Connect with us

Mozgásban

Minden egy kézből

Jungheinrich ZF Hungária magasraktár

A ZF Hungária Kft. egri gyáregységében manuális és automatizált sebességváltók, illetve ezek alkatrészeinek gyártásával foglalkoznak. A vállalat közel 25 éve van jelen Magyarországon. Vevőik teherautókba, buszokba, kis haszonjárművekbe és személygépjárművekbe építik be ezeket. 2018 őszén megkezdődött a vállalat egri telephelyén az automata sebességváltók gyártása is.

A folyamatosan növekvő anyagmennyiség kezelésére egy hibamentesen működő, automatizált raktári megoldást választottak. Az áruforgalom naponta mintegy 1000 – 1200 raklap. Az alapanyagok tárolására, illetve onnan a gyártósorok kiszolgálására kétféle automatizált raktárt alakítottak ki: a raklapos áru a7800 raklap kapacitású, a darabáru pedig a 25 056 tárolóláda tárolási kapacitással rendelkező rendszerben kerül raktározásra. Az automatizált raktárak tervezését és kivitelezését a Jungheinrichre bízták.

Az áru kezelését, raktározását és továbbítását a gyártás felé a Jungheinrich különböző eszközei és megoldásai segítik. A raktár három műszakban működik. Az automatizált megoldások segítettek a munkaerő optimalizálásában is.

Jungheinrich ZF Hungária magasraktár

Négy éve egy nagyszabású beruházás keretében első lépésként egy 40 000 m2-es csarnok került telepítésre, amelyben helyet kapott egy automatizált magasraktár és egy teljesen új szerelősor, amelyen a 8 sebességes automata sebességváltók készülnek.

A dinamikus növekedésnek köszönhetően a folyamatosan növekvő anyagmennyiség kezelését csak egy hibamentesen működő, automatizált raktári megoldással lehetett megoldani. Az alapanyagok tárolására, illetve a gyártósorok kiszolgálására kétféle automatizált raktárt alakítottak ki.

„Az automatizált raktárak tervezésére és felépítésére a Jungheinrichet kértük fel. Jungheinrich már az ajánlati fázisban, az anyagáramlási koncepció, illetve a layout kidolgozásakor meggyőzött minket a kompetens, szakszerű tanácsadásával. A cég adta a hatékonyság, helykihasználás, megbízhatóság szempontjából legjobb koncepciót versenyképes áron” – nyilatkozta Stefan Baumeister, a ZF Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A Jungheinrich 2018 januárjában kezdte meg az automatizált magasraktár építését és augusztusban már minden működőképes volt. „Ahhoz a mennyiséghez, amelyet ebben az új csarnokban szeretnénk gyártani, az automatizált raktári megoldás volt az egyetlen, gazdasági szempontból is megfelelő választás. A raktárban évi közel 360 000 késztermékhez szükséges alkatrész mozgatását kell megoldanunk, és ezt a mennyiséget csak automatizált módon tudjuk lekezelni, hiszen egyébként nagyon jelentős humánerőforrást kellene alkalmaznunk” – folytatta a szakember.

„A rendszerbeszállító kiválasztásánál számunkra a legfontosabb az volt, hogy az automatizált rendszer működtetése és karbantartása egy kézben összpontosult, ami költséghatékonyság szempontjából optimális, hiszen a műszaki támogatás, illetve a folyamatos rendszerfelügyelet itt helyben, Magyarországon megoldott.”

A raktárcsarnok árubeérkezési területén az SAP rendszerben bevételezésre kerülnek a raklapok, illetve a KLT-k. Elkülönül, hogy az adott szállítási egység a raklapos vagy a KLT raktárba kerül betárolásra. A raklapos áruk számára egy önhordó szerkezetű 4 folyosós 21 m magas magasraktár készült szállítórendszerrel, ahol 3 betárolási pont került kialakításra, amelyek mindegyikénél elő vannak készítve az üres műanyag hordozóraklapok. A sztenderdizált palettákra a kezelők rárakják a beérkező, különböző típusú göngyölegeket az áruval, majd a raklapok automatikusan betárolásra és bekönyvelésre kerülnek a raktárba. A kitárolási folyamatot az SAP-n keresztül, a gyártásban generált áruigény indítja el, és ez azonnal megjelenik a Jungheinrich WMS rendszerben is, amely automatikusan elindítja annak a raklapnak a kitárolását, amelyre a vállalatirányítási rendszerből az igény a FIFO-elv alapján generálódott. Amikor ez a raklap a szállítópályán elér egy bizonyos pontot, ott kap egy kanban címkét. A szállítópályán 3 darab automata címkenyomtató került telepítésre a kanban címkék nyomtatásához.

Jungheinrich ZF Hungária magasraktár

A pálya 6 kitárolási pontján targoncával emelik le a raklapokat, és az anyagok milkrun rendszerben kerülnek kiszállításra a gyártósorokhoz. A raklapos automata raktár kapcsolatát az árubeérkezés és kiszállítás területével két szinten kialakított szállítópályás rendszerrel oldották meg. A beérkező KLT-s tételek raktárba történő betárolására kétféle lehetőség van: vagy raklapon felkerülnek egy depalettázó robotra, amely leveszi a KLT-ket a raklapról és felrakja a szállítópályára, így automatikusan betárolásra kerülnek, vagy manuálisan, egyenként fel lehet helyezni a ládákat a konvejorra, és úgy kerülnek a kétfolyosós, 7,5 m magas automatizált raktárba. A kisméretű alkatrész raktárból a kitárolási folyamat ugyanúgy a gyártásból indul, majd a WMS-ből továbbított információk alapján a felrakógépek kitárolják az igényelt ládákat. Itt kialakításra került egy két emelővel rendelkező redundáns rész, hogy a gyártás mindenképp ellátható legyen. A ládák automatikusan kitárolásra kerülnek a gyártásba. A kitárolás során a ládákat a pályához telepített nyomtatók a gyártásnak megfelelő kanban címkével látják el, amelyen a gyártás melletti állvány száma is feltüntetésre kerül. Mindkét automatizált raktárhoz a Jungheinrich szoftvereit, a Warehouse Management System-t, illetve a Warehouse Control System-t használják, amelyek interfésszel kapcsolódnak az egri gyár vállalatirányítási rendszeréhez.

www.jungheinrich.hu

A témához kapcsolódva ajánljuk a PowerCube automatizált kompakt tárolórendszerről szóló cikkünket.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Egyedül a vízben – de nem magányosan

Hogyan segít a közösség ereje? Rakonczay Gábor osztja meg tapasztalatait.

Az úszás nemcsak fizikailag igényel felkészültséget, hanem mentálisan is próbára tesz; Rakonczay Gábor többszörös világrekorder, extrém sportoló szerint ez leginkább a hosszabb távokon jelenthet kihívást. Ekkor az ember egyedül halad a vízben, nincsenek külső visszajelzések, taps vagy biztatás – csak az egyenletes mozgás, a légzés ritmusa és a kitartás számít. A 43. LIDL Balaton-átúszás kiemelt partnereként a Yettel mobilhálózata idén abban is segít, hogy az átúszás közben is elérjen hozzánk szeretteink szurkolása.

A napokban telt be a 43. LIDL Balaton-átúszás mindhárom mezőnye, így idén is több mint tízezren vágnak bele az ikonikus kihívásba. De hogyan lehet egy több órán át tartó sportteljesítményt akár amatőr sportolóként is teljesíteni?

Rakonczay Gábor szerint a nehézséget sok esetben nem csak a fizikai akadályok jelentik.

A hosszútávú kihívásoknál jön el a legnagyobb magány. Amikor elfogy az erő, és nem tudsz fókuszálni, akkor tudatosan kell visszahoznod magad a jelenbe. Ilyenkor érdemes emlékeztetni magad: miért vagy itt? Miért készültél hónapok óta erre a napra?”

 – fogalmaz Gábor.

Az extrémsportoló nevéhez olyan kihívások fűződnek, amelyek szó szerint emberfeletti kitartást követelnek. Egyedül evezett át az Atlanti-óceánon, teljesítette a Déli-sark expedíciót, és megjárta a Föld legkietlenebb vidékeit – olyan helyeken, ahol a magány nemcsak lelkiállapot, hanem túlélési tényező is lehet.

75 napig teljesen egyedül lenni az Atlanti-óceánon úgy, hogy 2-3 ezer kilométerre van a legközelebbi szárazföld – ott a magány szinte tapintható.”

– meséli Gábor a számára eddigi legmagányosabb élményéről.

A holtpontokon való túljutásban akkor nekem nagyon sokat segített, hogy tudtam, közel százezren szurkolnak”

– tette hozzá Rakonczay.

Gábor szerint a nehézség mindig csak átmeneti, de az eredmény velünk marad.  Úgy gondolja, hogy minden kihívásban eljön az a pont, ahol már nem a test, hanem az elme visz tovább. És ha sikerül helytállni, az olyan tapasztalat, ami örökre velünk marad – nemcsak sportolóként, hanem emberként is.

Szurkolás, ami elér a Balaton közepéig

És hogy az elménk hogyan tud segíteni? A közelgő Balaton-átúszás[1] alkalmából készített kutatás[2] arra is rávilágított, hogy a magányos úszás során ki-ki máshogyan tartja fent a mentális fókuszt. A válaszadók 53%-a a megtett távolságot vagy a köröket számolja, 49% a technikájára és a légzésére koncentrál. Mások egyszerűen csak kikapcsolódnak, és átadják magukat a mozgás élményének.

A kutatás válaszadóinak 80%-a alapvetően saját magát motiválja a Balaton-átúszás teljesítésére, de a támogatásnak komoly szerepe van a felkészülésben és az élmény feldolgozásában is. A felmérés szerint a legfőbb szurkolók a családtagok és a barátok; tízből három úszót a családtagjai, kettőt a barátai bátorítanak, hogy belevágjanak a kihívásba. A célba érés után is elsőként a párjuknak (40%), szüleiknek vagy gyermekeiknek (31%) mesélnének róla – míg minden tizedik résztvevő a partra érkezve már a közösségi médiában osztaná meg a sikerét.

Pontosan erre a támogató erőre épít idén egy különleges aktivitás, a Yettel Hajrá Hajó, amely a Balaton közepén is igazi közösségi élménnyé varázsolja az úszást. A digitális aktivitás a vízen is összeköti a szurkolókat a versenyzőkkel; lényege, hogy bárki küldhet szurkolói üzenetet az úszóknak – akár a partról, akár az ország más pontjáról. Ezeket a mobilszolgáltató szélsebes hálózatán keresztül a Balaton közepére juttatja el, oda, ahol a leginkább szükség van rájuk. A magyar tenger közepén, a táv felénél egy óriási LED-falon jelennek meg az üzenetek, amelyeket egy AI-hang fel is olvas, így a sportolók a vízben haladva is hallhatják: nincsenek egyedül, rengetegen szurkolnak nekik.

A beérkező buzdításokat az első blokk indulásától egészen az utolsó célba érkezéséig folyamatosan továbbítják, így egész nap biztathatjuk a kihívást teljesítőket. A helyszínen, a Yettel Hajrá Zónában lehet üzenetet küldeni, pihenni, telefont tölteni, illetve kivetítőn követni, mi hangzik el a Balaton közepén. Üzenetküldésre bárkinek van lehetősége, a hajrauszok.yettel.hu oldalon, akár már mostantól – így bárki részese lehet az élménynek.

Így készül Rakonczay Gábor a Balaton-átúszásra

Üzenetküldés és részletek: https://hajrauszok.yettel.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Az új Kia Sportage – Kalandra tervezve, stílusosan megújulva

A Kia legsikeresebb modellje – több mint 7 millió eladott példánnyal – most minden eddiginél jobb formában debütál Európában.

Az új Sportage számos fejlesztéssel érkezik a dizájn, az innováció, a technológia és a kényelem terén, hogy új mércét állítson a rendkívül versenyképes kompakt SUV szegmensben.

A Kia felelős mobilitás iránti elkötelezettségének részeként az új Sportage villamosított hajtásláncokkal is elérhető, így az ügyfelek szabadon választhatják ki az életstílusukhoz legjobban illő változatot. A kifejezetten az európai vásárlói igényekhez igazított rövidített tengelytáv nemcsak a dizájnt szolgálja, hanem úgy biztosít tágas belső teret, hogy közben a méretkompromisszumokat elkerüli.

„Az új Sportage minden szempontból megújult, és készen áll minden kalandra – ez a modell minden eddiginél kifinomultabb, és széles vásárlói réteg számára kínál vonzó megoldást. Akár hűséges ügyfeleinkről, akár új érdeklődőkről van szó, mindenki megtalálja benne a számára fontos kényelmet, sokoldalúságot és modern megoldásokat”

– mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.

Dizájn – karakteres külső, luxus belső tér

A Kia „Egyesült ellentétek” formanyelv merész, új megjelenést kölcsönöz az új Sportage-nek. A lágy, sima felületek és a robusztus formák tökéletes egyensúlyt alkotnak, így a Sportage egyaránt otthonosan mozog a városi környezetben és a kalandos terepeken. Az új első és hátsó lökhárítók dinamikus sziluettet adnak az autónak, amit a figyelemfelkeltő LED Star Map fényszórók és a Kia ikonikus „tigrisorros” hűtőrácsa tesznek teljessé. A vadonatúj keréktárcsák 17, 18 és 19 colos méretekben elérhetők, a GT-Line modellhez pedig exkluzív 18 és 19 colos változatok is választhatók.

Az utastér igazi prémium élményt nyújt, tágas kialakítással, ahol minden utas kényelmesen elfér. A kormánykerék új, kéttüskés dizájnt kapott, míg a letisztult műszerfal és az elrejtett szellőzők modern, minimalista hatást keltenek. Az új üléskárpitok tovább növelik a komfortérzetet, a GT-Line kivitel pedig stílusos fekete-fehér belsőt kínál műbőr és velúr kombinációjával.

Fenntarthatóság és prémium anyaghasználat a belső térben

A Kia a Dinamica® márkával együttműködve felelős anyagokat integrál a Sportage utasterében. A prémium, nem szőtt mikroszálas velúrszövet a GT-Line alapfelszereltségében az ajtó- és ülésbetétekben kap helyet, opcióként pedig az ajtóbetétekben és az üléskialakítás egyes részein is elérhető. A vízbázisú gyártási eljárás, valamint a magas újrahasznosított anyagtartalom is jól tükrözi a Kia elkötelezettségét a fenntartható járműgyártás iránt.

Az elmúlt közel 30 év során a Dinamica – japán anyavállalatával, az Asahi Kasei-jel közösen – jelentősen megnövelte az újrahasznosított poliészter arányát, amely a Kia modelljeiben ma már eléri a 73–75%-ot. A jövőben a Dinamica egy szinte 100%-ban újrahasznosított poliésztert tartalmazó monomateriál változatban is elérhető lesz.

A Sportage továbbra is kiemelkedő helykínálattal és rugalmas csomagtérrel szolgálja a mindennapi és a hosszabb utazások igényeit. Az utastér második sorában több mint egy méteres lábtér áll az utasok rendelkezésére. A csomagtartó alapkapacitása akár 587 liter, lehajtott hátsó ülésekkel pedig egészen 1.776 literig bővíthető. A két szintű csomagtérpadló, amely az MHEV és HEV modellekben érhető el, tovább növeli a pakolási lehetőségeket.

Technológia – kapcsolódás, kényelem és praktikum

A Sportage továbbfejlesztett vezetési élményének középpontjában a Connected Car Navigation Cockpit (CCnC) áll, amely két 12,3 colos, ívelt panorámakijelzőt és egy új 10 colos head-up display-t (HUD) tartalmaz. Az összes funkció és információ – beleértve a vezetéstámogató rendszereket, az infotainmentet és a navigációt – könnyen elérhető és a vezető számára jól látható helyen van.

A konnektivitás és az autóban elérhető opciók tovább bővülnek a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatásával. A Kia Connect és az OTA (vezeték nélküli frissítések) lehetővé teszik bizonyos funkciók és szolgáltatások elérését, az autó zárt állapotának ellenőrzését, az útvonaltervezést és sok mindn mást. A Sportage Feature-onDemand (FOD) platformja lehetőséget ad arra, hogy a vezetők ’arcade’ játékokat, YouTubeot, egyéb videóstreaming szolgáltatásokat (WebOS rendszeren keresztül), valamint új kijelző témákat adjanak hozzá az infotainment rendszerhez.

A Kia In-Car Payment funkcióval az autó használói kényelmesen fizethetnek például utcai parkolásért, közvetlenül az autóból, míg a Wi-Fi Hotspot funkció akár öt eszköz csatlakozását is lehetővé teszi a 4G LTE-alapú internethez. A Connected Routing élő és előrejelzett forgalmi adatok alapján kiszámítja az optimális útvonalat, sőt, képes megtanulni a felhasználók kedvenc útvonalait is. Az elérhető Digital Key 2.0 funkció lehetővé teszi az autó okoseszközökkel történő elérését fizikai kulcs nélkül, sőt a digitális kulcs meg is osztható családtagokkal vagy barátokkal. Továbbá az autóban egy Harman Kardon prémium hangrendszer is található.

A Sportage számos olyan technológiát kínál, amely támogatja a vezetőt az utazások során. A multimédiás képernyő alatt található egy többfunkciós érintőpanel, amely az audió- és klímavezérlést teszi elérhetővé. A funkciók közötti váltás mostantól természetesebb és intuitívabb, legyen szó a hőmérséklet beállításáról vagy a hangerő szabályozásáról. Emellett a 360 fokos körpanorámás kamera (Surround-View Monitor) 3D nézettel madártávlati képet nyújt az autó környezetéről. Végezetül egy vezeték nélküli telefontöltő található a felső tálcában.

Vezetés – villamosított hajtásláncok és vezetéstámogató rendszerek

Az új, továbbfejlesztett Sportage modell elektrifikált hajtáslánc-választékot kínál. Az ügyfelek kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb hibrid hajtásláncot. A Sportage még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, köszönhetően a nagy teljesítményű turbós hibrid hajtásláncnak, az új generációs váltónak, a jármű aerodinamikus kialakításának és az alacsony súlypontnak.

Ahogy a Kia modellpaletta minden járművében, úgy a Sportage is teljes körű fejlett vezetéstámogató rendszereket kínál:

  • Alapfelszereltségként elérhető automatikus vészfékrendszer gyalogos-, kerékpáros- és járműfelismeréssel: érzékelők és kamera segítségével pásztázza az utat. Amennyiben ütközésveszélyt észlel, automatikusan fékez.
  • Highway Driving Assist 2: az előre néző kamera, a radarérzékelők és a navigációs adatok segítségével támogatja az előre beállított sebesség és követési távolság tartását az elöl haladó jármű mögött. Bizonyos helyzetekben képes segíteni a kormányzásban is, például sávváltásnál (az irányjelző aktiválásával), illetve kitérő manőverek során.

Az új Sportage a Kia zsolnai (Szlovákia) gyárában készül, és a modellek várhatóan 2025 harmadik negyedévében érkeznek meg a márkakereskedésekbe. Az árak a mai naptól publikusak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines fenntartható repülőgép-finanszírozásáért

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég -, elismerve azt az úttörő jelentőségű tranzakcióját, amely elsőként integrált fenntarthatósághoz kötött hitelstruktúrát egy többdevizás JOLCO finanszírozási modellbe, két új generációs, üzemanyag-hatékony Airbus A321neo repülőgép beszerzése kapcsán.

A Societe Generale által lebonyolított innovatív tranzakció a finanszírozás feltételeit a Turkish Airlines fenntarthatósági teljesítménycéljaihoz köti, különös tekintettel a flotta szén-dioxid-intenzitásának csökkentésére.

A díj kapcsán a Turkish Airlines Igazgatósági és Végrehajtó Bizottsági tagja, valamint pénzügyi igazgatója (CFO), Murat Şeker így nyilatkozott:

„Büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi elismerést kaptunk azért, mert fenntarthatóságra épülő finanszírozási modellt integráltunk repülőgép-finanszírozási stratégiánkba. Meggyőződésünk, hogy ez a struktúra nemcsak flottamegújítási és növekedési céljainkat támogatja, hanem hosszú távú elkötelezettségünket is megerősíti amellett, hogy 2050-re karbonsemleges légitársasággá váljunk.”

A Turkish Airlines az elmúlt tíz évben mintegy 16 milliárd amerikai dollár értékben hajtott végre repülőgép-finanszírozási tranzakciókat és eddig több mint 30 nemzetközi díjat nyert el rangos szervezetektől, köztük a Global Transport Finance, az Airline Economics, az Airfinance Journal és a Bonds, Loans & Sukuk Türkiye elismeréseit. A most elnyert „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díj tovább erősíti a nemzeti légitársaság vezető szerepét a fenntarthatósági szempontok integrálásában a légiközlekedési finanszírozás területén.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss