Ipar
Polimer-újrahasznosító megoldást díjazott a Continental
A Continental Challenge versenyen a brit Low Sulphur Fuels vállalkozás egyedülálló eljárást mutatott be az előválogatott műanyagok, valamint használt gumiabroncsok és gumitermékek újrahasznosítására.
A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra fókuszáló megoldásokat elismerő Continental Challenge verseny győztesét: az Egyesült Királyságban, Amershamban működő Low Sulphur Fuels (LSF) fiatal vállalkozás a világ minden részéről érkező, több mint 50 versenytársat utasított maga mögé. A zsűri elnöke, Dr. Jens Högermeier, a ContiTech üzleti terület Advanced Technology Development részlegének vezetője így értékeli a döntést:
„A versenyt azért indítottuk, hogy olyan fenntartató anyagokkal kapcsolatos megoldásokat találjunk, amiket aztán ipari szinten is használni lehet. A Low Sulphur Fuels innovátorai egy olyan meggyőző folyamatot fejlesztettek ki, amely számos, korábban megválaszolatlan kérdésre nyújthat megoldást a műanyag és a gumi újrahasznosítása terén.”
Az LSF győztes ötlete mechanikus módon válogatott műanyag anyagokat, élettartamuk végét elérő gumiabroncsokat és gumitermékeket, valamint használt olajat hasznosít újra egy ún. gyors elektrokémiai folyamat révén (Fast Electrochemical Process – FEP). Ebben a zártláncú oxidációs folyamatban a nyersanyagot először gázfázisúvá hevítik, majd egy saját fejlesztésű elektrolittal reagáltatják. A desztillátum ezután szétválasztásra és mosásra kerül, így alacsony kéntartalmú párlat, széles tartományú nafta és nyers korom keletkezik, amelyet ezután nyersanyagként használhatnak fel a vegyiparban, az autóiparban és más iparágakban.
„Rendkívül nagy örömmel tölt el minket, hogy sikeresen megismertethettük az FEP-ben rejlő lehetőségeket a Continental anyagszakértőivel, és alig várjuk a fenntartható újrahasznosítási megoldásokkal kapcsolatos további együttműködést”
– mondta Glenn Halliday, az LSF társalapítója és ügyvezető igazgatója a vállalat győzelme kapcsán.
Az egész világon figyelemmel követik a Continental Challenge versenyt
Összesen több mint 50 nemzetközi startup és egyetemi intézmény indult a második Continental Challenge kihíváson, ahol a hangsúly a kémiai polimer újrahasznosítására került, hogy az műszaki műanyagok létrehozására legyen alkalmas. Miután ezt a számot először 13 ötletre szűkítették, a Continental különböző üzleti egységeit képviselő értékelő bizottság alaposan megvizsgálta a benyújtott koncepciókat és folyamatokat, majd végül négy döntősre szűkítette a versenyben maradók körét. A négy jelölt pedig megkapta a lehetőséget arra, hogy egy online bemutatón ismertesse ötletét több mint 30 anyagszakértővel, beleértve Dr. Jens Högermeier-t, Dr. Daniel Biensfield-et (Innovation Field Sustainable Materials – igazgató) és Dr. Steffen Wietzke-t (Innovation Field Thermoplastics – igazgató).
A verseny lebonyolításában és a négy legígéretesebb koncepció kiválasztásában újfent az INAM Berlin volt a Continental partnere.
„Izgalmas volt látni, hogy milyen sok érdekes pályázat érkezett be a világ minden részéről”
– mondta Oliver Hasse, az INAM ügyvezető igazgatója a második Continentallal való együttműködésükről.
„Meggyőződésünk, hogy azáltal, hogy lehetővé tesszük az innovátorok számára, hogy fejlett és forradalmi termékeiket piacképessé tegyék, lehetőség nyílik előttük arra, hogy korunk fenntarthatósági kihívásaira fókuszáló áttörő megoldásokat hozhassanak létre.”
Az újrahasznosítás elengedhetetlen a fenntartható anyagfejlesztés szempontjából
A Continental Challenge egyike azon számos kezdeményezésnek, amelyet a technológiai vállalat átfogó fenntarthatósági ütemtervének részeként indított. Döntése szerint a Continental az autóipari beszállító szektor egyik legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét valósítja meg, amellyel egy új globális ipari mércét hoz létre, teljes klímasemlegességgel az értéklánc mentén. A száz százalékos klímasemlegesség, teljes mértékben kibocsátásmentes mobilitás és ipar, száz százalékban körkörös gazdaság és teljesen felelősségteljes értéklánc által fémjelzett fenntartható gazdaság legkésőbb 2050-ig való elérését megcélzó program nemcsak a vállalat saját termelésre, hanem a termékek upstream szakaszaira és az életciklus végén történő újrahasznosításra is összpontosít.
„Ez az oka annak, hogy véleményünk szerint az LSF újrahasznosítási folyamata rendelkezik a leginkább holisztikus potenciállal az ipari környezetben történő felhasználás tekintetében”
– foglalta össze Dr. Steffen Wietzke.
A Continental Challenge versenyének fődíja mellett az LSF egy ipari szakértő partnerrel is gazdagodott. A Continental anyagszakértőivel együtt fogják megvizsgálni a lehetséges közös fejlesztés, valamint az esetleges ipari alkalmazás lehetőségeit.
A Low Sulphur Fuels-ről és megoldásairól további információ itt található.
Ipar
Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós
A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.
A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.
„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”
– nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.
A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.
Megbízható és kényelmes
A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.
Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Microsoft és Siemens összefogás
A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.
A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.
A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.
Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.
Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.
Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár – derül ki az EY friss tanulmányából, amely több mint 200 – köztük 16 magyar – vállalat első, uniós irányelvek (CSRD) szerint készült fenntarthatósági beszámolóját elemezte.
Az érintett cégek döntő többségének már van ESG felelőse és stratégiája. A társaságok átlagosan hét kritikus területet azonosítottak a működésük szempontjából.
A vizsgált jelentések terjedelme jelentős eltérést mutatott: a legrövidebb 33, a leghosszabb 412 oldalas volt, míg átlagosan 120 oldalt tettek ki. A legátfogóbb dokumentumok a pénzügyi szektorhoz köthetők, ahol a befektetői elvárások és a szabályozói megfelelés egyaránt részletes tartalmat követelnek meg. Az elemzett vállalatok közel fele, míg idehaza a cégek többsége (58%) már rendelkezik olyan belső jelentéstételi politikával, amely rögzíti, hogy a társaság miként készíti el a fenntarthatósági jelentéseit. Szinte az összes jelentéstevőnek (88%) van fenntarthatósági stratégiája, míg tízből nyolc cég rendelkezik dedikált ESG-felelőssel.
A társaságok átlagosan hét kiemelt területet határoztak meg a kettős lényegességi felmérés (Double Materiality Assessment, DMA) során, ami azt vizsgálja, hogy mely fenntarthatósági hatások jelentősek a vállalat, és annak értéklánca szempontjából, illetve milyen pénzügyi kockázatok és lehetőségek merülhetnek fel. Ezek közül az éghajlatváltozás jellemzően minden iparágban releváns volt, csak nagyon alapos indoklással hagyható ki, továbbá a saját munkaerőre és vállalatirányításra vonatkozó közzétételek is iparágtól függetlenül relevánsak. A körforgásos gazdaság, az értékláncban dolgozók, a fogyasztók és végfelhasználók, illetve a biológiai sokféleség és ökoszisztémák szintén lényeges témaként szerepeltek a 216 vállalat napirendjén.
„A CSRD-jelentések első alkalommal adnak képet az érintett vállalatok fenntarthatósági érettségéről. A következő lépés, hogy az adatalapú, stratégiai megközelítés a napi működés részévé váljon és a cégek kialakítsák az ehhez szükséges tartalmi és formai keretrendszert”
– emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági üzletágának partnere.
„Ehhez elengedhetetlen a fenntarthatóság szervezeti integrációja, amihez a kulcs a közös célrendszer, az egyértelmű felelősségi körök és a világos ösztönzési folyamatok kialakítása”
– tette hozzá az EY szakértője.
A cégeknek a jelentéstételt üzleti szempontból is érdemes kiértékelniük, különös tekintettel a kettős lényegességi felmérésre. A sikeres adatszolgáltatáshoz elengedhetetlen a szervezeti és informatikai háttér megerősítése, a megfelelő belső kontrollkörnyezet kialakítása, valamint a komplex adatforrások – például az átállási tervek és klímakockázatok – hatékony kezelése. A cél a megfelelésen túl a fenntarthatósági teljesítmény javítása és az üzleti értékteremtés. Ezt az ESG-minősítések javításával, a zöld finanszírozási lehetőségek kiaknázásával és a kockázatok tudatos elhárításával érhetik el a döntéshozók.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Okoseszközök2 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Gazdaság1 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Mozgásban1 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Mozgásban4 nap ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Gazdaság2 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Gazdaság2 hét ago
Másodpercek alatt csap le a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nem a cég az értékes, hanem a benne lévő tudás