Mozgásban
Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása
Újabb mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz gyár: legördült a gyártószalagról az első hibridautó
A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. Az első autót egy magyar tulajdonos várja. A Mojave-ezüst metál színű CLA 250 e Coupét dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezette le a gyártószalagról Kecskeméten.
„A Plug-in-hibrid meghajtású Mercedes-Benz CLA Coupé és CLA Shooting Brake gyártásindítása Kecskeméten a világszerte elindított elektromos offenzívánk újabb mérföldköve. A nagy mennyiségben értékesített Mercedes-Benz kompakt járművek szegmensében ezzel hat modellre bővítjük a Plug-in-hibrid kínálatot. A két Plug-in-hibrid modell gyártásának egyidejű indulásával a kecskeméti Mercedes-Benz gyár ismét bebizonyítja nagyfokú rugalmasságát és hatékonyságát a Mercedes-Benz személygépjárművek globális termelési hálózatában”
– mondta Jörg Burzer, Mercedes-Benz AG igazgatótanácsi tag, termelésért és ellátási láncért felelős vezető.
„Mindig jó Kecskemétre látogatni, ahol minden alkalommal meggyőződhetünk arról, hogy egy ország, egy város és egy prominens nemzetközi nagyvállalat érdekei összeegyeztethetők, és a közös célok mentén eredményesen tudnak együttműködni”
– mondta beszédében Dr. Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter.
A tavalyi évben háromszor kezdődött meg új modellek sorozatgyártása a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban: az új CLA Coupé-t előbb az új CLA Shooting Brake, majd ősszel mindhárom kecskeméti modell Mercedes-AMG Performance verziói követték. A termelés a világjárvány ellenére az idei évben is sikeresen zajlik. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában április 28. óta a gyártás fokozatosan indult be. A termelés rugalmas felfuttatása lehetővé teszi az aktuális helyzethez való alkalmazkodást, miközben továbbra is a munkatársak és partnerek egészsége a legfontosabb a vállalat számára.
„A két autó új időszakot nyit nem csak a kecskeméti Mercedes-Benz gyár, hanem a magyar járműipar történetében is. A hibrid modellek sorozatgyártásának kezdete és az elkészült első hibridautó újabb fontos mérföldkő a kecskeméti gyár életében, különösen a jelenlegi helyzetben. Az egész világgazdaság és a járműipar soha nem látott kihívás elé került, ennek ellenére a Mercedes-Benz gyár csapata a tervek szerint, sikeresen előkészítette az új hibrid járművek gyártását. Bízom benne, hogy ezzel egyidejűleg a harmadik műszak régóta várt indulását is ugyanolyan sikeresen teljesítjük majd, és autóinkat továbbra is a tőlünk megszokott, kiemelkedő minőségben gyártjuk”
– fogalmazott Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetője.
Minden új gyártásindítás komplex előkészületeket igényel, ugyanakkor a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake esetében ez fokozottan igaz volt, hiszen ezúttal hibrid modellek sorozatgyártásáról van szó, amelyek először készülnek Kecskeméten. A gyártásban résztvevő munkatársakat hónapokon keresztül képezték a hibrid modellek esetében alkalmazott egyedi munkafolyamatokra, és a gyártásindulást megelőzően több mint 2000 munkatárs részesült speciális munkavédelmi oktatásban. Emellett újdonság még például, hogy a csarnokon belül, azokon a munkaterületeken, ahol a munkatársak dolgoznak az autón, kizárólag elektromos hajtással működnek ezek a gépkocsik.
A kecskeméti csapat felkészültségét és rugalmasságát mutatja, hogy az új hibrid modellek bevezetése során mind a technikai, mind a munkavédelmi feltételek előkészítése a termelés zavartalan működése mellett zajlott. A gyár történetében most először, a sorozatgyártás megkezdése előtt már több mint egy évvel Kecskeméten, egy erre a célra kialakított csarnokban épülhettek meg az első prototípusok, amely nagy előrelépés a gyárban működő folyamatfejlesztői tevékenységben.
A CLA 250 e Coupé-val (kombinált üzemanyag-fogyasztás 1,5–1,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás 35–31 g/km, kombinált villamosenergia-fogyasztás 15,1–15,0 kWh/100 km) és a CLA 250 e Shooting Brake-kel (kombinált üzemanyag-fogyasztás 1,6–1,4 l/100 km, kombinált CO2-kibocsátás 37–33 g/km, kombinált energiafogyasztás 15,5–14,8 kWh/100 km) a Mercedes-Benz kompaktautó-családjának EQ Power modelljeit a harmadik generációs hibrid meghajtással teszik teljessé.
A Mercedes-Benz autók esetében először, a belső égésű motort is az elektromos hajtásért felelős elektormotor indítja el, melynek teljesítménye 75 kW. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kW (218 LE) teljesítményt és 450 Nm rendszernyomatékot eredményez.
Az új modellek már rendelhetők. A piaci bevezetésükre néhány héttel később kerül sor.
Mozgásban
A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon
A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg – derül ki a drivingcamp Hungary megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
A női vezetők 28 százaléka napi rendszerességgel él át megkülönböztetést, ugyanakkor a fővárosi sofőrök egyharmada is mindennapos jelenségnek tartja ezt. A lakosság 17 százaléka rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket. Egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt a magyarok több mint fele hasznosnak tartana.
A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.
A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.
A személyes tapasztalatok is erősen formálják a női vezetőkkel szembeni előítéleteket
A nőkkel kapcsolatos vezetői sztereotípiákat a legtöbben (45%) a kulturális és társadalmi hagyományoknak tudják be, ezt a választ a 60-69 évesek és a diplomások magasabb arányban jelölték meg. A magyarok ötöde szerint személyes tapasztalatok befolyásolják ezt, míg a média és a közösségi oldalak hatását 16 százalék jelölte meg kiváltó tényezőként. A megkérdezettek 13 százaléka úgy véli, statisztikai adatok és tények támasztják alá a nők gyengébb vezetői képességeit. Eközben a családon belüli mintáknak mindössze 7 százalék tulajdonít megkülönböztetett jelentőséget.
Sokan jó ötletnek tartják a szemléletformáló kampányt
A magyarok többsége (58 százalék) hasznosnak tartana egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt. Ezt az ötletet a nők 60 százaléka támogatta a férfiak 56 százalékával szemben. Érdekesség, hogy a 60-69 éves korosztály mutatta a legmagasabb elkötelezettséget egy ilyen típusú potenciális kampány kapcsán, ők 68 százalékban voksoltak erre az opcióra. A lakosság közel negyede szerint azonban nincs szükség ilyen megmozdulásra, 18 százalék pedig nem tudta megítélni ennek létjogosultságát.
„A nők kiváló vezetők, de a társadalmi sztereotípiák miatt gyakran hátrányból indulnak. Ők a biztonságot helyezik előtérbe, kevésbé kockáztatnak, és alaposabban átgondolják a helyzeteket. Ezért is fontos, hogy a megfelelő tréningekkel növeljük az önbizalmukat és megmutassuk nekik, hogy a vezetési készségek fejleszthetők, így a tréningek végére magabiztosabban ülnek vissza az autóba. A cél nem az, hogy versenyzőket neveljünk, hanem hogy mindenki, legyen férfi vagy nő, biztonságosabban
és tudatosabban vezessen az utakon”
– mondta Csörgő László, a drivingcamp vezető trénere.
Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy több évtizedes rutinnal rendelkezik
A vezetéstechnikai központ továbbá felmérte azt is, hogy mely vezetői készségeket tartják a legfontosabbnak az emberek. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok közel fele (48 százaléka) a jó vezetést elsősorban azzal azonosítja, ha valaki mindig a forgalmi helyzetnek, az időjárási és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel és stílusban vezet. Ezt a lehetőséget a férfiak magasabb arányban (52 százalék) jelölték meg, mint a nők (45 százalék). A megkérdezettek a második leghasznosabb készségnek a gyors reflexet tartották, amellyel helyesen lehet reagálni a váratlan közlekedési helyzetekre. Erre a nők magasabb arányban szavaztak, mint a férfiak. A harmadik legfontosabb tényezőnek pedig a közlekedési szabályok pontos betartása bizonyult. Csupán 9 százalék volt azok aránya, akik úgy gondolják, a több évtizedes rutin tesz valakit jó vezetővé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Márciustól egy órán belül érkezhet az online rendelés: a Wolt-ra költözik a SPAR online shopja
Nem szűnik meg, hanem 2025. március 21-től a Wolt-ra költözik a SPAR online vásárlási szolgáltatása.
Ezzel az eddigieknél gyorsabb lesz a kiszállítás: az online vásárlók már egy órán belül megkaphatják a megrendelt termékeket, de emellett továbbra is élhetnek a drive-in, azaz az előre összeállított csomagok áruházi átvételi lehetőségével.
„Új fejezet kezdődik a SPAR online értékesítési tevékenysége tekintetében márciustól. Az online áruházunk a Wolt felületére költözik – hála a két vállalat között tavaly nyáron elindult együttműködésnek – ezáltal csökken a kiszállítás ideje és bővítjük a szolgáltatási területet is. Az új rendelési lehetőséggel a Wolt 40 településen, mintegy 3,9 millió lakos számára biztosítja a kiszállítást 73 SPAR és INTERSPAR üzletből. A Wolt révén a szolgáltatás megjelenik olyan városokban is, mint például Eger, Szeged és Mosonmagyaróvár, ahol korábban nem szállítottunk ki és a jövőben újabb térségeket vonunk majd be az online rendelési és kiszállítási lehetőségbe. Vállalatunk ezen felül a termékkör jelentős bővítését is megvalósítja a közeljövőben”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Mint Maczelka Márk elmondta: március 21-től már csak a Wolt felületéről lehet rendelést indítani a SPAR és INTERSPAR áruházakból. A megrendelés menete egyszerű: a Wolt applikáción vagy a weboldalon a SPAR/INTERSPAR üzlet megjelölése után a vásárló kiválaszthatja a megrendelni kívánt termékeket az adott áruház választékából, majd jelzi, hogy házhoz szállítást, vagy a helyszíni átvételt kéri. A személyes átvételi lehetőség országszerte 40 településen érhető el.
Az online rendelési lehetőség jelenleg mintegy 10 ezer terméket érint, ebben minden olyan élelmiszerkategória – zöldség-gyümölcs, pékáru, tejtermék, csemege, hús, vegyi áru, ital, és állateledel – benne van, amelyek lefednek egy napi, de akár egy nagyobb bevásárlást is. A szállítás során a hűtési lánc nem szakad meg, a kiszállítást erre megfelelő eszközzel biztosítja a Wolt, a rendelés felvétele után pedig a futár rögtön a vásárlóhoz viszi a termékeket. A folyamatosan frissített készletadatoknak köszönhetően minimálisra csökkenthető az esetleges termékhiány a megrendelt áruk tekintetében. Ha mégsem lenne készleten egy-egy termék, akkor a vásárló megadhatja a termékhelyettesítési preferenciáit, de úgyis dönthet, hogy nem kér helyettesítést.
A Wolt az ünnepnapok kivételével hétfőtől-vasárnapig, az üzletek nyitva tartásának figyelembe vételével szállítja ki a megrendelt árucikkeket. A kiszállítás 399 forinttól érhető el, a díja pedig függ az áruház és kiszállítási cím távolságától. A Wolt+ szolgáltatás igénybevételével minden SPAR üzletből 0 Ft-ért érhető el a kiszállítás 6000 forintos kosárérték felett.
Az átállást részletes vásárlói tájékoztatás segíti majd, illetve a SPAR kuponnal is kedveskedik régi és új vásárlóinak. A vállalat Vevőszolgálata pedig a megszokott elérhetőségeken áll rendelkezésre kérdés esetén: https://www.spar.hu/vevoszolgalat
A kiszállításban és a személyes átvételi szolgáltatásban érintett települések és üzletek listája a következő linkeken érhető el: https://www.spar.hu/wolt és https://wolt.com/hu/discovery/spar_uzletek
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Fenntartható szállítmányozás: a cargo-partner újabb lépéseket tett a HHLA Pure programban
A cargo-partner magyarországi, szlovákiai és csehországi kirendeltségei 2024-ben összesen 15 706 TEU-t szállítottak környezetbarát módon, jelentősen meghaladva az előző évi mennyiséget.
A vállalat célja, hogy a jövőben tovább növelje klímasemleges szállítmányainak arányát.
A cargo-partner, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoport tagjaként, tovább erősíti elköteleződését a fenntartható logisztikai megoldások iránt azzal, hogy egy újabb évre meghosszabbítja együttműködését a HHLA Pure programmal. A 2023-ban indult partnerség keretében a cargo-partner Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is lehetővé teszi ügyfelei számára a környezetbarát szállítást Európa kulcsfontosságú kikötőiből. A Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) és a METRANS által kidolgozott kezdeményezés az energiahatékony vasúti szállítás, az elektromos terminálüzemeltetés és a fennmaradó kibocsátások tanúsított klímavédelmi projektek révén történő kompenzálása révén csökkenti a CO₂-kibocsátást.
Elkötelezettek a fenntarthatóság iránt
Az együttműködés meghosszabbításával a cargo-partner tovább növelte klímasemleges szállítmányainak volumenét Közép-Európában. 2024-ben a vállalat összesen 15 706 TEU-t szállított környezetbarát módon, ebből 2 611 TEU-t Csehországban, 4 870 TEU-t Szlovákiában és 8 225 TEU-t Magyarországon. Az előző évi 12 885 TEU-hoz képest ez jelentős éves növekedést jelent, amely tovább erősíti a cargo-partner elköteleződését a fenntartható logisztika mellett.
„A HHLA Pure programmal való együttműködésünk a hosszú távú stratégiánk része, melynek keretében minimalizáljuk a cargo-partner ökológiai lábnyomát és környezetbarát szállítmányozási megoldásokat kínálunk az ügyfeleink számára”
– hangsúlyozza Luca Ferrara, a cargo-partner vezérigazgatója.
„A klímasemleges szállítmányok kiterjesztésével azon dolgozunk, hogy a logisztika a jövőben még fenntarthatóbbá váljon, hiszen egyre keresettebbé válnak az ilyen megoldások az ügyfeleink körében.”
Klímasemleges szállítmányok Csehországban és Szlovákiában
Csehországban és Szlovákiában a cargo-partner és a METRANS együttműködése lehetővé teszi a CO₂-mentes szállítást a legfontosabb kikötők, köztük Hamburg, Bremerhaven és Koper irányába és onnan vissza. Különösen erőteljes növekedés volt tapasztalható a szlovákiai kirendeltségnél, ahol a klímasemleges módon szállított TEU 3 181-ről 4 870-re emelkedett 2024-re. Ez a bővülés összhangban áll a cargo-partner fenntarthatósági törekvéseivel, beleértve a dunaszerdahelyi raktár közvetlen összeköttetését a konténerterminállal, valamint az elektromos rakodógépek hosszú távú használatát.
Még „zöldebb” logisztika Magyarországon
A magyarországi cargo-partner meghatározó üzletfele a TÜV NORD által tanúsított HHLA/METRANS Pure projektnek; 2024-ben 6 054 TEU-ról 8 225 TEU-ra növelte a klímasemleges szállítmányok mennyiségét. A magyarországi cég lehetővé teszi az ügyfelei számára a tengeri konténerek klímasemleges szállítását a nagy európai kikötőkből, például Hamburgból, Bremerhavenből, Koperból, Duisburgból, az Inđija terminálról (Szerbia), Gdańskból, Wilhelmshavenből, Rotterdamból, Triesztből és Fiuméből. A cargo-partner Magyarország kiemelt figyelmet fordít az ügyféligények kielégítésére, miközben hozzájárul a logisztikai iparág szénlábnyomának csökkentéséhez, ezzel is bizonyítva környezeti felelősségvállalását.
A cargo-partner nemcsak ebben a programban vesz részt, hanem egyéb környezettudatos üzleti tevékenységekkel is folyamatosan törekszik a negatív környezeti hatások csökkentésére: a papírmentes irodától és a fenntartható repülőgép-üzemanyagtól kezdve egészen a több telephelyen alkalmazott nagy kiterjedésű napelemes rendszerekig. A HHLA Pure programmal való együttműködés meghosszabbítása révén a cargo-partner tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható logisztika területén, továbbá megbízható és környezetbarát megoldásokat kínál az ügyfeleinek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
-
Tippek2 hét ago
Ezek a legkecsegtetőbb pályák a mai fiataloknak
-
Gazdaság2 hét ago
A magyar befektetők több mint fele hatalmas lehetőséget hagy ki
-
Tippek2 hét ago
Március 20-án lesz Sós Bálint Dániel Minden Rendben című filmjének a magyarországi premierje
-
Tippek2 hét ago
Már több, mint 40 milliárd forintnyi bírságot gyűjtött össze az AI alapú vállalkozás
-
Okoseszközök2 hét ago
Világrekord: lángoló feladatok teljesítéséhez asszisztált a HONOR Magic7 széria
-
Gazdaság2 hét ago
A Zyxel Networks Ken Tsait nevezi ki új elnöknek
-
Gazdaság2 hét ago
Lehet a termékelőfizetés az e-kereskedelem jövője?