Mozgásban

Az Alza fél órán belül ki fogja szállítani, amit rendelsz

alza

A DoDo Magyarország harmadik legnagyobb forgalmú webáruházától, az Alza.hu-tól kapott megbízást az online megvásárolt termékek aznapi kiszállításának támogatására. A rendelések kézbesítésébe egyelőre Budapest területén bevont logisztikai partner, a DoDo mesterséges intelligencia alapú tervezéssel, és az „utolsó 2 kilométeres” elv érvényesítésével képes jelentősen lerövidíteni az online áruházon keresztül megrendelt termékek kézbesítési idejét. Az új megoldás egyben a környezeti hatások csökkentésével fenntarthatóbbá is teszi a szállítási feladatok teljesítését.

A webáruházakkal szembeni egyik legfontosabb vásárlói elvárás a kiszállítás felgyorsítása: már nem napokban, hanem órákban mérik az áru megrendelése és kézhez vétele között eltelt időt. A DoDo megbízásával Magyarország egyik legnagyobb e-kereskedője, az Alza.hu egy olyan partnert von be a szállítási feladatok teljesítésébe, amely az elmúlt években innovatív fejlesztésekkel és egy új megközelítés, az „utolsó két kilométeres elv” bevezetésével ért el látványos eredményeket a rendelések kézbesítésének felgyorsítása terén.

A cseh startup által kifejlesztett egyedülálló logisztikai platform mesterséges intelligencia segítségével hangolja össze a különböző futárfeladatok teljesítését. A folyamat minden elemében adatvezérelt: a kereslet, az aktuális forgalmi helyzet és a flottakapacitás várható alakulásának egyidejű elemzése révén a DoDo képes a feleslegesen vagy párhuzamosan megtett utak kiküszöbölésére. Ezzel pedig nemcsak a kiszállítást gyorsítja fel, de csökkenti a rendelések kézbesítésének ökolábnyomát is. A kézbesítési idő lerövidítését segíti emellett az „utolsó 2 kilométeres” elv követése, ami azt jelenti, hogy a DoDo futárjai kisebb távolságokat tesznek meg.

Az új szállítási megoldás novembertől elérhető az Alza.hu vásárlói számára, egyelőre Budapesten. A DoDo kifejezetten gyors kézbesítésre dedikált flottája közvetlenül a vásárlói címekre, az áruház bemutatótermeibe, valamint a nemrég jelentősen megnövelt számú AlzaBox önkiszolgáló csomagautomatákba kézbesíti a megrendeléseket.

A házhozszállítás rohamtempóban fejlődik, egyre gyorsabb és pontosabb kézbesítési módok állnak rendelkezésünkre. Az adatvezérelt logisztikai megoldások pedig olyan perspektívát nyitnak az e-kereskedelem résztvevői előtt, amellyel a vásárlói igényeket a lehető legteljesebb mértékben kielégítve tudják fejleszteni szolgáltatásaikat. A DoDo adatvezérelt, mesterséges intelligencia alapú rendszere a különböző információk összesítése és valós idejű elemzése révén gyorsítja fel az olyan jelentős piaci szereplőkhöz beérkező megrendelések teljesítését, mint amilyen az Alza webáruház”

– mondta el Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

Az Alzánál folyamatosan új lehetőségeket keresünk, hogy ügyfeleinket minél magasabb színvonalon szolgáljuk ki. AlzaBox-hálózatunk bővítése mellett, a hagyományosabb szállítási módok, így a futárszolgálatokkal végzett házhozszállítás továbbfejlesztésére is összpontosítunk. Köszönhetően a cseh DoDo logisztikai startuppal való együttműködésnek, valamint a nemrég megnyitott új budapesti helyi elosztóközpontunknak, a fővárosi vásárlók az AlzaExpres szolgáltatásunk igénybevételével a korábbiaknal sokkal gyorsabban, de továbbra is a hagyományos kiszállítás árán vehetik kézhez megrendeléseiket

– mondta el Takács Csaba, az Alza.hu magyarországi vezetője.

Mozgásban

Beindította az ufóvadász irodáját az USA

AOIMSG

Az amerikai védelmi minisztérium bejelentette, új munkacsoportot hozott létre az azonosítatlan légköri objektumok vizsgálatára.

Alig egy hete szivárgott ki a hír, hogy az amerikai kongresszus egy olyan új hivatalt szeretne tető alá hozni, ami az úgynevezett ufóaktákat göngyölítené fel. Bár az információt hivatalosan nem erősítették meg, a jelek szerint valóban nem kacsa volt a hír. Az amerikai védelmi minisztérium szerdán bejelentette: megalakult az Airborne Object Identification and Management Synchronization Group (AOIMSG) nevű szervezet (magyarul nagyjából: a légi objektumok azonosításával és kezelésével foglalkozó munkacsoport), mely az amerikai haditengerészet azonosítatlan légi jelenségekkel foglalkozó munkacsoportjának munkáját veszi át és viszi tovább. A minisztérium közlése szerint az AOIMSG a minisztérium és a tágabb értelemben vett amerikai kormányzat munkáját hangolja majd össze annak érdekében, hogy észleljék és azonosítsák azokat a repülő objektumokat, valamint, hogy felderítsék a repülést és az amerikai nemzetbiztonságot érintő fenyegetéseket.

A szervezet megalakítása mellett azután tették le a voksukat a döntéshozók, hogy júniusban napvilágot látott egy jelentés, ami 144 “azonosítatlan légi jelenség” vizsgálati eredményét tartalmazta. Ezek közül egy kivételével mindegyik megmagyarázatlan maradt.

A vizsgálat azzal az ajánlással zárult, hogy ha az Egyesült Államoknak esélye van megismerni a jelenségek hátterét, akkor arra érdemes lenne további erőforrásokat dedikálni. A védelmi minisztérium ezt az ajánlást fogadta meg, így mostantól nagyobb elánnal vizsgálják majd ki a jelenleg nem megmagyarázott eseteket.

Forrás: HVG

Tovább

Mozgásban

Önvezető szupervonatot mutattak be Japánban

japán

A japánok attól tartanak, hogy a jövőben mozdonyvezető-hiány lesz, ezért önvezető szuperexpressz vonatot tesztelnek.

Az East Japan Railway Company által üzemeltetett 12 kocsiból álló Shinkansent automata rendszerrel szerelték fel. A teszt során egy 5 kilométeres szakaszt tett meg oda-vissza a vonat, egyelőre csak 100 kilométer/órás sebességgel. A mozdonyvezető bent ült a fülkében, de az indítást és a fékezést is az automata rendszer végezte.

A cég azért fejleszti az önvezető szuperexpresszt, mert attól tartanak, hogy a japán társadalom elöregedése miatt nem lesz elegendő mozdonyvezető. (NHK)

Forrás: 444

Tovább

Mozgásban

Dubaji Világkiállítás, Billie Eilish és a Google: magyar techvállalat a közös pont

lightware

Egy magyar cég, a Lightware termékei mára már nélkülözhetetlenek a Google hibrid munkavégzéséhez, illetve a világkiállításon több helyszínen, köztük a Magyar Pavilonban lévő elképesztő látványvilág megteremtéséhez.

A Lightware készülékei biztosítják a pixelpontos 4K adatátvitelt, amelyek például abban is segítenek, hogy a legnagyobb világsztárok koncertjei online felületeken is 100%-ban élvezhetőek legyenek anélkül, hogy csúszna a hang vagy a kép.

A Lightware mostani nagy ütőkártyája, hogy olyan termékeket hoztak ki a piacra, amelyekkel megoldást adnak az új meeting room-ok iránti igényekre. A magyar cég a nemzetközi AV piacon világszinten elismert, olyan vállalatokkal működik együtt, mint a Cisco, a Microsoft, a Facebook, az Apple, a Ferrari vagy éppen a Victoria Secret, itthon mégis keveset hallottuk róla eddig. A Lightware az egyre népszerűbb hibrid munkavégzéshez is jelentősen hozzá tud járulni. High-tech megoldásaikkal a felhasználók kényelmesen, egyszerűen és zökkenőmentesen tudják használni hibrid módban is a népszerű meeting appokat, mint a Zoom, Teams, Webex stb. Míg a legtöbb ember a pandémia idején szembesült azzal, hogy az ilyen eszközök mennyire fontosak lennének például egy-egy nemzetközi online megbeszélés során, addig a világhírű multik már évek óta komolyan építik az új típusú munkavégzéshez szükséges tárgyalótermi megoldásaikat.

A Lightware nemzetközi sikere elsősorban abban rejlik, hogy a minőség megtartásával, késleltetés nélkül – tehát pixelhelyesen, tömörítés nélkül – 4K videójel átvitellel képes adatokat továbbítani. Az elmúlt években még nagyobb figyelmet kapott live eventeknél is gyakran használják, így például Billie Eilish vagy Rod Stewart is magyar technológiai segítséggel jutott el a nézőkhöz világszerte.

„Bevallom, büszke vagyok arra, hogy a világ legismertebb cégeivel dolgozhatunk együtt, és arra is, hogy az idei Dubai Világkiállításon több mint 15 pavilonban adják az eszközeink az audió- vizuális megoldások hátterét, köztük a Magyar Pavilon is. Örülök, hogy a minőségre való töretlen törekvésünk az évek alatt meghozta a gyümölcsét. Az újabb és újabb technológiáknak – hasonlóan a vízhez és a levegőhöz – észrevétlenül kell támogatnia az emberek munkáját. A mi termékeink gyakorlatilag láthatatlanok, be vannak építve a színfalak mögé. Az a dolguk, hogy észrevétlenül szolgálják ki az emberek AV technológiával kapcsolatos igényeit, kapcsoljanak össze rendszereket, és hozzanak létre olyan megoldásokat, amelyek a Lightware nélkül nem tudnának működni. Sikerünk titka, hogy figyelünk a felhasználóinkra, a nemzetközi trendekre, és hogy olyan agilis magyar csapattal dolgozom együtt itt Budapesten, akik szinte minden AV problémára gyorsan és világszínvonalon tudják szállítani az innovatív megoldásokat”

– hangsúlyozta Vida Gergely, a Lightware alapítója.

Nem csupán „láthatatlanok” ezek a készülékek, de nagy lehetőségeket is rejtenek magukban: olyan rendszereket is képesek összekötni, amelyek eddig nem voltak kapcsolatban. A Lightware termékekkel egy tárgyaló, előadóterem teljes vezérlése, automatizációja is könnyedén kivitelezhető: például egy megbeszélés automatikus kezdése, laptopok csatlakoztatása, de akár a világítás fel- és lekapcsolása is megoldható egyetlen érintőképernyőről. A bonyolult mérnöki munkát a cég biztosítja, ugyanakkor az irányítás a felhasználók kezébe kerül, de már minden egyszerűen, könnyen használható kontrollerek, szoftverek formájában.

A több mint húsz éves múltra visszatekintő magyar cég a nemzetközi AV-piac jelentős szereplője. Ezt mutatja az is, hogy idén a nívós német PROAV Awardon a Lightware Engineering a legjobb márkák közé került, méghozzá az Év márkája kategóriában.

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss