Egészen 1973-ig mobiltelefonok még nem is léteztek, és csak jóval később terjedtek el a hétköznapi használatban, nem beszélve az okostelefonokról, amelyek csak az ezredforduló után törtek be a köztudatba.
Kevesebb mint 20 év alatt azonban óriási fejlődésen ment keresztül a technológia, és ma már szinte levegőt sem veszünk mobilunk nélkül.
Okoskészülékeken éljük az életünket: ezeken keresztül csevegünk szeretteinkkel, hallgatunk zenét utazás közben, tájékozódunk a világ történéseiről, navigálunk, játszunk, kedvenc sorozatainkat nézzük, vagy épp ismerkedünk. Emellett a mindennapi ügyintézésre is appokat használunk: ételt rendelünk, ruhát vásárolunk, bankolunk, biztosítást kötünk, számlákat fizetünk be, orvosi vizsgálatokra foglalunk időpontot. Amikor azonban az autónkkal kapcsolatos ügyekről van szó, hajlamosak vagyunk inkább telefonálni vagy egyik helyről rohanni a másikra, pláne céges kocsi esetében. Pedig az olyan bonyolultabbnak tűnő folyamatok is menedzselhetők már pár kattintással, mint a kárbejelentés, az esetleges büntetések befizetése vagy a kötelező szerviz.
Online cégautó-ügyintézés, percek alatt
Kényelmes és praktikus megoldás, ha a munkáltatónktól béren kívüli juttatásként céges kocsit kapunk, de ez adminisztrációs kötelezettségekkel is jár, amit a napi munka mellett sokszor extra nyűgként élünk meg. Egy-egy szervizbejelentés, kilométeradat-lejelentés, meghatalmazáskérés vagy panaszkezelés önmagában viszonylag gyors feladatnak tűnhet, de mire mindenen túlvagyunk, az ügyintézés akár órákat is elvehet az életünkből. A beszélgetések alkalmanként általában minimum 5 percig tartanak, tehát öt-hat intéznivaló vagy egy hosszabb folyamat (pl. szervizelés) nyomon kísérése esetében már több mint fél óránál járunk.
Ám ahogy az élet sok más területén, úgy a cégautós adminisztrációhoz is használhatunk már alkalmazást, ami egy felületen egyesíti az adatok nyilvántartását és az ügyintézési lehetőségeket. A flottamenedzsmenttel foglalkozó LeasePlan például az iOS-re és Androidra egyaránt elérhető My LeasePlanmobilappban kínálja ezeket, amellyel a hosszas egyeztetések helyett pár perc alatt elintézhetünk minden cégautóügyet. Az appban a lízingautónkkal kapcsolatos összes információt megtaláljuk, ügyeinket pedig a nap 24 órájában bármikor, bárhonnan egyszerűen intézhetjük, akár egy parkolóból is. Az alkalmazás felülete rendkívül könnyen áttekinthető és kezelhető, így néhány kattintással elvégezhetünk olyan rendszeres teendőket is, mint például a kilométeróra-állás rögzítése, amit minden autóhasználóknak precízen kell vezetnie.
Ap(p)ró tippek
A My LeasePlan segítségével teljes rálátást kapunk a kocsinkkal és a bérleti szerződésünkkel kapcsolatos információkra, melyek közt azt is ellenőrizhetjük, hogy flottamenedzserünk rendelt-e nekünk autópálya-matricát vagy üzemanyagkártyát. Ha rendszeresen feltöltjük aktuális kilométeróra-állásunkat, biztosan nem fogjuk elmulasztani az olyan fontosabb időpontokat, mint például a műszaki vizsga lejárata vagy a kötelező szerviz. A felületen pedig le is foglalhatjuk magunknak az időpontokat, beleértve a szezonális gumicseréét is. Amellett, hogy az applikációban nyomon tudjuk követni folyamatban lévő ügyeink státuszát és elérjük az autó teljes szerviztörténetét, az alkalmazás az olyan kellemetlen helyzetek kezelését is megkönnyíti, mint a kárügyintézés, amelyet okostelefonunkról könnyedén elindíthatunk. Ha pedig véletlenül a kelleténél gyorsabban hajtottunk, esetleg rossz helyen parkoltunk, a rendszeren keresztül intézhetjük büntetéseinket is. Az app része egy térkép is, amely megmutatja a legközelebbi töltőállomásokat, gumiszervizeket és parkolóházakat, ami az útvonaltervezésben is a segítségünkre lehet.
Ha pedig úgy döntünk, hogy a futamidő végén megvásárolnánk aktuálisan használt autónkat, az alkalmazáson keresztül is jelezhetjük a vásárlási szándékunkat, így jelentősen felgyorsul az adás-vételi folyamat. Amennyiben viszont a futamidő lejártakor inkább leadnánk autónkat, a rendszeren keresztül ezt is egyeztethetjük (időpont, helyszín megjelölése).
Az 1994-ben alapított LeasePlan Hungária Zrt. a LeasePlan Corporation NV csoport tagja, és Magyarországon a flottaüzemeltetés egyik vezető szakértője. További információért keresse fel a vállalat weboldalait:
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!