Ipar

Polimer-újrahasznosító megoldást díjazott a Continental

continental

A Continental Challenge versenyen a brit Low Sulphur Fuels vállalkozás egyedülálló eljárást mutatott be az előválogatott műanyagok, valamint használt gumiabroncsok és gumitermékek újrahasznosítására.

A Continental büszkén jelenti be a második alkalommal megrendezett, fenntartható anyagokra fókuszáló megoldásokat elismerő Continental Challenge verseny győztesét: az Egyesült Királyságban, Amershamban működő Low Sulphur Fuels (LSF) fiatal vállalkozás a világ minden részéről érkező, több mint 50 versenytársat utasított maga mögé. A zsűri elnöke, Dr. Jens Högermeier, a ContiTech üzleti terület Advanced Technology Development részlegének vezetője így értékeli a döntést:

„A versenyt azért indítottuk, hogy olyan fenntartató anyagokkal kapcsolatos megoldásokat találjunk, amiket aztán ipari szinten is használni lehet. A Low Sulphur Fuels innovátorai egy olyan meggyőző folyamatot fejlesztettek ki, amely számos, korábban megválaszolatlan kérdésre nyújthat megoldást a műanyag és a gumi újrahasznosítása terén.”

Az LSF győztes ötlete mechanikus módon válogatott műanyag anyagokat, élettartamuk végét elérő gumiabroncsokat és gumitermékeket, valamint használt olajat hasznosít újra egy ún. gyors elektrokémiai folyamat révén (Fast Electrochemical Process – FEP). Ebben a zártláncú oxidációs folyamatban a nyersanyagot először gázfázisúvá hevítik, majd egy saját fejlesztésű elektrolittal reagáltatják. A desztillátum ezután szétválasztásra és mosásra kerül, így alacsony kéntartalmú párlat, széles tartományú nafta és nyers korom keletkezik, amelyet ezután nyersanyagként használhatnak fel a vegyiparban, az autóiparban és más iparágakban.

„Rendkívül nagy örömmel tölt el minket, hogy sikeresen megismertethettük az FEP-ben rejlő lehetőségeket a Continental anyagszakértőivel, és alig várjuk a fenntartható újrahasznosítási megoldásokkal kapcsolatos további együttműködést”

– mondta Glenn Halliday, az LSF társalapítója és ügyvezető igazgatója a vállalat győzelme kapcsán.

Az egész világon figyelemmel követik a Continental Challenge versenyt

Összesen több mint 50 nemzetközi startup és egyetemi intézmény indult a második Continental Challenge kihíváson, ahol a hangsúly a kémiai polimer újrahasznosítására került, hogy az műszaki műanyagok létrehozására legyen alkalmas. Miután ezt a számot először 13 ötletre szűkítették, a Continental különböző üzleti egységeit képviselő értékelő bizottság alaposan megvizsgálta a benyújtott koncepciókat és folyamatokat, majd végül négy döntősre szűkítette a versenyben maradók körét. A négy jelölt pedig megkapta a lehetőséget arra, hogy egy online bemutatón ismertesse ötletét több mint 30 anyagszakértővel, beleértve Dr. Jens Högermeier-t, Dr. Daniel Biensfield-et (Innovation Field Sustainable Materials – igazgató) és Dr. Steffen Wietzke-t (Innovation Field Thermoplastics – igazgató).

A verseny lebonyolításában és a négy legígéretesebb koncepció kiválasztásában újfent az INAM Berlin volt a Continental partnere.

„Izgalmas volt látni, hogy milyen sok érdekes pályázat érkezett be a világ minden részéről”

– mondta Oliver Hasse, az INAM ügyvezető igazgatója a második Continentallal való együttműködésükről.

„Meggyőződésünk, hogy azáltal, hogy lehetővé tesszük az innovátorok számára, hogy fejlett és forradalmi termékeiket piacképessé tegyék, lehetőség nyílik előttük arra, hogy korunk fenntarthatósági kihívásaira fókuszáló áttörő megoldásokat hozhassanak létre.”

Az újrahasznosítás elengedhetetlen a fenntartható anyagfejlesztés szempontjából

A Continental Challenge egyike azon számos kezdeményezésnek, amelyet a technológiai vállalat átfogó fenntarthatósági ütemtervének részeként indított. Döntése szerint a Continental az autóipari beszállító szektor egyik legátfogóbb fenntarthatósági ütemtervét valósítja meg, amellyel egy új globális ipari mércét hoz létre, teljes klímasemlegességgel az értéklánc mentén. A száz százalékos klímasemlegesség, teljes mértékben kibocsátásmentes mobilitás és ipar, száz százalékban körkörös gazdaság és teljesen felelősségteljes értéklánc által fémjelzett fenntartható gazdaság legkésőbb 2050-ig való elérését megcélzó program nemcsak a vállalat saját termelésre, hanem a termékek upstream szakaszaira és az életciklus végén történő újrahasznosításra is összpontosít.

„Ez az oka annak, hogy véleményünk szerint az LSF újrahasznosítási folyamata rendelkezik a leginkább holisztikus potenciállal az ipari környezetben történő felhasználás tekintetében”

– foglalta össze Dr. Steffen Wietzke.

A Continental Challenge versenyének fődíja mellett az LSF egy ipari szakértő partnerrel is gazdagodott. A Continental anyagszakértőivel együtt fogják megvizsgálni a lehetséges közös fejlesztés, valamint az esetleges ipari alkalmazás lehetőségeit.

A Low Sulphur Fuels-ről és megoldásairól további információ itt található.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss