Mozgásban
A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint
Autóvásárláskor fontos szempont, hogy melyek a legmegbízhatóbb autómárkák (vagy legalábbis annak kellene lennie). Nem mindegy ugyanis, milyen költségek merülhetnek fel onnantól, hogy megtörtént az adásvétel.
Az interneten rengeteg információ érhető el erről, de általánosan elmondható, hogy a legtöbb sajnos szubjektív vélemény, ami gyakran nemhogy nem segít, de egyenesen problémát is okozhat.
Ezért ebben a cikkben mi egy objektív, számszerű adatokra épülő képet szeretnénk adni arról, hogy melyek a legmegbízhatóbb autókmárkák a használtautó piacon.
Mi alapján állítottuk össze a listát?
Ahhoz, hogy valóban objektív adatokat közöljünk, a lehető legnagyobb adatmennyiségből dolgoztunk. Kapóra jött, hogy a carVerticalban több, mint 50 millió járműről tárolunk adatokat, beleértve azokat a meghibásodási információkat, amelyeket a különböző európai országokból vagy Észak-Amerikában jelentettek. Innen már csak egy informatív arányszámot kellett kitalálnunk, ami hűen tükrözi az autómárkák megbízhatóságát.
A lista elkészítésekor a fő arányszám az egyes márkák meghibásodott autóinak és a márka összes elemzett autójának a százalékos aránya. Vagyis ha egy adott márkából 1000 autó került elemzésre, amiből 87 autó esetében volt meghibásodás, akkor ez az arányszám 8.7% ennél a gyártónál.
Fontos megjegyezni, hogy bár ez a lista objektív és elég nagy számokon alapul, nem ad 100%-os biztonságot egy autóvásárlás esetén, vagyis célszerű a konkrét autót alaposan átnézni, szerelővel átnézetni, vásároljon autótörténeti jelentést.
Az arányszámon kívül felsoroljuk minden márka leggyakrabban előforduló hibáit is. Kellemes böngészést!
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint
- KIA – az elemzett autók 23,47%-a hibásodott meg.
Ez a KIA már nem az a KIA, a dél-koreai autók már kinőtték gyermekbetegségeiket, és igencsak megbízható márkává váltak, mindezt tükrözi a használtautó-piac is, melynek egyik kedvelt márkájává vált. Tudtad, hogy a KIA Motors-t 1944-ben alapították, és világszerte több mint 500 különböző díjat kapott autóiért?
Gyakori meghibásodások:
- általános elektromos kormányszervó hiba
- a parkolófék hibája
- meghibásodhat a DPF szűrő
- Hyundai – az elemzett autók 26,36%-a hibásodott meg
Ahogy az előző gyártó, úgy a Hyundai is feltört a hírhedt autómárkák közül. A Hyundai jelentése „modernitás”, . A Hyundai volt az első autógyártó, amelyik 10 év / 100000 mérföldes garanciát kínált új autóihoz.
Gyakori meghibásodások:
- az alváz hátsó részének korróziója
- a parkolófék hibái következtében eltérő fékerő a kerekeken
- gyakori szélvédő problémák
- Volkswagen – az elemzett autók 27,77%-a hibásodott meg
A Volkswagen-t Adolf Hitler megbízására alapították 1937-ben, és a világ egyik legnagyobb autóipari munkáltatója több mint 600 ezer dolgozóval. 2015-ig a világ legtöbb autóját eladó márka volt, és napjainkra már több másik márkát is birtokol (többek között az Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti márkákat).
Gyakori meghibásodások:
- kettős tömegű lendkerék hiba
- kézi váltó meghibásodás
- problémák az ABS / ESP modullal
- Nissan – az elemzett autók 27,79%-a hibásodott meg
A japán céget 1933-ban alapították, és 1934-ben vette meg a már 1914 óta működő Datsun-t, vagyis a márka már több mint 100 éves! A cég Japán 1970-es műhold fellövéséhez még rakétamotorokat is gyártott.
Gyakori meghibásodások:
- differenciálmű hiba
- gyakori szerkezeti korrózió az alváz középső szakaszán
- meghibásodhat az automata sebességváltó hőcserélője
- Mazda – az elemzett autók 29,89%-a hibásodott meg
A Mazda először egy háromkerekű platós járművet készített, ami nagyon sikeres volt 1931-es bemutatását követően. A márka a 2000-es években a Guinnes rekordok könyvébe is bekerült, ugyanis az MX-5 Miata a legnagyobb példányszámban eladott kétüléses sportautója lett.
Gyakori meghibásodások:
- a turbótöltő meghibásodása a Skyactiv D motorokban
- az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
- nagyon gyakori ABS szivattyú hiba
- Audi – az elemzett autók 30,08%-a hibásodott meg
Érdekesség, hogy az Audi már több mint 75 éve végez törésteszteket, bár akkor még nem voltak bábuik, kameráik vagy ütközés szenzoraik. Egész egyszerűen legurítottak egy üres autót egy dombon. Egyébként a márka jele, a négy karika az Auto Union négy márkáját (Audi, DKW, Horch, Wanderer) szimbolizálja.
Gyakori meghibásodások:
- a kuplung rendkívüli elhasználódása
- a szervokormány hibája
- a kézi váltó meghibásodása
- Ford – az elemzett autók 32,18%-a hibásodott meg
A Ford a világ legnagyobb családi tulajdonú vállalata, és például Henry Ford volt az, aki először bevezette a gyártási sor koncepcióját.
Gyakori meghibásodások:
- a kettős tömegű lendkerék és a kuplung hibája
- szervokormány szivattyú hiba
- CVT automata váltó hibája
- Mercedes-Benz – az elemzett autók 32,36%-a hibásodott meg
A cég logója a levegőt, a földet és a vizet reprezentálja. Fontolgatták, hogy egy negyedik pont is legyen benne, ami az űrt képviseli, de végül elvetették. A cég járműit világszerte 30 országban gyártják.
Gyakori meghibásodások:
- a fényszórók könnyen bepárásodnak
- az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
- a Sensotronic fékrendszer nagyon gyakori hibája
- Toyota – az elemzett autók 33,79%-a hibásodott meg
Az eredetileg szövőszékek gyártására létrejött cég az 50-es években a csőd szélén állt, és gyakorlatilag a koreai háború mentette meg, amikor az USA több mint 5000 járművet rendelt a Toyotától.
Gyakori meghibásodások:
- a hátsó felfüggesztés magasság-szenzorának hibája
- klímaberendezés hiba
- erős korrózió lehetséges
- BMW – az elemzett autók 33,87%-a hibásodott meg
Az eredetileg Bayerische Flugzeugwerke (Bajor Repülőgyár) nevű cég 1917-ben váltott nevet Bayerische Motorenwerke-re, és csak a Versailles-i béke után kezdett autógyártásba.
Gyakori meghibásodások:
- az ABS kerékszenzor meghibásodhat
- különböző elektromos problémák
- problémák a futómű beállítással
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
A legmegbízhatóbb autókat veszik leginkább?
Érdekes, hogy az autóeladási listák mennyire eltérnek a fenti megbízhatósági listától. Az alábbi lista mutatja az eladott példányszámok szerinti rangsort.
Mi lehet az eltérés oka? Presztízs, márkaszeretet, szubjektív vélemények, és számos további indokot sorolhatnánk fel. Megfigyelhető, hogy az első 5 helyezett tipikusan a márkák európai presztízsét tükrözi, tehát kijelenthető, hogy az autóiparban még mindig sokat számít a név, a marketing és a megszokások.
Megbízható-e a használtautók piaca?
Az alábbi táblázatban megmutatjuk a kilométeróra visszatekerések arányát márkánként. Érdekes tanulságok vonhatók le. Egyértelmű, hogy eladáskor a presztízsmárkáknál számít legtöbbet a futásteljesítmény, vagy legalábbis a visszaélő eladók szerint. Bár sokat elmondhat a kilométerállás, sokak szerint használt autóknál nem a futásteljesítmény, hanem az állapot vizsgálandó.
Összegzés
Rengeteg szempontot érdemes átgondolni, amikor használt autó vásárlását fontolgatod. A megbízhatóság fontos, de nem az egyetlen szempont, létezhet ugyanis egy kiváló autója egy kevésbé megbízható márkának, vagy éppen fordítva. Mielőtt elhamarkodott döntést hoznál, olvasd el cikkünket a használtautó vásárlás menetéről, vedd figyelembe a márka megbízhatóságát, a szerelői tapasztalatokat, és minden olyan megbízható információt, ami később százezreket, vagy akár millókat spórolhat meg neked az autód használata során. Bízunk benne, hogy a CarVertical adatbázisa alapján készült legmegbízhatóbb autómárkák összefoglalónkkal sikerül némi támpontot adni használtautó vásárlás előtt.
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
Mozgásban
Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
Várhatóan a hétvégén, június 8-án új fejezet nyílik a magyar űrkutatás történetében: Kapu Tibor, a következő magyar űrhajós a HUNOR program keretében útnak indul a Nemzetközi Űrállomásra.
Az utazás nemcsak tudományos mérföldkő, hanem egy különleges gasztronómiai küldetés is, hiszen Tibor magával visz egy ikonikus magyar édességet, a Stühmer Pillanat Korfu űrcsokit – amelyet mostantól bárki megkóstolhat.
Ízérzékelés az űrben
Az űrben minden megváltozik – nem csak a gravitáció, de az érzékszervek működése is. A NASA Taste in Space című kiadványa részletesen foglalkozik azzal, hogy az ételek íze megváltozik az űrben. Ennek egyik fő oka, hogy a mikrogravitáció hatására a testben átrendeződnek a folyadékok, az orr- és arcüregek telítődnek, csökkentve a szaglást, ezáltal pedig az ízérzékelést is. Sokan ezt az állapotot „űrnáthaként” írják le. Egy másik tanulmány megállapította, hogy a mikrogravitációs környezetben az ételek aromája, például a kávé, fokhagymás, ánizsos, korianderes és köményes ízek intenzitása csökkenhet, a megszokott ízek tompábbá válnak, ezért az űrhajósok gyakran intenzívebb, fűszeresebb, erőteljesebb ízeket kívánnak.
Űrcsoki mindenkinek: egy falat, amivel egy pillanatra bárki űrhajós lehet
A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki fejlesztése során figyelembe vették ezeket a tudományos megfigyeléseket. A cél egy olyan csokoládé megalkotása volt, amely nemcsak megfelel a NASA szigorú előírásainak, de az űrbéli körülmények között is élvezetes, az otthon ízeit idéző ízélményt nyújt. A receptúra alapját a legendás Stühmer Korfu szelet adta, és a végeredmény egy különleges csokoládé, amely ellenáll a hőingadozásnak, a nyomásváltozásnak és a súlytalanságnak, és az űrben is igazi kulináris élvezetet kínál.
Ez az ízvilág most bárki számára elérhető: a Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki Földön is elérhető változata mostantól kapható a boltokban és online. Egy falat, amellyel mindenki részese lehet a felfedezésnek, és egy pillanatra Kapu Tibor helyében érezheti magát.
Egy felfedezés azonban nemcsak laboratóriumokban vagy az űrben kezdődhet. Gyakran egy csendes pillanatban születik meg, amikor végre kiszakadunk a mindennapok rohanásából. A Stühmer legújabb csokoládéválogatása, a Stühmer Pillanat ezt az élményt kínálja: egy lehetőséget arra, hogy megálljunk, magunkra figyeljünk, és megéljük a jelent. Mert amikor kikapcsoljuk a külvilág zaját, akkor kapcsol be igazán az alkotó, felfedező énünk.
Stühmer – ahol a hagyomány és a jövő találkozik
A Stühmer mindig is a magyar csokoládékultúra zászlóvivője volt, ahol a több mint százéves múlt találkozik a modern innovációval. A Stühmer Pillanat Korfu űrcsoki ennek az örökségnek méltó folytatása: egyszerre tisztelgés a múlt előtt és bátor lépés a jövő felé, az eredeti és legelső klasszikus Stühmer recept újragondolva és a világűrre tervezve – mostantól bárki számára elérhető formában.
Programajánló:
HUNIVERZUM Élményközpont – MAGYAROK A VILÁGŰRBEN – május 13-tól október 31-ig
Tapasztald meg testközelből az űrutazás és űrkutatás izgalmas világát! Az interaktív kiállítás emellett bemutatja Kapu Tibor, magyar kutatóűrhajós küldetését a kiválasztástól a visszatérésig és bepillantást nyújt a hazai űrtevékenységek sokoldalúságába. Próbáld ki a szimulátorokat, ismerd meg az űrutazás kihívásait, és kóstold meg a csokoládét, amely hamarosan megjárja a világűrt!
További információ:
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin
A 16 esztendős magyar autóversenyző is ott lesz az F1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjének F4-es mezőnyében.
Molnár Martin is részt vesz a Forma–1-es Brit Nagydíj történelmi hétvégéjén, amelyen egyedülálló módon nemcsak az F2 és F3, hanem a Forma–4-es kategória is képviseltetni fogja magát a száguldó cirkusz betétsorozataként.
Történelmi eseménnyé vált az idei, július 4-e és 6-a között zajló Forma–1-es Brit Nagydíj, ugyanis először fordul elő, hogy a királykategória mellett a teljes formaautós utánpótlás-ranglétra, azaz az F2, az F3 és az F4 is ugyanazon hétvégén versenyezzen. A legkisebb kategória meghívása Silverstone-ba annak köszönhető, hogy az F1 itt ünnepli fennállásának 75. évfordulóját – 1950. május 13-án ezen a pályán indult újára a világbajnoki sorozat –, ebből az alkalomból pedig az F4-es versenyzők is lehetőséget kapnak arra, hogy a legnagyobb színpadon mutathassák meg magukat.
A mezőnyt a brit F4-es bajnokság csapatai alkotják, ugyanakkor ez a forduló nem számít bele a pontversenybe, így nem volt magától értetődő az sem, hogy a Virtuosi Racinggel második idényét teljesítő, három forduló után az összetett második helyén álló Molnár Martin ott lesz a rajtrácson. Lévén a megszokott maximum 4 helyett minden csapat 6 autót indíthat, a silverstone-i extra hétvége egyfajta nemzetközi F4-es fesztiválként funkcionál, amelyre több rangos F4-es bajnokságból érkeznek pilóták.
„Izgatottak vagyunk, hogy Martin a Forma–1-es Brit Nagydíj alatt is velünk tart az idén. Remek alkalom lesz ez a hétvége arra, hogy megmutassa a világnak és az F1-es topcsapatoknak, hogy mire képes és mennyire tehetséges – mutatott rá a három nap egyik, ha nem a legfontosabb aspektusára Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője. – Remélem, hogy ismét meg tudjuk mutatni azt az erős tempót, amelyet a brit F4-es szezon második hétvégéjén ezen a pályán már megmutattunk, illetve képesek leszünk egy hellyel előrébb lépni és nyerni a Brit Nagydíj hétvégéjén.”
A lebonyolítás is változik a megszokott brit F4-es hétvégékhez képest, hiszen csak egyetlen szabadedzést rendeznek, három helyett pedig csupán két, egyenként 25 perces futam lesz, az egyik szombaton, a másik vasárnap. A programból a fordított rajtrácsos verseny kerül ki, az első futamra az időmérőn elért a második leggyorsabb körök rangsora, az utolsóra pedig a leggyorsabb körök rangsora határozza meg a több mint 30 fős mezőny rajtsorrendjét.
Miként arra Mark Salmon is utalt, Martin az idén másodszor versenyez majd Silverstone-ban, hiszen a brit F4 második versenyhétvégéjén 2. és 3. rajthelyet szerzett, majd ugyanilyen elosztásban két dobogós helyezést ért el, az utolsó futamon pedig megfutotta a leggyorsabb kört. A júliusi hétvége az autósport egyik bölcsőjének számító pályán azonban merőben más lesz.
„Martin karrierjében nagyon fontos lépés volt, hogy az idei év elején a közel-keleti F4-es bajnokságban két Forma–1-es pályán, Abu-Dzabiban és Katarban is lehetősége nyílt versenyezni, utóbbin ráadásul a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) mezőnye mellett. Fokozatosan meg kell szoknia azokat a körülményeket, amelyek a jövőben remélhetőleg várnak majd rá, ebből a szempontból pedig a Forma–1-es Brit Nagydíj hétvégéje újabb mérföldkő – mutatott rá Őry Tamás, a Martin pályafutásának előre vitelében kiemelt szerepet játszó Motorsport Talent Management (MOTAM) ügyvezető igazgatója. – Ezt a versenyhétvégét közel félmillió ember szokta látogatni, Martin pedig részese lesz az F1 körüli felhajtásnak, és sokkal nagyobb figyelem irányul majd rá a média részéről. Nagy lehetőségként tekintek rá és boldog vagyok, hogy ott lehet, mert ezzel történelmi pillanat részesei lehetünk. Mivel ez a forduló nem része a brit F4-es bajnokságnak és az éves programunknak, ezért extra anyagi ráfordítást igényel, úgyhogy itt szeretném megköszönni a főtámogatónknak, a One Magyarország Zrt.-nek, hogy pozitívan állt a projekthez, és a segítségével részt tudunk venni ezen a különleges hétvégén.”
„Ez a versenyhétvége mindenekelőtt extra versenyzési lehetőséget jelent Martinnak, ami mindig hasznos, és mivel a brit F4-es mezőny jelentős része itt lesz, ezért Martin számára is fontos, hogy ne kerüljön tapasztalati hátrányba. – emelte ki a MOTAM sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás. – Az F1-es nyomvonalon rendezett bajnoki fordulón jól teljesített, eggyel viszont az ott elért legjobb eredményénél is van feljebb, ezért én második esélyként tekintek erre a hétvégére, mert amennyiben ő és a csapat is jól felkészül, akkor minden esélye megvan a futamgyőzelemre” – mondta a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetőjeként Martint mentorként és coach-ként is segítő Kiss Pál Tamás.
A pályafutása során a jelenlegi FIA F3-as bajnokság elődjében, a GP3-ban számos F1-es hétvégén versenyautóba ülő, ott futamot nyerő versenyző tökéletesen tisztában van vele, mivel jár az, ha valakinek ennyire a reflektorfényben kell teljesítenie, de azt szeretné, ha Martin nem tekintene másként a silverstone-i extra fordulóra, mint bármelyik brit F4-es hétvégére.
„Amennyiben jól tud szerepelni egy Forma–1-es hétvége betétfutamán a sportág csúcsszereplői előtt, az természetesen nagy lökést adhat neki és a pályafutásának, de ettől még Martin feladata az lesz, hogy ugyanazzal a fegyelemmel álljon hozzá ehhez a hétvégéhez is, mint a sima brit F4-es hétvégékhez, és ne stresszeljen azért, mert most Forma–1-es nagydíjon van. Folytatni kell azt a munkát, amit a bajnoki címért folyó harcban végez, és tovább kell tökéletesítenie magát” – hangsúlyozta Kiss Pál Tamás.
„Ezzel együtt természetesen több szempontból is nagy lesz a kontraszt a megszokott körülményekhez képes. A legnagyobb különbséget a körítés jelenti majd, hiszen egy F1-es hétvége semmihez sem hasonlítható abból a szempontból, hogy a pályákat ilyenkor maximálisan kicsinosítják: minden frissen van festve, le van vágva a fű, a korlátok tele vannak reklámtáblákkal, és a lelátókon is több a néző. Az egész olyan, mint egy óriási fesztivál, és majdhogynem az az ember érzése, mintha nem ugyanazon a pályán vezetne, mint amit korábban megszokott. Ez biztos, hogy szokatlan lesz Martinnak és az összes F4-es pilótának.”
Maga az érintett egyelőre a silverstone-i F1-es hétvégéig hátralevő két fordulóra koncentrál, de természetesen már nagyon várja, hogy olyan élményben legyen része, amilyenben még soha.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sokat gondolkoztam azon, milyen lesz Forma–1-es hétvégén versenyezni, mert jelenleg az előttünk álló thruxtoni forduló foglalkoztat, de ezzel együtt nagyon várom már és nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy ott lehetek. Nem tervezek másként hozzáállni, ez is egy ugyanolyan hétvége lesz, mint a többi, ugyanarra lesz szükség a jó szerepléshez. De persze tisztában vagyok vele, hogy több szempontból is más kihívás vár rám, annak pedig örülök, hogy nem lesz fordított rajtrácsos futam” – tekintett előre a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
„Nem hiszem, hogy a pályán, az autóban ülve bármilyen különbséget is tapasztalni fogok. Persze nagyobb lesz a mezőny, de remélhetőleg az elejében fogok csatázni, és ebből nem érzékelek majd semmit. Logisztikai szempontból azonban minden bonyolultabb lesz a pályára bejutástól kezdve a versenyek előtt a paddockból a bokszutcába költözésig. Ez a része biztosan nehézséget fog jelenteni, de mindannyian élvezettel viseljük majd, hiszen cserébe mi is részesei lehetünk a Forma–1-es Brit Nagydíjnak.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A modern autók átka: egy vagyonba is kerülhet a szoftverhiba
Az európai közlekedési szokások mélyreható átalakuláson mennek keresztül: egyre nő a hibrid és elektromos modellek száma az utakon – hívja fel a figyelmet az Europe Assistance és az Ipsos által készített 2025-ös Mobilitási Barométer.
A modern autók azonban éppen a bonyolult elektronika és az érzékeny alkatrészek miatt olyan meghibásodásokat generálhatnak, amelyek miatt gépjármű asszisztenciára szorulnak. A J.D. Power 2025-ös felmérése szerint is emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma. Az ADAC friss meghibásodási statisztikája pedig felhívja a figyelmet, hogy a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: 2024-ben a meghibásodások 44,9 százaléka lemerült akkumulátor számlájára írható.
Növekszik az igény az elektromos és más alternatív hajtásláncokra támaszkodó autók iránt
A 2025-ös Mobilitási Barométer szerint a személyautók továbbra is központi szerepet töltenek be a napi használatban, az Európában élők 86%-a legalább egy autóval rendelkezik. Míg 2023-ban a járművek 10%-a, addig 2025-ben már 13%-uk elektromos és más alternatív hajtásláncokra támaszkodik.
A belső égésű motorral rendelkező járművek továbbra is dominálnak, a személyautók 86%-át teszik ki, de bizonyos országokban, például Németországban, Olaszországban, Portugáliában és Spanyolországban növekszik a hibrid és elektromos modellek tulajdonlása. Emellett minden negyedik európai továbbra is fontolgatja az elektromos jármű vásárlását.
Problémát jelent a szoftverfüggőség
A manapság forgalomba helyezett modern autók egyre inkább szoftverfüggővé válnak, ezáltal a különböző frissítések esetén hibák léphetnek fel. A legtöbb jármű érintőképernyős és digitális vezérlővel rendelkezik, ami sok esetben lelassulhat, lefagyhat vagy elvesztheti az érintésérzékenységét. A különböző vezetéstámogató rendszerek, a sávváltás-figyelés, a vészfékasszisztens, a távolságtartó tempomat, de a különböző szenzorok: a kamera és a radar is meghibásodhat.
Az érzékeny alkatrészek miatt olyan problémák is jelentkeznek, amelyek miatt az autó menetképtelenné válik. A leggyakoribb esetek közé tartozik, hogy lemerül, vagy hibás az akkumulátor. A lefagyott fedélzeti rendszer az alapvető funkciók működését gátolhatja. A kulcs lemerülése is okozhat gondot, ha nem nyílik vagy nem indul az autó. Előfordulhat, hogy az automata váltó nem kapcsol sebességbe, vagy az elektronikus kézifék beragad. Az elektromos és hibrid autóknál a töltés vagy a töltőcsatlakozó hibája merülhet fel.
Amerikai és német felmérések is vizsgálták az autók megbízhatóságát
A J.D. Power 2025-ös felmérése szerint romlik az új autók megbízhatósága. A kutatás az amerikai piacon kínált, 2022-es évjáratú modelleket vizsgálta és a vásárlástól számított három éven belül tapasztalt meghibásodásokat mérte fel közel 35 ezer jármű esetén. A tanulmány rávilágított arra, hogy míg a 2021-es jelentés szerint 100 autónként átlagosan 121 meghibásodást tapasztaltak, addig a 2025-ös kutatásban már 202-re nőtt a hibaszám. Emellett emelkedett a szoftverhibákhoz kapcsolódó problémák száma és nem kielégítő a személyes eszközök integrációja sem.
Európa legnagyobb autóipari szövetsége, az ADAC 2025-ös meghibásodási statisztikája szerint azzal párhuzamosan, hogy az elektromos autók száma növekszik az utakon, a villanyautók meghibásodásainak száma is emelkedik. 2024-ben 43 678 alkalommal hívták ki a sárga angyalokat valamilyen probléma megoldására Németországban, ami 46 százalékos növekedést jelent 2023-hoz képest. Összességében a legtöbb problémát évek óta az indítóakkumulátor okozza: a legutóbb kiértékelt 2024-es évben a meghibásodások 44,9 százaléka egy lemerült akkumulátor számlájára írható.
„Jól látható, hogy a technológia rohamos fejlődésével párhuzamosan a felhasználók is egyre nyitottabbak a modern autók iránt. A korszerű felszereltség ellenére azonban egy új autóval is adódhatnak problémák és a megoldást nehezíti, hogy a javításhoz általában drága, speciális szervizszerszámok és szaktudás szükséges. Ezekben a váratlan helyzetekben nyújt gyors és hatékony segítséget a gépjármű asszisztencia szolgáltatás. Legyen szó műszaki meghibásodásról, balesetről vagy önhibából eredő elakadásról, széleskörű partnerhálózatunknak köszönhetően a hét minden napján, bel- és külföldön egyaránt segítséget tudunk nyújtani. Magyarország területén történt vészhelyzet esetén akár online, egy dedikált link segítségével is azonnali segítséget hívhatnak a bajba jutott autósok”
– mondta Timár Gábor, az Europ Assistance operációs vezetője.
A gépjármű asszisztencia szolgáltatás a helyszíni javítás, szervizbe szállítás vagy a gépjármű tárolása mellett 0-24 órás ügyfélszolgálatának segítségével információt, valamint szükség esetén csereautót vagy szállást is biztosít az érintetteknek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság5 nap ago
Céges autók áfaügyei: rengeteg a buktató, súlyos lehet a büntetés
-
Ipar1 hét ago
Energiaköltség-csökkentés pályázatok nélkül? – PPA, tárolók és innovatív finanszírozási megoldások cégek számára
-
Okoseszközök2 hét ago
A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához
-
Okoseszközök1 hét ago
HONOR 400 vagy 400 Pro? Összehasonlítottuk
-
Zöld2 hét ago
Az év természetfotósa pályázat átigazolt a Varázslatos Magyarországhoz
-
Gazdaság2 hét ago
Rekord összegben tart devizát a magyar lakosság
-
Gazdaság2 hét ago
Újra gondolt informatikai szerepkör és motiváció a digitális korszakban
-
Gazdaság2 hét ago
Vámfegyverszünet: Európa még nem lélegezhet fel