Connect with us

Mozgásban

A futásteljesítmény-csalás a használt autó értékét illegálisan akár 25 százalékkal is növelheti

Az autótulajdonosok a különböző országokban általában 3-5 évente cserélik az autóikat. Ez azt jelenti, hogy egy évtized alatt 2-3 alkalommal adnak el egy idősebb és vesznek egy fiatalabb autót. A kilométeróra visszatekerések problémája nem szűnik meg, és az emberek már csak emiatt is sok pénzt veszítenek.

A futásteljesítmény-csalás a használtautó-piac egyik legnagyobb problémája az egész világon. A törvényi szabályozás szempontjából bonyolult azonosítani a kilométeróra visszatekerésért felelős bűnözőt. Mivel azonban ez a zavaró körülmény továbbra is létezik, a tisztességtelen emberek tovább növelik járműveik értékét, az egyértelmű megoldással – a futásteljesítmény hamisításával.

A legnagyobb autóelőtörténet-ellenőrző platform, a carVertical végzett egy kutatást annak megállapítására, hogy általában milyen autókat érint a futásteljesítmény-csalás. Több mint 570 000 autóelőtörténeti jelentést elemeztek a pontos eredmények érdekében. A kutatásból kiderül, a vásárlók mennyivel több pénzt költenek, amikor meghamisított futásteljesítményű autót vásárolnak.

carVertical

A dízelüzemű autók dominanciája

A 2020-ban készült összes autóelőtörténeti jelentés közül a legtöbb futásteljesítmény-csalást a dízelüzemű autók adataiban észlelték. Ez az összes visszatekert kilométerórás autóelőtörténeti jelentés csaknem háromnegyedét (74,4 százalék) jelenti. A dízelmotoros autókat általában olyan emberek választják, akik minden nap nagyobb távolságokat tesznek meg. Ez a fő oka annak, amiért a használt autó piacon az ilyen autóknak visszatekert lehet a kilométerórája.

A használt benzinüzemű autók esetében kevésbé valószínű a futásteljesítmény-csalás, az összes visszatekert kilométerórás eset 25% -a. Ez a tendencia azonban a jövőben megváltozhat, mert az új autó értékesítésben a dízel és a benzin aránya az elmúlt években drámai módon megváltozott.

A visszatekert kilométerórás elektromos és hibrid autók aránya elenyésző a futásteljesítmény-csalások mindössze 0,6 százaléka.

carVertical

Olcsó bűncselekmény, jelentős nyereség (vagy veszteség)

Az egyik fő oka annak, hogy a futásteljesítmény-csalások annyira ’népszerűek’ a tisztességtelen autóértékesítők körében, az a költséghatékonyság. A kilométerórákat már akár pár tízezer forintért is visszatekerik, még a jól biztosított, naprakész szoftverekkel rendelkező autók esetében is. De a társadalom kára ennél sokkal nagyobb.

Mint ahogy azt a carVertical kutatás kimutatta, a használt autó életkorától és állapotától függően a futásteljesítmény visszatekerése mesterségesen akár 25 százalékkal is megnövelheti az autó árát. Az adatok azt mutatják, hogy az USA-ból behozott járművek árai általában akár a szembeötlő 6000 euróval is növekedhetnek. Ez pedig csakis a kilométeróraszámláló visszatekerésével érhető el.

Az autótörténet ismerete nélkül a vevő akár több százezer forinttal is többet fizethet.

 

Az idősebb autóknál általában nagyobb a visszatekerés mértéke

A kutatás szerint a leggyakrabban az 1991 és 1995 között gyártott autók kilométeróráit tekerik vissza. Ha csalnak velük, akkor az ilyen korú autókat átlagosan 80 000 kilométerrel tekerik vissza.

Itt sincs meglepetés, mivel a régebbi autók olcsóbbak és egyszerűbbek műszakilag. Ezeknél könnyebb a kilométerórát is visszatekerni.

A 2016 és 2020 között gyártott járművek kilométeróráikat átlagosan 36 000 kilométerrel tekerik vissza. Az ilyen csalások által okozott kár azonban a többszöröse is lehet, mint a jóval idősebb autóké.

A kutatás azt is megállapította, hogy néhány kirívó esetben a futásteljesítmény-csalások akár a 200 000, sőt akár a 400 000 kilométert is elérhetik.

carVertical

Összegzés

Sok használt autó vásárló nem ismeri a kiszemelt használt autó előtörténetét. Ráadásul néha még az eladó sem tudja az általa árult autó sztoriját. Az autóelőtörténeti jelentés jónéhány tényt felfedhet, így elkerülheti, hogy egy rosszul karbantartott autó tulajdonosává váljon. Előnyt jelenthet a tárgyalások során is.

Az autó értékének 25 százaléka jó indok, hogy ellenőrizze az előtörténetet online.


Járműtörténeti jelentés lekérdezése. Ellenőrizze az autót a vásárlás előtt!

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss