Connect with us

Ipar

Német Logisztikai Díjat kapott a digitális ikerért a Dachser és a Fraunhofer IML

logisztikai

A Német Logisztikai Szövetség (BVL) zsűrije a Dachsernek és a Fraunhofer IML-nek ítélte oda a 2023-as Német Logisztikai Díjat az @ILO (Advanced Indoor Localization and Operations) nevű digitális iker technológiáért.

A két cég együttműködése során a DACHSER Enterprise Labnál kifejlesztett és már két telephelyen is tesztelt technológia automatikusan létrehozza és folyamatosan frissíti az átrakó raktárban valamennyi küldemény és munkafolyamat helyzetének és státuszának digitális ikerpárját. A munkatársak ezután elektronikusan követhetik nyomon ezeket a valós idejű információkat az irodai számítógépen vagy akár mobileszközön.

Az @ILO digitális iker növeli a raktárakban az átláthatóságot. A munka egyes lépései optimalizálhatók, és kevesebb időt vesznek igénybe. Az alkalmazás nemcsak a raktári dolgozók és a járművezetők, hanem az ügyfelek számára is előnyös, mivel a jövőben pontosabb információkat kaphatnak szállítmányaikról. Az @ILO digitális iker a DACHSER Enterprise Labnál végzett több mint hatéves kutatás eredménye. A laborban a logisztikai szolgáltató szakértői és a Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics IML kutatói kis létszámú csapatokban dolgoznak az európai gyűjtőszállítmányozási hálózat és az átrakó raktárak innovációin.

„Azért folytatunk közös kutatásokat a Fraunhofer IML-lel, hogy előmozdítsuk a logisztika digitalizációját, és tovább javítsuk az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatások minőségét”

– mondta Burkhard Eling, a Dachser vezérigazgatója a berlini díjátadón.

„Így biztosítjuk vállalatunk jövőbeni fejlődését. A közös munka egy olyan, a gyakorlatban használható innovációt eredményezett, amely a Német Logisztikai Díj zsűrijét is meggyőzte. Mindez igazolja törekvéseinket, és megerősíti motivációnkat.”

A Dachser most azt tervezi, hogy tovább lép innovációjának fejlesztésében. A családi tulajdonban lévő vállalat várhatóan 2024-ben kezdi meg az új technológia fokozatos bevezetését európai telephelyein.

„Digitális átalakulásunk döntő mérföldköve az @ILO digitális iker technológia, amely szinte kvantumugrásnak felel meg a logisztikában”

– mondta Eling.

„Átültetjük a kutatást a gyakorlatba, mégpedig egész Európában”

– mondta Prof. Michael ten Hompel, a Fraunhofer IML ügyvezető igazgatója.

„Ez még a Fraunhofer IML hosszú történelmében is kiemelkedő kutatási siker. Egyértelműen megmutatkozott, mennyire megéri összekapcsolni a tudományos kutatást a gyakorlati alkalmazással. Különösen igaz ez akkor, ha az interdiszciplináris együttműködés olyan intenzíven és fenntarthatóan zajlik, mint a DACHSER Enterprise Labben.”

Bizonyíték a gyakorlatban: előtérben a mesterséges intelligencia és az automatizálás

Az @ILO szoftverben található speciális MI-alapú algoritmusok értelmezik a raktár mennyezetén lévő több száz optikai szkenner által másodpercenként gyűjtött adatokat. Ezen adatok alapján automatikusan és azonnal azonosítják, illetve lokalizálják az összes csomagot. A jövőben a küldemények tényleges terjedelmét is mérni fogják ezzel a módszerrel. Így létrejön egy teljes, mindig naprakész kép a raktárról és az ott zajló folyamatokról – egy digitális iker.

Ez a technológiai innováció már a gyakorlati munkafolyamatokba integrálva is bizonyított a München melletti Unterschleißheimben és a Heilbronn melletti Öhringenben található @ILO kísérleti átrakó raktárakban. A bejövő és kimenő áruk között végrehajtott egyes folyamatok 15-35 százalékkal gyorsabban zajlottak le a tesztek során. Ezt olyan műveletek kiküszöbölésével sikerült elérni, mint a vonalkódok kézi beolvasása és a csomagok napi kézi leltározása. Ennek eredményeképpen a rövidtávú szállítójárművek a nap folyamán korábban megkezdhetik a kiszállításokat, ami a sofőröknek előnyt biztosít a reggeli csúcsforgalomban.

„A mesterséges intelligencia és az automatizálási technológiák alkalmazásával a gyűjtőcsomagok kezelésében magas minőséget tudunk biztosítani, miközben megfelelünk az ügyfelek összetett igényeinek is. Segít nekünk abban is, hogy leküzdjük a helyhiányból és a szakképzett munkaerő hiányából adódó kihívásokat”

– mondta el Alexander Tonn, a Dachser Road Logistics igazgatója.

„Az olyan új technológiák, mint az @ILO digitális iker, a számunkra szükséges a valós idejű adatokat biztosítják. A technológia azonban akkor teremt igazán értéket, ha támogatja és tehermentesíti a kollégákat a mindennapi munkában – az @ILO pedig a kísérleti telephelyeken lenyűgözően bizonyította, hogy pontosan erre képes.”

A következő innovatív lépés: mesterséges intelligencia által támogatott rakodás

Stefan Hohm, a Dachser fejlesztési igazgatója tisztában van az @ILO-ban rejlő jövőbeni lehetőségekkel:

„A csomagok teljes mértékben automatizált, folyamatos mérése jelenti a következő lépést a Logisztika 4.0 felé, amelyet a Fraunhofer IML-lel közösen teszünk majd meg kutatási partnerségünk keretében”.

A tesztek során, tette hozzá Hohm, a rendszer képes volt nagy pontossággal meghatározni a csomagok hosszát, magasságát és szélességét, mégpedig valós időben, mérőállomások bevonása nélkül. Amint a rendszer teljes mértékben készen áll a gyakorlati használatra, az egyes csomagokról kapott térfogatadatokat intelligens algoritmusokba lehet majd táplálni, hogy segítsék például a rakodást és az útvonaltervezést, és tovább növeljék a csereszekrények, pótkocsik és rövidtávú szállítójárművek kapacitáskihasználtságát.

„Ez csökkenti a szállítási kilométereket és a szén-dioxid-kibocsátást is.”

Ezen kívül a Dachser és a Fraunhofer IML jelenleg egy olyan, egyszerűsített @ILO rendszert fejleszt, amelyet az ügyfél a saját raktárának rakodási területére is felszerelhet, így növelve a szállítmány követhetőségét az indítás pontjától kezdve.

„Ám ezen a területen rengeteg kutatás vár még ránk”

– tette hozzá Hohm.

További részletek az @ILO működéséről

Online itt: https://www.dachser.com/en/mediaroom/How-ILO-works-Identification-localization-measurement-and-visualization-23176


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Új telephelyvezető a Dachser Hungary Food Logistics élén

Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a Dachser Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét.

A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a Dachser budapesti telephelyén.

Prazsák Gábor közgazdász, ezen belül logisztikai szakirányon végzett. Több mint 20 éve dolgozik a logisztika területén, az elmúlt 11 évben pedig a hőmérséklet-szabályozott áruszállítás gyakorlatilag minden területével foglalkozott az értékesítéstől, operatív irányítástól kezdve a nemzetközi területeken át az üzletfejlesztésig. Május elején csatlakozott a Dachser Food Logistics csapatához, és a budapesti telephely vezetőjeként a hűtött és szárazélelmiszer-raktározási és szállítmányozási feladatokért felel. Közel 70 kolléga munkáját irányítva dolgozik az operatív vezetés mellett a folyamatok optimalizálásán, szabványos rendszerszerű működtetésén, valamint az üzletfejlesztésen.

„A fenntarthatóságra és az innovációkra, például a digitalizációra való törekvés tette számomra igazán vonzó lehetőséggé a munkavállalást a Dachsernél”

– mondta el Prazsák Gábor.

„Úgy vélem, csak ezen szempontok mentén lehet egy logisztikai vállalat hosszú távon is magas minőségben hangsúlyos szereplője a piacnak, és teljes mértékben azonosulni tudok ezekkel a vállalati értékekkel. Mindemellett remek csapat fogadott a Dachsernél, nagyon jók a kezdeti tapasztalataim, sok támogatást kapok a kollégáktól. Jó volt egy ilyen közegbe megérkezni.”

„Az élelmiszerlogisztika egy különösen kényes, nagy szakértelmet, odafigyelést, precizitást igénylő terület a tevékenységeinken belül”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary cégvezetője.

„Ahogy mindenben, itt is a legmagasabb minőségre törekszünk, bőven az előírások betartásán túl, célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnerei legyünk. Gábor kiváló szakember, aki pontosan érti az élelmiszerlogisztika mögött rejlő felelősséget, látja a fejlődési lehetőségeket, így nagyon örülünk, hogy csatlakozott a csapathoz.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies

A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.

Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják. 

A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.

A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.

A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.

A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.

Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.

Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat

Nem fog elszállni a villanyszámla.

Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.

Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.

Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.

Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.

A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.

Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss