Folytatódik a Bosch és a Mercedes-Benz közös projektje a városi automatizált vezetés fejlesztésére.
Önvezető Mercedes-Benz S-osztály járművekkel indult el az alkalmazásalapú személyszállítási szolgáltatás a Szilícium-völgyben fekvő San Joséban. A biztonsági vezető által felügyelt járművek közösségi taxiként közlekednek San José nyugati része és a belváros között. A szolgáltatás elsőként teszt üzemmódban és korlátozottan érhető el, az utasok a Daimler Mobility AG által kifejlesztett mobilalkalmazással foglalhatják le utazásukat. A Bosch és a Mercedes-Benz fejlesztői azt remélik, hogy a kísérlet értékes tapasztalatokkal szolgál majd a SAE (Autóipari Mérnökök Társasága) besorolása szerinti 4/5. szintnek megfelelő automatizált járművezetési rendszer további fejlesztéséhez. A partnerek arra számítanak, hogy betekintést nyerhetnek: miként integrálhatók az önvezető járművek egy, a közösségi közlekedést és a járműmegosztókat is felölelő intermodális mobilitási rendszerbe.
Bosch, Mercedes-Bnz, San José – partnerek a mobilitás jövőjéért
„Az Amerikai Egyesült Államokban elsőként San José engedélyezte a magánvállalatoknak az automatizált vezetéstesztet 2017-ben, amely egyúttal segíti a közúti közlekedés növekvő kihívásainak elemzését. Az önvezető járművek állandó és körkörös környezetérzékelése fokozhatja a biztonságot a torlódásokkal teli városban, a kifinomult vezetési stílus pedig gyorsíthatja a forgalmat. „Szeretnénk többet megtudni arról, hogy az önvezető járművek hogyan tudják fokozni a biztonságot és csökkenteni a torlódásokat, illetve milyen módon tehetik a mobilitást könnyebben elérhetővé, fenntarthatóbbá és befogadóbbá a városban. A Mercedes-Benz és a Bosch projektje ezért jól kapcsolódik San José okosváros-célkitűzéseihez. Ezenkívül segít irányelveket kidolgozni az új technológiák kezeléséhez, és felkészít a jövő közlekedési rendszerére”
– mondta Dolan Beckel, San José innovációért és digitális stratégiáért felelős igazgatója.
„Ahhoz, hogy az önvezető járművek a mindennapok valóságává váljanak, a technológiának megbízhatóan és biztonságosan kell működnie. Éppen ezért szükségesek az olyan tesztek, mint a San Joséban indított kísérleti projekt”
– mondja Dr. Michael Fausten, a Robert Bosch GmbH városi automatizált vezetés részlegének műszaki vezetője.
„Nem csupán az önvezető járműveknek kell bizonyítaniuk. Arról is meg kell győződnünk, hogy mindez jól illeszkedik a város mobilitási rendszerébe. Mindkettőt próbára tehetjük San Joséban”
– mondta Dr. Uwe Keller, a Mercedes-Benz AG automatizált vezetési részlegének irányítója. Augusztustól kezdődően a projekt képviselői a város vezetőivel együtt egyeztettek a tesztről a civil szervezetekkel és a teszt során érintett útvonal környékén élőkkel.
A Bosch és a Mercedes-Benz együttműködése az Amerikai Egyesült Államokban, valamint Európában
Körülbelül két és fél éve dolgozik közösen városi automatizált vezetési megoldásokon a Bosch és a Mercedes-Benz. Közös céljuk a SAE-besorolás szerinti 4/5. szintű automatizált vezetési rendszer kifejlesztése a teljesen önvezető és járművezető nélküli járművekhez, az ehhez szükséges szoftvereket is beleértve. A vállalatok nem prototípusokat, hanem sorozatgyártásra kész rendszert kívánnak fejleszteni, amelyek különböző kategóriájú és típusú járművekbe integrálhatók.
A járművek mozgását szabályozó szoftverek fejlesztését illetően az együttműködő felek nem csupán a mesterséges intelligenciára támaszkodnak, és nem a tesztkilométerek gyarapítása a céljuk.
Mérnökeik szimulációkat és különlegesen e célra tervezett tesztpályákat is használnak arra, hogy még biztonságosabbá tegyék a közlekedést. A Bosch és a Mercedes-Benz számára a biztonság a legfontosabb. Ezenkívül az együttműködés kapcsán felmerülő fejlesztések nem csupán az Amerikai Egyesült Államok út- és időjárási viszonyaira terjed ki.
A két vállalat mérnökeiből álló csapat egyik részének székhelye Sunnyvale – egy Szilícium-völgyi város San José és San Francisco között –, a másik csapat pedig a stuttgarti régióban dolgozik.
A Mercedes-Benz és Bosch közötti szoros és hatékony együttműködés támogatja a projekt sikerét
A Bosch szaktudását, amely az érzékelőktől, a szabályzóegységektől, valamint a kormány- és fékvezérlőktől egészen a teljes autóipari alrendszerekig terjed, tökéletesen kiegészíti a Mercedes-Benz sok évtizedes tapasztalata a rendszerintegráció és az autógyártás terén. A projekten belüli munkamegosztás is ezt tükrözi. A Mercedes-Benz feladata, hogy használhatóvá tegye a közösen kifejlesztett járművezetési rendszert, valamint a biztosítsa a szükséges kísérleti járműveket, tesztlaborokat és tesztflottákat. A Bosch feladata a városi automatizált vezetést szolgáló komponensek fejlesztése és gyártása.
Platform, amellyel az automatizált járművek integrálhatók a taxiflottákba
Az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti projektjébe a Bosch és a Mercedes-Benz további partnert is bevont: a Daimler Mobility AG fejleszti és teszteli azt a flottakezelő platformot, amely a kísérleti projekt üzemelési fázisához csatlakozik. Ezzel a személyszállítási szolgáltatást nyújtó potenciális partnerek gördülékenyen integrálhatnak önvezető (Mercedes-Benz) járműveket a szolgáltatáskínálatukba. A platform az önvezető és a hagyományos járműveket egyaránt kezeli, azok üzemeltetését és karbantartását is beleértve. Egy hagyományos módon vezetett Mercedes-Benz járművekkel működő, alkalmazásalapú mobilitási szolgáltatás már 2019 őszétől működik a San Francisco-öböl térségében, illetve a német fővárosban, Berlinben is elérhető.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!