ben is az MG volt, a hagyományos hajtásláncú autók ranglistáján nem történt változás. A vizsgált időszak nagy nyertese azonban a BYD, a márka iránti érdeklődés 2023-ról 2024-re több mint négyszeresére nőtt (900-ról 4000-re), így megelőzött minden rivális kínai márkát elektromos autózásban. Másik véglet a Dongfeng, ami az érdeklődők száma alapján 2023-ban még a ranglista 2. helyén volt, 2024-ben viszont a BYD és az OMODA is megelőzte. Az átlagárak a Dongfeng kivételével az összes vizsgált márka esetében csökkentek.

„Bár az MG korábban jelent meg a magyar piacon, a BYD villanyautóival gyorsan berobbant a köztudatba. A vizsgált négy márka (Dongfeng, MG, OMODA és BYD) közül az elektromos autók piacán egyértelműen a BYD bizonyult a legnagyobb nyertesnek, hiszen 2023-hoz képest megnégyszereződött a márka iránti érdeklődés mértéke. Eközben az MG stabilan őrzi pozícióját, így továbbra is a legnépszerűbb kínai autómárka Magyarországon, főként széles modellválasztékának és belső égésű járműveinek köszönhetően”

emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss