Connect with us

Ipar

A RaktárAD ipari társasházai Alsónémedin, rövid időn belül már 25 KKV számára adnak otthont

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező RaktárAD 2024-ben több mint 15 000 m2 alapterületű logisztikai ingatlan építését indítja el Alsónémedi, Vecsés és Bag lokációkban.

A beruházások oly módon valósulnak meg a Pest vármegyei településeken, hogy még nincs megrendelésállományuk, de a vonzó termékek, az ipari társasházak albetétei várhatóan már a projekt indulásakor értékesítésre kerülnek.

Az elmúlt években több mint 200 000 m2-nyi átadott felépítménnyel a hátuk mögött, számos hazai vállalkozásnak adott segítséget a cég a hatékony működéshez. A betelepülő vállalatok változatos iparágakat képviselnek. Jelen van többek között gépjárműalkatrész-nagykereskedő, motorkerékpárjavító üzem, élelmiszergyártó, egyedi szerszámgyártó, továbbá fűtésberendezés-szerelő is.

Ezek a raktárépületek olyan ipari közösséget teremtő társasházak, melyek a KKV szektor vállalkozóit fogadják be, akik eddig többek között a lakónegyedekben végezték tevékenységüket.

2024 augusztusában az Alsónémedi projekt új fázisába lép, ekkor kerül sor az építkezés 4. ütemének alapkőletételére. A kitűnő lokációjú beruházás az M0-ás autóút és az M5-ös autópálya között fekszik, megkönnyítve a cégek autós és kamionos forgalmát.

Alsónémedi – kulcs a vállalkozások jövőjéhez

A RaktárAD 2024 szeptemberében induló és várhatóan 7 hónap alatt megvalósuló legújabb projektje egy közel 10 000 m2-es telken épül Alsónémedi határában. A településen a már elkészült közel 20 000 m2 alapterületű fejlesztésen túl a következő, 4. ütemben 4 400 m2-es beruházást indít el a cég 7db raktáregységgel.

Alsónémedi RaktárAD 4 néven futó projekt épületei ideális lehetőséget kínálnak raktárak, telephelyek, műhelyek létesítésének. A modern, tágas és kiváló ár-érték arányú logisztikai csarnokok egyedi műszaki igények szerint alakíthatók. A megvásárolható alegységek 280-4700 m2 között érhetők el.

A kitűnő lokáció segít az intermodális szállításban

A Liszt Ferenc Repülőtér és Budapest közelsége kiemelkedő infrastrukturális lehetőséget biztosít az üzleti célok megvalósítása során. A logisztikai hálózatokhoz való könnyű hozzáférés miatt az épületkomplexum ideális az intermodális szállítás tervezésekor.

A Liszt Ferenc Repülőtér mindössze 20 percre van, a soroksári vasútállomás 4 km-re, az M5-ös autópálya 6 km-re, az M0-ás autóút pedig csak 1 km-re található. A csarnokok ideális bázisként szolgálnak mind a légi, mind a vasúti, mind pedig a közúti teherszállításban gondolkodóknak.

A lokáció előnyeit kihasználva a humánerőforrás is könnyen biztosítható.

A raktár, amely közösséget is ad

A RaktárAD kompexumai nemcsak székhelyként, logisztikai központként szolgálnak az ide települő cégeknek, hanem remek lehetőséget teremtenek ipari jellegű közösségek kialakulásának is.

A társasházi telephelyi együttműködés előnyeit kihasználva, a résztvevők közösen tudnak – egyebek mellett – energiahatékony megoldásokat eszközölni, pályázatokon indulni, beruházásokban gondolkodni az általuk működtetett közösségekben.

Értékük a transzparencia

A RaktárAD projekt épületei kifejezetten a KKV szektor vállalkozóit fogadják be, akik többek között eddig a lakónegyedekben végezték tevékenységüket. Ezek a raktárépületek olyan ipari társasházak, ahol egyszerre több vállalkozó is végezheti tevékenységét és vásárolhat területet. A csarnokok a tervek szerint könnyen megközelíthetők és transzparens elhelyezkedésűek lesznek.

Az alsónémedi logisztikai bázis kialakításánál a beruházó különös figyelmet fordít arra, hogy az épületek tökéletesen illeszkedjenek a környező tájba. A csarnokokat körülölelő zöldterület hozzájárul az inspiráló munkakörnyezet kialakításához, a térköves és aszfaltos út pedig a könnyű megközelítést teszi lehetővé.

Egyedi műszaki igények szerint alakítható raktárak

A fejlesztői csoport alapfilozófiája részeként, a logisztikai központ tervezésénél és kivitelezésénél kiemelt szerepet kapott az egyedi igényekhez való alkalmazkodás. Az Alsónémedin épülő csarnokok 5-6 m belmagasságúak, 5,0 t / m2 terhelhetőségű, gépcsiszolt aljzatúak, magas tetős kialakítású, vasbeton pilléren nyugvó épületek, melyeket 10 cm vastagságú szendvicspanel buroklatú oldalfal vesz körül.

Ezek a raktárak alkalmasak minden vállalkozás számára, akik telephelyet, raktárat, irodát vagy műhelyt szeretnének. Az épületek erőssége, hogy kiválóan megvilágítottak, a nagy belmagasság miatt rugalmasan berendezhetők, alacsony rezsiköltségűek.

„A RaktárAD csapata mindig előretekint. Így teszünk most is, mikor folytatjuk szenvedélyünket, az építést. Jelenleg Alsónémedin megvalósuló projektünk 4. üteme ideális lehetőséget ad raktárak, telephelyek, műhelyek kialakítására. Büszkék vagyunk arra, hogy a Pest vármegyei településen már elkészült csarnokokban az elmúlt 1 évben eddig több mint 25 vállalkozás kezdte meg tevékenységét. A beruházás következő ütemének engedélyezése már folyamatban van, így hamarosan újabb csarnokokkal szolgálhatjuk ki a KKV-k igényeit. Fejlesztéseink fókuszában a KKV szektor igényeinek kielégítése áll, melyhez azonnal költözhető, kulcsrakész raktárakat kínálunk. Így vásárlási szándék esetén nem szükséges hosszú hónapokat várni az ingatlanok használatba vételére.”

– fejtette ki Lőrincz-Hadnagy Tibor, a projekt COO & Operations Managere.

A RaktárAD ipari társasházai a jövőt építik Alsónémedin

A RaktárAD és Alsónémedi városvezetése között létrejött partnerség jelentősen hozzájárul a régió gazdasági fejlődéséhez és a helyi vállalkozások versenyképességének növeléséhez. Az együttműködés keretében a RaktárAD modern raktármegoldásokat biztosít Alsónémedi vállalkozásai számára, míg a település hozzáférést biztosít a helyi erőforrásokhoz és infrastrukturális támogatást nyújt.

„Minden településvezető számára, így számomra is nagyon fontos, ha egy vállalkozás Alsónémedit választja üzleti tevékenységének helyszínéül, amelyért polgármesterként felelős vagyok. A RaktárAD csarnokai esetében olyan speciális helyzetről beszélhetünk, amely nem egy vállalkozás letelepedéséről szól, hanem a beruházás elkészültével kisebb-nagyobb részleteinek hasznosítása után, több cég Alsónémedire költözéséről és működéséről. A település jövőjének nagyon fontos letéteményesei a helyi vállalkozások.”

– emelte ki Dr. Tüske Zoltán, Alsónémedi polgármestere

A számos sikeres projektet a cégcsoport projektmenedzser cége, a HAD Consult projektvezető teamje támogatja, kiváló szakembereinek segítségével, akik nemcsak csarnokokat és logisztikai egységeket építenek, hanem a magyar társadalmat és gazdaságot is támogatják munkahelyek teremtésével.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Ipar

Új telephelyvezető a Dachser Hungary Food Logistics élén

Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a Dachser Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét.

A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a Dachser budapesti telephelyén.

Prazsák Gábor közgazdász, ezen belül logisztikai szakirányon végzett. Több mint 20 éve dolgozik a logisztika területén, az elmúlt 11 évben pedig a hőmérséklet-szabályozott áruszállítás gyakorlatilag minden területével foglalkozott az értékesítéstől, operatív irányítástól kezdve a nemzetközi területeken át az üzletfejlesztésig. Május elején csatlakozott a Dachser Food Logistics csapatához, és a budapesti telephely vezetőjeként a hűtött és szárazélelmiszer-raktározási és szállítmányozási feladatokért felel. Közel 70 kolléga munkáját irányítva dolgozik az operatív vezetés mellett a folyamatok optimalizálásán, szabványos rendszerszerű működtetésén, valamint az üzletfejlesztésen.

„A fenntarthatóságra és az innovációkra, például a digitalizációra való törekvés tette számomra igazán vonzó lehetőséggé a munkavállalást a Dachsernél”

– mondta el Prazsák Gábor.

„Úgy vélem, csak ezen szempontok mentén lehet egy logisztikai vállalat hosszú távon is magas minőségben hangsúlyos szereplője a piacnak, és teljes mértékben azonosulni tudok ezekkel a vállalati értékekkel. Mindemellett remek csapat fogadott a Dachsernél, nagyon jók a kezdeti tapasztalataim, sok támogatást kapok a kollégáktól. Jó volt egy ilyen közegbe megérkezni.”

„Az élelmiszerlogisztika egy különösen kényes, nagy szakértelmet, odafigyelést, precizitást igénylő terület a tevékenységeinken belül”

– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary cégvezetője.

„Ahogy mindenben, itt is a legmagasabb minőségre törekszünk, bőven az előírások betartásán túl, célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnerei legyünk. Gábor kiváló szakember, aki pontosan érti az élelmiszerlogisztika mögött rejlő felelősséget, látja a fejlődési lehetőségeket, így nagyon örülünk, hogy csatlakozott a csapathoz.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies

A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.

Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják. 

A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.

A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.

A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.

A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.

Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.

Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat

Nem fog elszállni a villanyszámla.

Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.

Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.

Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.

Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.

A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.

Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss