Ipar
Használat alapú rugalmasságot biztosít az MSP-k és a KKV-k számára a Zyxel
A biztonságos és AI-alapú felhőalapú hálózati megoldások nyújtásában vezető szerepet betöltő Zyxel Networks ma bejelentette az új Pay as You Go (PAYG) online fizetési lehetőség bevezetését előfizetéskezelő platformján, a Circle-en.
A Nebula felhőkezelő platformot használó menedzselt szolgáltatók (MSP-k) és kis- és középvállalkozások (KKV-k) változó igényeinek kielégítésére tervezték, az új számlázási modell rugalmasságot és skálázhatóságot biztosít a partnerek számára, hogy a Zyxel Networks-szel együtt kezeljék és fejlesszék vállalkozásukat.
Csak annyiért fizet, amennyit használ, rugalmas lehetőségek közül választhatnak a partnerek.
A Zyxel Networks Circle egy központosított, partnerközpontú platform, amely egyszerűsíti és racionalizálja a licencvásárlást, megújítást és menedzsmentet. A változó igényekkel rendelkező, összetett környezeteket kezelő MSP-k, valamint a szűkös költségvetéssel és ingadozó munkaterheléssel rendelkező kis- és középvállalkozások számára az új PAYG opció havi használaton alapuló számlázási modellt biztosít, amely tükrözi a szervezetenkénti tényleges fogyasztást. Akár egyetlen, akár több száz telephelyet kezelnek az oldalon, a partnereknek csak a felhasznált mennyiséget kell felszámítaniuk, rejtett díjak, pótdíjak vagy minimális kötelezettségvállalások nélkül. A partnerek havonta részletes felhasználási jelentést kapnak, amely teljes átláthatóságot biztosít a licencköltségeikről.
Teljes körű ellenőrzés
A PAYG engedélyezése mindössze néhány kattintást igényel a Circle felületen, így a folyamat zökkenőmentes. Nincs szükség támogatási jegyekre vagy a fiókcsapatokkal való oda-vissza beszélgetésre. A több szervezetet vagy üzleti egységet kezelő partnerek számára a PAYG szervezetenként szelektíven alkalmazható, és bármikor aktiválható vagy leállítható. A hálózati eszközök rugalmasan áthelyezhetők a szervezetek között, ami még nagyobb működési ellenőrzést biztosít.
Az előnyök azonnaliak, és a kisebb partnerek számára rugalmasságot biztosítanak az új projektekre való pályázáshoz anélkül, hogy előzetes tőkekötelezettséget kellene vállalniuk. Emellett értékes időt nyerhetnek vissza azáltal, hogy a kézzel feldolgozott éves megújításokról lemondhatnak.
Átfogó fizetési lehetőségek
Az MSP-k és a KKV-k számára a PAYG lehetővé teszi a CapEx-ről az OpEx-re való zökkenőmentesebb átmenetet, javítja a pénzforgalmat, és támogatja a skálázható hálózat-az-a-szolgáltatás (NaaS) ajánlatokat – mindezt a Zyxel Networks felhő-menedzselt Nebula ökoszisztémájával.
„A Circle mostantól az iparág legátfogóbb fizetési lehetőségeit kínálja, beleértve a rugalmas PAYG opciót és az automatikus megújítási lehetőségeket (havi és éves számlázás). Ez magában foglalja az online és offline tranzakciók támogatását is„
– mondta Inchen Lin, a Zyxel Networks Intelligence Cloud Center AVP-je.
„Az új PAYG-modellt a partnerek visszajelzéseire adott közvetlen válaszként vezetjük be, és a licenckezelést olyan egyszerűvé, rugalmassá és skálázhatóvá tettük, mint a technológiánkat. Ez arról szól, hogy elhárítjuk a belépési akadályokat, és partnereinknek megadjuk azokat az eszközöket és fizetési lehetőségeket, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy a saját feltételeik szerint növekedhessenek„.
A PAYG opció világszerte elérhető a Circle platformon keresztül a Nebula felhőkezelt eszközökhöz. További információért látogasson el a https://community.zyxel.com/en/discussion/29606 weboldalra.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Papír helyett digitalizáció: nemzetközi trendekhez illeszkedő megoldásokkal spórol több tonna papírt a SPAR
A SPAR Magyarország logisztikai központjaiban új jó gyakorlat alkalmazásával csökkenti a papírfelhasználást, miközben a digitalizáció más területeken is jelentős környezeti előnyöket hoz.
A SPAR Magyarország bicskei és üllői logisztikai központjaiban újabb intézkedésekkel csökkentik a papírfelhasználást. A raktárakban a rakodási egységeket jelölő többoldalas címkéket immár kétoldalas nyomtatással készítik el, amivel a bevezetést követő négy héten belül csaknem fél tonnával csökkent a papírfelhasználás mennyisége. Ez éves szinten mintegy 5,5 tonna papír megtakarítását jelenti majd előreláthatóan – ennyivel kevesebb erőforrás vész kárba, miközben a hatékonyság sem csökken.
„A fenntarthatóság ma már nem csak alapelv a SPAR-nál, hanem a mindennapi működés részévé vált a logisztikától kezdve egészen az üzletek üzemeltetéséig. Büszkék vagyunk rá, hogy kollégáink kreatív és felelős hozzáállásának köszönhetően évről évre kézzelfogható eredményeket tudunk felmutatni a papírfelhasználás csökkentésében”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A fenntarthatósági törekvések ugyanakkor nem állnak meg a raktáraknál. A SPAR Magyarország a közelmúltban több olyan digitalizációs intézkedést is bevezetett, amelyek érezhetően mérsékelték a papírfelhasználást: megszűntek a papíralapú takarítási és hűtőkontroll naplók, bevezették az elektronikus munkalapokat, a szerviznaplókat, valamint az online képzési anyagokat. Ezek az intézkedések együttesen évi több tíz tonnával csökkentik a vállalat papírszükségletét. A SPAR folytatja digitális innovációit Magyarországon, aminek keretében ez elektronikus polccímkék használata tíznél is több franchise partnerüzletben, valamint három saját üzemeltetésű áruházban is megvalósult már: Budapesten, Debrecenben és a legújabb, szentendrei szupermarketben. A papírmentes megoldás egyszerre szolgálja a vásárlói élmény növelését, a munkafolyamatok hatékonyabbá tételét és a fenntartható működést. A SPAR az ígéretes tapasztalatokra építve további üzleteiben is szeretné bevezetni a technológiát.
A papírtakarékosság globális trend is: a digitális átállás nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdasági előnyökkel is jár. Azok a vállalatok, amelyek időben felismerik az adminisztráció és a dokumentáció digitalizálásában rejlő lehetőségeket, hosszú távon rugalmasabbá, hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válhatnak. A SPAR Magyarország célja, hogy ezen a területen is élen járjon, és példát mutasson a hazai kiskereskedelemben.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A tűzvédelem új kihívásai 2025-ben
A magyar vállalatok a tűzvédelem területén számos új kihívással szembesültek 2025-ben.
A SMARTme Building Technologies Kft., a gyengeáramú rendszerek és integrált biztonsági megoldások szakértője összefoglalta a legfontosabb fejleményeket, amelyek a beruházók és üzemeltetők számára kulcsfontosságúak.
Tűzvédelem – jogszabályi változások és adminisztrációs egyszerűsítés
Az Országos Tűzvédelmi Szabályzat (OTSZ) idén január 1-től ismét módosult. Fontos változás a tűzvédelmi berendezések – így az automatikus tűzjelzők, tűzoltósági kulcsszéfek és evakuációs hangrendszerek – esetében a felülvizsgálati ciklus 2025-től 6 hónapról, 12 hónapra módosult. Ez csökkenti ugyan a jogszabályban előírt, kötelező ellenőrzések számát, ugyanakkor megköveteli a vállalatoktól a folyamatos szakmai felkészültséget és nyomon követést. Fontos megjegyezni, hogy bár az előírt karbantartási ciklusidők a jogszabály szerint megnövekedtek, de ez nem jelenti azt, hogy az adott rendszerek mérete és azok karbantartási időráfordítása csökkent volna, így egy adott rendszer 100%-os rendszerkarbantartását nem a korábbiak szerinti két alkalomra (félévre) szétosztva kell elvégezni, hanem évente, egy alkalommal.
Az OTSZ változása mellett, változott továbbá a tűzjelző rendszerek létesítési- engedélyezési ügymenete is (491/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet). A telepítéséhez több esetben már nem kell előzetes, un. létesítési engedélyt kérni, hanem elegendő csak – a rendszereket érintő – un. bejelentési kötelezettségnek eleget tenni.
„Elmondható, hogy az elmúlt évek jogszabálymódosításai a bürokráciacsökkentés szempontjait követték, miközben a bevezetett módosítások a beruházók és üzemeltetők kezébe adnak nagyobb felelősséget. Bár az OTSZ változása már 10 hónapja hatályban van, nem lehet elégszer felhívni a figyelmet a megváltozott jogi környezetre. Az mindenesetre biztató, hogy tapasztalataink szerint az irodaházak vagy éppen az ipari létesítmények esetében eddig is prioritásként kezelték a beruházók a tűzvédelmet, bízunk benne, hogy ez a jövőben sem fog változni”
– mondta el Móró Tibor, a SMARTme Building Technologies Kft. ügyvezető igazgatója.
Szakmai fejlődés és jogszabályi megfelelés
A tűzvédelmi szakemberek számára folyamatos szakmai fejlődés és jogszabályi megfelelés is szükséges. A Tűzvédelmi Műszaki Bizottság új irányelveket dolgozott ki, amelyek 2025. február 1-jétől alkalmazhatók. Ezek az irányelvek segítik a szakembereket a változó jogszabályi környezetben való eligazodásban és a legjobb gyakorlatok alkalmazásában. A magyar piacon kevés a tapasztalt tűzvédelmi mérnök és technikus, ez pedig lassítja a projektek megvalósítását, és nehezíti a folyamatos üzemeltetési megfelelést.
Mindezeknek megfelelően a magyar vállalatoknak 2025-ben érdemes:
- naprakészen követni a jogszabályi változásokat,
- alkalmazni a legmodernebb technológiai megoldásokat,
- biztosítani a rendszeres felülvizsgálatot és karbantartást,
- figyelembe venni a fenntarthatósági szempontokat és új tűzvédelmi kihívásokat.
Ezen lépések összessége biztosítják a jogszabályi megfelelést, növelik a biztonságot és támogatják a fenntartható működést a beruházások és üzemeltetés minden szakaszában.
„A tűzvédelem maga, nem csupán jogszabályi kötelezettség, hanem a beruházások és üzemeltetés biztonságának alapvető eleme. Ügyfeleinket abban segítjük, hogy a változó jogszabályi környezetben, a legmodernebb technológiákat alkalmazva, hosszú távon biztonságos és átlátható rendszereket üzemeltethessenek. Cégünk elkötelezett amellett, hogy ügyfeleinket a jogszabályi változások előtt tájékoztassa és segítse: a modern tűzjelző rendszerek nem csupán a megfelelésről szólnak, hanem a hosszú távú biztonságról, üzemeltethetőségről és fenntarthatóságról is”
– tette hozzá Móró Tibor.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Összefognak a gépgyártók
Adatszövetséggel fejlesztik tovább az ipari mesterséges intelligenciát.
Több vezető szerszámgépgyártó – köztük a Trumpf, a Chiron, a Renishaw, a Heller, a Grob, a Voith Csoport, valamint az RWTH Aachen Gépgyártási Laboratóriuma – fog össze a Siemensszel, hogy ipari mesterségesintelligencia-fejlesztésekkel növeljék a szektor hatékonyságát.
A partnerség az anonimizált gépi adatok cseréjére épül, az adatvédelmi és biztonsági szabványok betartása mellett. Ezeket az adatokat az ipari gyártás követelményeire szabott AI-megoldások fejlesztésére és betanítására használják. A szövetségből származó adatok többek között felhasználhatók lesznek ún. NC-programok automatikus létrehozására, ezek a programok a speciális gyártógépek „munkautasításai”. További célterület lehet a prediktív karbantartás pontos, gépspecifikus előrejelzésekkel; az adaptív gyártási folyamatok, amelyek valós időben alkalmazkodnak a változó körülményekhez; valamint az energiahatékonyság optimalizálása a gép paramétereinek intelligens vezérlésével.
A szövetség hosszú távú stratégiája további vállalatok bevonását is magában foglalja – akár a szerszámgépiparon kívülről is –, hogy az ipari mesterséges intelligenciát még szélesebb körben lehessen alkalmazni különböző iparágakban. A partnerség fontos lépést jelent egy iparágspecifikus AI-modell megvalósítása felé. E víziót, a Siemens Industrial Foundation Modelt a Siemens a Hannover Messe 2025 kiállításon mutatta be.
„Ügyfeleinkkel és partnereinkkel együtt jelentős lépést teszünk az ipari AI skálázhatósága felé” – jelentette ki Roland Busch. A Siemens AG vezérigazgatója elmondta, hogy nagy lehetőséget lát ebben az európai gazdaság és annak erős ipari bázisa számára – az autóipartól, a vegy- és gyógyszeriparon át egészen a gépgyártásig, az energetikáig, az egészségügyig, az infrastruktúráig és a közlekedésig. Azzal, hogy a vállalatok az adatkincseiket elérhetővé teszik a generatív AI-modellek fejlesztéséhez, végeredményként magasabb termelékenységi szintek érhetők el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Magyar siker: Dunavecsén készül az adatközpontok szíveként emlegetett kapcsolóberendezés
-
Gazdaság2 hét ago
Fontos változás az OTP Banknál: októbertől kombinálható lesz az Otthon Start és a falusi CSOK
-
Gazdaság2 hét ago
Egyre kevesebb a csúszásban lévő adós, miközben kapkodnak a hitelekért a magyarok
-
Okoseszközök2 hét ago
GDPR-Barát kamerarendszer – Biztonság bírságok nélkül
-
Tippek2 hét ago
Ezek a használt autók kelnek el a leghamarabb
-
Ipar2 hét ago
Afrika legnagyobb üvegkonténer-gyára nyírbátori rendszerekkel működik
-
Mozgásban2 hét ago
A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon
-
Gazdaság2 hét ago
Új szintre lép a Syngenta fenntarthatósági programja Dióskálon