Mozgásban
A Continental technológiája futurisztikus élményt hoz az elektromos BMW iX-be
A Continental technológiai vállalat alapvető elemek szállításával járul hozzá az új BMW iX által nyújtott intuitív és magával ragadó felhasználói élményhez.
A járművek digitalizálását megcélzó irányvonalhoz igazodva ebben az elektromos autóban megtalálható a Continental nagy teljesítményű számítógépe, a Cockpit High Performance Computer. A számítógép feladata az egyre komplexebb szoftverek, valamint a vezetőhelyen elérhető, gyors ütemben növekvő funkciók kezelése lesz. A számítógép ezen kívül biztosítja szem elé vetített és nagyméretű kijelzőinek funkcióihoz is a szükséges számítási teljesítményt. A digitális műszerklaszterbe integrált vezetői kamerával együtt a Continental egy újfajta felhasználói élményt nyújtva kínál alapvető építőelemeket a vezető és a jármű közötti zökkenőmentes interakcióhoz. Emellett a Continental az elektromos modellt ultraszéles sávú adó-vevőkkel is felszereli, hogy az digitális kapcsolatot teremthessen okostelefonokkal. A vállalat további megoldásai, mint például az induktív töltést lehetővé tévő rövid távú kommunikációs okostelefon terminál, a BMW Sky Lounge elnevezésű intelligens panorámatető elektronikája, valamint a puha és alacsony károsanyag-kibocsátású felületi anyagok, a kényelem, az ergonómia és a felhasználóbarát jelleg mellett az izgalmas dizájnról is gondoskodnak.
„A felhasználói élmény egyre fontosabb döntési szemponttá válik a járművásárlók körében. A BMW iX-ben a vezető és a jármű közötti intuitív, biztonságos, de mindenekelőtt vonzó interakciót lehetővé tevő építőelemeinkkel, valamint a szoftverfejlesztési és rendszerintegrációs szakértelmünkkel hozzájárulunk a fenntartható mobilitás előmozdításához”
– mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója.
A nagy teljesítményű számítógép alapot teremt a jövő autóinak infotainment világához
A BMW iX elektronikai architektúrája áthidalja a manapság előforduló elosztott, valamint a jövőben alkalmazott centralizált járműarchitektúra közötti szakadékot. Ahelyett, hogy több elektronikus vezérlőegységre támaszkodna, a BMW új elektromos járműve néhány központi számítógépben koncentrálja a különféle funkciók számítási teljesítményét. A Continental nagy teljesítményű vezetőhelyi tartományvezérlője különféle szoftverfunkciókért felel, és központilag, egyetlen elektronikus vezérlőegységen keresztül kezeli a jármű belsejében található valamennyi bemeneti és kimeneti eszközt. Mindezzel új lehetőségeket kínál az egyedi és egységes felhasználói élményhez a jármű teljes egészére vonatkozóan. Ezen felül egyesülnek az infotainment és a műszerek funkciói is, amelyek így mostantól szabadon konfigurálhatóvá válnak, ez pedig lehetőséget teremt a maximális személyre szabásra a vezető és az utasok számára, valamint a járműtervezés tekintetében is nagyobb szabadságra lehet számítani. A központi nagy teljesítményű számítógép a harmadik féltől származó alkalmazások és felhőszolgáltatások előtt is megnyitja a kaput, és támogatja a hardverfüggetlen szoftverintegrációt. Az online szoftverfrissítések megoldásával kombinálva a vezetőhely így folyamatosan frissíthető és bővíthető marad.
A vezetőhely és az ember és gép közötti interfész így egyre inkább átalakul, amely a sofőr helyéből egy, a sofőr igényeihez alkalmazkodó multimodális társsá válik. Ez a megközelítés a legjobban a szélvédő kijelzőrendszerén és a beszállító az ívelt kijelzőn elhelyezkedő vezetői kameráján figyelhető meg. A szem elé vetített kijelzőn a lényeges információk mint például a sebesség, a fontos figyelmeztető üzenetek, és navigációs nyilak, az autóvezető közvetlen látómezejében jelennek meg, melynek köszönhetően a figyelem továbbra is az útra és a forgalomra irányul. A BMW iX kijelzőjébe zökkenőmentesen integrált műszerklaszterben található vezetői kamera elemzi a sofőr fejének helyzetét és irányát, a szemnyílását és látószögét figyelő kameraképeket, ezáltal gondoskodik arról, hogy a vezető jelzést kapjon abban az esetben, ha figyelme elterelődik a forgalomról, vagy fáradtság miatt lankad az ébersége. Ennek megfelelően a két megoldás az intuitív felhasználói élményt és a közúti biztonságot egyaránt elősegíti. A Continental egyéb aktív és passzív elektronikus biztonsági alkatrészei, mint például a fékek, a futómű és a légzsák vezérlőegységei, valamint az érzékelők szintén hozzájárulnak a vezetési biztonsághoz a holisztikusan pozitív felhasználói élmény biztosítása érdekében.
A digitális ökoszisztéma és az egyedi térérzet további megoldásai
A Continental szállítja a BMW iX elektromos jármű adó-vevő moduljait is, amivel hozzájárul a hagyományos autókulcsok digitalizálásához. Az okostelefonon keresztül történő kulcs nélküli hozzáférés elengedhetetlen építőelemeként a mobilitásszolgáltató moduljai képesek lemérni az okostelefon és a jármű közti távolságot. Így lehetőség nyílik a digitális kulcs pontos helyének meghatározására a passzív hozzáférés és a motor indítása érdekében, anélkül, hogy a vezetőnek a kezébe kellene vennie az okostelefont. Az ultraszéles sávú (UWB) technológiának köszönhetően a maximális kényelem mellett a megoldás első ízben nyújt jelentősen megnövelt védelmet a közbeékelődéses támadások ellen. Így például a járműtolvajok már nem fogják tudni befogni és kiterjeszteni a kulcs jeleit, hogy hozzáférést szerezhessenek. Emellett a járműtulajdonos egyidejűleg akár öt digitális kulcsot is generálhat a járműgyártó My BMW alkalmazásán keresztül, és kényelmesen megoszthatja azokat családjával és barátaival.
A passzív járműhozzáférés globális szabványát az ágazatközi Car Connectivity Consortium (CCC) fejleszti. Az autóipari vállalatok, az okostelefon-gyártók, valamint a technológiai cégek itt közösen dolgoznak azért, hogy előmozdítsák az okostelefonok és a járművek közötti hálózatépítést. A CCC célja továbbá, hogy újabb alkalmazásokat határozzon meg az UWB technológián alapuló járműazonosításhoz. A CCC-ben a Continental más neves cégekkel, például a BMW-vel és az Apple-lel együtt tűzte ki célul maga elé a járművekhez való hozzáférés UWB rádiószabványának alapvető kifejlesztését.
A BMW iX-ben lehetőség van arra is, hogy a mobileszközt a Continental integrált rövid hatótávú kommunikációs (NFC) interfésszel rendelkező okostelefon-termináljára lehessen helyezni, és így induktív módon tölteni, mely során automatikus kapcsolat jön létre a telefon és az infotainment rendszer között. Ezenkívül a jármű az NFC-n keresztül is kinyitható, ha az okostelefon akkumulátora lemerülne.
Az úgynevezett Sky Lounge vezérlőrendszerével a Continental a panorámatetőt is intelligenssé teszi. A nagyméretű üvegfelület a fényviszonyoktól függően elektronikusan sötétíthető. A tető így egyedi térérzetet nyújt, mintha csak a természetben lennének az utasok.
A kellemes beltéri hőmérséklethez a Continental különféle felületi anyagai is hozzájárulnak, mint például a műszerfal, a kapaszkodók és az ülések borítása. A dekoranyagnak használt Acella Lux magas komfortérzetet biztosító és alacsony károsanyag-kibocsátású tulajdonságokkal rendelkezik.
A Continental a BMW iX-hez különböző nyári és téli abroncsmodelleket is kínál a helyi gumikereskedőknél, amelyek teljesítményét rövid fékút és kiváló kezelhetőség jellemzi száraz és vizes utakon egyaránt.
Mozgásban
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9
A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.
Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.
A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.
A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.
A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Dróntechnológia mesterfokon
A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.
Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.
A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.
„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”
– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.
A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.
„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”
– mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.
A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.
Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.
„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”
– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”
Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában
A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.
A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.
Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában
A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.
A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.
Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve
Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.
A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába