Connect with us

Mozgásban

A Bosch és a Daimler a világon elsőként kaptak engedélyt automatizált parkoláshoz

Teljesen automatizált, vezető nélküli parkolószolgáltatás, amely hatósági jóváhagyást kapott

A Bosch és a Daimler mérföldkőhöz ért az automatizált vezetés területén: a két vállalat megkapta Baden-Württemberg tartomány hatóságainak engedélyét a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában létrehozott automatizált parkolórendszerükhöz.

Az automatizált parkolószolgáltatás egy okostelefonos alkalmazáson keresztül érhető el, és nem igényel biztonsági járművezetőt sem. Ez a világ első, mindennapi használatra hivatalosan is jóváhagyott, teljesen automatizált, vezető nélküli SAE 4. szintű parkolója.

„A hatóságok döntése azt mutatja, hogy az automatizált parkolószolgáltatáshoz hasonló innovációk elsőként Németországban valósulhatnak meg”

– nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja.

„A vezető nélküli autózás és parkolás a jövő mobilitásának fontos építőköve. Az automatizált parkolórendszer üzembe helyezése rávilágít arra, milyen messzire jutottunk ezen a fejlesztési területen.”

Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetési technológiáért és automatizált vezetésért felelős megbízottja elmondta:

„A baden-württembergi hatóságok jóváhagyása világszerte példát teremt a parkolóházi szolgáltatások jövőbeli engedélyeztetéséhez. Ez a projektünk az automatizált vezetés úttörőjeként megalapozza azt, hogy az automatizált parkolószolgáltatás a jövőben széleskörűen elterjedhessen.”

Biztonságos megoldás: két partner, egy közös cél

A vezető nélküli parkolószolgáltatás fejlesztése során a Bosch és a Daimler legfontosabb szempontja a kezdetektől a biztonság volt. Mivel jelenleg még nincs hivatalos engedélyezési folyamata a vezetőt nem igénylő automatizált vezetési funkcióknak, a német TÜV Rheinland szakértői mellett a helyi hatóságok – a stuttgarti regionális adminisztratív hatóság, illetve Baden-Württemberg tartomány Közlekedésügyi Minisztériuma – felügyelték a projektet. Céljuk a gépjármű-, valamint parkolóház-technológia működési biztonságának értékelése volt.

A projekt eredménye egy olyan átfogó biztonsági koncepció lett, amely megfelelő tesztelési és engedélyezési feltételekkel rendelkezik és a kísérleti fázison túl is alkalmazható. Ennek keretében a fejlesztők meghatározták, hogyan érzékeli a vezető nélküli jármű az útjába kerülő gyalogosokat és más autókat, valamint akadályoztatás esetén hogyan áll meg megbízhatóan.

A vezető nélküli parkolás mögött rejlő technológia

Behajtás a parkolóházba, az autó parkolóhelyre irányítása, kihajtás; mindez már az okostelefon képernyőjén is lehetséges – az automatizált parkolószolgáltatáshoz nincs szükség vezetőre. Amint a sofőr elhagyja a parkolót, az autó önállóan elvezet a kijelölt helyre, majd beparkol. Később a jármű pontosan ugyanilyen módon visszatér a leadási ponthoz. A vezető nélküli parkolás a Bosch által biztosított intelligens parkolóház-infrastruktúra és a Mercedes-Benz gépjármű-technológiája közötti együttműködésre épül. A parkolóházban elhelyezett Bosch érzékelők az autó irányítása közben figyelemmel kísérik a vezetési folyosót és környezetét, illetve megadják az ehhez szükséges összes információt. A járműbe beépített technológia a kapott parancsokat vezetési manőverekké alakítja. Ilyen módon az autók önállóan képesek mozogni a parkolóház útjain és emeletei között. Amennyiben a szenzorok akadályt érzékelnek, a gépjármű azonnal megáll.

Projekt mérföldkövek

A Bosch és a Daimler a teljesen automatizált, vezető nélküli parkolás technikáját 2015-ben kezdte el fejleszteni. A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazott kísérleti megoldásuk 2017 nyarán fontos mérföldkőhöz érkezett: a valós körülmények között történő automataparkoló-szolgáltatást vezetővel és anélkül először mutatták be a nagyközönségnek. Ezt egy intenzív tesztelési és beüzemelési szakasz követte. 2018-tól a múzeum látogatói már igénybe vehetik a biztonsági személyzettel kísért parkolószolgáltatást, és megoszthatják tapasztalataikat. A kísérleti projekt egyik eleme a gépjárművek megvilágítási koncepcióit tesztelte. A türkizkék fény azt mutatja, hogy a gépjármű önvezető üzemmódban van, ezzel értesíti az arra járókat, hogy az autó önállóan vezet. A tesztek eredményei a nemrégiben napvilágot látott SAE 3134.sz. szabványban találhatók. A hatóságok végső engedélyének megszerzése újabb fontos mérföldkövet jelent a Bosch és a Daimler számára: hamarosan az érdeklődők saját maguk, biztonsági vezető felügyelete nélkül próbálhatják ki az innovatív parkolószolgáltatást a Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss