Mozgásban

Önvezető szupervonatot mutattak be Japánban

japán

A japánok attól tartanak, hogy a jövőben mozdonyvezető-hiány lesz, ezért önvezető szuperexpressz vonatot tesztelnek.

Az East Japan Railway Company által üzemeltetett 12 kocsiból álló Shinkansent automata rendszerrel szerelték fel. A teszt során egy 5 kilométeres szakaszt tett meg oda-vissza a vonat, egyelőre csak 100 kilométer/órás sebességgel. A mozdonyvezető bent ült a fülkében, de az indítást és a fékezést is az automata rendszer végezte.

A cég azért fejleszti az önvezető szuperexpresszt, mert attól tartanak, hogy a japán társadalom elöregedése miatt nem lesz elegendő mozdonyvezető. (NHK)

Forrás: 444

Mozgásban

Beindította az ufóvadász irodáját az USA

AOIMSG

Az amerikai védelmi minisztérium bejelentette, új munkacsoportot hozott létre az azonosítatlan légköri objektumok vizsgálatára.

Alig egy hete szivárgott ki a hír, hogy az amerikai kongresszus egy olyan új hivatalt szeretne tető alá hozni, ami az úgynevezett ufóaktákat göngyölítené fel. Bár az információt hivatalosan nem erősítették meg, a jelek szerint valóban nem kacsa volt a hír. Az amerikai védelmi minisztérium szerdán bejelentette: megalakult az Airborne Object Identification and Management Synchronization Group (AOIMSG) nevű szervezet (magyarul nagyjából: a légi objektumok azonosításával és kezelésével foglalkozó munkacsoport), mely az amerikai haditengerészet azonosítatlan légi jelenségekkel foglalkozó munkacsoportjának munkáját veszi át és viszi tovább. A minisztérium közlése szerint az AOIMSG a minisztérium és a tágabb értelemben vett amerikai kormányzat munkáját hangolja majd össze annak érdekében, hogy észleljék és azonosítsák azokat a repülő objektumokat, valamint, hogy felderítsék a repülést és az amerikai nemzetbiztonságot érintő fenyegetéseket.

A szervezet megalakítása mellett azután tették le a voksukat a döntéshozók, hogy júniusban napvilágot látott egy jelentés, ami 144 “azonosítatlan légi jelenség” vizsgálati eredményét tartalmazta. Ezek közül egy kivételével mindegyik megmagyarázatlan maradt.

A vizsgálat azzal az ajánlással zárult, hogy ha az Egyesült Államoknak esélye van megismerni a jelenségek hátterét, akkor arra érdemes lenne további erőforrásokat dedikálni. A védelmi minisztérium ezt az ajánlást fogadta meg, így mostantól nagyobb elánnal vizsgálják majd ki a jelenleg nem megmagyarázott eseteket.

Forrás: HVG

Tovább

Mozgásban

Az Alza fél órán belül ki fogja szállítani, amit rendelsz

alza

A DoDo Magyarország harmadik legnagyobb forgalmú webáruházától, az Alza.hu-tól kapott megbízást az online megvásárolt termékek aznapi kiszállításának támogatására. A rendelések kézbesítésébe egyelőre Budapest területén bevont logisztikai partner, a DoDo mesterséges intelligencia alapú tervezéssel, és az „utolsó 2 kilométeres” elv érvényesítésével képes jelentősen lerövidíteni az online áruházon keresztül megrendelt termékek kézbesítési idejét. Az új megoldás egyben a környezeti hatások csökkentésével fenntarthatóbbá is teszi a szállítási feladatok teljesítését.

A webáruházakkal szembeni egyik legfontosabb vásárlói elvárás a kiszállítás felgyorsítása: már nem napokban, hanem órákban mérik az áru megrendelése és kézhez vétele között eltelt időt. A DoDo megbízásával Magyarország egyik legnagyobb e-kereskedője, az Alza.hu egy olyan partnert von be a szállítási feladatok teljesítésébe, amely az elmúlt években innovatív fejlesztésekkel és egy új megközelítés, az „utolsó két kilométeres elv” bevezetésével ért el látványos eredményeket a rendelések kézbesítésének felgyorsítása terén.

A cseh startup által kifejlesztett egyedülálló logisztikai platform mesterséges intelligencia segítségével hangolja össze a különböző futárfeladatok teljesítését. A folyamat minden elemében adatvezérelt: a kereslet, az aktuális forgalmi helyzet és a flottakapacitás várható alakulásának egyidejű elemzése révén a DoDo képes a feleslegesen vagy párhuzamosan megtett utak kiküszöbölésére. Ezzel pedig nemcsak a kiszállítást gyorsítja fel, de csökkenti a rendelések kézbesítésének ökolábnyomát is. A kézbesítési idő lerövidítését segíti emellett az „utolsó 2 kilométeres” elv követése, ami azt jelenti, hogy a DoDo futárjai kisebb távolságokat tesznek meg.

Az új szállítási megoldás novembertől elérhető az Alza.hu vásárlói számára, egyelőre Budapesten. A DoDo kifejezetten gyors kézbesítésre dedikált flottája közvetlenül a vásárlói címekre, az áruház bemutatótermeibe, valamint a nemrég jelentősen megnövelt számú AlzaBox önkiszolgáló csomagautomatákba kézbesíti a megrendeléseket.

A házhozszállítás rohamtempóban fejlődik, egyre gyorsabb és pontosabb kézbesítési módok állnak rendelkezésünkre. Az adatvezérelt logisztikai megoldások pedig olyan perspektívát nyitnak az e-kereskedelem résztvevői előtt, amellyel a vásárlói igényeket a lehető legteljesebb mértékben kielégítve tudják fejleszteni szolgáltatásaikat. A DoDo adatvezérelt, mesterséges intelligencia alapú rendszere a különböző információk összesítése és valós idejű elemzése révén gyorsítja fel az olyan jelentős piaci szereplőkhöz beérkező megrendelések teljesítését, mint amilyen az Alza webáruház”

– mondta el Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

Az Alzánál folyamatosan új lehetőségeket keresünk, hogy ügyfeleinket minél magasabb színvonalon szolgáljuk ki. AlzaBox-hálózatunk bővítése mellett, a hagyományosabb szállítási módok, így a futárszolgálatokkal végzett házhozszállítás továbbfejlesztésére is összpontosítunk. Köszönhetően a cseh DoDo logisztikai startuppal való együttműködésnek, valamint a nemrég megnyitott új budapesti helyi elosztóközpontunknak, a fővárosi vásárlók az AlzaExpres szolgáltatásunk igénybevételével a korábbiaknal sokkal gyorsabban, de továbbra is a hagyományos kiszállítás árán vehetik kézhez megrendeléseiket

– mondta el Takács Csaba, az Alza.hu magyarországi vezetője.

Tovább

Mozgásban

Dubaji Világkiállítás, Billie Eilish és a Google: magyar techvállalat a közös pont

lightware

Egy magyar cég, a Lightware termékei mára már nélkülözhetetlenek a Google hibrid munkavégzéséhez, illetve a világkiállításon több helyszínen, köztük a Magyar Pavilonban lévő elképesztő látványvilág megteremtéséhez.

A Lightware készülékei biztosítják a pixelpontos 4K adatátvitelt, amelyek például abban is segítenek, hogy a legnagyobb világsztárok koncertjei online felületeken is 100%-ban élvezhetőek legyenek anélkül, hogy csúszna a hang vagy a kép.

A Lightware mostani nagy ütőkártyája, hogy olyan termékeket hoztak ki a piacra, amelyekkel megoldást adnak az új meeting room-ok iránti igényekre. A magyar cég a nemzetközi AV piacon világszinten elismert, olyan vállalatokkal működik együtt, mint a Cisco, a Microsoft, a Facebook, az Apple, a Ferrari vagy éppen a Victoria Secret, itthon mégis keveset hallottuk róla eddig. A Lightware az egyre népszerűbb hibrid munkavégzéshez is jelentősen hozzá tud járulni. High-tech megoldásaikkal a felhasználók kényelmesen, egyszerűen és zökkenőmentesen tudják használni hibrid módban is a népszerű meeting appokat, mint a Zoom, Teams, Webex stb. Míg a legtöbb ember a pandémia idején szembesült azzal, hogy az ilyen eszközök mennyire fontosak lennének például egy-egy nemzetközi online megbeszélés során, addig a világhírű multik már évek óta komolyan építik az új típusú munkavégzéshez szükséges tárgyalótermi megoldásaikat.

A Lightware nemzetközi sikere elsősorban abban rejlik, hogy a minőség megtartásával, késleltetés nélkül – tehát pixelhelyesen, tömörítés nélkül – 4K videójel átvitellel képes adatokat továbbítani. Az elmúlt években még nagyobb figyelmet kapott live eventeknél is gyakran használják, így például Billie Eilish vagy Rod Stewart is magyar technológiai segítséggel jutott el a nézőkhöz világszerte.

„Bevallom, büszke vagyok arra, hogy a világ legismertebb cégeivel dolgozhatunk együtt, és arra is, hogy az idei Dubai Világkiállításon több mint 15 pavilonban adják az eszközeink az audió- vizuális megoldások hátterét, köztük a Magyar Pavilon is. Örülök, hogy a minőségre való töretlen törekvésünk az évek alatt meghozta a gyümölcsét. Az újabb és újabb technológiáknak – hasonlóan a vízhez és a levegőhöz – észrevétlenül kell támogatnia az emberek munkáját. A mi termékeink gyakorlatilag láthatatlanok, be vannak építve a színfalak mögé. Az a dolguk, hogy észrevétlenül szolgálják ki az emberek AV technológiával kapcsolatos igényeit, kapcsoljanak össze rendszereket, és hozzanak létre olyan megoldásokat, amelyek a Lightware nélkül nem tudnának működni. Sikerünk titka, hogy figyelünk a felhasználóinkra, a nemzetközi trendekre, és hogy olyan agilis magyar csapattal dolgozom együtt itt Budapesten, akik szinte minden AV problémára gyorsan és világszínvonalon tudják szállítani az innovatív megoldásokat”

– hangsúlyozta Vida Gergely, a Lightware alapítója.

Nem csupán „láthatatlanok” ezek a készülékek, de nagy lehetőségeket is rejtenek magukban: olyan rendszereket is képesek összekötni, amelyek eddig nem voltak kapcsolatban. A Lightware termékekkel egy tárgyaló, előadóterem teljes vezérlése, automatizációja is könnyedén kivitelezhető: például egy megbeszélés automatikus kezdése, laptopok csatlakoztatása, de akár a világítás fel- és lekapcsolása is megoldható egyetlen érintőképernyőről. A bonyolult mérnöki munkát a cég biztosítja, ugyanakkor az irányítás a felhasználók kezébe kerül, de már minden egyszerűen, könnyen használható kontrollerek, szoftverek formájában.

A több mint húsz éves múltra visszatekintő magyar cég a nemzetközi AV-piac jelentős szereplője. Ezt mutatja az is, hogy idén a nívós német PROAV Awardon a Lightware Engineering a legjobb márkák közé került, méghozzá az Év márkája kategóriában.

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss