Connect with us

Mozgásban

A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint

Autóvásárláskor fontos szempont, hogy melyek a legmegbízhatóbb autómárkák (vagy legalábbis annak kellene lennie). Nem mindegy ugyanis, milyen költségek merülhetnek fel onnantól, hogy megtörtént az adásvétel.

Az interneten rengeteg információ érhető el erről, de általánosan elmondható, hogy a legtöbb sajnos szubjektív vélemény, ami gyakran nemhogy nem segít, de egyenesen problémát is okozhat.

Ezért ebben a cikkben mi egy objektív, számszerű adatokra épülő képet szeretnénk adni arról, hogy melyek a legmegbízhatóbb autókmárkák a használtautó piacon.

Mi alapján állítottuk össze a listát?

Ahhoz, hogy valóban objektív adatokat közöljünk, a lehető legnagyobb adatmennyiségből dolgoztunk. Kapóra jött, hogy a carVerticalban több, mint 50 millió járműről tárolunk adatokat, beleértve azokat a meghibásodási információkat, amelyeket a különböző európai országokból vagy Észak-Amerikában jelentettek. Innen már csak egy informatív arányszámot kellett kitalálnunk, ami hűen tükrözi az autómárkák megbízhatóságát.

A lista elkészítésekor a fő arányszám az egyes márkák meghibásodott autóinak és a márka összes elemzett autójának a százalékos aránya. Vagyis ha egy adott márkából 1000 autó került elemzésre, amiből 87 autó esetében volt meghibásodás, akkor ez az arányszám 8.7% ennél a gyártónál.

Fontos megjegyezni, hogy bár ez a lista objektív és elég nagy számokon alapul, nem ad 100%-os biztonságot egy autóvásárlás esetén, vagyis célszerű a konkrét autót alaposan átnézni, szerelővel átnézetni, vásároljon autótörténeti jelentést.

Az arányszámon kívül felsoroljuk minden márka leggyakrabban előforduló hibáit is. Kellemes böngészést!

Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!

A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint

legmegbízhatóbb automarkák 2020 carvertical

  1. KIA – az elemzett autók 23,47%-a hibásodott meg.

Ez a KIA már nem az a KIA, a dél-koreai autók már kinőtték gyermekbetegségeiket, és igencsak megbízható márkává váltak, mindezt tükrözi a használtautó-piac is, melynek egyik kedvelt márkájává vált. Tudtad, hogy a KIA Motors-t 1944-ben alapították, és világszerte több mint 500 különböző díjat kapott autóiért?

Gyakori meghibásodások:

  • általános elektromos kormányszervó hiba
  • a parkolófék hibája
  • meghibásodhat a DPF szűrő
  1. Hyundai – az elemzett autók 26,36%-a hibásodott meg

Ahogy az előző gyártó, úgy a Hyundai is feltört a hírhedt autómárkák közül. A Hyundai jelentése „modernitás”, . A Hyundai volt az első autógyártó, amelyik 10 év / 100000 mérföldes garanciát kínált új autóihoz.

Gyakori meghibásodások:

  • az alváz hátsó részének korróziója
  • a parkolófék hibái következtében eltérő fékerő a kerekeken
  • gyakori szélvédő problémák
  1. Volkswagen – az elemzett autók 27,77%-a hibásodott meg

A Volkswagen-t Adolf Hitler megbízására alapították 1937-ben, és a világ egyik legnagyobb autóipari munkáltatója több mint 600 ezer dolgozóval. 2015-ig a világ legtöbb autóját eladó márka volt, és napjainkra már több másik márkát is birtokol (többek között az Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti márkákat).

Gyakori meghibásodások:

  • kettős tömegű lendkerék hiba
  • kézi váltó meghibásodás
  • problémák az ABS / ESP modullal
  1. Nissan – az elemzett autók 27,79%-a hibásodott meg

A japán céget 1933-ban alapították, és 1934-ben vette meg a már 1914 óta működő Datsun-t, vagyis a márka már több mint 100 éves! A cég Japán 1970-es műhold fellövéséhez még rakétamotorokat is gyártott.

Gyakori meghibásodások:

  • differenciálmű hiba
  • gyakori szerkezeti korrózió az alváz középső szakaszán
  • meghibásodhat az automata sebességváltó hőcserélője
  1. Mazda – az elemzett autók 29,89%-a hibásodott meg

A Mazda először egy háromkerekű platós járművet készített, ami nagyon sikeres volt 1931-es bemutatását követően. A márka a 2000-es években a Guinnes rekordok könyvébe is bekerült, ugyanis az MX-5 Miata a legnagyobb példányszámban eladott kétüléses sportautója lett.

Gyakori meghibásodások:

  • a turbótöltő meghibásodása a Skyactiv D motorokban
  • az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
  • nagyon gyakori ABS szivattyú hiba
  1. Audi – az elemzett autók 30,08%-a hibásodott meg

Érdekesség, hogy az Audi már több mint 75 éve végez törésteszteket, bár akkor még nem voltak bábuik, kameráik vagy ütközés szenzoraik. Egész egyszerűen legurítottak egy üres autót egy dombon. Egyébként a márka jele, a négy karika az Auto Union négy márkáját (Audi, DKW, Horch, Wanderer) szimbolizálja.

Gyakori meghibásodások:

  • a kuplung rendkívüli elhasználódása
  • a szervokormány hibája
  • a kézi váltó meghibásodása
  1. Ford – az elemzett autók 32,18%-a hibásodott meg

A Ford a világ legnagyobb családi tulajdonú vállalata, és például Henry Ford volt az, aki először bevezette a gyártási sor koncepcióját.

Gyakori meghibásodások:

  • a kettős tömegű lendkerék és a kuplung hibája
  • szervokormány szivattyú hiba
  • CVT automata váltó hibája
  1. Mercedes-Benz – az elemzett autók 32,36%-a hibásodott meg

A cég logója a levegőt, a földet és a vizet reprezentálja. Fontolgatták, hogy egy negyedik pont is legyen benne, ami az űrt képviseli, de végül elvetették. A cég járműit világszerte 30 országban gyártják.

Gyakori meghibásodások:

  • a fényszórók könnyen bepárásodnak
  • az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
  • a Sensotronic fékrendszer nagyon gyakori hibája
  1. Toyota – az elemzett autók 33,79%-a hibásodott meg

Az eredetileg szövőszékek gyártására létrejött cég az 50-es években a csőd szélén állt, és gyakorlatilag a koreai háború mentette meg, amikor az USA több mint 5000 járművet rendelt a Toyotától.

Gyakori meghibásodások:

  • a hátsó felfüggesztés magasság-szenzorának hibája
  • klímaberendezés hiba
  • erős korrózió lehetséges
  1. BMW – az elemzett autók 33,87%-a hibásodott meg

Az eredetileg Bayerische Flugzeugwerke (Bajor Repülőgyár) nevű cég 1917-ben váltott nevet Bayerische Motorenwerke-re, és csak a Versailles-i béke után kezdett autógyártásba.

Gyakori meghibásodások:

  • az ABS kerékszenzor meghibásodhat
  • különböző elektromos problémák
  • problémák a futómű beállítással

Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!


A legmegbízhatóbb autókat veszik leginkább?

Érdekes, hogy az autóeladási listák mennyire eltérnek a fenti megbízhatósági listától. Az alábbi lista mutatja az eladott példányszámok szerinti rangsort.

legmegbízhatóbb automarkák 2020 carvertical

Mi lehet az eltérés oka? Presztízs, márkaszeretet, szubjektív vélemények, és számos további indokot sorolhatnánk fel. Megfigyelhető, hogy az első 5 helyezett tipikusan a márkák európai presztízsét tükrözi, tehát kijelenthető, hogy az autóiparban még mindig sokat számít a név, a marketing és a megszokások.

Megbízható-e a használtautók piaca?

Az alábbi táblázatban megmutatjuk a kilométeróra visszatekerések arányát márkánként. Érdekes tanulságok vonhatók le. Egyértelmű, hogy eladáskor a presztízsmárkáknál számít legtöbbet a futásteljesítmény, vagy legalábbis a visszaélő eladók szerint. Bár sokat elmondhat a kilométerállás, sokak szerint használt autóknál nem a futásteljesítmény, hanem az állapot vizsgálandó.

legmegbízhatóbb automarkák 2020 carvertical

Összegzés

Rengeteg szempontot érdemes átgondolni, amikor használt autó vásárlását fontolgatod. A megbízhatóság fontos, de nem az egyetlen szempont, létezhet ugyanis egy kiváló autója egy kevésbé megbízható márkának, vagy éppen fordítva. Mielőtt elhamarkodott döntést hoznál, olvasd el cikkünket a használtautó vásárlás menetéről, vedd figyelembe a márka megbízhatóságát, a szerelői tapasztalatokat, és minden olyan megbízható információt, ami később százezreket, vagy akár millókat spórolhat meg neked az autód használata során. Bízunk benne, hogy a CarVertical adatbázisa alapján készült legmegbízhatóbb autómárkák összefoglalónkkal sikerül némi támpontot adni használtautó vásárlás előtt.


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!

Mozgásban

Széles körben elterjedhet jövőre az időablakos házhoz szállítás

Az időablakos kiszállítás alkalmazására ösztönzik a hazai piaci szereplőket a külföldi webshopok térnyerése nyomán átalakuló vásárlói igények.

Jövőre ezért az e-kereskedelem egyre több szegmensében elérhetővé válhat ez a szolgáltatás.  Emellett olyan új szolgáltatásmodellek terjedhetnek el a házhoz szállításban, mint az előfizetéses rendszer vagy a dinamikus árképzés – ezek a trendek fogják meghatározni 2025-ben az e-kereskedelem fejlődését Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO szakértői szerint.

Mozgalmas évet tudhat maga mögött a hazai e-kereskedelmi piac, amely a hazai webáruházak és a futárcégek számára egyaránt új kihívásokat hozott, s ezek a változások 2025-ben is döntő hatást gyakorolnak az e-kereskedelem és a házhoz szállítási szolgáltatások fejlődésére. Az innovatív logisztikai megoldásaival Európa hat országában jelenlévő DODO szakértői összegyűjtötték azokat a trendeket, amelyek e téren meghatározó szerepet töltenek be az előttünk álló évben.

Az ázsiai webáruházak előretörése ösztönzőleg hat a kiszállítási szolgáltatások fejlesztésére

A hazai webshopokat komoly kihívás elé állítják a határokon túli versenytársaik, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a magyar vásárlók online költéseiből: az év első felében a külföldi online megrendelések értéke megközelítette, majd a Black Friday idején meg is haladta a belföldi webes vásárlások összegét. Mindez lépéskényszerbe hozza a hazai piaci szereplőket. A megrendelések számának hirtelen, dömpingszerű megugrása a hagyományos eljárások és technológiák alkalmazásával egyre több esetben már nem volt kezelhető, ez pedig bizonyos esetekben fennakadásokat okozott a kézbesítési feladatok teljesítésében. Mivel az ilyen esetek jelentősen befolyásolják a webshopok iránti vásárlói bizalmat, a jövőben a fogyasztók elvárásainak egyre precízebb teljesítése döntő szerepet kap a futárcégek piaci versenyében.

Az időablakos kiszállítás széles körben elterjed, az időkeretek tovább szűkülnek

Az idei év tapasztalatai nyomán már a magyarországi online vásárlók döntő többsége, mintegy 85% szeretné előre tudni, sőt, ki is választani, hogy a futár mikor, melyik napon és azon belül is melyik idősávban kézbesíti a megrendelt terméket. Mivel a vásárlók közel négyötöde szívesebben vásárol olyan webshopokban, amelyek ilyen precíz kiszállítási szolgáltatást kínálnak, 2025-ben az időablakos egyre szélesebb körű térnyerésére érdemes számítani. Nemcsak egyre több terméktípus, e-kereskedelmi szegmens esetén válik majd elérhetővé ez a vásárlóbarát megoldás, de a piaci verseny erősödésével az időablakok is szűkülni fognak, s nem lesz ritka az egyórás kiszállítási időkeret sem.

Mesterséges intelligencia, adatelemzés, robotika

Az időablakos kiszállítás terjedésének hatására 2025-ben még inkább fel fognak értékelődni azok a mesterséges intelligencia és adatalapú megoldások, amelyek a hatékonyság fokozása és a kiszállítások optimalizása révén kiszámíthatóbbá teszik a megrendelések kézbesítését. Mivel a fogyasztói élmény egyre fontosabb a webshopok számára, a vásárlás és a kiszállítás személyre szabhatóságát segítő algoritmusok, illetve AI-megoldások fokozott terjedésére lehet számítani. Elsősorban a csomag nyomon követése, a kézbesítési időablak pontos meghatározása, továbbá a termék egyszerűbb visszaküldésének biztosítása terén várható érdemi előrelépés. Még fontosabbá válik emellett az adatelemzés, amelyre támaszkodva a vállalatok jobban megérthetik a fogyasztók igényeit, és ehhez igazíthatják szolgáltatásaikat. Ez nagymértékben segíti egyebek mellett az aznapi kiszállítás további elterjedését, igazodva ezzel a vásárlók elvárásaihoz. A hatékonyság növeléséhez a logisztikában a raktározási folyamatok automatizálása, a robotika alkalmazása járulhat hozzá.

Stabil kereslet a divatáru, az élelmiszerek és a gyógyszerek házhoz rendelése iránt

Továbbra is eltérően reagálnak a gazdasági környezet alakulására a különböző terméktípusok. A ruházati termékek és kiegészítők, az élelmiszerek, valamint az egészséggel összefüggő árucikkek az idei évhez hasonlóan várhatóan 2025-ben is dobogós helyeken fognak szerepelni az online vásárlások rangsorában. Ezek az alapvető fogyasztási cikkek közé tartoznak, amelyekről utoljára mondanának le a vásárlók, s így ezek értékesítését a külső körülmények változásai kisebb mértékben befolyásolják. Az építőanyagok, a barkácsáru, a lakberendezési cikkek és a járművek, illetve járműalkatrészek iránti érdeklődés ezzel szemben jóval érzékenyebben reagálhat a különböző gazdasági mutatók alakulására.

Új szolgáltatásmodellek elterjedése

A vásárlók és a futárcégek számára egyaránt kiszámíthatóbbá és egyben költséghatékonyabbá teheti a jövőben az online rendelések kézbesítését az előfizetéses modellek elterjedése. Ezek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók egy havidíj ellenében korlátlan számban kérjenek házhoz szállítást, s emellett elsőbbségi kiszállítást is igénybe vehetnek, de az új szolgáltatásokat is elsőként próbálhatják ki. Ez a más országokban már látványosan terjedő megoldás nemcsak a vásárlói hűség erősítését segíti, de az „ingyenes kiszállítás” iránti igény kielégítésére is fenntartható alternatívát kínál. Hasonlóképpen szélesebb körben alkalmazhatják 2025-ben a dinamikus árképzés gyakorlatát, egyre több vásárlónak megadva a lehetőséget arra, hogy a kiszállítási díj csökkentése érdekében egy adott napon a csúcsidőn kívüli időszakra kérjék csomagjaik kézbesítését. Ez nemcsak a vásárlók számára jelent megtakarítási lehetőséget, de az eddigi tapasztalatok alapján a webshopok forgalmát is növelheti.

Az idei év több olyan változást hozott az e-kereskedelemben Magyarországon, amelyekre a vásárlók bizalmának megőrzése és erősítése érdekében a webáruházaknak reagálniuk kell. Várakozásaink szerint 2025-ben a fogyasztók elvárásaihoz igazodva az időablakos kiszállítás még inkább felértékelődik. Így azok az internetes üzletek tehetnek szert előnyre, akik a vásárlók által előre kiválasztott, akár egyórás időkeretekben tudják kézbesíteni az online rendeléseket. Az olyan, általunk is használt innovatív, okoslogisztikai megoldások, mint az adatelemzés vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása, kulcsszerepet fognak játszani ebben”

mondta el Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forradalom a légi közlekedésben

A légi közlekedés karbonkibocsátása hosszú ideje áll a repülés nagy ökológiai lábnyomát érő kritikák kereszttüzében.

Most azonban egy új fejlesztés ígéri, hogy jelentősen növeli a légi áruszállítás fenntarthatósági szintjét. A Natilus egy innovatív kaliforniai startup, amely a Siemensszel közösen újragondolta az áruszállító repülőgépek tervezését, ötvözve a legmodernebb mérnöki technológiát és a környezettudatosságot.

Blended-wing: aerodinamikai forradalom

A Natilus nevű, innovatív startup San Diegóban, Kaliforniában működik. A cég 2015-ben alakult tapasztalt repülőgépipari és mérnöki szakemberek csapataként, azzal a ”szerény” céllal, hogy forradalmasítsák a légi közlekedést. A vállalat pilóta nélküli áruszállító repülőgépek fejlesztésére specializálódott, amelyek a kevert szárny-test (blended wing body) kialakítás révén nemcsak hatékonyabbak, hanem fenntarthatóbbak is, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

„A probléma, amit meg akarunk oldani, az, hogy a légi teherszállítás túl drága, de gyors, míg a tengeri teherszállítás olcsó, de nagyon lassú”

– magyarázza a cég vezérigazgatója.

„Hogy perspektívát adjak: az áruk tengeren történő szállítása Ázsiából az Egyesült Államokba akár egy hónapot is igénybe vehet, de olcsó. A légi szállítás tízszer drágább, viszont két-három nap alatt teljesíthető. A mi megoldásunk az, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot, és megőrizzük a légi teherszállítás gyorsaságát, de 50–60 százalékos költségcsökkentéssel közelítsük a tengeri szállítás árkategóriájához. Ezzel a mi repülőgépeink súlykategóriájában a légi teherszállítás válhat az új normává, és a tengeri szállítás szinte eltűnhet.”

A vállalat fejlesztéseinek középpontjában a blended-wing body design, azaz a kevert szárny-test kialakítás áll. Ez az aerodinamikai megoldás nemcsak a hatékonyságot javítja, hanem újraértelmezi a szállítási kapacitást is. Egy-egy repülés során a Natilus gépei akár 50%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, miközben másfélszer több rakományt képesek szállítani. Ezek az eredmények új mércét állítanak fel a fenntartható légi közlekedésben, és jelentős mértékben csökkenthetik az iparág üvegházhatású gázkibocsátását.

A Natilus már több mint 6 milliárd dollár értékben kapott előrendeléseket világszerte jelentős légitársaságoktól és ügyfelektől, több mint 400 repülőgépre. A cég közlése szerint a teherszállító légitársaságok működési árrése csekély, mindössze három-négy százalék, és csak jó években nyereségesek. Ha a jelenlegi Boeing- és Airbus-flottáikat ilyen gépekre cserélnék, ez az árrés 33 százalékra nőhetne, ami óriási változást hozna az eredményességben.

A cég megoldása egy másik iparági kihívást is kezel – a jól képzett pilóták világméretű hiányát. A becslések szerint az utasszállító forgalom 2035-re megduplázódik, és a teherszállító pilóták várhatóan részt vesznek ennek az űrnek a betöltésében. A Natilus távirányítású rendszerei lehetővé teszik, hogy egyetlen pilóta egyszerre három repülőgépet irányítson.

A Natilus jelenleg három terméket fejleszt- többek közt a Siemens technológiájának segítségével-, amelyek mindegyike szénszálas kompozit vázszerkezetű. Az első egy 19 000 font (kb. 8600 kg) súlyú repülőgép, 90 láb (kb. 27 méter) szárnyfesztávolsággal. A második egy 60 tonnás repülőgép, amely méretében egy Boeing 767-eshez hasonlítható, és elsősorban belföldi szolgáltatásokra szánják az Egyesült Államokban, de képes Európa és Ázsia kiszolgálására is. A zászlóshajó termék egy 700 tonnás modell, amely a Boeing 777-es versenytársa lesz, 10 százalékkal nagyobb szárnyfesztávolsággal, és képes csendes-óceáni repülésre.

A startup fejlesztései egyúttal túlmutatnak az üzemanyag-hatékonyságon. A repülőgépek kialakítása kompatibilis az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagokkal (SAF). Sőt a cégnél felkészültek a jövő hidrogénalapú hajtási technológiáinak implementálására is. A kérdés így már csak az, hogy megoldásaik mikor fognak megjelenni a hétköznapokban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kiberbiztonsági tanúsítványt szerzett az LG

A 3. szintű CSMS tanúsítvány a vállalat innovatív mobilitási megoldásainak digitális biztonságát bizonyítja.

Az LG Electronics (LG) a közelmúltban megszerezte a globális tesztelő és tanúsító ügynökség, a TÜV Rheinland 3. szintű bizonyítványát kiberbiztonsági irányítási rendszerére (CSMS) vonatkozóan. Ez a kategóriában elérhető legmagasabb szintű minősítés, amely jól szemlélteti az LG elkötelezettségét a biztonságos termékfejlesztés, gyártás és valós felhasználói alkalmazás iránt.

A CSMS-tanúsítvány – amely az ISO/SAE 21434 szabványnak és az UN R155 rendelet előírásainak való megfelelést igazolja – ma már 56 piacon kötelező elvárás az autógyártók számára. A minősítés átfogó értékeléseket foglal magában, beleértve olyan szimulált kibertámadásokat is, amelyek célja a biztonsági intézkedések és folyamatok sebezhetőségének azonosítása. Az LG az új CSMS tanúsítvánnyal a másodikról a harmadik szintre lépett, ami a társaság elkötelezettségét mutatja amellett, hogy megfeleljen az egyre szigorodó kiberbiztonsági elvárásoknak.

Az LG az iparág legjobb gyakorlataival összhangban az ASPICE (Automotive SPICE, egy széles körben elismert nemzetközi szabvány az autóipari szoftverfejlesztési folyamatok értékelésére) keretrendszert követi. A számos ismert európai autógyártót tömörítő Automotive Special Interest Group által kifejlesztett ASPICE szisztematikus megközelítést biztosít a járműszoftver-fejlesztési folyamatok értékeléséhez és javításához. Az LG elismerést kapott az ASPICE for Cybersecurity bevezetéséért, amely az ASPICE számos további kiberbiztonsági értékelést tartalmazó kiterjesztése.

Miközben az autóipar egyre inkább a szoftveralapú járművekre fókuszál, az LG továbbra is élen jár a változó kiberbiztonsági kihívások kezelésében. Az olyan globálisan elismert tanúsítványok, mint a CSMS, illetve az ASPICE keretrendszer alkalmazása mellett az LG stratégiai kezdeményezésekkel is megerősítette pozícióját az iparágban, például 2021-ben felvásárolta az izraeli Cybellum autóipari kiberbiztonsági céget.

„Az LG élen jár a legmodernebb biztonsági technológiák és eljárások alkalmazásában, hogy minél megbízhatóbb megoldásokat nyújtson az autógyártók és a végfelhasználók számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Folyamatosan fejlesztjük biztonsági rendszereinket, hogy azok a mobilitási ágazatot célzó, egyre kifinomultabb kiberfenyegetésekkel szemben is felvegyék a küzdelmet.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss