Connect with us

Mozgásban

Legmodernebb autós technológiák elterjedését gyorsítaná az AT&T és a Vodafone

Az együttműködés magasabb szintre emeli a multinacionális autógyártók biztonsági, védelmi és szórakoztatóelektronikai megoldásait.

Az AT&T és a Vodafone Business együtt dolgozik az IoT megoldások és innovációk autóipari alkalmazásának felgyorsításán.

A két vállalat iparági viszonylatban kiemelkedő szakértelmét összehangolva minőségi és racionális megoldásokat szeretne fejleszteni a hálózatba kapcsolt autók számára, Észak-Amerikában, Európában és Afrikában élő ügyfeleiknek.

A hálózatba kapcsolt autók számára kifejlesztett, országokon átívelő megoldások bevezetésekor az autóipari vállalatoknak számos kihívással kell megküzdeniük. Minden piac egyedi követelményekkel és szabályozással rendelkezik, és az autógyártók számára nehézséget jelenthet, ha több hálózatüzemeltetővel és kereskedővel kell együttműködniük.

Az AT&T és a Vodafone Business tisztában van a nemzetközi termékbevezetések összetettségével, és céljuk a bevezetési folyamat és a hálózattanúsítvány megszerzési folyamatának egyszerűsítése, az üzemeltetés fejlesztése.

„Ez az együttműködés a Vodafone Business-szel a már meglévő kapcsolatunk kibővítése”

– nyilatkozta Chris Penrose, az AT&T IoT Megoldások divíziójának vezetője.

„Mindkét cég sok tapasztalattal rendelkezik a hálózatba kapcsolt járművek technológiájának terén. A közös munkával fel tudjuk gyorsítani az innovációt, és globális ügyfeleinknek segítséget nyújthatunk abban, hogy még több járművet tudjanak hálózatba kapcsolni, illetve szórakoztatóelektronikai és telematikai megoldásokkal felszerelni. Az ilyen együttműködések világszerte az autógyártók és ügyfeleik javát fogják szolgálni: egyszerűsítjük a folyamatokat, ezzel felgyorsítva az IoT megoldások alkalmazását ezen a gyorsan változó piacon”

– mondta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

„Az autóipar az egyik szektor, ahol már ma is számos ilyen megoldással találkozhatunk, a jövőben nem csak a járműben, de a forgalomirányítás technikájában és az infrastruktúrában is egyre több egymással kommunikáló eszköz fog megjelenni. Azt gondolom, hogy a közlekedés olyan forradalmon kell, hogy átmenjen a fejlett világban, ami menedzselhetővé teszi a folyamatokat. Talán ebben tud az 5G kommunikáció behozni olyan újításokat, amelyektől a hálózatba kapcsolt autózás kezelhetővé válik. A technológia egyre összetettebbé válásával elérkezett az idő, hogy az autóipar számára megkönnyítsük az alkalmazását, hozzájárulva a kívánt üzleti eredmények eléréséhez.”

A vállalatok fontossági sorrendet fognak meghatározni a projektek között a biztonság, a védelem és a szórakoztató funkciók fejlesztése érdekében. Az alábbi fókuszterületeket határozták meg:

  • 5G és önvezető jármű technológia
  • V2X jellemzők (jármű és egyéb berendezések közötti kapcsolat – „vehicle-to-everything”)
  • Fedélzeti szórakoztatóelektronikai megoldások
  • Alkalmazások és szolgáltatások hálózatba kapcsolt gépkocsik számára
  • Globális szolgáltatásminőségi modellek
  • A hálózatba kapcsolt gépkocsik / okos városok találkozási pontja

Az AT&T és a Vodafone Business egyaránt kínál hálózatba kapcsolt autókat célzó szolgáltatásokat, valamint autóipari, flotta- és biztosítási termékeket. Az elektronikus és telematikus rendszereket járművekbe integrálják, az autógyárban és a későbbi fázisban is. A két vállalat együttesen több mint 50 évnyi tapasztalattal rendelkezik az autóiparban. Közel 50 globális autómárkával dolgoznak együtt, és több mint 43 millió, jelenleg az utakon futó személyautót és teherjárművet kapcsoltak a hálózatra.

Az AT&T és a Vodafone ezen felül úttörő szerepet tölt be a közlekedés jövője és az önvezető megoldások terén:

  • Szövetségek: Az AT&T és a Vodafone egyaránt az 5GAA tagja, amely egy globális, iparágakon átívelő szervezet. Autóipari, technológiai és távközlési szektorok dolgoznak együtt teljes folyamatot felölelő, jövőbeli járműipari és szállítási megoldások kidolgozásán.
  • V2X: A Vodafone már két éve teszteli Németországban a C-V2X (Cellular-vehicle-to-everything) technológiát, a C-V2X-et adaptív tempomattal integrálva, amely olyan járművezetést támogató rendszert eredményez, amely figyelmezteti a vezetőt, ha az úton történik valami, automatikus gyorsítással, illetve fékezéssel reagálva.
  • Tesztlétesítmények: Németországban a Vodafone 5G laboratóriumot és tesztpályát hozott létre, amelyek célja – autóipari vállalatokkal együttműködve – az 5G-alapú közlekedési újítások fejlesztése. Az AT&T a Michigan állambeli Detroit közelében található fejlett autóipar-fejlesztési tesztpálya, az American Center for Mobility alapító tagja és kizárólagos hálózati szolgáltatója.
  • Biztonság: Az AT&T a Together for Safer Roads (Együtt a biztonságosabb utakért) alapító tagja, amely olyan magáncégek koalíciója, amelyeknek célja az utak biztonságosabbá tétele, valamint az autóbalesetek következményeként előforduló halálesetek és sérülések csökkentése.

További információk az AT&T és a Vodafone Business hálózatba kapcsolt autókkal foglalkozó weboldalán találhatók.

Mozgásban

A Hankook téli gumiabroncsai öt aktuális teszten is kiváló eredményeket értek el

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó kiváló eredményeket ért el a legutóbbi téli gumiabroncs-teszteken: a kompakt terepjárókhoz és középkategóriás személyautókhoz készült Hankook Winter i*cept RS3, a személyautókra szabott Hankook Winter i*cept evo 3, valamint a terepjárókhoz ajánlott Hankook Winter i*cept evo 3 X öt összehasonlító tesztben is jól teljesített, kiegyensúlyozott teljesítményével, kiváló biztonsági tartalékaival és lenyűgöző hatékonyságával.

Hankook Winter i*cept RS3: biztonságos kezelhetőség kedvezőtlen körülmények között

A népszerű 215/55 R17 méretben a Hankook Winter i*cept RS3 „példás” minősítést kapott az Auto Bild Allrad kompakt SUV modellek téli gumiabroncs-tesztjén (2025. október 16-i szám). Összesen tizenkét teszt után a tesztelők a következőre jutottak: „fékezési szakértő havas és nedves utakon, kiváló tapadás havon”. A Hankook Winter i*cept RS3 a tesztben szereplő összes téli gumiabroncs közül a legjobb eredményeket érte el a havas és nedves utakon történő fékezés, az aquaplaning értékelések, a nedves körpálya és a száraz kezelhetőség terén.

A Hankook Winter i*cept RS3 – 215/55 R17 méretben az „Auto, Motor und Sport” magazin téli gumiabroncs-tesztjén is „nagyon jó” minősítést kapott a kombi és kis SUV-k kategóriában, (2025. szeptember 25-i szám). „A legrövidebb féktávolság havon, biztonságos kanyarodás nedves úton, a legjobb védelem aquaplaning ellen. Nagyon pontos vezetési jellemzők, szinte hasonlóak a nyári gumiabroncsokéhoz, bőséges tartalékkal a száraz kanyarokban” – dicsérte a magazin.

Hankook Winter i*cept evo 3: jó teljesítmény a havon, alacsony kopás

Top értékeléseket kapott a Hankook Winter i*cept evo 3 is, a sportos kompakt modellek esetében népszerű 225/40 R18 méretben. Az Auto Bild nagy téli gumiabroncs összehasonlításán (2025. október 9-i szám) a prémium gumiabroncs „jó” minősítést szerzett. A gumiabroncs különösen a kezelhetőség és a tapadás terén mutatta meg erősségeit a havon. Az ítélet: „hóspecialista” „remek ár-érték aránnyal.” A Hankook Winter i*cept evo 3 ugyanakkor a „kanyarodási aquaplaning nedves utakon” kategóriában is lenyűgöző volt, a legjobb oldalgyorsulási értékkel az összes tesztelt téli gumiabroncs közül.

A Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18 méretben szintén „jó” minősítést szerzett az ADAC értékelésén. Európa legnagyobb autóklubjának tesztelői különösen pozitív értékelést adtak a környezeti- és költség kategóriákban. A Hankook Winter i*cept evo 3 “nagyon magas várható élettartamot és minimális kopást mutat. A hatékonysága lenyűgöző, köszönhetően alacsony súlyának és üzemanyag-fogyasztásának.” A biztonsággal kapcsolatos kategóriákban a gumiabroncs szintén jó eredményeket ért el nedves és száraz utakon.

Hankook Winter i*cept evo 3 X: a legjobb SUV-gumiabroncs

A Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19 méretben szintén szintén kiválóan teljesített az Auto Bild Sportscars téli gumiabroncs sportos SUV-modellek téli gumiabroncsainak tesztjén (11/2025 szám), ahol szintén „jó” minősítést kapott. A tesztelők ítélete: „minden kategóriában egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, sokoldalú gumiabroncs”. A Hankook gumiabroncs különösen a biztonság szempontjából fontos, havas és nedves felületen történő fékezés tesztjein teljesített kiválóan. A havas felületen végzett szlalom tesztben is az egyik legjobbnak bizonyult.

Téli gumiabroncsteszt
Média Gumiabroncs Méret Teszteredmény
Auto Bild Allrad Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Példás
Auto Motor und Sport Hankook Winter i*cept RS3 215/55 R17 Nagyon jó
Auto Bild Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
ADAC Hankook Winter i*cept evo 3 225/40 R18
Auto Bild Sportscars Hankook Winter i*cept evo 3 X 235/50 R19

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Újra megjelenik a Honda választékában a Prelude

Hamarosan megérkezik Európába a vadonatúj Prelude e:HEV sportkupé. A fejlett hibrid hajtásláncra épülő, Honda S+ Shift rendszerrel felszerelt modell a Hondákra jellemző vezetési élménnyel ajándékozza meg a tulajdonosokat és energiahatékonyság terén is a maximumot hozza.

A Prelude 25 év után tér vissza a márka választékába, és immáron hatodik nemzedékét ismerheti meg a közönség. Az újoncot a vitorlázórepülők időtlen kecsessége és eleganciája ihlette, s mivel nemcsak könnyen kezelhető, hanem elképesztően gyors is, szinte szárnyal az utakon. Ez az alacsony, széles arányokon felül a Civic Type R-ből átvett futóműnek is betudható, melynek szerves része az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer (AHA).

Ez a gondolkodásmód érhető tetten a hívogató utastéren is, ami a vitorlázók pilótafülkéjére hasonlít, ugyanakkor kényelmes, praktikus és kizárólag prémium anyagokból épül fel. Mindezt a Honda SENSING vezetéstámogató rendszerrel fejelték meg a szakemberek, így a menetbiztonság is elsőrangú.

Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:

„A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”

Honda S+ Shift

A gyors, automatikus fokozatváltások hangját, illetve érzetét szimuláló Honda S+ Shift új szintre emeli a vezetési élményt, különösképp, hogy az Aktív Hangszabályozóval (ASC) dolgozik együtt, ami mindig a fordulatszámhoz, illetve a jármű sebességéhez igazítja a motorhangot, ezáltal még természetesebbek a gyorsítások. A rendszert Linear Shift Control névre keresztelte a Honda és egy nyolcfokozatú váltó működését utánozza, hogy még szorosabb legyen a kötelék a vezető és az autó között.

További előnye, hogy a kormány mögött elhelyezett fülekkel kezelhető, tehát ha a Honda S+ Shift aktív, a lassítás mértékének szabályozása helyett a „sebességfokozatok” között kapcsolhat a pilóta, akárcsak egy robotizált erőátvitel esetében. A visszaváltások szintén precízek, ugyanis a Honda S+ Shift a motorfékhatást és a fordulatszámot igazító gázfröccsöt is utánozza a még hitelesebb benyomás érdekében.

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe

Fejlett e:HEV hajtáslánc

A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, s nem kevesebb, mint 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Rugalmassága, közvetlensége, hatékonysága és kifinomultsága egyaránt példaértékű, nem meglepő hát, hogy a vezetési élmény is lehengerlő.

Hogy működése mindig az aktuális viszonyokhoz, illetve a vezető kedvéhez, stílusához igazodjon, a mérnökök négyfokozatú, egyetlen gombbal kezelhető üzemmód-szabályozóval is ellátták a modellt. Ezzel Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual) program közül választhat a vezető, és annak tudatában módosíthatja a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainak megfelelően változik.

Páratlan kezelhetőség, kényelem és használati érték

Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben erős, fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. A fejlett, több lengőkaros, adaptív lengéscsillapítókkal ellátott felfüggesztés működését a Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer legújabb változata felügyeli, így tényleg mindig remek az úttartás és a menetkomfort.

A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség messze átlagon felüli, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.

A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.

Miként a hatalmas hátsó ajtó mögött megbúvó, 663 literes csomagtartó is bizonyítja, a letisztult, áramvonalas kocsitest ellenére az új, négyszemélyes Prelude helykínálat és használhatóság tekintetében is az élvonalba tartozik. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.

Ahogy azt a Hondától megszokhattuk, a menetbiztonság most is elsődleges volt, ezért a Honda SENSING rendszer legújabb változatát kapta meg a Prelude. Mindemellett az Adaptív Sebességrögzítőt, az Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszert és a Sávtartó Asszisztenst is továbbfejlesztették, hogy minden eszköz a sportkupék sajátos jellemvonásainak megfelelően végezze feladatát, és a vadonatúj Prelude e:HEV a lehető legtöbbet adhassa tulajdonosának.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss