Connect with us
Hirdetés

Mozgásban

A Continental az autóból a villamosba viszi át a szem elé vetített kijelzőt

vetített

A kijelző jobb átláthatóságot, és így nagyobb biztonságot nyújt bonyolult közlekedési helyzetek esetén.

A Continental villamosok számára fejlesztett szem elé vetített kijelzőt (head-up display – HUD). A Continental Engineering Services (CES) házon belüli fejlesztési és gyártási szolgáltató központ kijelzőmegoldásának célja a városon belüli közlekedés biztonságosabbá tétele azáltal, hogy a villamosvezetők teljes figyelmüket az úton zajló eseményekre összpontosíthatják. Ez lehetővé teszi például a vészfékezések számának csökkentését is. A villamosok többnyire zsúfolt, és gyakran kihívásokkal teli belvárosi forgalomban közlekednek, olyan környezetben, ahol a kerékpárok, elektromos rollerek és mopedek népszerűségének emelkedésével egyre csak növekszik a védtelen közlekedők száma. Továbbá sok forgalomban részt vevő gyalogos figyelmét a mobiltelefon használat is elvonja, ami a közlekedési szolgáltatók információi szerint egyre több, gyakran villamosokat is érintő balesethez vezet.

Egy vasúti járműgyártó megbízásából a Continental Engineering Services jelenleg azon dolgozik, hogy gyártásra kész szintre fejlessze az innovatív kijelzőt, amit az idei év közepétől fognak használni Európában. A CES fontos úttörő munkát végez ezzel, hiszen mindeddig a vasúti közlekedésben nem léteztek valódi szem elé vetített kijelzők. A kijelző kulcsfontosságú elemei – például az erős fényforrás – a Continental autóipari portfóliójából származnak, és már több nagy autógyártó különböző járműmodelljében megtalálhatók alapfelszerelésként.

„A villamosok szem elé vetített kijelzőjének fejlesztésével jelentős lépést teszünk a városi kötöttpályás közlekedés nagyobb biztonsága felé”

– magyarázza Dr. Christoph Falk-Gierlinger, a CES ügyvezető igazgatója.

„A korábban a különböző műszerfalakon megjelenített információk mostantól a vezető látóterébe helyezhetők a központi szem elé vetített kijelző segítségével. A figyelem így nem kerül el a forgalomról és az utazás a villamosvezetők és az utasok számára egyaránt biztonságosabbá válik.”

Az új szem elé vetített kijelző segít megelőzni a közlekedés során előforduló ütközéseket

A szem elé vetített kijelzők használata a vasúti járművekben hatalmas előnyökkel jár. Akárcsak az autóiparban, a tendencia az egyre nagyobb szélvédők és ennek következtében az alacsonyabban rögzített műszerfalak irányába mutat. Ebben az esetben azonban a szükséges fejmozdulatok elterelhetik a figyelmet a forgalmi helyzetekről. Ezen felül a szemnek folyamatosan váltania kell a közelre és távolra fókuszálás között, mivel a vezető tekintete a műszerfal és az út között kell, hogy mozogjon. Mindez rendkívül kimerítő a vezető számára. A létfontosságú információk – például a figyelmeztető jelzések, a sebesség, vagy a következő megállóig fennálló távolság – közvetlen kivetítése a látótérbe viszont kényelmesebbé teszi a vezetést, ami emellett nagyobb biztonsághoz is vezet. Ez azért működik, mert az információ úgy jelenik meg virtuálisan, mintha egy bizonyos távolságra helyezkedne el a jármű előtt. Így a szemnek nem kell folyamatosan újrafókuszálnia.

Az új Combiner szem elé vetített kijelző a vezető látóterében egy külső átlátszó képernyőn jeleníti meg az információkat. Ez lehetővé teszi a technológia költséghatékony használatát márkától és gyártótól függetlenül, mind az új fejlesztésű járművekben, mind a meglévő modellek utólagos felszerelése esetén. Amellett, hogy a vezetők egyszerre követhetik figyelemmel az utat és a vezetőhely kijelzőjét, az információ úgy jelenik meg, hogy látszatra mindig ugyanolyan távolságban marad. Emellett az is lényeges, hogy a rendkívül erős LED-eknek köszönhetően az autóiparban már prémium megoldásként bevált Continental szem elé vetített kijelzője erős napsütésben is megfelel a legmagasabb szintű fény- és képminőségi követelményeknek.

A CES mélyreható ismeretekkel és szakértelemmel rendelkezik a nagyüzemi gyártásból származó autóipari technológiák új alkalmazási területekre történő adaptálásában. Az innovatív szem elé vetített kijelző mellett a CES vasúti járműveket érintő technológiai portfóliójában egyéb rendszertechnológiai megoldások is szerepelnek, mint amilyen például a vezető állapotának figyelése – amely egy kamera segítségével követi figyelemmel a sofőrt –, vagy a szemből, illetve oldalról érkező ütközésre figyelmeztető rendszer. Ezeket a technológiákat már sikeresen bevezették a személy- és haszongépjárművek ágazataiban.

A CES mérnökei részletesen megvizsgálták a villamosok működését és vezérlését, a műszaki kihívásokat, valamint a villamosok vezetőhelyeinek kialakításait ahhoz, hogy megfelelően felhasználhassák a technológiát a villamosokban. Az egyik vezető vasúti járműgyártóval szoros együttműködésben történő fejlesztési projekt első lépése egy az autóipari minőségi szabványoknak megfelelő, innovatív és a vasúti közlekedésre optimalizált szem elé vetített kijelzőmegoldás létrehozása volt. A jövőben további felhasználási területek is elképzelhetők, mivel a technológia vonatokon is alkalmazható.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss