Mozgásban
A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint
Autóvásárláskor fontos szempont, hogy melyek a legmegbízhatóbb autómárkák (vagy legalábbis annak kellene lennie). Nem mindegy ugyanis, milyen költségek merülhetnek fel onnantól, hogy megtörtént az adásvétel.
Az interneten rengeteg információ érhető el erről, de általánosan elmondható, hogy a legtöbb sajnos szubjektív vélemény, ami gyakran nemhogy nem segít, de egyenesen problémát is okozhat.
Ezért ebben a cikkben mi egy objektív, számszerű adatokra épülő képet szeretnénk adni arról, hogy melyek a legmegbízhatóbb autókmárkák a használtautó piacon.
Mi alapján állítottuk össze a listát?
Ahhoz, hogy valóban objektív adatokat közöljünk, a lehető legnagyobb adatmennyiségből dolgoztunk. Kapóra jött, hogy a carVerticalban több, mint 50 millió járműről tárolunk adatokat, beleértve azokat a meghibásodási információkat, amelyeket a különböző európai országokból vagy Észak-Amerikában jelentettek. Innen már csak egy informatív arányszámot kellett kitalálnunk, ami hűen tükrözi az autómárkák megbízhatóságát.
A lista elkészítésekor a fő arányszám az egyes márkák meghibásodott autóinak és a márka összes elemzett autójának a százalékos aránya. Vagyis ha egy adott márkából 1000 autó került elemzésre, amiből 87 autó esetében volt meghibásodás, akkor ez az arányszám 8.7% ennél a gyártónál.
Fontos megjegyezni, hogy bár ez a lista objektív és elég nagy számokon alapul, nem ad 100%-os biztonságot egy autóvásárlás esetén, vagyis célszerű a konkrét autót alaposan átnézni, szerelővel átnézetni, vásároljon autótörténeti jelentést.
Az arányszámon kívül felsoroljuk minden márka leggyakrabban előforduló hibáit is. Kellemes böngészést!
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
A legmegbízhatóbb autómárkák a carVertical szerint
- KIA – az elemzett autók 23,47%-a hibásodott meg.
Ez a KIA már nem az a KIA, a dél-koreai autók már kinőtték gyermekbetegségeiket, és igencsak megbízható márkává váltak, mindezt tükrözi a használtautó-piac is, melynek egyik kedvelt márkájává vált. Tudtad, hogy a KIA Motors-t 1944-ben alapították, és világszerte több mint 500 különböző díjat kapott autóiért?
Gyakori meghibásodások:
- általános elektromos kormányszervó hiba
- a parkolófék hibája
- meghibásodhat a DPF szűrő
- Hyundai – az elemzett autók 26,36%-a hibásodott meg
Ahogy az előző gyártó, úgy a Hyundai is feltört a hírhedt autómárkák közül. A Hyundai jelentése „modernitás”, . A Hyundai volt az első autógyártó, amelyik 10 év / 100000 mérföldes garanciát kínált új autóihoz.
Gyakori meghibásodások:
- az alváz hátsó részének korróziója
- a parkolófék hibái következtében eltérő fékerő a kerekeken
- gyakori szélvédő problémák
- Volkswagen – az elemzett autók 27,77%-a hibásodott meg
A Volkswagen-t Adolf Hitler megbízására alapították 1937-ben, és a világ egyik legnagyobb autóipari munkáltatója több mint 600 ezer dolgozóval. 2015-ig a világ legtöbb autóját eladó márka volt, és napjainkra már több másik márkát is birtokol (többek között az Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti márkákat).
Gyakori meghibásodások:
- kettős tömegű lendkerék hiba
- kézi váltó meghibásodás
- problémák az ABS / ESP modullal
- Nissan – az elemzett autók 27,79%-a hibásodott meg
A japán céget 1933-ban alapították, és 1934-ben vette meg a már 1914 óta működő Datsun-t, vagyis a márka már több mint 100 éves! A cég Japán 1970-es műhold fellövéséhez még rakétamotorokat is gyártott.
Gyakori meghibásodások:
- differenciálmű hiba
- gyakori szerkezeti korrózió az alváz középső szakaszán
- meghibásodhat az automata sebességváltó hőcserélője
- Mazda – az elemzett autók 29,89%-a hibásodott meg
A Mazda először egy háromkerekű platós járművet készített, ami nagyon sikeres volt 1931-es bemutatását követően. A márka a 2000-es években a Guinnes rekordok könyvébe is bekerült, ugyanis az MX-5 Miata a legnagyobb példányszámban eladott kétüléses sportautója lett.
