Connect with us

Ipar

Az LG szállít majd be akkumulátorokat a Toyota számára az USA-ban

LG

2025-től az LG Energy Solution évente 20 GWh magas nikkeltartalmú NCMA akkumulátormodult szállít majd a Toyotának.

Ezzel két az akkumulátoros fejlesztése terén globálisan vezető szerepet betöltő nagyvállalat egyesíti erőit annak érdekében, hogy az akkumulátoros elektromos járművek száma dinamikusan növekedhessen az Egyesült Államokban. A számítástechnika területén is kiemelkedő nagyvállalat michigani üzemében gyártott modulokat majd az Észak-Amerikában összeszerelésre kerülő akkumulátoros elektromos Toyota modellek meghajtására használják majd.

Az LG Energy Solution és a Toyota egy a lítium-ion akkumulátormodulokra vonatkozó szállítási megállapodást írt alá, amelyeket a Toyota az Egyesült Államokban összeszerelt akkumulátoros elektromos járművekben alkalmaz majd. A szerződés értelmében az LG Energy Solution 2025-től évi 20 GWh kapacitású autóakkumulátor-modult szállít, a  magas nikkeltartalmú NCMA (nikkel, kobalt, mangán, alumínium) tasak típusú cellákból álló akkumulátormodulokat az LG Energy Solution michigani létesítményében fogják gyártani.  A Toyota folyamatosan bővülő akkumulátoros elektromos portfóliója fontos pillérét képezi a vállalat multitechnológiás termékstratégiájának. Ennek meghatározó eleme lesz egy új akkumulátoros elektromos modellt is, amelyet a Toyota Kentuckyban található gyártásban szerelnek majd össze 2025-től. A Toyota és a Lexus 2030-ig mintegy 30 új akkumulátoros elektromos modellt tervez bemutatni, amelyek értékesítése az évtized végére elérheti az évi 3,5 milliót darabot

A Toyotánál az a célunk, hogy a lehető legnagyobb mértékben, a lehető leggyorsabban csökkentsük a széndioxid-kibocsátást. – avat be Tetsuo „Ted” Ogawa, a Toyota észak-amerikai elnök-vezérigazgatója. „Gyártási és széndioxid-kibocsátás csökkentési terveink eléréséhez elengedhetetlen, hogy a lítium-ion akkumulátorok biztonságos, nagymértékben való ellátása hosszú távú kapcsolattal támogassa a Toyota többutas megközelítését és az akkumulátoros elektromos modellek növekedési terveit Észak-Amerikában. Az LG Energy Solution-szal együttműködve izgatottak vagyunk, hogy olyan termékeket kínálhatunk, amelyek az ügyfeleink által elvárt teljesítményt és minőséget biztosítják.”

A szállítási megállapodás teljesítése érdekében az LG Energy Solution 4 billió KRW-t (körülbelül 3 milliárd USD) fektet be michigani üzemébe, hogy új gyártósorokat hozzon létre akkumulátorcellák és modulok számára, kizárólag a Toyota részére, amelyek 2025-ben állnak üzembe. A megállapodás egyesíti az LG Energy Solution bizonyított képességeit a csúcsminőségű akkumulátorcellák és modulok gyártásában, valamint a Toyota fejlett akkumulátor-technológiáit, hogy az LG Energy Solution innovatív energiamegoldását használó terméket hozzon létre, amely optimalizálja az akkumulátorrendszer teljesítményét, valamint biztosítja az akkumulátoros elektromos autót vásárló ügyfelek teljes nyugalmat és az ügyfélélményének javítását. Az LG Energy Solution továbbra is javítja az akkumulátorok biztonságát, beleértve a magas nikkeltartalmú NCMA akkumulátorok hőkezelését.

„Izgatottak vagyunk, hogy a Toyota, a világ elsőszámú autógyártója új vásárlónk lehet. A lítium-ion akkumulátorok terén szerzett 30 éves tapasztalatunkkal innovatív energiamegoldásokat kínálunk, amelyek támogatják a Toyota továbblépését az akkumulátoros elektromos járművek felé.”

– avat be Youngsoo Kwon, az LG Energy Solution vezérigazgatója.

A megállapodás egy másik nagy lehetőséget is kínál számunkra, hogy megerősítsük termelési kapacitásunkat Észak-Amerikában, és ezáltal még több valós, nagy léptékű előrelépést hozzunk az elektrifikáció felé a régióban.”

A mérföldkőnek számító ügylet az LG Energy Solution legnagyobb egyedi szállítási megállapodása, amely a vegyesvállalati szerződéseken kívül biztosított. A vállalat jelenleg mind az öt vezető globális autógyártónak szállítja akkumulátorait. Piacvezető szerepére alapozva a társaság nyolc akkumulátorgyártó üzemmel rendelkezik, amelyek jelenleg működnek vagy épülnek fel Észak-Amerikában, és folyamatosan bővíti gyártási hálózatát, valamint ellátási láncát a régióban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Hankook Dynapro AT2 Xtreme: sokoldalú és tartós

A Hankook bemutatja új, nagyteljesítményű gumiabroncsát, a Dynapro AT2 Xtreme-et, amely minden terepre alkalmas, és amelyet kifejezetten a lakóautók, a klasszikus terepjárók és az építőipari szállítók sokoldalú használatára terveztek.

A négyévszakos gumiabroncs ötvözi a megbízható tapadást a vezetési kényelemmel és tartóssággal, évszaktól és útfelülettől függetlenül. Összesen 15 méretet kínálnak 15 és 17 col között, amelyek a klasszikus 4×4-es tartományt is lefedik. A Dynapro termékcsaládban továbbra is megtalálható a Dynapro AT2, amely 20 colig terjedő méretekben kapható, és így számos terepjáróhoz tökéletes.

„A Dynapro AT2 Xtreme termékkel megerősítjük pozíciónkat a növekvő terepjáró szegmensben azzal, hogy megbízható, tartós és kényelmes megoldást kínálunk a terep- és az országúti használat közötti váltáshoz”

nyilatkozta Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke.

A Dynapro AT2 Xtreme univerzális modellként egészíti ki a Dynapro termékcsaládot, az úttestre specializálódott Dynapro HPX és az off-road Dynapro MT2 között. Megfelel a modern terepabroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak, miközben kiválóan alkalmas mindennapi használatra. Ezt az innovatív futófelületi kialakítás és modern anyagkeverék kombinációja teszi lehetővé.

Megbízható és kényelmes

A gumiabroncs különleges vállidom-kialakítása mély oldalfalú blokkokkal megvédi a terepen a vágások és egyéb sérülések ellen. Ugyanakkor a kifinomult futófelületi alakzatok többirányú lamellákkal és barázdákkal biztosítják a lehető legjobb súrlódást – akár havon is. A Dynapro AT2 Xtreme 3PMSF-minősítéssel rendelkezik, így az abroncson megtalálható alpesi/hópehely szimbólum, ami azt jelenti, hogy kihívást jelentő téli időjárási körülmények között is használható. A különlegesen kialakított blokkszélek és az extra barázdák a futófelületi blokkok között csökkentik a menetzajt, valamint stabilizálják a futófelületet a kényelmes és biztonságos utazás érdekében.

Az újonnan kifejlesztett futófelületi keverék erőssége abban rejlik, hogy funkcionalizált polimereket tartalmaz, amelyek biztosítják az optimális szilikaelosztást, továbbá olyan integrált részecskéket, amelyek ellenállnak a deformációnak és a szélsőséges hőmérsékletnek, ezáltal javítva a tapadást. Az eredmény egy, még az elődjénél is hosszabb élettartam. A “Max Mileage” technológiának köszönhetően a Dynapro AT2 Xtreme rendkívül magas futásteljesítményt ér el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Microsoft és Siemens összefogás

A nagyobb épületek – például kereskedelmi létesítmények, adatközpontok vagy felsőoktatási intézmények, – IoT-alapú működtetését könnyíti meg és optimalizálja a Microsoft és a Siemens új együttműködése.

A megállapodás lehetővé teszi a Siemens digitális épületfelügyeleti platformja, a Building X és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatások közötti átjárhatóságot.

A Microsoft Azure felhőalapú szolgáltatásaihoz csatlakoztatott Siemens Building X platform és annak különböző, például energiagazdálkodást vagy karbantartást támogató alkalmazásai lehetővé teszik a jelenleg elkülönülten működő IoT-eszközök adatainak egységes kezelését. Ennek eredményeként az épületüzemeltetés különböző rendszerei egy közös, átlátható felületen integrálódnak, és válhatnak hatékonyabban irányíthatóvá.

Ezáltal olyan adatok integrálhatóak, mint például a fűtési, szellőzési és légkondicionáló (HVAC) rendszerekből érkező információk, a szelepek hőmérsékletének, nyomásának adatai vagy a beltéri levegőminőség különböző jellemzői. Így az ügyfelek saját épületeikre szabott energiafelügyeleti és optimalizálási beállításokat és karbantartási terveket alakíthatnak ki.

Az együttműködésnek köszönhetően az épületekben elhelyezett eszközök gyártófüggetlenül, egyetlen kattintással csatlakoztathatóak lesznek a felhőalapú rendszerekhez. A mostani az egyik első olyan integráció, amely tisztán nyílt ipari szabványokon – World Wide Web Consortium (W3C), Web of Things (WoT) és Open Platform Communications Unified Architecture (OPC UA) protokollokon – alapul a szolgáltatók között.

Így az integráció a korábbi, hasonló összehangolási megoldásokhoz képest a szükséges erőforrások akár 80 százalékának megspórolásával valósulhat meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén

A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár – derül ki az EY friss tanulmányából, amely több mint 200 – köztük 16 magyar – vállalat első, uniós irányelvek (CSRD) szerint készült fenntarthatósági beszámolóját elemezte.

Az érintett cégek döntő többségének már van ESG felelőse és stratégiája. A társaságok átlagosan hét kritikus területet azonosítottak a működésük szempontjából.

A vizsgált jelentések terjedelme jelentős eltérést mutatott: a legrövidebb 33, a leghosszabb 412 oldalas volt, míg átlagosan 120 oldalt tettek ki. A legátfogóbb dokumentumok a pénzügyi szektorhoz köthetők, ahol a befektetői elvárások és a szabályozói megfelelés egyaránt részletes tartalmat követelnek meg. Az elemzett vállalatok közel fele, míg idehaza a cégek többsége (58%) már rendelkezik olyan belső jelentéstételi politikával, amely rögzíti, hogy a társaság miként készíti el a fenntarthatósági jelentéseit. Szinte az összes jelentéstevőnek (88%) van fenntarthatósági stratégiája, míg tízből nyolc cég rendelkezik dedikált ESG-felelőssel.

A társaságok átlagosan hét kiemelt területet határoztak meg a kettős lényegességi felmérés (Double Materiality Assessment, DMA) során, ami azt vizsgálja, hogy mely fenntarthatósági hatások jelentősek a vállalat, és annak értéklánca szempontjából, illetve milyen pénzügyi kockázatok és lehetőségek merülhetnek fel. Ezek közül az éghajlatváltozás jellemzően minden iparágban releváns volt, csak nagyon alapos indoklással hagyható ki, továbbá a saját munkaerőre és vállalatirányításra vonatkozó közzétételek is iparágtól függetlenül relevánsak. A körforgásos gazdaság, az értékláncban dolgozók, a fogyasztók és végfelhasználók, illetve a biológiai sokféleség és ökoszisztémák szintén lényeges témaként szerepeltek a 216 vállalat napirendjén.

„A CSRD-jelentések első alkalommal adnak képet az érintett vállalatok fenntarthatósági érettségéről. A következő lépés, hogy az adatalapú, stratégiai megközelítés a napi működés részévé váljon és a cégek kialakítsák az ehhez szükséges tartalmi és formai keretrendszert

– emelte ki Lukács Ákos, az EY Klímaváltozási és Fenntarthatósági üzletágának partnere.

„Ehhez elengedhetetlen a fenntarthatóság szervezeti integrációja, amihez a kulcs a közös célrendszer, az egyértelmű felelősségi körök és a világos ösztönzési folyamatok kialakítása”

– tette hozzá az EY szakértője.

A cégeknek a jelentéstételt üzleti szempontból is érdemes kiértékelniük, különös tekintettel a kettős lényegességi felmérésre. A sikeres adatszolgáltatáshoz elengedhetetlen a szervezeti és informatikai háttér megerősítése, a megfelelő belső kontrollkörnyezet kialakítása, valamint a komplex adatforrások – például az átállási tervek és klímakockázatok – hatékony kezelése. A cél a megfelelésen túl a fenntarthatósági teljesítmény javítása és az üzleti értékteremtés. Ezt az ESG-minősítések javításával, a zöld finanszírozási lehetőségek kiaknázásával és a kockázatok tudatos elhárításával érhetik el a döntéshozók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss