A Ford – Volkswagen kiterjeszti globális együttműködését
A Volkswagen a Forddal közösen fektet be az Argo AI-ba, az autonóm gépjármű-platform vállalatba, több mint 7 milliárd dollár értékben. Az összefonódás lehetővé teszi mindkét autógyártó számára, hogy önállóan integrálják az Argo AI önvezető rendszerét saját járműveikbe, páratlan globális méretet biztosítva
A Ford Motor Company és a Volkswagen AG ma bejelentette, hogy globális szövetségüket az elektromos járművekre is kiterjesztik – és együttműködnek az Argo AI-vel az autonóm járműtechnológia bevezetésében az Egyesült Államokban és Európában – az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében miközben mindkét vállalatnál javul a versenyképesség valamint a költség és tőke hatékonyság.
F.l.t.r.: Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess, Argo AI CEO Bryan Salesky and Ford President and CEO Jim Hackett.
A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, a Ford elnök-vezérigazgatója, Jim Hackett, valamint az Argo AI vezérigazgatója, Bryan Salesky bejelentette, hogy a Volkswagen csatlakozik a Fordhoz az Argo AI-ban, az autonóm járműtechnológiai platform vállalatnál.
A Forddal és a Volkswagennel együttm?ködve az Argo AI önvezet?-rendszere (SDS) lesz az els? számú kereskedelmi forgalmazási tervvel rendelkező rendszer az európai és az amerikai piacon. Ezen túlmenően, az Argo AI platformja mindkét autógyártó globális lehetőségeit figyelembe véve, az eddigi legnagyobb földrajzi elterjedési potenciállal rendelkezik. A Volkswagen és a Ford önállóan integrálja az Argo AI SDS-jét a célirányosan fejlesztett járművekbe, hogy támogassa a különféle személy és áruszállítási kezdeményezéseket mindkét vállalatnál.
Az Argo AI továbbra is arra törekszik, hogy SAE 4-es szintre képes SDS-t nyújtson az utazás-megosztási és áruszállítási szolgáltatások esetében a sűrű városi területeken.
A Ford és a Volkswagen egyenlő részesedéssel rendelkeznek az Argo AI-ban, és a Volkswagen és a Ford együttesen jelentős többséggel fog rendelkezni. A fennmaradó részt az Argo AI alkalmazottainak ösztönző alapjaként fogják felhasználni. A teljes tranzakció szabályozási jóváhagyások és zárási feltételek függvénye.
Volkswagen CEO Dr. Herbert Diess and Ford President and CEO Jim Hackett.
„Míg a Ford és a Volkswagen továbbra is függetlenek és versenyképesek maradnak a piacon, de egy csapatba rendeződve és az Argo AI-val közösen dolgozva ezen a fontos technológián, egyedülálló teljesítmény, méret és földrajzi hatás elérését teszi lehetővé számunkra”
– mondta Hackett.
„A különböző területeken elérhető szinergiák feloldása lehetővé teszi számunkra, hogy bemutassuk a globális szövetségünk erejét az intelligens autók terén egy intelligens világ számára.”
A vállalati vezetők azt is bejelentették, hogy a Ford lesz az első addicionális autógyártó, aki a Volkswagen elektromos jármű-architektúráját és a moduláris elektromos platformot – vagy MEB-t – 2023-tól kezdődően a nagy sorozatú, nulla kibocsátású járművek gyártásához használja Európában.
A Ford azt tervezi, hogy több mint 600 000 európai gépkocsit gyárt majd hat év alatt az MEB-architektúrával, és egy második, teljesen új, az európai vevőknek szánt Ford modellről is tárgyalnak. Ez támogatja a Ford európai stratégiáját, mely továbbra is az erősségeire építene – beleértve a kishaszonjárműveket, a crossovereket és az importált ikonikus járműveket, mint a Mustang és az Explorer.
A Volkswagen 2016-ban kezdte fejleszteni MEB-architektúráját, mintegy 7 milliárd dollárt fektetve ebbe a platformba. Az autógyártó ezen platformra tervez a következő évtizedben csak a Volkswagen Csoport számára mintegy 15 millió autót gyártani.
A Ford számára a Volkswagen MEB-architektúrájának használata a több mint 11,5 milliárd dolláros elektromos autókra szánt világméretű befektetésének része, és a Ford azon elkötelezettségét is támogatja, hogy európai ügyfeleinek széles választékban kínáljon elektromos járműveket, miközben fenntarthatósági kötelezettségeit is teljesíti.
„A jövőt tekintve, még több ügyfél és a környezet fog hasznot húzni a Volkswagen piacvezető EV architektúrájából. Globális szövetségünk egyre nagyobb lehetőségeket kezd felmutatni, és az együttműködés további lehetőségeit is vizsgáljuk”
– mondta Diess.
„A MEB nagyságának növelése csökkenti a nulla kibocsátású járművek fejlesztési költségeit, lehetővé téve az elektromos járművek szélesebb körű és gyorsabb globális bevezetését. Ez javítja a két vállalat pozícióit a nagyobb tőkehatékonyság, a további növekedés és a jobb versenyképesség révén.”
A szövetség, amely a Volkswagen és a Ford az Argo AI-ban végrehajtott közös beruházásain kívüli együttműködésre is kiterjed, nem jár a két vállalat közötti kölcsönös tulajdonjoggal, és független az Argo AI-be történő befektetésektől. A szövetséget egy közös bizottság irányítja, amelyet Hackett és Diess vezeti, és amely magában foglalja mindkét vállalat felsővezetőit.
A cégek terveznek egy globálisan forgalmazott közepes méretű pick-up teherautót is, mely 2022-ben kerülne piacra, melyet további kisáruszállítók követnének.
Egyenlő részvényesek az Argo AI-ben
A Volkswagen 2,6 milliárd dollárt fektet be az Argo AI-be azáltal, hogy 1 milliárd dolláros finanszírozást vállal, és az 1,6 milliárd dolláros Autonomous Intelligent Driving (AID) cégét is bevonja, amely több mint 200 alkalmazottal rendelkezik – többségük a Volkswagen csoport számára fejlesztett önálló vezetési technológiát.
A tranzakció részeként három év alatt a Volkswagen 500 millió dollárért vásárol Argo AI részvényeket a Fordtól. A Ford a korábban bejelentett 1 milliárd dolláros készpénzes kötelezettségvállalásából még hátralévő 600 millió dollárt is befekteti az Argo AI-ba.
A teljes tranzakció az Argo AI értékét összesen több mint 7 milliárd dollárban határozza meg.
Mindkét autógyártó jelentős potenciált lát, beleértve a jövedelmező növekedést is, az új, az autonóm technológiához kapcsolódó üzleti területekbe való befektetésben.
Az Argo AI szorosan együttműködik a Forddal és a Volkswagennel, hogy olyan, az autógyártók számára szükséges autonóm járműtechnológiát biztosítson, amivel teljes körűen integrált, önálló vezetésű járműveket tudnak sorozatban gyártani, melyek alkalmasak a biztonságos, megbízható és tartós alkalmazásra a megosztási szolgáltatásokban és az áruszállításban egyaránt.
„Az Argo AI szerencsés, hogy egyértelmű küldetésünknek és a partnerek fejlődés iránti elkötelezettségének köszönhetően világszínvonalú csapattal rendelkezhet, és az AID alkalmazottakkal együtt olyan globális munkaerővel rendelkezünk, ami további kiemelkedő tehetségeket fog vonzani”
– mondta Salesky , az Argo AI társalapítója.
„A Fordnak és a Volkswagennek köszönhetően az Argo AI technológia egy nap majdnem minden piacra eljuthat Észak-Amerikában és Európában, miközben több márkánál és a járművek széles választékában alkalmazzák majd. ”
A Münchenben, Németországban található AID lesz az Argo AI új európai központja, és az AID jelenlegi vezérigazgatója Karlheinz Wurm fogja vezetni. Az AID-alkalmazottakkal együtt az Argo AI által világszerte foglalkoztatottak száma világszerte 500-ról több mint 700 alkalmazottra fog nőni.
A Pittsburgh Pa., központhoz csatlakozva az új helyszín egyidejűleg az Argo AI első európai, és világszerte az ötödik mérnöki központja lesz, csatlakozva a Dearborn Mich.; Cranbury, NJ; és Palo Alto, Calif. helyszínekhez. A Forddal együttműködve az Argo AI technológiai teszteléseket végez Miamiban és Washington D.C.-ben egyaránt, ahol együtt tervezik a kereskedelmi szolgáltatások bevezetését.
A Ford 600 000 járműben használja majd a Volkswagen MEB Elektromos Jármű Architektúráját
A Ford egy új, MEB-platform alapú EV modellt tervez megalkotni, melynek gyártását 2023-ban kezdik meg Köln-Merkenichben, Németországban. A Volkswagen az MEB alkatrészeket és részegységeket a kollaboráció részeként nyújtja.
A két vállalat folyamatosan vizsgálja azokat a további területeket, ahol együttműködhetnek az elektromos autókon – mindkettő számára kulcsfontosságú stratégiai prioritásként a fenntartható és megfizethető mobilitásra való áttérés felgyorsítása érdekében.
A Forddal kötött megállapodás a Volkswagen elektromos stratégiájának sarokköve, amely támogatja az e-mobilitási iparág növekedését és segíti a globális erőfeszítéseket a párizsi 2050-es megállapodás elérése érdekében.
A kisáruszállító és Pickup együttműködés folytatódik
A Ford és a Volkswagen továbbra is együttműködik a korábban bejelentett terveik szerint a kereskedelmi kisáruszállítók és a közepes méretű pickup-ok gyártásában lévő erősségeik kiaknázásában. Ezen modellcsaládokon végzett együttműködés jelentősen javítja mindkét vállalat hatékonyságát.
A Ford a korábban bejelentett közepes pickup-okat megtervezi, és gyártja majd mindkét vállalat ügyfeleinek Európában, Afrikában, a Közel-Keleten, az Ázsia-csendes-óceáni térségben és Dél-Amerikában, a kisteherautók már 2022-ben megjelenhetnek a fontosabb piacokon.
A Ford 2022-től kezdve mindkét vállalat részére nagyobb méretű kereskedelmi haszongépjármű gyártását is tervezi az európai ügyfelek számára, míg a Volkswagen az európai és egyéb globális piacokon értékesítendő városi furgont kíván fejleszteni, és gyártani.
A Volkswagen és a Ford világszerte erős, egymást kiegészítő pickup és kisáruszállító választékkal rendelkezik, népszerű modellekkel, köztük olyanokkal mint a Ford Transit és Ranger, valamint a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.
Mivel mindkét vállalat a közepes pickup-ok és kereskedelmi kisteherautók iránti globális kereslet növekedését várja az elkövetkező öt évben, ezeken a kulcsfontosságú szegmensekben való együttműködés lehetővé teszi a jobb technológiák és az innováció gyorsabb elérését – jobb üzemkapacitás-kihasználással.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!