Connect with us

Ipar

Nagyobb termelékenység prediktív karbantartással

termelékenység

Gyártási adatok – Egyre többen fordulnak hozzánk, hogy adatokat nyerjenek ki termelő gépeikből, eszközeikből.

A rugalmasabb termelés, a nagyobb termelékenység és az új üzleti modellek kialakítása ma már mind lehetségesek a digitális megoldásoknak köszönhetően. – kezdi Kéri Tamás, a Siemens Zrt. Digital Enterprise Services ipari automatizálásért és digitalizációs fejlesztésért felelős operatív vezetője.

Amikor a szervizmérnökeinket egy gépálláshoz, meghibásodáshoz kihívják, a legelső kérdés amire választ adunk a meglévő adatok alapján, hogy: „Mi történt?”. A hibakeresés, diagnosztika segítségével derül ki, hogy miért történt a gépállás. A nem tervezett állásidők jelentősen lerövidíthetőek, ha pontosan meg lehet mondani, hogy mikor fog legközelebb bekövetkezni ez a hiba – ezt hívják prediktív karbantartásnak. Természetesen az ilyen jellegű transzparencia nem csak a karbantartásnak, hanem a menedzsmentnek és a termelésnek is rendkívül hasznos.

MM: Hogyan vágjon bele egy cég gépei adatainak kinyeréséhez?

K.T.: Ahhoz, hogy ügyfeleink számára legmegfelelőbb megoldást tudjuk kínálni, egy előzetes ún. „DigiCheck” felmérést szoktunk végezni. Itt olyan kérdésekre keresünk választ, mint például: Van-e már valamilyen szintű adatgyűjtés? Hány eszköz vonható be az adatgyűjtésbe? Az adott eszközök hálózatba vannak-e kötve? Azt is fontos meghatározni, hogy pontosan milyen adatokra van szükség? Ezek után látjuk azt, hogy az általunk kínált megoldások közül melyik lesz az adott cégre a legalkalmasabb. Ez lehet például a Siemens által fejlesztett ConditionMonitoring.

MM: Milyen lehetőségek vannak az adatok gyűjtésére?

K.T.: Az adatok gyűjtésére szintén sok megoldás létezik, az általunk leggyakrabban használt az ún. Brownfield Connector (BFC). A BFC lehetővé teszi az adatok gyűjtését és integrálását bármilyen forrásból – legyenek ezek érzékelők, aktuátorok, vezérlők, adatbázisok stb. – bármilyen célrendszerbe, mint például Industrial Edge, MindSphere felhő infrastruktúra ipari alkalmazásokhoz, AWS- Amazon Cloud vagy Azure – Microsoft Cloud. Ezzel az eszköztárral szinte bármit bármivel összekapcsolhatunk. Ugyanis BFC-vel nem csak Siemens gyártmányú ipari eszközökhöz tudunk csatlakozni, hanem harmadik fél termékeihez is. Ez óriási előny, hiszen ritka a homogén eszközpark, főleg a régebbi gyáraknál.

Ha a szükséges adatokat gyűjtjük, és rendelkezésre állnak, azokat ki is kell értékelni és értelmezhető formában meg kell jeleníteni. Ahogy a BFC, a ConditionMonitoring is teljesen személyre szabható. Megjeleníthetők a termelési adatok valós időben a gyors beavatkozás érdekében, OEE, ciklusidők, hibaüzenetek, gépállapotok, jelenleg futó munkaprogramok stb. tableten, okosórán vagy telefonon.

MM: Milyen referenciákat említhetünk?

K.T.: A külföldi referenciáink közül egy autóipari céget emelnék ki, ahol 102 öntő és szerszámgépet csatlakoztattak a rendszerükhöz a BFC segítségével. Egy másik hasonlóan autóipari beszállítónál cégnél szintén 74 gépet csatlakoztattak a meglévő MES rendszerbe, és ezt egészítették ki a saját fejlesztésükkel. 

Hazai referenciáink között: a nyugati országrészben lévő partnerünknél működő SIMATECH PRO megoldásunkkal 7 szerszámgép és egy komplett kovácsoló sorról gyűjtjük az adatokat, ahol a régi és az új megmunkáló gépek egységesen csatlakoznak a monitoring rendszerhez. Budapest környékén lévő partnerünknél a SIMATECH PRO energiamérési moduljával 130 szerszámgép mérését végezzük. A BFC rendszerét is sikeresen alkalmazzuk egy balatoni partnerünknél, ahol ennek a megoldásnak a segítségével első körben 30 szerszámgépet kapcsolunk össze a meglévő MES rendszerükkel.

https://www.siemens.com/hu/hu/termekek/industry/simatech-pro.html


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Új telephelyvezető a Dachser Hungary Food Logistics élén

Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a Dachser Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét.

A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a Dachser budapesti telephelyén.

Prazsák Gábor közgazdász, ezen belül logisztikai szakirányon végzett. Több mint 20 éve dolgozik a logisztika területén, az elmúlt 11 évben pedig a hőmérséklet-szabályozott áruszállítás gyakorlatilag minden területével foglalkozott az értékesítéstől, operatív irányítástól kezdve a nemzetközi területeken át az üzletfejlesztésig. Május elején csatlakozott a Dachser Food Logistics csapatához, és a budapesti telephely vezetőjeként a hűtött és szárazélelmiszer-raktározási és szállítmányozási feladatokért felel. Közel 70 kolléga munkáját irányítva dolgozik az operatív vezetés mellett a folyamatok optimalizálásán, szabványos rendszerszerű működtetésén, valamint az üzletfejlesztésen.

„A fenntarthatóságra és az innovációkra, például a digitalizációra való törekvés tette számomra igazán vonzó lehetőséggé a munkavállalást a Dachsernél”

– mondta el Prazsák Gábor.

„Úgy vélem, csak ezen szempontok mentén lehet egy logisztikai vállalat hosszú távon is magas minőségben hangsúlyos szereplője a piacnak, és teljes mértékben azonosulni tudok ezekkel a vállalati értékekkel. Mindemellett remek csapat fogadott a Dachsernél, nagyon jók a kezdeti tapasztalataim, sok támogatást kapok a kollégáktól. Jó volt egy ilyen közegbe megérkezni.”

„Az élelmiszerlogisztika egy különösen kényes, nagy szakértelmet, odafigyelést, precizitást igénylő terület a tevékenységeinken belül”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary cégvezetője.

„Ahogy mindenben, itt is a legmagasabb minőségre törekszünk, bőven az előírások betartásán túl, célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnerei legyünk. Gábor kiváló szakember, aki pontosan érti az élelmiszerlogisztika mögött rejlő felelősséget, látja a fejlődési lehetőségeket, így nagyon örülünk, hogy csatlakozott a csapathoz.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies

A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.

Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják. 

A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.

A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.

A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.

A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.

Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.

Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat

Nem fog elszállni a villanyszámla.

Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.

Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.

Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.

Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.

A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.

Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss