Mozgásban
A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint
Autóvásárláskor fontos szempont, hogy melyek a legmegbízhatóbb autómárkák (vagy legalábbis annak kellene lennie). Nem mindegy ugyanis, milyen költségek merülhetnek fel onnantól, hogy megtörtént az adásvétel.
Az interneten rengeteg információ érhető el erről, de általánosan elmondható, hogy a legtöbb sajnos szubjektív vélemény, ami gyakran nemhogy nem segít, de egyenesen problémát is okozhat.
Ezért ebben a cikkben mi egy objektív, számszerű adatokra épülő képet szeretnénk adni arról, hogy melyek a legmegbízhatóbb autókmárkák a használtautó piacon.
Mi alapján állítottuk össze a listát?
Ahhoz, hogy valóban objektív adatokat közöljünk, a lehető legnagyobb adatmennyiségből dolgoztunk. Kapóra jött, hogy a carVerticalban több, mint 50 millió járműről tárolunk adatokat, beleértve azokat a meghibásodási információkat, amelyeket a különböző európai országokból vagy Észak-Amerikában jelentettek. Innen már csak egy informatív arányszámot kellett kitalálnunk, ami hűen tükrözi az autómárkák megbízhatóságát.
A lista elkészítésekor a fő arányszám az egyes márkák meghibásodott autóinak és a márka összes elemzett autójának a százalékos aránya. Vagyis ha egy adott márkából 1000 autó került elemzésre, amiből 87 autó esetében volt meghibásodás, akkor ez az arányszám 8.7% ennél a gyártónál.
Fontos megjegyezni, hogy bár ez a lista objektív és elég nagy számokon alapul, nem ad 100%-os biztonságot egy autóvásárlás esetén, vagyis célszerű a konkrét autót alaposan átnézni, szerelővel átnézetni, vásároljon autótörténeti jelentést.
Az arányszámon kívül felsoroljuk minden márka leggyakrabban előforduló hibáit is. Kellemes böngészést!
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint
- KIA – az elemzett autók 23,47%-a hibásodott meg.
Ez a KIA már nem az a KIA, a dél-koreai autók már kinőtték gyermekbetegségeiket, és igencsak megbízható márkává váltak, mindezt tükrözi a használtautó-piac is, melynek egyik kedvelt márkájává vált. Tudtad, hogy a KIA Motors-t 1944-ben alapították, és világszerte több mint 500 különböző díjat kapott autóiért?
Gyakori meghibásodások:
- általános elektromos kormányszervó hiba
- a parkolófék hibája
- meghibásodhat a DPF szűrő
- Hyundai – az elemzett autók 26,36%-a hibásodott meg
Ahogy az előző gyártó, úgy a Hyundai is feltört a hírhedt autómárkák közül. A Hyundai jelentése „modernitás”, . A Hyundai volt az első autógyártó, amelyik 10 év / 100000 mérföldes garanciát kínált új autóihoz.
Gyakori meghibásodások:
- az alváz hátsó részének korróziója
- a parkolófék hibái következtében eltérő fékerő a kerekeken
- gyakori szélvédő problémák
- Volkswagen – az elemzett autók 27,77%-a hibásodott meg
A Volkswagen-t Adolf Hitler megbízására alapították 1937-ben, és a világ egyik legnagyobb autóipari munkáltatója több mint 600 ezer dolgozóval. 2015-ig a világ legtöbb autóját eladó márka volt, és napjainkra már több másik márkát is birtokol (többek között az Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti márkákat).
Gyakori meghibásodások:
- kettős tömegű lendkerék hiba
- kézi váltó meghibásodás
- problémák az ABS / ESP modullal
- Nissan – az elemzett autók 27,79%-a hibásodott meg
A japán céget 1933-ban alapították, és 1934-ben vette meg a már 1914 óta működő Datsun-t, vagyis a márka már több mint 100 éves! A cég Japán 1970-es műhold fellövéséhez még rakétamotorokat is gyártott.
Gyakori meghibásodások:
- differenciálmű hiba
- gyakori szerkezeti korrózió az alváz középső szakaszán
- meghibásodhat az automata sebességváltó hőcserélője
- Mazda – az elemzett autók 29,89%-a hibásodott meg
A Mazda először egy háromkerekű platós járművet készített, ami nagyon sikeres volt 1931-es bemutatását követően. A márka a 2000-es években a Guinnes rekordok könyvébe is bekerült, ugyanis az MX-5 Miata a legnagyobb példányszámban eladott kétüléses sportautója lett.
Gyakori meghibásodások:
- a turbótöltő meghibásodása a Skyactiv D motorokban
- az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
- nagyon gyakori ABS szivattyú hiba
- Audi – az elemzett autók 30,08%-a hibásodott meg
Érdekesség, hogy az Audi már több mint 75 éve végez törésteszteket, bár akkor még nem voltak bábuik, kameráik vagy ütközés szenzoraik. Egész egyszerűen legurítottak egy üres autót egy dombon. Egyébként a márka jele, a négy karika az Auto Union négy márkáját (Audi, DKW, Horch, Wanderer) szimbolizálja.
Gyakori meghibásodások:
- a kuplung rendkívüli elhasználódása
- a szervokormány hibája
- a kézi váltó meghibásodása
- Ford – az elemzett autók 32,18%-a hibásodott meg
A Ford a világ legnagyobb családi tulajdonú vállalata, és például Henry Ford volt az, aki először bevezette a gyártási sor koncepcióját.
Gyakori meghibásodások:
- a kettős tömegű lendkerék és a kuplung hibája
- szervokormány szivattyú hiba
- CVT automata váltó hibája
- Mercedes-Benz – az elemzett autók 32,36%-a hibásodott meg
A cég logója a levegőt, a földet és a vizet reprezentálja. Fontolgatták, hogy egy negyedik pont is legyen benne, ami az űrt képviseli, de végül elvetették. A cég járműit világszerte 30 országban gyártják.
Gyakori meghibásodások:
- a fényszórók könnyen bepárásodnak
- az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
- a Sensotronic fékrendszer nagyon gyakori hibája
- Toyota – az elemzett autók 33,79%-a hibásodott meg
Az eredetileg szövőszékek gyártására létrejött cég az 50-es években a csőd szélén állt, és gyakorlatilag a koreai háború mentette meg, amikor az USA több mint 5000 járművet rendelt a Toyotától.
Gyakori meghibásodások:
- a hátsó felfüggesztés magasság-szenzorának hibája
- klímaberendezés hiba
- erős korrózió lehetséges
- BMW – az elemzett autók 33,87%-a hibásodott meg
Az eredetileg Bayerische Flugzeugwerke (Bajor Repülőgyár) nevű cég 1917-ben váltott nevet Bayerische Motorenwerke-re, és csak a Versailles-i béke után kezdett autógyártásba.
Gyakori meghibásodások:
- az ABS kerékszenzor meghibásodhat
- különböző elektromos problémák
- problémák a futómű beállítással
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
A legmegbízhatóbb autókat veszik leginkább?
Érdekes, hogy az autóeladási listák mennyire eltérnek a fenti megbízhatósági listától. Az alábbi lista mutatja az eladott példányszámok szerinti rangsort.
Mi lehet az eltérés oka? Presztízs, márkaszeretet, szubjektív vélemények, és számos további indokot sorolhatnánk fel. Megfigyelhető, hogy az első 5 helyezett tipikusan a márkák európai presztízsét tükrözi, tehát kijelenthető, hogy az autóiparban még mindig sokat számít a név, a marketing és a megszokások.
Megbízható-e a használtautók piaca?
Az alábbi táblázatban megmutatjuk a kilométeróra visszatekerések arányát márkánként. Érdekes tanulságok vonhatók le. Egyértelmű, hogy eladáskor a presztízsmárkáknál számít legtöbbet a futásteljesítmény, vagy legalábbis a visszaélő eladók szerint. Bár sokat elmondhat a kilométerállás, sokak szerint használt autóknál nem a futásteljesítmény, hanem az állapot vizsgálandó.
Összegzés
Rengeteg szempontot érdemes átgondolni, amikor használt autó vásárlását fontolgatod. A megbízhatóság fontos, de nem az egyetlen szempont, létezhet ugyanis egy kiváló autója egy kevésbé megbízható márkának, vagy éppen fordítva. Mielőtt elhamarkodott döntést hoznál, olvasd el cikkünket a használtautó vásárlás menetéről, vedd figyelembe a márka megbízhatóságát, a szerelői tapasztalatokat, és minden olyan megbízható információt, ami később százezreket, vagy akár millókat spórolhat meg neked az autód használata során. Bízunk benne, hogy a CarVertical adatbázisa alapján készült legmegbízhatóbb autómárkák összefoglalónkkal sikerül némi támpontot adni használtautó vásárlás előtt.
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
Mozgásban
Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke
A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.
A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.
A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka
A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.
„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.
„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”
Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.
A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.
A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.
Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.
Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Vissza az irodába vagy győzött a home office?
A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.
A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.
Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.
A home office elterjedtsége ma
Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.
A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.
A hatékony munkavégzés ideális helyszíne
Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.
Amiben az iroda jobb, mint az otthon
A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).
Az ideális iroda ismérvei
A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).
A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet
A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.
Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Kiszárad a Balaton? – Az AI mondja meg?
-
Gazdaság2 hét ago
Digitális banki megoldásait fejleszti a CIB Bank a Kyndryllel együttműködve
-
Mozgásban2 hét ago
Vissza az irodába vagy győzött a home office?
-
Ipar2 hét ago
Bivalyerős megawatt-töltő érkezik a piacra
-
Szórakozás2 hét ago
Hollywoodi díszletek között derül ki, ki a legjobb a csapatban
-
Ipar2 hét ago
Összefognak a gépgyártók
-
Gazdaság1 hét ago
Új korszak jön: nyilvánosak lesznek a fizetések az álláshirdetésekben
-
Szórakozás2 hét ago
November 6-án indul a magyar mozikban a Bölöni-film












