Ipar

Magyarországon fejlesztett ki először szabadtéri digitális raktárat a Wienerberger

wienerberger

A beruházással az összekészítés ideje a tető kiegészítők esetén 50, a tetőcserepeknél 22%-kal csökkent.

A világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktár-irányítási megoldását a Wienerberger. A beruházás forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék. Ez amellett, hogy papírmentes és időjárásálló, jelentősen felgyorsítja a kiszolgálási és a raktározási folyamatokat, valamint minimalizálja a hibalehetőséget és csökkenti a működési költségeket.  A világ legnagyobb tégla- és Európa vezető kerámia tetőcserép gyártója a pilot projekt sikere után a többi országban is tervezi bevezetni a rendszert.

Az építőiparban ma is megbízhatóan működnek a régi módszerek, de a digitalizáció betörésével megváltoztak a vásárlói igények. A vevők egyre pontosabb információt szeretnének kapni az egyes termékekről és az elérhető készletek mennyiségéről. A Békéscsabán idén ősszel elindított új, komplex end-to-end (E2E) raktár-irányítási rendszer, amely az SAP Warehouse Management modulját és a Wienerberger Digital Stockyard fejlesztését ötvözi, példaértékű lépés a cégcsoport digitális átalakulásában. Lehetővé teszi a gyártástól a vevők kiszolgálásáig terjedő teljes folyamat digitalizálását, a raklapazonosítástól kezdve a fuvarozók személyes bejelentkezésén át egészen a kiszállításig.

Az első hónapban tapasztalt eredmények már most jelentős javulást mutatnak: a cserépkomissiózás 22%-kal gyorsabb lett, a nem kerámia kiegészítők összekészítése 50%-kal javult, a fordulóidő 10%-kal rövidült, míg a hibaszám jelentősen lecsökkent. Emellett az új emberek betanulási ideje két hónapról két hétre csökkent, a teljes 7 hektár alapterületű raktáron található mintegy 1000 cikk ciklikus készlet ellenőrzéséhez is kevesebb, mint 14 nap elegendő a korábbi több hónap helyett.

„A magyar menedzsment érdeme, hogy ez a fejlesztés megvalósult és az eddigi működés egyértelműen a projekt sikerességét igazolja. A központ más országaiban is érdeklődéssel figyelték a munkánkat és már többen jelezték, hogy szeretnék máshol is kiépíteni. Az ellátási lánc digitalizációjában ez egy fontos pillér volt, hogy az end-to-end folyamat teljesen átalakuljon. Büszke vagyok a csapatra, hogy a minőségi termékekhez minőségi digitális raktározási rendszer csatlakozott”

– mondta Csömöri Gábor, a Wienerberger Magyarország országos raktározási vezetője.

A vállalat elkötelezett amellett, hogy az építőiparban is élen járjon a digitalizáció területén. Ez a pilot projekt azonban nemcsak a vállalat számára jelent mérföldkövet, hanem az építőiparon belül mindenkinek, aki kültéri raktározással dolgozik, új irányokat mutathat. Emellett nagy hatással van a vásárlók kiszolgálására és a vevők elégedettségének javítására.

„A projekt elsődleges célja, hogy a digitális megoldások bevezetésével növeljük a vevői elégedettséget, csökkentsük a vásárlói reklamációk számát és a visszáru mennyiségét. A rendszer által biztosított magas pontosság és átláthatóság elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, amivel kiszolgálhatjuk a megváltozott vásárlói szokásokat. A fejlesztés egy gyorsabb, fenntarthatóbb, versenyképesebb ellátási lánc felé vezet minket”

– mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger Magyarország marketing vezetője.

A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert. A digitalizáció a cégcsoport számára kiemelten fontos, és ez a fejlesztés egy lényeges lépést jelent egy kiváló, hosszútávon versenyképes ellátási lánc felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

A szentgotthárdi motorgyárban elkezdték a négyhengeres motorok sorozatgyártását

A Stellantis autóipari csoportosulás tagjaként működő szentgotthárdi motorgyárban a napokban megkezdték a négyhengeres 1,6 literes turbó benzinmotorok gyártását.

A gyártást a meglévő motorgyár területén, az ideiglenesen pihenő megmunkáló és szerelősorok átépítésével és újbóli beindításával valósították meg a gyár szakemberei, és az így létrejött gyártási kapacitás éves szinten 220 ezer négyhengeres benzinmotor gyártását teszi lehetővé. Az új motor a Stellantis európai plug-in hibrid modelljeibe kerül, de egyes motortípusokat a tengerentúlra is fog szállítani a gyár.

Az új motor bevezetésével párhuzamban a gyárban zavartalanul tovább gyártják a háromhengeres 1,2 literes erőforrást is, valamint az év elején bejelentették, hogy 2026-tól kezdődően elektromos hajtásmodulokat (EDM) is fognak gyártani Szentgotthárdon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Már 25 éve támogatja a növényvédelmet a nyírségi agrovállalat

25. születésnapját ünnepli idén a Nyír-Chem Kft., a Szabolcs Szatmár-Bereg vármegyei és környéki gazdálkodók megbízható szakmai partnere.

A vállalat mezőgazdasági szakáruházzal, szaktanácsadással, különleges szolgáltatásokkal és egyedülálló kínálattal is a minőségi növényvédelem éllovasa a környéken.

A Nyír-Chem Kft. 1999-es megalakulása óta a Dél-Nyírség és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye egyik meghatározó növényvédőszer és műtrágya kereskedőjévé vált. Családi vállalkozásból mára a környék egyik legjelentősebb szereplőjévé nőtte ki magát. Mindössze szűk negyed évszázad elegendő volt, hogy a Nagykállótól nem messze található Balkány legnagyobb árbevételű cégévé is felnőjön. A vállalat csak a 2022-es pénzügyi évben közel 6 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert. Ezzel az évek során azonban nemcsak munkahelyeket teremtett, de a környék fejlődéséhez is érdemben hozzá tudott járulni.

A 25 év alatt folyamatosan bővült az áru- és szolgáltatáskínálatuk

A kemikáliák mellett szántóföldi és kertészeti vetőmagvak, valamint természetesen a termeléshez szükséges kellékek is megtalálhatóak árukínálatukban. A társaság üzletpolitikája a korrekt piaci magatartás betartása, ezért fontosnak tartják, hogy a termelők számára mindig az optimális terméket javasolják, ami nem feltétlenül a legdrágábbat jelenti. A versenyképes árak mellett nagy hangsúlyt fektetnek a gyors és hatékony kiszolgálásra, továbbá a termékkiszállításra, ezzel is megkönnyítve a termelők mindennapi munkáját. Ma már komplex szaktanácsadással, termelés-finanszírozással, sőt még növénybiztosítás közvetítésével is partnereik rendelkezésére állnak, mindezekkel szintén alátámasztva azt, hogy a cég kínálata valóban több mint növényvédelem.

„A 25 év alatt számunkra mindig is fontos volt, hogy személyes kapcsolatot ápoljunk a gazdákkal, valamint a környékbeliekkel is. Megértsük az igényeiket és rendszerint tudjunk rá megoldást kínálni”

– mondta dr. Gerda Anikó növényorvos, a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Támogatják a fenntarthatóbb mezőgazdaságot a Nyírségben

2021-ben megnyitotta kapuit a vállalat 250 m2 területű mezőgazdasági kisáruháza is Balkányban. Ennek köszönhetően, ezt követően már a kiskereskedelmi vásárlók számára is elérhetővé vált a kertészeti és háztartási termékek több ezer termékből álló széles választéka. Így ma már nemcsak a nagyobb gazdálkodók, de akár a hobbikertészek is szakmai segítségre lelhetnek a környéken. Mindemellett a vállalatnál a bio gazdálkodást is segítik, hiszen a nyírségi vállalat számára is igen fontos a fenntarthatóság. Ennek részeként olyan termékek használatát is szorgalmazzák, amelyek segítségével az ökológiai gazdálkodást, valamint a fenntarhatóbb gazdálkodást is elősegítik.

„Manapság megkerülhetetlen téma a fenntarthatóság. Nincs ez másként a mezőgazdaságban sem, amelynek fenntarthatóbb működését szolgáltatásainkkal és termékkínálatunkkal is igyekszünk támogatni. Ennek részeként például olyan termékek is megtalálhatóak kínálatunkban, amelyek akár bio gazdaságokban is kiválóan segítik a termesztést”

– mondta a Nyír-Chem Kft. ügyvezetője.

Naprakészen a növénytermesztésben

A növénytermesztési munkafolyamatok során felmerülő kérdésekben a gazdák számára igazi szakértői gárda áll a rendelkezésre a nyírségi vállalatnál. Többek között növényvédő-, agrár- és kertészmérnök végzettséggel rendelkező szakemberek segítik a döntéshozatalokat, akik nemcsak az időjárást kísérik nap mint nap figyelemmel a jobb tanácsadás érdekében, hanem a mezőgazdasági innovációkat is.

„Törekszünk növényvédelem terén nemcsak megbízható, de naprakész partnerei is lenni a gazdáknak, annak érdekében, hogy a következő 25 évben is minket válasszanak. Ebből adódóan a legmodernebb technológiákat is folyamatosan figyelemmel kísérjük, alkalmazásukat pedig folyamatosan mérlegeljük. Példaként csupán, a térségben elsők között vezettünk be drón monitoring szolgáltatást, amellyel szintén támogatni tudjuk a gazdákat a legjobb terméshozam elérésében”

– tette hozzá dr. Gerda Anikó.

A vállalkozásnál mindemellett kizárólag minőségi vetőmag, műtrágya és növényvédőszer kerül fel a termékpalettára, akár hagyományos, akár bio növénytermesztéshez szeretné azt a vásárló használni. Ezzel is elősegítve, hogy magasabb terméseredményt és jobb termésbiztonságot érjen el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Integrált B2B és B2C e-kereskedelmi megoldások a cargo-partner Kft.-nél

cargo

A nemzetközi szállítmányozási és logisztikai szolgáltató speciális szolgáltatásokat kínál világszerte, hogy optimalizálja ügyfelei ellátási láncait.

Az elmúlt hónapokban a cég  magyarországi csapata sikeres B2B (Buisness to Buisness) és B2C (Buisness to Customer) logisztikai folyamatot épített ki egy magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat számára, lehetővé téve így ügyfelüknek, hogy webáruházuk rendeléseit egy kézben tartsák.

Hatalmas teret hódít a világban az e-kereskedelem, így nem csoda, hogy Magyarországon is egyre nagyobb figyelmet kap. Egyre több kisvállalkozás dönt saját webshop indítása mellett, amelyek szeretnék minél jobban leegyszerűsíteni logisztikai folyamataikat. A versenyképesség megőrzése érdekében a hatékony és gyors kiszállítások, valamint az integrált és rugalmas raktározási megoldások elengedhetetlenek. A cargo-partner innovatív, iparág-specifikus B2B és B2C megoldásokat kínál ezeknek a kihívásoknak a kezelésére és a vállalkozások növekedésének elősegítésére.

A cargo-partner több iparágat kiszolgáló raktárai nagyobb volumenű termékek kezelésére is alkalmasak, ami elengedhetetlen a B2B és B2C logisztikai folyamatok működéséhez. Ez az infrastruktúra lehetővé teszi a cargo-partner számára, hogy erős és skálázható logisztikai megoldásokat nyújtson, amelyek kielégítik a különböző iparágak és üzletek sokrétű igényeit.

Egy sikeres együttműködés kezdete

A közel egyéves tárgyalásokat és előkészületeket követően idén májusban a cég magyarországi csapata sikeres együttműködést kötött egy neves kozmetikai termékek forgalmazására és kereskedelmére specializálódott vállalattal, amelynek keretében komplex B2B és B2C logisztikai megoldásokat valósít meg.

„A kozmetikai céggel korábban még nem dolgoztunk együtt, így izgatottan vágtunk bele a közös munkába. A vállalat online áruházával való API kapcsolat integrálásának köszönhetően az ügyfél- és partnermegrendelések azonnal megjelennek a cargo-partner rendszerében, elkülönítve a B2B és B2C rendeléseket. Ez az integrált megoldás a webshop rendelésfeldolgozáshoz és nyomon követéshez szükséges API-kat használja, és biztosítja a teljes művelet ügyfélközpontú front-endjét a SPOT eWarehouse platformon.”

mondta Becze Attila, a cargo-partner magyarországi és romániai régiójának ügyvezetője.

A cargo-partner elsődleges szolgáltatása a kozmetikai cég számára a B2B és B2C bejövő és kimenő szállítási és raktározási szolgáltatásokat foglalja magába. B2B esetén standard raklapos szállítást, belföldi elosztást, karton- és darabszintű összekészítést, címkézést valamint kiszállítást végez a logisztikai cég. B2C esetén a csomagok összekészítését, címkézését és CEP partnerrel történő kiszállítását bonyolítják le. Fontos megjegyezni, hogy a B2B és B2C ügyfelek különböző igényekkel rendelkeznek, ezért különböző üzleti folyamatokra és webáruház funkciókra van szükségük. A B2B ügyfelek kiszolgálása érdekében a cargo-partner egyedi árajánlatot és fizetési lehetőségeket, valamint speciális funkciókat is kínál.

„Ez az első alkalom a cargo-partner magyarországi történelmében, hogy egy ügyfél számára egyidejűleg kezelünk B2B és B2C igényeket, ami egy jelentős lépés a digitalizációs törekvéseinkben és az E2E (Exchange to Exchange) megoldások terén. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak hatékonyságunkat növeljük, hanem ügyfeleink számára is egyedülálló, integrált szolgáltatási élményt nyújtunk. Kezdetben ez a kettős menedzsment kihívások elé állított minket, de kiváló csapatunknak és a cég „személyes ügynek tekintjük” filozófiájának köszönhetően zökkenőmentes megoldásokat dolgoztuk ki ezekre a rendelési igényekre is.”

– ismertette Becze Attila.

Ezzel a projekttel Magyarország csatlakozik azon országok sorához, ahol a cargo-partner már sikeresen szolgálja ki ügyfeleit, egyszerre kezelve B2C és B2B igényeiket. A cargo-partner azon képessége, hogy különböző piacokon ügyfeleket fogadjon, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy zökkenőmentesen terjeszkedjenek hazai határaikon túlra. Ez különösen előnyös az európai, amerikai és ázsiai online kiskereskedők számára, akik a magas keresletű piacokat, mint például az Egyesült Királyságot célozzák meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss