Connect with us

Ipar

Raktárautomatizálás – tények és kérdőjelek

rakrtárautomatizálási

Az automatizálás egyelőre nem hasít egyértelműen a logisztikában.

Hosszú távon nyilván beköltöznek a raktárakba a robotok és a különféle automatizált rendszerek, de ma még többen az óvatos kivárást választják.

A pandémia okozta bezártság olyan tömegeket is a karosszékből történő vásárlás felé terelt, amelyek korábban kizárólag vagy szinte mindig elmentek az üzletekbe, ott vásároltak, és jellemzően saját maguk vitték haza a kiválasztott és megvett termékeket. Sokan a karantént követően is megmaradtak – részben vagy teljesen – az online boltok mellett. A megváltozott helyzet azokat a kereskedőket is váltásra kényszerítette, akik a Covid előtt nem működtettek online üzletet, sőt még nem is fontolgatták a belépést az e-kereskedelembe. Ezek mellett természetesen megjelentek vadonatúj, kifejezetten az online rendelésekre szakosodott szereplők, illetve a meglévő e-kereskedők jelentősen bővítették kínálatukat.

Mára eljutottunk oda, hogy gyakorlatilag bárki, bármit, bárhonnan és bármikor meg tud vásárolni online. A fogyasztók igényei folyamatosan nőnek, miközben az őket kiszolgáló emberi erőforrás jellemzően nem képes lépést tartani sem a mennyiségi, sem a minőségi elvárásokkal. Az e-kereskedelem ilyen mértékű bővülése, illetve a vásárlók színvonalas kiszolgálása nem képzelhető el megfelelő logisztikai rendszerek nélkül. Itt van tehát egy folyamatosan fejlődő iparág, a logisztika, amely ma már egyre több korszerű technológiai megoldással segítheti a kereskedők munkáját.
Mi történt a logisztika területén az utóbbi időben, és mi várható a jövőben? Vajon mennyire terjed el az automatizálás a raktárakban? A QLM piaci kitekintése ezeket a kérdéseket járja körül.

Fontos szempontok

A megrendelt csomagok kiszállítási ideje folyamatosan csökken, az emberek pedig megszokták a kényelmet. A logisztika számára ez lehet kész főnyeremény, de akár hatalmas veszteség is. Az online rendeléseket kiszolgáló raktáraknak egyre gyorsabban kell dolgozniuk. Fel kell pörgetniük a csomagolási folyamatokat, ami manuálisan egyre nehezebb. Itt jöhet képbe az automatizáció. De vajon meddig és hogyan?

A Zebra által készített globális kutatás szerint a cégek 20 százalékánál már elindult vagy tervben van a robotika/automatizálás használata a raktárakban. A százalékos arány 2025-re várhatóan csak nagyobb lesz. Ezt támasztja alá, hogy az online térben leadott rendelések – amelyek az országhatárokon is átnyúlnak – 15-20 százalékkal gyarapodtak az elmúlt években, megnövelve az igényt a modernizált, automatizált raktárak iránt. A gyártási, szállítási, logisztikai és egyéb részlegek döntéshozóinak 27 százaléka teljes automatizálást tervez 2024-re.

A raktár automatizálása esetén érdemes arra törekedni, hogy a raktári folyamatokat részben vagy egészben függetlenítsék az emberi erőforrásoktól. Olyan gépeket, berendezéseket célszerű illeszteni a folyamatokba, és olyan szoftveres irányítást érdemes alkalmazni, amelyek integrációjával a raktár termelékenysége eléri a kívánt paramétereket (cikkszám, tárhelyszám, tárhelyméret, mozgatások száma, rendelkezésre állás szintje stb.)

Az emberi jelenlét nélkül dolgozó gépek, vezető nélküli targoncák, robotok a modernizálás eszközszintű alapjait biztosítják, de önmagukban nem képesek megoldást nyújtani. Sőt, amennyiben ezeket nem megfelelően választják ki vagy illesztik folyamatba, akkor bevetésük akár ellenkező hatást válthat ki. Ezen automata egységek hatékony működése a feladatra szabott raktárirányítási rendszer (WMS – Warehouse Management System) és folyamatirányítási (MFC – Material Flow Control) szoftver együttműködésével biztosítható. E szoftverek, mindamellett, hogy a már jól ismert feladatokat – mint például áruátvétel, be-, át- és kitárolás, készletkezelés, komissiózás, csomagolás, kiszállítás – ellátják, nagy súlyt fektetnek a berendezések együttes működésének átgondolt irányítására. A rendszer sajátosságából adódóan elvárás a rendkívül magas rendelkezésre állás; nem engedhető meg a működés teljes megállása, hiszen ez hatalmas gazdasági veszteségeket okoz. Ennek biztosítását részben a vezérlő szoftverek megfelelő működési logikája garantálja.

Az integrációs kihívás mellett nagy figyelmet kell fordítani e rendszerek szervizelésére (időben és rendszeresen elvégzett megelőző karbantartások, szervizcsapat elérése telefonon, szükség esetén gyors bevetése a helyszínen). Ez szintén a magas rendelkezésre állás egyik alapja.

Visszatartó tényezők

A logisztikai cégek szeretnék megkönnyíteni, hatékonyabbá tenni saját munkájukat, de emellett fő céljuk a fogyasztók igényeinek kiszolgálása. Ám nem mindenki akar automatizálni. A McKinsey Global Institute jelentése szerint több indok állhat annak hátterében, hogy egyes cégek miért nem alkalmazzák az automatizációt raktáraikban.
Az egyik ok, hogy a cégek tartanak az e-kereskedelem szokatlan versenydinamikájától, bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy a sok rendelkezésre álló automata raktártechnológiából melyik fog diadalmaskodni. Az új eszközök beszerzésének költsége nagy, így a raktárautomatizálási beruházás jelentős döntésnek számít egy cég életében.

További probléma, hogy a szállítók új, többcsatornás elosztási rendszerei bizonytalanságot szülhetnek. A munkaerőhiány sem segíti a cégek fejlődését, hiszen évek óta nem látott problémával küzd az iparág. Egy automata rendszer megvalósítása, bevezetése akár két éven is túlnyúlhat, így a beruházásról szóló döntés és a használatbavétel között történő változásoktól való félelem is fokozza a bizonytalanságot. A legtöbb logisztikai cég ezen aggályok és a magas költségek miatt nem vág bele a modern eszközök beszerzésébe.

Kétségtelen előnyök

A fenti kétségek mellett azonban annyi biztos, hogy szinte valamennyi raktári folyamat automatizálható. Számos automata megoldást találhatunk a tárolástechnikára, a komissiózásra, az anyagmozgatásra, a csomag- vagy rakatképzésre, a szortírozásra stb.

– Az automatizálás előnye ma már nem kérdés. A cégek döntéshozói nincsenek könnyű helyzetben, a kínálat hatalmas, a döntési szempontok rendkívül összetettek. A klasszikus megtérülésszámítások nem igazak, új alapokra, új szemléletre kell helyezni a beruházás értékelését. Egy biztos, aki ma úgy dönt, hogy a raktári folyamatait automatizálja, az a döntéseivel jelentős versenyelőnyhöz juthat késlekedő versenytársaihoz képest – mondja Bérces Pál, a QLM cégcsoport tulajdonosa.

Egy nemzetközi cikk azt írja, hogy a nagy cégek vezetői egy-két éven belül szeretnék automatizálni saját raktáraikat, ugyanakkor kevesebb mint a felük, közel 40 százalékuk érzi, hogy teljesen felkészültek erre a változásra. Egy kutatás szerint az automatizálási folyamatok javítása az ellátási lánc menedzsereinek legfőbb célja a következő egy-két évben. A vállalatok 14 százaléka létesítményei automatizálásának fejlesztését tekinti prioritásnak, 37 százaléka pedig a három legfontosabb rövid távú cél között tartja számon. A vállalatok 43 százaléka fel is készült ennek megvalósítására. A Világbank-csoporthoz tartozó International Finance Corporation szerint a globális ellátási lánc alapvető szerkezetátalakításának kellős közepén vagyunk.

Automatizált raktár épül az eMAG-Extreme Digitalnél

A romániai székhelyű eMAG vállalatcsoport hazai leányvállalata, az eMAG-Extreme Digital már a korábbi években is tesztelt automatizált megoldásokat a raktáraiban. A vállalat nemrég bejelentett, Dunaharasztiban létesülő, 117 ezer négyzetméteres óriásraktárát már kifejezetten úgy alakítják ki, hogy automatizált logisztikai megoldásokat lehessen alkalmazni benne. Több mint 5 milliárd forint értékben ruháznak be olyan, magas fokú automatizációt kínáló logisztikai eszközök beszerzésébe a logisztikai központ építése kapcsán, amelyek alkalmazásával tovább gyorsulhat a rendelések kiszolgálása. A high-tech dunaharaszti raktárbázis generálkivitelezője a Baupartner Construct, amely több hasonló raktárat épített a cégcsoportnak Romániában.

– Ha egy raktár automatizálásáról beszélünk, a legtöbben a robotporszívóra emlékeztető anyagmozgató robotokra gondolnak: ezek is hasznosak, hiszen emberi erő nélkül lehet velük biztonságosan eljuttatni egy konténernyi terméket egyik pontból a másikra. A dunaharaszti raktárbázis esetében különösen fontos, hogy ilyen feladatokat minél kevesebb emberi közreműködéssel hajtsunk végre, hiszen az épület egy kilométer hosszú. Ugyanakkor az anyagmozgató robotok mellett az online vásárlók gyors kiszolgálásához elengedhetetlen egy fejlett automata csomagszortírozó rendszer is, amely szupergyorsan, szintén emberi közreműködés nélkül osztja szét az árut a futárok között, jelentősen felgyorsítva a kiszolgálásukat. Egy ilyen rendszer óránként több ezer rendelést képes kezelni, a külön csomagolást nem igénylő termékek rendelései így gyorsabban jutnak el a futárokhoz – tájékoztatott az eMAG-Extreme Digital kommunikációs osztálya.

Mivel az eMAG.hu webáruház az eMAG vállalatcsoport platformját veszi igénybe, számos ponton az anyacéggel közös rendszert használ a magyar leányvállalat is. Ennek megfelelően az eMAG cégcsoport több mint tíz éve folyamatosan továbbfejlesztett, tökéletesített irányítási rendszereit implementálják majd a napokban bejelentett dunaharaszti óriásraktárban. Ezeket a rendszereket az online kereskedelem kiszolgálására specializálták, és vállalatspecifikusan fejlesztették le.

A Kifli.hu megőrzi a munkahelyeket

A pandémia alatt ismertté vált Kifli.hu-nál még nem indult el a raktár-automatizálás, de Klekner Péter ügyvezető elmondása szerint automatizáció nélkül is sikerül jelentősen növelniük a hatékonyságot. Számolnak, és úgy hoznak döntéseket, hogy hatékonyan és gyorsan haladjanak előre, megtartva és fejlesztve a meglévő létszámot és csapatokat. Az automatizáció megvalósításakor alapvető szempont a forgalom mérete, a megtérülés és az emberi erőforrás oktatása. Céljuk, hogy ne csökkenjen a munkahelyek száma. Valószínű, hogy 2023-ban új raktár-automatizációval indítanak.

– Már elég nagy mértékben vannak olyan folyamataink a raktárakban, amelyek nem igényelnek emberi beavatkozást. Továbbra is fejlesztünk ezen a téren. Ez azonban nem azt jelenti, hogy kevesebb ember dolgozik nálunk, hanem azt, hogy munkatársaink rendszereket kezelnek. Vannak olyan feladatok, például a vásárlóinknak nagyon fontos helyettesítő és hiányzó termékek megadása vagy a pontos szállítási idő betartása, amelyek ellátásához folyamatosan fejlesztjük informatikai rendszereinket. Ezek üzemeltetését, karbantartását, szervizelését többrétegű csapatok végzik. Mindenki belső ember, állandóan bővülő látszámmal. A raktárakat érintő automatizáció egyébként összehangoltan folyik azokban az országokban, ahol a Kifli.hu jelen van – tájékoztat Klekner Péter.

Forrás: Computerworld

Ipar

Daniella Electricity, a szakmai fejlődés, az innováció és a stratégiai partnerség központja a Construmán

Daniella Electricity

A Construma kiállítás 2025-ben ismét az építkezés teljes spektrumát lefedő nemzetközileg is elismert csúcsesemény. Az expo idén, a villamossági szakmának is a legfontosabb fórumává változott, ahol a Daniella Kft. standja már az előkészületkor kiemelkedő érdeklődést keltett. A több mint 30 éves tapasztalattal rendelkező, debreceni székhelyű családi vállalkozás 44 telephelyes országos szaküzlethálózatával, B2B és B2C webáruházával, valamint évente közel 50 milliárd forintos árbevételével a hazai villamossági piacvezető szereplője. A cég stabilitását és piaci elismertségét a Magyar Brands és a Business Superbrands díjak is fémjelzik.

A magyar piacvezető villamossági kis- és nagykereskedő 1000 m²-es, 25 stratégiai partnerével közösen kialakított saját kiállítói tere, a „Daniella Electricity” a legújabb innovációkat és termékmegoldásokat ismerteti a szakmai közönségnek. A cég bemutató területe valódi „kiállítás a kiállításban”, amely saját műsorszolgáltatási platformmal: színpaddal, LED fallal biztosít helyet a szakmai előadásoknak, miközben szórakoztató és edukatív elemekkel, stand up programmal, országszerte több szakképző intézményből érkező villanyszerelő tanuló versenyével, VR élménnyel teszi interaktívvá a látogatói élményt. A Construma kiállításon a Daniella Villamosság kiállítóhelyére 2025. április 9-13. között több, mint 2000 szakmabeli látogat el közel 1300-1400 cég képviseletében, amivel a vállalat ismét a figyelem középpontjába kerül. A rendezvény résztvevőinek a száma pedig várhatóan eléri a 30 000 főt. Az esemény során a cég és a meghívott partnerei nemcsak a legújabb termékeket és technológiai fejlesztéseket prezentálják, hanem lehetőség nyílik szakmai egyeztetések lebonyolítására is, miközben a Daniella Villamosság itt indítja útjára a legújabb hűségprogramját.

Tehetségek reflektorfényben

A Daniella Villamosság CSR stratégiájának egyik legfontosabb pillére a műszaki tudás fejlesztése és a fiatalok felkészítése a jövő kihívásaira.
A vállalat elkötelezett abban, hogy támogassa a technológiai területeken folyó utánpótlás-nevelést, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság fejlődéséhez.
Ennek érdekében 2022-ben létrehozta a Daniella Villamosság Talentum Alapítványt, amelynek célja a műszaki oktatás, kutatás és fejlesztés támogatása.
Az alapítvány ösztönzi a legújabb innovációk és a környezettudatos megoldások elterjedését, elősegítve a fenntartható technológiai fejlődést.
Tevékenysége révén lehetőséget biztosít a tudás megosztására a diákok, az oktatók és az iparági szereplők között, miközben ösztöndíjprogramjaival támogatja a tehetséges fiatalokat.

Nagy Tamás, a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány Kuratóriumi Elnöke

Nagy Tamás, a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány Kuratóriumi Elnöke

„A vállalat stratégiájával összhangban elkötelezetten támogatjuk a jövő szakembereinek fejlődését, amit jól példáz a Daniella Villamosság Talentum Alapítványon keresztül végzett mecénási és támogatói tevékenységünk. Az alapítvány célja, hogy hazai és nemzetközi szinten is segítse a műszaki oktatás, kutatás és fejlesztés előmozdítását. E küldetés szerves része a szakmai párbeszéd ösztönzése és a tudásmegosztás elősegítése. A Daniella Electricity platformot biztosít a fiatal szakemberek számára, hogy megismerhessék a vezető gyártók innovációit, valamint szakmai felkészültségüket is bizonyíthatják az EMOSZ-szal közösen szervezett versenyeken.” – hangsúlyozta Nagy Tamás, a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány Kuratóriumi Elnöke.

A Construma rendezvényen a Daniella Villamosság külön figyelmet fordít a villanyszerelő tanulókra, számukra egy izgalmas versenyt szervez.
A megmérettetés során a diákok szerelőtáblákon végeznek el gyakorlati feladatokat, amelyeket a cég az esemény fővédnökével, az Elektromosipari Magánvállalkozók Országos Szövetségével (EMOSZ) közösen állít össze.

A zsűri előre meghatározott kritériumok alapján értékeli a résztvevők munkáját, biztosítva a verseny átláthatóságát, miközben a jelöltek értékes tapasztalatokat szerezhetnek jövőbeli pályájukhoz, és lehetőségük nyílik értékes díjak elnyerésére is.
A versenyre a Szakképzési Centrumok tanulói nevezhetnek, akiknek pályamunkát kell benyújtaniuk a részvételhez.
A látogatók pedig élőben követhetik a verseny menetét, így közvetlenül figyelhetik a fiatalok teljesítményét.

A Daniella Kft. a rendezvényére érkező diákok számára ingyen biztosít belépőjegyet, garantálva ezzel a fiatalok aktív részvételét a szakmai eseményen.

Daniella Electricity, a transzfertér, ahol az innováció találkozik a szakmai tudással

A Daniella Villamosság célja, hogy a gyártói innovációkat és a releváns szakmai tudást közvetlenül elérhetővé tegye a látogatóközönség számára. Ez a megközelítés összhangban áll a Daniella Villamosság Talentum Alapítvány célkitűzéseivel is, ahol az iskolákra összpontosítva igyekeznek elérni a jövő szakembereit. A Daniella Electricity standja olyan transzferteret biztosít, ahol a kiállítók egyedi kereskedelmi ajánlatokkal és közvetlen párbeszédekkel járulnak hozzá a szakmai közönség fejlődéséhez, miközben a szakképzésben részt vevők számára értékes tudásteret kínál.

Termékfejlesztés falbontás nélkül – okos rendszerek a Daniella Villamosság standján

A Daniella rendezvényén elhangzó szakmai előadások olyan korszerű energetikai és épületgépészeti megoldásokat mutatnak be, amelyek kulcsszerepet töltenek be a fenntartható, intelligens infrastruktúra kialakításában. A kiállítási területen bemutatják az okos akkumulátortechnológiákat, amelyek alkalmazkodni képesek a ciklikusan változó energiaárakhoz, a bontásmentes okosotthon-megoldásokat, valamint a nátrium-ion alapú energiatárolók lakossági és ipari alkalmazásait, mint a jövő költséghatékony és környezetbarát alternatívái.

Komplex ipari megoldások a társkiállítók kínálatában

A Daniella standján olyan partnerek is jelen vannak, amelyek szoros és stratégiai együttműködésben dolgoznak a céggel, és nem csupán a villamossági ágazat igényeit elégítik ki, hanem a szélesebb ipari szektor számára is komplex megoldásokat kínálnak.

Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója

Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója

„A Daniella Villamosság célja a Daniella Electricity névre keresztelt kitelepüléssel, hogy a Construma berkein belül rendezvényt a rendezvényben valósítson meg. Létrehoztuk a hazai villamossági szakma legnagyobb eseményét, amely teret ad a jövő és a jelen szakemberei számára, hogy megismerhessék piacunk neves gyártóinak legújabb innovációit, partneri kapcsolatokat alakítsanak ki, inspirálódjanak – ezzel is közösen gondozva a hazai szakma jövőjét. A kiállítás 5 napja alatt közel 3000 regisztrált szakmai partnerünk jelezte részvételi szándékát, amely bizonyítja létjogosultságát a kezdeményezésnek.” – emelte ki Hadnagy Ernő, a cég ügyvezető igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Hogyan számítja a gyűjtőjáratokon feladott áruk díját a Dachser?

A szállítmány fuvardíját az áru tömege és térfogata egyaránt befolyásolja.

A méltányos árképzés biztosítása érdekében a logisztikai szolgáltatók a gyűjtőáruk fuvardíjának meghatározásához különféle kalkulációkat végeznek. Az elsőre bonyolultnak és összetettnek tűnő módszer mögött a kölcsönös előnyök elve áll: a Dachsernél használt csereszekrények optimális kihasználása mellett a legkedvezőbb fuvardíj biztosítása az ügyfelek számára.

A gyűjtőszállítás során alkalmazott számítás figyelembe veszi az áruk valós tömegét, valamint az általuk elfoglalt területet vagy térfogatot. A térfogat vagy terület tömegegységre történő átváltásával határozható meg a volumetrikus tömeg. Mindezt egy szemléletes példán keresztül mutatjuk be: hasonlítsunk össze például egy 24 tonnás ólomtömböt, amely tömegét tekintve elfoglalja egy pótkocsi teljes szállítási kapacitását, de mellette minimális fizikai helyet fed le. Míg 33 raklapnyi polifoam térfogatát tekintve megtölti a pótkocsit, de a tömege nagyon kicsi. A gyűjtőszállításban használt tömegszámítás lényege, hogy ennek a két különböző árutípusnak a fuvardíját egy közös elszámolási módszertan alapján határozzuk meg. Könnyű belátni, hogy ha csak a tömeg alapján számolnánk, akkor az ólomtömb szállítása sokkal többe kerülne. A térfogat alapján viszont a polifoamért fizetnénk többet. Ezt az aránytalanságot és különbséget hidalja át a számítás.

A mindennapi életben persze a Dachser ritkán szállít 24 tonnás ólomdarabokat vagy ipari mennyiségű polifoamot, de raklaponként 1000 kilogrammos küldemények jócskán akadnak, mint ahogyan pehelykönnyű papírtörlők is.

A fogalmak tisztázása

A szállítmányozás és logisztika világában dolgozók számára az elszámolási tömeg, annak számítása és a hozzá kapcsolódó egyéb fogalmak mindennaposak, azonban mások számára ezek a fogalmak új és érdekes információkat tartalmazhatnak. Éppen ezért nézzük át a leggyakoribbakat!

Az elszámolási tömeg lehet az áru tényleges tömege, vagy lehet számított tömeg is – a méret alapján. A szállítási költség meghatározása során azt veszik figyelembe, hogy melyik ismérv szerint foglalja le jobban a küldemény a jármű szállítási kapacitását és ennek megfelelően a magasabb számot alkalmazzák.

Az áru jellemzőitől függően az elszámolási tömeget a következő módszerek valamelyikével határozzák meg:

  • Köbméter (m3): Hossz * szélesség * magasság méterben. Dobozok és egymásra rakható, halmozható raklapok esetében volumetrikus tömeg alapján határozzák meg az elszámolási tömeget. A Dachser-nél rendszeresített csereszekrények speciális gerendák behelyezésével kétszintessé tehetők, így a teljes magasságukban megtölthetők áruval akkor is, ha a küldemény egyébként nem halmozható. Ez a megoldás optimális helykihasználással jár és biztonságosabb – mivel a küldemények fizikailag nem érintkeznek. Legnagyobb előnye pedig, hogy kedvezőbb fuvardíjat jelenthet az ügyfeleknek: a Dachser-nél ennek a megoldásnak köszönhetően 4 EUR-raklap helyigényig nem kell kifizetni a raklapok feletti üres rakfelületet, még a nem halmozható áruk esetében sem.
  • Ládaméter (LM): Az egymásra nem rakodható áruk esetében a számítás alapja az áru által a pótkocsiban elfoglalt alapterület. A ládaméter segítségével történő elszámolási tömeg számításának ökölszabálya: az áru hossza * szélessége méterben, osztva 2,4-gyel. És ha valakit érdekel, hogy miért pont 2,4 a váltószám, a válasz itt is nagyon egyszerű: a pótkocsi szélessége 2,4 méter. A Dachser itt is alkalmazza az ügyfelek irányába a speciális elszámolási kedvezményét, miszerint a raklapok alapterülete alapján számolt helyigényt csak 4 EUR raklap alapterület felett érvényesíti, ami kedvező a megbízó számára.
  • Raklaphely: speciális megállapodás alapján lehet a számítás alapja a raklapok által elfoglalt terület.

Az elszámolásitömeg-váltószám egy olyan érték, amelyet a szállítmány fizikai kiterjedésének elszámolási tömegre történő átszámításához használnak. Ráadásul ez a tényező szállítmányozó vállalatonként eltérő is lehet, ezt ugyanis a szolgáltatók saját maguk határozzák meg. Az elszámolásitömeg-váltószám meghatározásakor figyelembe veszik a rakodási kapacitást, mint például a jármű hosszúságát és a maximális tömeget. Dachser Tudástár sorozatunk következő részében áttekintjük, hogy milyen váltószámmal dolgoznak jellemzően a logisztikai vállalatok, és ez a gyakorlatban milyen hatással van a fuvardíjakra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Csökkentené a használt villanyautók akkumulátorkockázatait a DEKRA

DEKRA Digital Trust Service

A fenntarthatóság biztosítása az idén 100 éves vállalat egyik mottója

Idén ünnepli alapítása 100. évfordulóját a világ egyik legnagyobb független szakértői szervezete, a Magyarországon is több mint három évtizede jelen lévő DEKRA. Az 5 kontinens mintegy 60 országában 48 ezer főt foglalkoztató vállalat a minap közölt, friss pénzügyi adatai szerint csaknem 5%-kal növelni tudta bevételeit. Ehhez a cég nemzetközi vezetői által is kiemelt módon hozzájárultak a hazai DEKRA bővülő tevékenységei, melyeket egy keddi, budapesti sajtótájékoztatón ismertettek a helyi vezetők. Az eseményen elhangzott, a változó világgal, a szigorodó előírásokkal és a vállalati szektor növekvő nyitottságával összhangban a cég minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyez a fenntarthatóság és a munkahelyi biztonság javítása érdekében végzett szakértői feladataira.

A DEKRA – amely Platina minősítést kapott az EcoVadis fenntarthatósági értékelésében, ezzel a világ fenntarthatósági szempontból vizsgált vállalatainak legjobb 1%-ába tartozik – 2024-ben 4,29 milliárd eurós globális bevételt produkált, ami éves alapon 4,7%-os növekedést jelent. A Magyarországot is magába foglaló CEE&ME (Közép- és Kelet-Európa, illetve a Közel-Kelet) régió valamivel dinamikusabban, 5,2%-kal bővült tavaly. A vállalat a most közzétett jelentésében külön kiemelte Magyarországot, ahol többek közt a digitális megoldások, az ipari vizsgálatok és a képzési tevékenység révén értek el jelentős fejlődést.

A vállalat javuló eredményeiben nagy szerepet játszik, hogy mára a globálisan előtérbe kerülő fenntarthatóság terén is nagy tapasztalattal és tudással rendelkezik. A DEKRA 1925-ös alapítása óta a járművizsgálatok első számú szakértője a világon (csak 2024-ben 32 millió járműellenőrzést végeztek), ezt a szerepet pedig a helyi károsanyag-kibocsátás mentes közlekedés térnyerésével is megtartja. Az elektromos gépkocsik további terjedésében és különösen a használtpiac megbízhatóságában kulcsfontosságú lehet a DEKRA egyedülálló gyorstesztje, amely lehetővé teszi, hogy a villanyautók akkumulátorának állapota műhelykörülmények nélkül, egy mindössze 15 perces teszt, illetve próbaút során felmérhető legyen.

A fentiekkel párhuzamosan a hazai DEKRA is egyre többféle módon támogatja hazánk fenntarthatósági céljait és a környezettudatosság terén előrelépni kívánó cégeket. „A DEKRA égisze alatt működik az idehaza egyedülálló, de a világon is a legelismertebbek közé tartozó, független DEKRA TIC Kft. VEIKI-VNL vizsgálólaboratórium, amely a villamosipar aktuális kihívásaihoz igazodva a napelemparkok és szélturbinák transzformátorainak melegedésével kapcsolatos kérdésekkel, vagy épp az akkumulátoros energiatárolók kapacitásának és hatásfokának helyszíni mérésével is foglalkozik. A DEKRA számít Magyarország egyik legnagyobb felnőttképző szervezetének is, melynek eddig is széles oktatási portfóliója mára fenntarthatósági menedzsereknek szóló képzéssel is bővült. A hazai DEKRA egyik legújabb küldetéseként pedig szakértőink a vállalatok biztonsági kultúráját javító tanácsadással is foglalkoznak, így az ESG-kritériumok szempontjából szintén kulcsfontosságú módon nemcsak tisztább, hanem biztonságosabb jövő létrehozásán dolgoznak” – avatott be a vállalat fenntarthatósági fókuszú magyarországi működésébe Kurucsó Zsolt, a DEKRA ügyvezetője.

A vállalatvezetők tájékoztatása szerint a DEKRA a jubileumi évében, a világgazdasági kihívások ellenére is bízik egy újabb, 5% környéki növekedésben, melynek fő hajtóereje a fenntarthatóság érdekében végzett szakértői tevékenység lehet. Mindez összhangban van a vállalat magyarországi céljaival is, melyek elérésében segíthet, hogy a mostani sajtóeseményen elhangzottak szerint a hazai vállalati szféra is egyre nyitottabbá válik a környezettudatosság előmozdítására.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss