A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában idén harmadszor indult el sikeres sorozatgyártás: a CLA Coupé és a CLA Shooting Brake után most az első Mercedes-AMG Performance modellek gördültek le a gyártószalagról.
A Mercedes-AMG A 45 4MATIC+, a Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Coupé és a Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake modellek egyszerre kerültek gyártósorra, amelyekből mindegyik S-verzióként is kapható lesz. Mindhárom Mercedes-AMG Performance modell kizárólag Kecskeméten készül, és az első autók mindegyike a különben csak opcionálisan elérhető AMG aerodinamikai- csomaggal lett felszerelve. Mivel az első legyártott autók Lengyelországba kerülnek, a lengyel nemzeti zászló színeiben pompáznak: „sarki fehér”, „jupitervörös”, valamint „matt sziklaszürke“ fényezést kaptak.
És amilyen különlegesek az új AMG-Performance-autók, olyan egyedülálló a kecskeméti csapat is, amely a gyártásukban részt vesz. „Minden új széria indulása komoly előkészületet igényel. Most, az AMG típusok esetében sem volt ez másként. Az előkészületek a kecskeméti gyárban már 2018-ban megkezdődtek, szorosan együttműködve az AMG-vel, azért, hogy már a gyártószalagról elsőként leguruló AMG-modellek is a megszokott Mercedes-Benz csúcsminőségben készüljenek” – mondta Christian Wolff gyárigazgató.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. gyártásban résztvevő munkatársait hónapokon keresztül képezték az AMG-modelleknél alkalmazott egyedi munkafolyamatokra, az összeszerelő üzemben található tanulószigeteken.
Az AMG-modellek különleges formájú karosszériájának – mint például a szélesebb első sárvédő – előállítása és felszerelése kimondottan nagy szakmai hozzáértést igényel, mind a présüzemben, mind a karosszériaüzemben. A felületkezelő üzemben pedig egy új, innovatív fényezőrendszer további, különleges színek alkalmazására biztosít lehetőséget. Mindez teljesen új kihívást jelent a munkatársak számára, ugyanis számos új, különleges alkatrész is helyet kapott ezeken a modelleken.
A Mercedes-AMG modellek összértékesítése hazánkban 2019 első félévében több mint duplájára nőtt 2018 azonos időszakához képest. Ebben szerepet játszott az is, hogy az érdeklődőket már két hazai Mercedes-AMG Performance Center várja, ahol speciálisan képzett, dedikált értékesítők szakmai tanácsai segítenek a megfelelő modell kiválasztásában.
Még hangsúlyosabb AMG formajegyek, magasabb kategóriákat idéző teljesítmény
Lenyűgöző teljesítmény, egyedülálló menetdinamika, kifejező megjelenés jellemzi a Mercedes-AMG vadonatúj A 45 4MATIC+ és A 45 S 4MATIC+, a CLA 45 4MATIC+ Coupé és CLA 45 S 4MATIC+ Coupé, illetve a CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake és a CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake kompakt sportmodelljeit.
Az új Mercedes-AMG család tagjai mostantól még hangsúlyosabb megjelenéssel büszkélkedhetnek; sportos vonalvezetésük már álló helyzetben is dinamikus vezetési élményt ígér. A kompakt AMG modellek történetük során először kapták meg a jellegzetes AMG hűtőrácsot, ami különösen agresszív fellépést kölcsönöz nekik. E sportos autók szíve-lelke az újonnan fejlesztett 2,0 literes turbómotor, amely a 285 kW (387 lóerős), illetve S-verzióként 310 kW-os, (421 lóerős) teljesítményével a legerősebb nagyszériás négyhengeres hajtómű a világon. Ez az egyedülálló motor kölcsönzi a három kompakt sportautónak a jellemzően erőteljes, már motorindításkor egyértelmű AMG-hangját. Az előző négyhengeres AMG erőforrás teljesítménye is lenyűgöző volt, de az AMG mérnökeinek ezt további 40 lóerővel sikerült túlszárnyalniuk, miközben a maximális forgatónyomaték 475-ről 500 Nm-re emelkedett – de már a 387 lóerőt és 480 Nm-t leadni képes alapkivitel is felülmúlja a korábbi AMG 2.0 négyhengeres motor tudását.
A 421 lóerős S-kivitelek a gyorsulás tekintetében is rekordidőre képesek: álló helyzetből 100 km/h sebességre az A 45 S 4MATIC+ 3,9, míg a CLA 45 S 4MATIC+ és a CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake 4 másodperc alatt képes felgyorsulni. A csúcssebességet az alapmodelleknél 250, az S-változatoknál 270 km/h-ra korlátozza az elektronika. Az opcionális AMG Driver’s csomag megrendelésével az alapkiviteleknél is megemelhető a csúcssebesség 270 km/h-ra.
A kiváló minőségű, modern kialakítású belső tér sportos elemeivel, magas felszereltségével, illetve az intuitív MBUX multimédiás rendszer révén szoros kapcsolatot teremt az ember és a gép között.
A vegyes fogyasztási adat az NEDC mérési ciklusra vetítve az A 45 4MATIC+ / A 45 S 4MATIC+ modellek esetében 8,4-8,3 l/100 km (vegyes CO2-kibocsátás: 192-189 g/km). A CLA 45 4MATIC+ / CLA 45 S 4MATIC+ Coupé modellnél 8,3-8,21 l/100 km a vegyes fogyasztási adat (vegyes CO2-kibocsátás: 189-185 g/km), míg a CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake / CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake modellek esetében 8,4-8,2 l/100 km a vegyes fogyasztási adat (vegyes CO2-kibocsátás:191-188 g/km).
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!