Mozgásban
A Ford – Volkswagen kiterjeszti globális együttműködését
A Volkswagen a Forddal közösen fektet be az Argo AI-ba, az autonóm gépjármű-platform vállalatba, több mint 7 milliárd dollár értékben. Az összefonódás lehetővé teszi mindkét autógyártó számára, hogy önállóan integrálják az Argo AI önvezető rendszerét saját járműveikbe, páratlan globális méretet biztosítva
A Ford Motor Company és a Volkswagen AG ma bejelentette, hogy globális szövetségüket az elektromos járművekre is kiterjesztik – és együttműködnek az Argo AI-vel az autonóm járműtechnológia bevezetésében az Egyesült Államokban és Európában – az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében miközben mindkét vállalatnál javul a versenyképesség valamint a költség és tőke hatékonyság.
F.l.t.r.: Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess, Argo AI CEO Bryan Salesky and Ford President and CEO Jim Hackett.
A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, a Ford elnök-vezérigazgatója, Jim Hackett, valamint az Argo AI vezérigazgatója, Bryan Salesky bejelentette, hogy a Volkswagen csatlakozik a Fordhoz az Argo AI-ban, az autonóm járműtechnológiai platform vállalatnál.
A Forddal és a Volkswagennel együttm?ködve az Argo AI önvezet?-rendszere (SDS) lesz az els? számú kereskedelmi forgalmazási tervvel rendelkező rendszer az európai és az amerikai piacon. Ezen túlmenően, az Argo AI platformja mindkét autógyártó globális lehetőségeit figyelembe véve, az eddigi legnagyobb földrajzi elterjedési potenciállal rendelkezik. A Volkswagen és a Ford önállóan integrálja az Argo AI SDS-jét a célirányosan fejlesztett járművekbe, hogy támogassa a különféle személy és áruszállítási kezdeményezéseket mindkét vállalatnál.
Az Argo AI továbbra is arra törekszik, hogy SAE 4-es szintre képes SDS-t nyújtson az utazás-megosztási és áruszállítási szolgáltatások esetében a sűrű városi területeken.
A Ford és a Volkswagen egyenlő részesedéssel rendelkeznek az Argo AI-ban, és a Volkswagen és a Ford együttesen jelentős többséggel fog rendelkezni. A fennmaradó részt az Argo AI alkalmazottainak ösztönző alapjaként fogják felhasználni. A teljes tranzakció szabályozási jóváhagyások és zárási feltételek függvénye.
„Míg a Ford és a Volkswagen továbbra is függetlenek és versenyképesek maradnak a piacon, de egy csapatba rendeződve és az Argo AI-val közösen dolgozva ezen a fontos technológián, egyedülálló teljesítmény, méret és földrajzi hatás elérését teszi lehetővé számunkra”
– mondta Hackett.
„A különböző területeken elérhető szinergiák feloldása lehetővé teszi számunkra, hogy bemutassuk a globális szövetségünk erejét az intelligens autók terén egy intelligens világ számára.”
A vállalati vezetők azt is bejelentették, hogy a Ford lesz az első addicionális autógyártó, aki a Volkswagen elektromos jármű-architektúráját és a moduláris elektromos platformot – vagy MEB-t – 2023-tól kezdődően a nagy sorozatú, nulla kibocsátású járművek gyártásához használja Európában.
A Ford azt tervezi, hogy több mint 600 000 európai gépkocsit gyárt majd hat év alatt az MEB-architektúrával, és egy második, teljesen új, az európai vevőknek szánt Ford modellről is tárgyalnak. Ez támogatja a Ford európai stratégiáját, mely továbbra is az erősségeire építene – beleértve a kishaszonjárműveket, a crossovereket és az importált ikonikus járműveket, mint a Mustang és az Explorer.
A Volkswagen 2016-ban kezdte fejleszteni MEB-architektúráját, mintegy 7 milliárd dollárt fektetve ebbe a platformba. Az autógyártó ezen platformra tervez a következő évtizedben csak a Volkswagen Csoport számára mintegy 15 millió autót gyártani.
A Ford számára a Volkswagen MEB-architektúrájának használata a több mint 11,5 milliárd dolláros elektromos autókra szánt világméretű befektetésének része, és a Ford azon elkötelezettségét is támogatja, hogy európai ügyfeleinek széles választékban kínáljon elektromos járműveket, miközben fenntarthatósági kötelezettségeit is teljesíti.
„A jövőt tekintve, még több ügyfél és a környezet fog hasznot húzni a Volkswagen piacvezető EV architektúrájából. Globális szövetségünk egyre nagyobb lehetőségeket kezd felmutatni, és az együttműködés további lehetőségeit is vizsgáljuk”
– mondta Diess.
„A MEB nagyságának növelése csökkenti a nulla kibocsátású járművek fejlesztési költségeit, lehetővé téve az elektromos járművek szélesebb körű és gyorsabb globális bevezetését. Ez javítja a két vállalat pozícióit a nagyobb tőkehatékonyság, a további növekedés és a jobb versenyképesség révén.”
A szövetség, amely a Volkswagen és a Ford az Argo AI-ban végrehajtott közös beruházásain kívüli együttműködésre is kiterjed, nem jár a két vállalat közötti kölcsönös tulajdonjoggal, és független az Argo AI-be történő befektetésektől. A szövetséget egy közös bizottság irányítja, amelyet Hackett és Diess vezeti, és amely magában foglalja mindkét vállalat felsővezetőit.
A cégek terveznek egy globálisan forgalmazott közepes méretű pick-up teherautót is, mely 2022-ben kerülne piacra, melyet további kisáruszállítók követnének.
Egyenlő részvényesek az Argo AI-ben
A Volkswagen 2,6 milliárd dollárt fektet be az Argo AI-be azáltal, hogy 1 milliárd dolláros finanszírozást vállal, és az 1,6 milliárd dolláros Autonomous Intelligent Driving (AID) cégét is bevonja, amely több mint 200 alkalmazottal rendelkezik – többségük a Volkswagen csoport számára fejlesztett önálló vezetési technológiát.
A tranzakció részeként három év alatt a Volkswagen 500 millió dollárért vásárol Argo AI részvényeket a Fordtól. A Ford a korábban bejelentett 1 milliárd dolláros készpénzes kötelezettségvállalásából még hátralévő 600 millió dollárt is befekteti az Argo AI-ba.
A teljes tranzakció az Argo AI értékét összesen több mint 7 milliárd dollárban határozza meg.
Mindkét autógyártó jelentős potenciált lát, beleértve a jövedelmező növekedést is, az új, az autonóm technológiához kapcsolódó üzleti területekbe való befektetésben.
Az Argo AI szorosan együttműködik a Forddal és a Volkswagennel, hogy olyan, az autógyártók számára szükséges autonóm járműtechnológiát biztosítson, amivel teljes körűen integrált, önálló vezetésű járműveket tudnak sorozatban gyártani, melyek alkalmasak a biztonságos, megbízható és tartós alkalmazásra a megosztási szolgáltatásokban és az áruszállításban egyaránt.
„Az Argo AI szerencsés, hogy egyértelmű küldetésünknek és a partnerek fejlődés iránti elkötelezettségének köszönhetően világszínvonalú csapattal rendelkezhet, és az AID alkalmazottakkal együtt olyan globális munkaerővel rendelkezünk, ami további kiemelkedő tehetségeket fog vonzani”
– mondta Salesky , az Argo AI társalapítója.
„A Fordnak és a Volkswagennek köszönhetően az Argo AI technológia egy nap majdnem minden piacra eljuthat Észak-Amerikában és Európában, miközben több márkánál és a járművek széles választékában alkalmazzák majd. ”
A Münchenben, Németországban található AID lesz az Argo AI új európai központja, és az AID jelenlegi vezérigazgatója Karlheinz Wurm fogja vezetni. Az AID-alkalmazottakkal együtt az Argo AI által világszerte foglalkoztatottak száma világszerte 500-ról több mint 700 alkalmazottra fog nőni.
A Pittsburgh Pa., központhoz csatlakozva az új helyszín egyidejűleg az Argo AI első európai, és világszerte az ötödik mérnöki központja lesz, csatlakozva a Dearborn Mich.; Cranbury, NJ; és Palo Alto, Calif. helyszínekhez. A Forddal együttműködve az Argo AI technológiai teszteléseket végez Miamiban és Washington D.C.-ben egyaránt, ahol együtt tervezik a kereskedelmi szolgáltatások bevezetését.
A Ford 600 000 járműben használja majd a Volkswagen MEB Elektromos Jármű Architektúráját
A Ford egy új, MEB-platform alapú EV modellt tervez megalkotni, melynek gyártását 2023-ban kezdik meg Köln-Merkenichben, Németországban. A Volkswagen az MEB alkatrészeket és részegységeket a kollaboráció részeként nyújtja.
A két vállalat folyamatosan vizsgálja azokat a további területeket, ahol együttműködhetnek az elektromos autókon – mindkettő számára kulcsfontosságú stratégiai prioritásként a fenntartható és megfizethető mobilitásra való áttérés felgyorsítása érdekében.
A Forddal kötött megállapodás a Volkswagen elektromos stratégiájának sarokköve, amely támogatja az e-mobilitási iparág növekedését és segíti a globális erőfeszítéseket a párizsi 2050-es megállapodás elérése érdekében.
A kisáruszállító és Pickup együttműködés folytatódik
A Ford és a Volkswagen továbbra is együttműködik a korábban bejelentett terveik szerint a kereskedelmi kisáruszállítók és a közepes méretű pickup-ok gyártásában lévő erősségeik kiaknázásában. Ezen modellcsaládokon végzett együttműködés jelentősen javítja mindkét vállalat hatékonyságát.
A Ford a korábban bejelentett közepes pickup-okat megtervezi, és gyártja majd mindkét vállalat ügyfeleinek Európában, Afrikában, a Közel-Keleten, az Ázsia-csendes-óceáni térségben és Dél-Amerikában, a kisteherautók már 2022-ben megjelenhetnek a fontosabb piacokon.
A Ford 2022-től kezdve mindkét vállalat részére nagyobb méretű kereskedelmi haszongépjármű gyártását is tervezi az európai ügyfelek számára, míg a Volkswagen az európai és egyéb globális piacokon értékesítendő városi furgont kíván fejleszteni, és gyártani.
A Volkswagen és a Ford világszerte erős, egymást kiegészítő pickup és kisáruszállító választékkal rendelkezik, népszerű modellekkel, köztük olyanokkal mint a Ford Transit és Ranger, valamint a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.
Mivel mindkét vállalat a közepes pickup-ok és kereskedelmi kisteherautók iránti globális kereslet növekedését várja az elkövetkező öt évben, ezeken a kulcsfontosságú szegmensekben való együttműködés lehetővé teszi a jobb technológiák és az innováció gyorsabb elérését – jobb üzemkapacitás-kihasználással.
Mozgásban
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense.
A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas és rugalmas utasterével, valamint fejlett elektromos funkcióival az EV5 az európai ügyfelek elvárásaihoz és életstílusához igazodik.
Stratégiai modell a Kia elektromos stratégiájában
A Kia globális „Plan S” elektromos járművekre vonatkozó terveiben az EV5 kulcsszerepet játszik a vállalat vezető pozíciójának megerősítésében az európai fenntartható mobilitás területén.
„Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának sarokköve”
– mondja Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
„Európa legversenyképesebb elektromos jármű szegmensében egy olyan modellel lépünk piacra, amely ötvözi ikonikus ‘Opposites United’ dizájnunkat, a mindennapi praktikusságot és az elektromos mobilitásban gyökerező innovációt. Ezzel megerősítjük elkötelezettségünket a fenntartható mobilitás iránt, amely az európaiak életmódjához, munkájához és vezetési szokásaihoz igazodik.”
Európára szabott tervezés
Hűen a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiájához, az EV5 esztétikája egyszerre masszív és kifinomult, az európai ízléshez igazítva. Az autó erős, dobozszerű sziluettel, hangsúlyos Doszloppal és a Kia „Star Map” világításával rendelkezik elől és hátul. Három kerékméret közül lehet választani: az alapmodellhez 18 vagy 19 colos kerekeket, a stílusos EV5 GT-Line-hoz 19 colos kerekeket, később pedig a sportos EV5 GT-hez 20 colos kerekeket, amelyek egyszerre nyújtanak vizuális és funkcionális előnyt is.
Az utastér szintén az európai életmód gyakorlati igényeit szolgálja. A hátsó ülések teljesen síkba dönthetők, maximálva a csomagtér kapacitását, amely akár 2 méter hosszú pakolóteret is biztosít. A szervezési megoldások, például a fiókos középkonzol tároló, ideálissá teszik az autót mind városi, mind szabadtéri használatra, zökkenőmentesen alkalmazkodva az urbánus élethez és a természetjáráshoz.
Az EV5 utastere egy “lounge-like” hangulatot teremt. A kényelem-fókuszú ülések a vezető számára masszázsfunkcióval rendelkeznek, négy irányú deréktámasszal, fűtéssel és szellőztetéssel. Az utastér anyagai között újrahasznosított PET található az üléseken és szőnyegeken; biohab az üléseken, középkonzolon és fejtámlákon; valamint BTX-mentes festék az ajtókon, műszerfalon és középkonzolon.
Európai utakra és éghajlatra tervezve
Az európai vezetők olyan teljesítményt várnak, amely alkalmazkodik a változó körülményekhez. A 81,4 kWh-s nagy kapacitású akkumulátorral az EV5 akár 530 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál (WLTP szerint). Az alapmodell és a GT-Line változat is támogatja a gyorstöltést, amely 10-ről 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthető.
Az E-GMP platformra építve az EV5 megbízható i-Pedal 3.0 rendszerrel rendelkezik az egyszerű egypedálos vezetéshez. A Smart Regeneration System Plus fokozza az energiahatékonyságot és a kényelmet, a navigációs adatok alapján automatikusan igazítja a fékezést és a sebességet kereszteződésekhez, sebességkorlátozásokhoz és egyéb helyzetekhez. A következő generációs akkumulátor fűtési és hűtési rendszer nemcsak hatékonyabbá teszi az utastér fűtését, hanem hideg időben is megőrzi a hatótávot, garantálva az akkumulátor megbízható működését a kontinens változatos éghajlatán – az északi telektől a mediterrán nyarakig.
A kétirányú töltési funkció, köztük a Vehicle-to-Load (V2L) akár 3,6 kW teljesítménnyel, lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autó akkumulátorát külső eszközök áramellátására és töltésére használják belső csatlakozóval vagy külső adapterrel. A modell a Vehicle-to-Grid (V2G) hardverrel is rendelkezik, amely az infrastruktúra vagy az egyes országok szabályozásának engedélyezése után válik működőképessé.
„Az EV5 fejlesztése során az európai vásárlókat tartottuk szem előtt”
– mondja Pablo Martínez Masip, a termékfejlesztés és marketing alelnöke.
„A sokoldalú ülésektől a teljes évre optimalizált akkumulátor teljesítményéig, a masszív SUV-stílusig és a fejlett ccNC rendszerig minden részlet az európai vezetők egyedi elvárásait tükrözi, akik nemcsak a funkciókat, hanem a megjelenést is értékelik.”
Okos technológia a kiváló kapcsolódásért
Az EV5 a Kia legújabb ccNC (connected car Navigation Cockpit) rendszerével van felszerelve, amely egy panorámás széles kijelzőt tartalmaz: egy 12,3 colos műszerfal-kijelzőt, egy 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímavezérlő kijelzőt. Az OTA frissítések és a Kia Upgrades platform azt biztosítják, hogy az autó a jövőben is új funkciókkal és szolgáltatásokkal bővíthető legyen.
A csatlakoztathatóságot továbbfejlesztették, különösen az útvonaltervezést. Az EV5 Online Navigációval rendelkezik, amely élő térképadatokat biztosít az autónak, és négyhetente frissül.
A klímaberendezés háromzónás, mely minden utas számára kényelmet biztosít. Az egyszerűsített fizikai kezelőfelület letisztult megjelenést kínál, csak néhány alapvető gombbal. A kényelmet és a biztonságot tovább növeli a Digital Key 2.0, az ujjlenyomat-azonosítás és a Harman Kardon prémium hangrendszer, amelyek az európai vásárlók intuitív, prémium technológiára irányuló igényeit tükrözik.
Az európai elvárásoknak megfelelő biztonság
Az európai utak magas biztonságot és agilitást igényelnek. Az EV5 hét légzsákkal, szerkezeti megerősítésekkel és a Kia legfrissebb Fejlett Vezetőtámogató Rendszereivel (ADAS) van felszerelve. Az EV5 az elsők között kapja meg a Kia legújabb Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) rendszerét, amely a vásárlói visszajelzések alapján fejlett hangjelzésekkel szolgál a vezető kényelméért.
Az intelligens sebességszabályozás (Smart Cruise Control 2, SCC2) vészhelyzetben képes a teljes megállásra, amennyiben a vezető nem reagál.
Ezen túlmenően a Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztens (PCA) most már az első és oldalsó területekre is kiterjed (PCA-F/S/R), érzékelők és kamerák segítségével segítve az ütközések megelőzését parkolás közben.
A Highway Driving Assist 2 kézfelismeréssel (HDA 2 with HOD) támogatja a vezetőt a biztonságos követési távolság megtartásában, a sáv közepén maradásban, a sávváltásban és az oldalsó pozíció beállításában.
Végül a Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2.0) lehetővé teszi a vezetők számára, hogy akár az autóból kiszállva is be- vagy kihajtsanak parkolóhelyről.
Magabiztos lépés az elektromos mobilitás felé
A Kia EV5 az elektromos mobilitás következő korszakára készült Európában. Merész SUV dizájnjával, kényelmi funkcióival és az európai vezetők által elvárt teljesítménnyel ideális elektromos társ. Magabiztos lépés a Kia és Európa növekvő elektromos jármű közössége számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin Forma–1-es hétvégén bizonyított Silverstone-ban
Molnár Martin életében először állt rajthoz Forma–1-es versenyhétvégén, a Brit Nagydíj helyszínéül szolgáló Silverstone-ban pedig megcsillogtatta képességeit.
A magyar versenyző mindkét Forma–4-es betétfutamon remek előzésekkel vétette észre magát, az időmérő edzésen elért 3. helyezésével pedig a tempója felől sem hagyott kétséget.
A bajnokságba nem számított bele, mégis kiemelten fontos hétvége várt a brit F4 mezőnyének nagy részére Silverstone-ban, a Forma–1-es Brit Nagydíj helyszínén, ahol a történelem során először esett meg, hogy a három FIA-szintű utánpótlás-széria, azaz az F2, az F3 és az F4 egyazon hétvégén versenyezzen az F1-gyel.
Az összetett második helyén álló Molnár Martin úgy vágott neki a küzdelemnek, hogy szeretné kiélvezni az egyedülálló lehetőséget, ami maximálisan sikerült is neki. A Virtuosi Racing magyar pilótája a szombati időmérő edzésen a 3. legjobb időt érte el, a második legjobb körök rangsorában pedig 9. lett, így az első futamot – ezen a hétvégén a megszokott három helyett csak két, 25 perces versenyt rendeztek – utóbbi pozícióból kezdhette.
Amit pedig a Max Verstappen csodaszámba menő pole pozícióját hozó F1-es időmérő edzés után rendezett viadalon mutatott a késő délutáni időpont ellenére szép számban a lelátókon maradó silverstone-i közönségnek, azt alighanem még jó ideig megemlegeti majd az autósportot nemcsak imádó, de értő angliai szurkolósereg. Martin agresszív volt; hol a füvet súrolta a kerekeivel, máskor félig a bukótérbe lógva passzírozta be magát a riválisa mellé; a Stowe-kanyarban előzött kívül és belül is, egyszer pedig az emlékezetes Verstappen–Hamilton csattanást hozó Copse-ban fordult el a határon táncolva az egyik ellenfele külső oldalán és vette át a pozíciót. Noha a rajthelyéből adódóan a dobogós helyezések sorsába nem tudott beleszólni, a közvetítés nagy részében az ő megmozdulásait láthattuk. Végül a 7. helyen intették le.
A dobogós remények így a második futamra maradtak, ám ezeket szerte foszlatta az a három rajthelyes büntetés, amit a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a szombati verseny után az Ella Lloyd-dal történt összeérésért kapott. Azt azonban a 6. pozícióból indulva is sikerült megmutatnia, hogy a küzdőszelleme vasárnapra is töretlen maradt: rögtön a rajtnál javított egy pozíciót, majd miután visszaelőzték, újabb három nagyszerű előzést bemutatva, többek között bajnoki riválisát, Fionn McLaughlint is lehagyva a 4. helyig kapaszkodott fel, ám ez olyan sokat kivett a gumijaiból, hogy innen már nem volt feljebb. Végül az 5. helyen ért célba.
„Még szinte jobb is, hogy így alakult a hétvége, és mindkét futamon hátrébb kellett rajtolnom és többet tudtam csatázni. Összességében nagyon jó hétvége volt, jó volt ilyen sok néző előtt versenyezni, remek volt a hangulat, sikerült kiélveznem minden pillanatát. Különleges élményt jelentett az is, hogy a Forma–1-es bokszutcából indulhattunk: a Virtuosi Racing a Ferrari garázsa előtti területet kapta meg, így az autóból oldalra pillantva Lewis Hamilton autóját láttam, mielőtt kihajtottam a pályára. Ezek mind olyan élmények, amelyekből motivációt tudok meríteni a folytatásra. Most jön egy kis szünet, de az edzéssel természetesen nem állok le és a versenyzéstől sem szakadok el teljesen, mert a jövő héten gokartban fogok coacholni. Július végén pedig Zandvoortban, az egyik kedvenc pályámon megy tovább a bajnoki küzdelem”
– összegzett Martin.
A 16 esztendős versenyző véleményét osztotta Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője is, aki szintén úgy vélte, fontosabb az eredménynél az, amit a pályán láttunk a magyar versenyzőtől.
„Azzal, hogy ekkorákat csatázott és elképesztően látványos előzéseket mutatott be, sokkal inkább meg tudta mutatni a tudását, mintha jobb pozícióban egyedül autózott volna és nem történt volna vele semmi. Martin egy ilyen komoly, nagy presztízsű versenyen megmutatta, hogy mire képes a pályán.”
Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója összességében sikeresnek értékelte a Brit Nagydíj hétvégéjét, és elárulta, hogy a háttérben is fontos munka zajlott.
„Sikeres hétvégén vagyunk túl. Nagyon pici hiányérzet van bennem az elmaradt dobogó miatt, ami nyilvánvalóan a három rajthelyes büntetés számlájára írható, de ezeket a helyzeteket is meg kell tanulnunk kezelni, még ha nem is értünk egyet a döntéssel. Focinyelven szólva adható volt, még ha mi nem is adtuk volna meg. Ahogy haladunk előre Martinnal, egyre több nehézséggel fogunk találkozni, amiket meg kell tanulnunk kezelni”
– kezdte értékelését Őry Tamás.
„Azt nézve, hogy mit adott nekünk ez a hétvége, Martin beleszagolt abba, hogy milyen az a közeg, ahova tartozni szeretne, és el is mondta, hogy ide vissza szeretne jönni. Mi azon dolgozunk, hogy ez megvalósulhasson. Martin az eredménytől függetlenül bebizonyította, hogy versenyképes. Minden versenyzőben valamilyen különleges képességet keresnek a csapatok, Martin szombati futamának második felében végrehajtott elképesztő előzései pedig megmutatták, hogy van benne kiválóság, van benne valami, ami biztosan nincs meg mindenkiben. Számomra ez ennek a hétvégének az egyik legnagyobb eredménye, mert ez a néhány perc nagyon felemelő volt mind a szakmának, mind Martin hazai szurkolóinak.”
„Emellett volt néhány tárgyalásunk, mert ahogy haladunk előre, úgy kell egyre korábban döntést hoznunk Martin jövőjéről. Most az előttünk álló egy-két évnek a szakmai programját rakjuk össze, és nyár végéig valószínűleg tudni fogjuk, hogy merre megyünk tovább. Ebből a szempontból is hasznos volt ez a hétvége a számunkra. Most következik három hét szünet, amelyben Martin picit tud mással foglalkozni, edzeni, készülni, hogy aztán megkezdje a szezon második felét, aminek célja, hogy megküzdjön a brit bajnoki címért.”
A silverstone-i hétvége első futamát ITT, a másodikat ITT lehet visszanézni.
A brit F4-es bajnokság következő fordulóját július 26-án és 27-én rendezik a hollandiai Zandvoortban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
Eljött a nagy pillanat, Molnár Martin a hétvégén életében először lép pályára Forma–1-es versenyhétvégén, hiszen a 16 esztendős sportoló is tagja lesz a Silverstone-ban a Brit Nagydíj betétsorozataként szereplő Forma–4-es mezőnynek. A brit F4-es bajnokság összetettjének második helyén álló pilóta nyerni szeretne a világ legnagyobb autósportos színpadján, de mindenekelőtt élvezni akarja a történelmi hétvégét.
Soha nem volt még olyan, hogy mind a három fő, FIA által felügyelt nevelőszéria, azaz a Forma–2, a Forma–3 és a Forma–4 ugyanazon a hétvégén, a Forma–1 betétsorozataként szerepeljen. Történelmi hétvégére kerül tehát sor a hétvégi Brit Nagydíjon, amelyen versenyzőként Molnár Martin is ott lesz. A Virtuosi Racing pilótája a brit F4 idei szezonjának felénél az összetett második helyén áll, az idény első felében pedig magyar autósport-történelmet írva megszerezte első győzelmét és pole pozcióját a sorozatban.
Noha a Forma–1-es Brit Nagydíj F4-es mezőnyét a brit bajnokság csapatai alkotják, több, erre a fordulóra szerződtetett fiatallal kiegészülve a megszokottnál nagyobb lesz a létszám. A magas színvonalra garancia, hogy a brit sorozatban versenyzők közül 20-an is autóba ülnek, a pontverseny első 12 helyezettje közül pedig mindenki ott lesz.
„Mondani sem kell, hogy ez egy igazi mérföldkő mindenkinek, aki részt vesz a brit Forma–4-es bajnokságban. Régóta dolgozunk azon, hogy lehetőségünk legyen a Forma–1 egyik betétsorozataként részt venni a Brit Nagydíjon, és örömmel tölt el minket, hogy képesek voltunk megvalósítani ezt. Büszkék vagyunk rá, hogy mi számítunk az első lépcsőfoknak a Forma–1 felé vezető úton, a versenyzőinknek pedig egyszerre lesz különleges és inspiráló, hogy ugyanazon a hétvégén láthatják a potenciálisan előttük álló karrierutat, amelyen ők is versenyeznek” – nyilatkozta az Autosportnak Eve Lake-Grange, a brit F4-es bajnokság menedzsere az előttünk álló hétvégéről, amelyen korántsem volt magától értetődő Martin részvétele.
„Mivel ez egy Forma–1-es hétvége, a díjszabása is ehhez igazodik, nem az F4-hez. Először is meg kellett győzni a főtámogatónkat, a One Magyarország Zrt.-t, hogy álljon mellénk ebben a kivételes lehetőségben. Ezúton is szeretném megköszönni nekik, hogy lehetővé tették mindezt – mondta Őry Tamás, a Martin pályafutását 2021 óta segítő Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Egy Forma–1-es hétvégén hatalmas nézői és médiaérdeklődés mellett tudják megmutatni magukat a fiatal pilóták, és egy jó eredménnyel hirtelen fel lehet tűnni olyasvalakinek a radarján, ahol addig nem. Jutalomjátéknak tekintjük ezt a hétvégét, de titkon bízunk benne, hogy Martin továbbra is kiváló formában lesz és futamot tud nyerni.”
„Szeretném, ha örömversenyként fogná fel ezt az egészet, ahol nem kell a pontokat számolgatni és lehet felszabadultan versenyezni – jelölte ki a fő szempontot Kiss Pál Tamás, a MOTAM sportszakmai vezetője. – Martin fejlődésének szempontjából is fontos, hogy itt lehet, hiszen minden autóban töltött plusz kilométer további tapasztalatot jelent, és ha kihagyná ezt a hétvégét, hátrányba kerülne a fő versenytársaival szemben.”
Martin az idén már másodszor versenyez Silverstone-ban, hiszen a brit F4-es szezon második fordulóját is itt rendezték, ráadásul akkor is a Forma–1 által használt Grand Prix-nyomvonalon köröztek a pilóták. A magyar versenyző a tempója alapján a pole pozícióra is eséllyel pályázott, végül pedig a 3. helyet szerezte meg az időmérőn, amit egy 3. és egy 2. helyre váltott a versenyeken, az utolsó futamon pedig a leggyorsabb kör is az övé lett.
„A csapattal úgy köszöntünk el az előző hétvége után az Oulton Parkban, hogy a következő verseny nem számít bele a bajnokságba, úgyhogy csak menjünk oda és élvezzük. Az lesz a cél, hogy hozzuk ki a legtöbbet a lehetőségeinkből, miközben minden pillanatát kiélvezzük annak, hogy Forma–1-es hétvégén szerepelhetünk” – tekintett előre Martin.
A hétvége menetrendje némileg eltérő lesz a megszokottól, hiszen kettő helyett csak egy szabadedzés áll majd a versenyzők rendelkezésére, három helyett pedig csak két, ugyanakkor valamivel hosszabb, 25 perces versenyt rendeznek.
A MOTAM és a Forma–1-es hétvégék közvetítésének magyarországi jogtulajdonosa nem tudott megegyezni a közvetítésről, Martin futamai így a tévénézők számára csak a Sky Sports csatorna előfizetésével lesznek elérhetők, az interneten azonban a megszokottak szerint a brit F4 YouTube-csatornáján, illetve ezúttal F1 TV-előfizetéssel rendelkezők számára is követhetők lesznek az események, utóbbi ráadásul a szabadedzéstől kezdve az időmérőn át a két futamig minden eseményt közvetít.
A hévége eredményei ITT lesznek elérhetők.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban1 hét ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Mozgásban2 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Gazdaság2 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Gazdaság2 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Tippek2 hét ago
Hagyd magad mögött a valóságot a Cinema Mystica megújult tárlatával!
-
Okoseszközök1 hét ago
Érkezik Magyarországra az LG vezeték nélküli csúcstévéje, az LG OLED evo M5
-
Okoseszközök5 nap ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Mozgásban2 hét ago
Egyedül a vízben – de nem magányosan