Gyakori meghibásodások:
- a turbótöltő meghibásodása a Skyactiv D motorokban
- az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
- nagyon gyakori ABS szivattyú hiba
- Audi – az elemzett autók 30,08%-a hibásodott meg
Érdekesség, hogy az Audi már több mint 75 éve végez törésteszteket, bár akkor még nem voltak bábuik, kameráik vagy ütközés szenzoraik. Egész egyszerűen legurítottak egy üres autót egy dombon. Egyébként a márka jele, a négy karika az Auto Union négy márkáját (Audi, DKW, Horch, Wanderer) szimbolizálja.
Gyakori meghibásodások:
- a kuplung rendkívüli elhasználódása
- a szervokormány hibája
- a kézi váltó meghibásodása
- Ford – az elemzett autók 32,18%-a hibásodott meg
A Ford a világ legnagyobb családi tulajdonú vállalata, és például Henry Ford volt az, aki először bevezette a gyártási sor koncepcióját.
Gyakori meghibásodások:
- a kettős tömegű lendkerék és a kuplung hibája
- szervokormány szivattyú hiba
- CVT automata váltó hibája
- Mercedes-Benz – az elemzett autók 32,36%-a hibásodott meg
A cég logója a levegőt, a földet és a vizet reprezentálja. Fontolgatták, hogy egy negyedik pont is legyen benne, ami az űrt képviseli, de végül elvetették. A cég járműit világszerte 30 országban gyártják.
Gyakori meghibásodások:
- a fényszórók könnyen bepárásodnak
- az üzemanyag befecskendező tömítésének hibája dízelmotorokban
- a Sensotronic fékrendszer nagyon gyakori hibája
- Toyota – az elemzett autók 33,79%-a hibásodott meg
Az eredetileg szövőszékek gyártására létrejött cég az 50-es években a csőd szélén állt, és gyakorlatilag a koreai háború mentette meg, amikor az USA több mint 5000 járművet rendelt a Toyotától.
Gyakori meghibásodások:
- a hátsó felfüggesztés magasság-szenzorának hibája
- klímaberendezés hiba
- erős korrózió lehetséges
- BMW – az elemzett autók 33,87%-a hibásodott meg
Az eredetileg Bayerische Flugzeugwerke (Bajor Repülőgyár) nevű cég 1917-ben váltott nevet Bayerische Motorenwerke-re, és csak a Versailles-i béke után kezdett autógyártásba.
Gyakori meghibásodások:
- az ABS kerékszenzor meghibásodhat
- különböző elektromos problémák
- problémák a futómű beállítással
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
A legmegbízhatóbb autókat veszik leginkább?
Érdekes, hogy az autóeladási listák mennyire eltérnek a fenti megbízhatósági listától. Az alábbi lista mutatja az eladott példányszámok szerinti rangsort.
Mi lehet az eltérés oka? Presztízs, márkaszeretet, szubjektív vélemények, és számos további indokot sorolhatnánk fel. Megfigyelhető, hogy az első 5 helyezett tipikusan a márkák európai presztízsét tükrözi, tehát kijelenthető, hogy az autóiparban még mindig sokat számít a név, a marketing és a megszokások.
Megbízható-e a használtautók piaca?
Az alábbi táblázatban megmutatjuk a kilométeróra visszatekerések arányát márkánként. Érdekes tanulságok vonhatók le. Egyértelmű, hogy eladáskor a presztízsmárkáknál számít legtöbbet a futásteljesítmény, vagy legalábbis a visszaélő eladók szerint. Bár sokat elmondhat a kilométerállás, sokak szerint használt autóknál nem a futásteljesítmény, hanem az állapot vizsgálandó.
Összegzés
Rengeteg szempontot érdemes átgondolni, amikor használt autó vásárlását fontolgatod. A megbízhatóság fontos, de nem az egyetlen szempont, létezhet ugyanis egy kiváló autója egy kevésbé megbízható márkának, vagy éppen fordítva. Mielőtt elhamarkodott döntést hoznál, olvasd el cikkünket a használtautó vásárlás menetéről, vedd figyelembe a márka megbízhatóságát, a szerelői tapasztalatokat, és minden olyan megbízható információt, ami később százezreket, vagy akár millókat spórolhat meg neked az autód használata során. Bízunk benne, hogy a CarVertical adatbázisa alapján készült legmegbízhatóbb autómárkák összefoglalónkkal sikerül némi támpontot adni használtautó vásárlás előtt.
Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!
Mozgásban
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.
A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.
A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.
A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.
A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.
Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.
A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.
A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.
A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.
„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”
– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.
Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.
A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.
„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser”
– fogalmazott.
Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.
A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után
Az augusztus a nyári szezon csúcspontja és a nagy hazatérések időszaka.
Több ezer kilométernyi autópálya, forró aszfalt, szerpentines hegyi utak és tengerparti murvás bekötők után az autók és utasaik élményekkel feltöltődve érkeznek haza. De mi a helyzet az utazás csendes hőseivel, az abroncsokkal? A Hankook, a világ egyik vezető abroncsgyártója biztonságunk érdekében egy gyors, 5 perces átvizsgálást ajánl, amely sokat elárulhat autónk állapotáról és segíthet a jövőbeli tudatos abroncsválasztásban is.
A nyári családi nyaralás valóságos stresszteszt az abroncsok számára. A teljes terhelés (család és csomagok), a tartósan magas sebesség az autópályán és az akár 50-60 Celsius-fokosra hevült aszfalt mind extrém igénybevételt jelentenek. Még ha útközben minden rendben is volt a gépjárművel, a hazaérkezés után érdemes egy pillantást vetni a gumikra, hogy a hétköznapi közlekedés is gondtalan maradhasson.
„Gondoljunk az abroncsokra úgy, mint egy jó túracipőre egy hosszú hegyi túra után. Lehet, hogy semmi baja, de egy alapos tisztítás és átvizsgálás után derül csak ki, hogy bírni fogja-e a következő kihívást. A nyaralás utáni ellenőrzés nem ördöngösség, bárki elvégezheti a garázsban vagy a következő tankolásnál. Az első és legfontosabb a guminyomás. Nyaralás előtt, a megpakolt autóhoz ideális, magasabb nyomásértéket hazaérkezés után állítsuk vissza a jármű B-oszlopán vagy a tanksapka ajtaján feltüntetett normál értékre. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztásunk lesz kedvezőbb a hétköznapokban, de az abroncsok egyenletes kopását is biztosítjuk”
– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.
A szakértő mindemellett egy gyors vizuális ellenőrzést is javasol, amely sokat elárulhat az abroncsok állapotáról.
„Vizsgáljuk meg alaposan az abroncsokat! Keressünk apró vágásokat, dudorokat vagy a futófelületbe ékelődött idegen tárgyakat, például kavicsokat vagy üvegszilánkokat. Különösen figyeljünk a rendellenes, féloldalas kopásra! Ha a gumiabroncs valamelyik oldala kopottabb a másiknál, az a futómű hibás beállítására utalhat, amit egy-egy rosszabb minőségű úton összeszedett kátyú is okozhatott. Egy ilyen apró jel időben történő felismerése komolyabb kiadásoktól kímélheti meg a gépjármű tulajdonosokat”
– tette hozzá Tomin István.
A jövőre nézve pedig a nyaralás tapasztalatai lehetnek a legjobb iránymutatók. Mennyire volt zajos az abroncs az autópályán? Hogyan viselkedett egy hirtelen jött nyári záporban? Stabilnak éreztük az autót a kanyargós utakon? Ezek a személyes tapasztalatok segítenek legközelebb olyan abroncsot választani, amely tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusunkhoz és szokásainkhoz, legyen szó akár a csendes suhanásról, akár a sportos teljesítményről. A Hankook széles termékkínálatában minden autós megtalálhatja a számára ideális, a nyári kihívásokra kifejlesztett, megbízható társat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Gazdaság2 hét ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel
-
Gazdaság2 hét ago
Jelentős megtakarítás az önkormányzatoknál ‒ a tudatos településeknek áll a zászló
-
Tippek2 hét ago
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
-
Mozgásban2 hét ago
Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után
-
Ipar2 hét ago
Mesterséges intelligencia térképezi fel a városok energiaéhségét – magyar fejlesztés az EU élvonalában
-
Okoseszközök2 hét ago
Úszás után mobilozás: duplájára nőtt a hívásforgalom a Balaton-átúszáson
-
Okoseszközök1 hét ago
A jövő képe: a vivo új Mixed Reality headsetet és képalkotási víziót mutatott be